Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:42

Sem_ schreef:
Bedenk wel dat zij ook veel in de sportschool staat. :)

Klopt maar ondanks dat zie je alsnog verschil met voordat ze begon met hoelahoepen.

Ik heb er trouwens nu toch maar een besteld heb hem als het goed is morgen in huis. :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:14

corientjuhh schreef:
(...) Maar ff die omschakeling lukt nog niet altijd :')
Ding ligt eerst 5x op de grond voor t goed gaat

Ja dit dus haha. Heb een dochter van een jaar en die zit me gewoon keihard uit te lachen, die vindt het maar heel gek wat ik sta te doen :')

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:30

Hoe veel hoepel je dan per dag en wat voor oefeningen doe je bijvoorbeeld? :)
[/quote][/quote]
Ik hoepel 10 minuten per dag. 5 minuten linksom en 5 minuten rechtsom. Ik slinger gewoon rond mijn buik en doe geen specifieke oefeningen, want dan gaan denk ik alle meubels om en Tv stuk :+ .

Als ik oefeningen doe, doe ik wat buikspier oefeningen, maar dan zonder hoepel :D

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 14:31

Je moet proberen met je romp te draaien. :+ en 1 voet naar voor kan ook al helpen.

WiskyBokjes

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:00

Ik heb 'm net uit de doos gehaald en in elkaar gezet. Eerlijk gezegd had ik totaal iets anders verwacht. := Toen die in elkaar zat twijfelde ik wel of ik 'm omhoog kon houden want hij oogde erg groot. Toch lukt het mij nu al beide kanten op dus nu iedere dag even een paar minuten proberen!

Welke kleding dragen jullie? Gewone kleren of echt sportkleding?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 16:25

Ik draag gewoon normale kleren nog. Doe t maar een paar minuten :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:54

T valt me nog niet mee om hem ook echt minuten achter elkaar hoog te houden haha

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 17:19

Mijn moeder wilde t ook proberen. Nou die kan echt niet hoelahoepen. Heb hem maar gelijk terug gevraagd voordat ze m sloopt. :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:21

Ik heb ook m'n Bodyhoop binnen. Eerste indruk?

Ik hou 'm makkelijk hoog beide kanten op. Vind het echt alles behalve intensief eigenlijk. Ik heb ook niet het idee dat dit echt iets doet voor je buikspieren omdat het ding zo makkelijk hoog te houden is. Het enige wat ik wel merk is dat de doorbloeding redelijk omhoog gaat, voelt een beetje na een paar minuten alsof je zo'n massage-waterstraal op je hebt gehad.

Maar intensief, spierkracht verhogend en vetverbrandend? Nee, daar geloof ik niet in.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:05

Misschien is hij te licht voor je _Nelleke_?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:51

Ik heb inmiddels blauwe heupen maar krijg wel een beetje door hoe ik m iig een minuut omhoog weet te houden :)) ik heb ook precies 1 plek in de woonkamer waar ik redelijk veilig sta :')

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 19:06

Ik moet buiten staan. -O-
Maar vandaag 7 minuutjes gedaan en geen pijn meer. *\o/*

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:15

_Jessie schreef:
Misschien is hij te licht voor je _Nelleke_?

Gewicht heeft daar niets mee te maken hoor. Hoe zwaarder de hoepel, hoe langzamer en dus makkelijker omhoog te houden.

Je kunt het zelf verzwaren door oefeningen te doen zoals squats etcetera. Als ik de hoepel in een gewoon tempo laat ronddraaien merk ik ook weinig maar je kunt natuurlijk ook intensiever bewegen met je lichaam.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:20

Misschien hebben jullie iets aan deze info:
http://www.hooplahoop.nl/#!Waarom-geen- ... el-/c3ip/2 ,vond ik zelf wel interessant.

En:
hoopityourself schreef:
Waarom een Hoop It Yourself hoelahoep en niet eentje van de speelgoedwinkel?
Hoepels uit de speelgoedwinkel zijn gemaakt voor kleine kinderen en hebben daarom een kleine diameter en ze zijn heel licht. Hoe kleiner de diameter, hoe sneller de hoepel om je heen draait en hoe moeilijker het is om de hoepel hoog te houden. Hetzelfde geldt voor het gewicht: hoe lichter de hoepel, hoe minder weerstand en hoe moeilijker het is. Daarom hebben wij gekozen voor een hoepel met een diameter waarmee je de tijd hebt om te bewegen en waarbij je weerstand voelt die niet te zwaar is om leuke oefeningen mee te doen.

Waarom een Hoop It Yourself hoelahoep en geen verzwaarde hoepel met ribbels?
Onze ervaring is dat een hoepel niet zwaar hoeft te zijn en geen pijnlijke ribbels hoeft te hebben om goede resultaten te behalen. Juist doordat onze hoepels lichter zijn, zijn er meer mogelijkheden qua oefeningen en kun je iedere dag zo lang hoelahoepen als je wil. Hoe kleiner en lichter je hoelahoep, hoe moeilijker het wordt en hoe meer het op een goede techniek aankomt. Wij kiezen ervoor oefeningen zwaarder of moeilijker te maken door ze uit te breiden in plaats van gewicht en of ribbels aan de hoepel toe te voegen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:50

Meliaforever schreef:
Mijn moeder wilde t ook proberen. Nou die kan echt niet hoelahoepen. Heb hem maar gelijk terug gevraagd voordat ze m sloopt. :')

:') :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:08

Ja ik heb ook even gespeeld met tempo verhogen en verlagen etc. Wilde het niet te lang doen ivm overbelasting. Ik heb er ook zo'n trekband bij dus daar ga ik ook maar eens mee aan de slag. Ben benieuwd of dit echt effect heeft want het idee klinkt heel mooi maar nu ik het even heb gevoeld denk ik... 8)7

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:44

Leuk joh, hoepelen :')
Afbeelding

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:22

Sooow dan :oo Zo erg heb ik het nooit gehad! Hooguit gevoelige plekken..

Gisteren ging het bij mij ineens ver goed, kon zelfs 2 kanten op en heb nu door hoe ik hem weer omhoog krijg als die zakt tijdens het draaien. Nu nog even doorzetten zodat ik het langer volhoud :') Gisteren 5-8 minuten :))

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:24

Ik had waarschijnlijk gewoon wat eerder moeten stoppen en ik krijg snel blauwe plekken haha.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:16

Wow :oo Dat zijn flinke blauwe plekken!
Ik heb nu een beetje gevoelige heupen maar ga straks weer vol goede moed beginnen. :D

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 11:17

Ik heb een paar gevoelige plekjes van gisteren, maar geen blauwe plekken gelukkig

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:23

Gekke is ook dat mijn andere heup helemaal niet blauw is :+ nouja. T heeft nu een week om te herstellen want ik ga morgen op vakantie en dan laat ik m thuis haha

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:56

Woooow Elei. Je hebt zeker op 1 kant heel fanatiek gehoepeld :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:57

Eleionomae schreef:
Gekke is ook dat mijn andere heup helemaal niet blauw is :+ nouja. T heeft nu een week om te herstellen want ik ga morgen op vakantie en dan laat ik m thuis haha

Ik had het nog veel erger (maar ik heb die met kleine noppen), ook snel gevoelig voor blauwe plekken _O-
Maar als je er eenmaal doorheen bent, krijg je ze niet weer :)

_Nelleke_ schreef:
Ik heb ook m'n Bodyhoop binnen. Eerste indruk?

Ik hou 'm makkelijk hoog beide kanten op. Vind het echt alles behalve intensief eigenlijk. Ik heb ook niet het idee dat dit echt iets doet voor je buikspieren omdat het ding zo makkelijk hoog te houden is. Het enige wat ik wel merk is dat de doorbloeding redelijk omhoog gaat, voelt een beetje na een paar minuten alsof je zo'n massage-waterstraal op je hebt gehad.

Maar intensief, spierkracht verhogend en vetverbrandend? Nee, daar geloof ik niet in.

Intensiteit kan je zelf verhogen als je er weinig moeite mee hebt. Door de hoepel sneller rond te laten gaan bijvoorbeeld. Reken maar dat je dan je buikspieren voelt tijdens het oefenen. Ik heb er nog nooit spierpijn van gehad gelukkig.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:33

Al die verhalen over jullie blauweplekken maakt me bang hahaha :'). Ben benieuwd vanavond!