Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
little_birdy schreef:Ik vind het jammer dat het bestaat.
Je kunt waarschijnlijk niet voor niets niet zwanger worden.
Survival of the fittest.
Plus de wereld is nu al te vol.
Is het dan juist niet goed dat de natuur alles op deze manier filtert?
Ik geloof dat als het niet had bestaan de wereld een stuk minder vol en sterker zou zijn.
Dit is natuurlijk mijn mening en geen feit
vuurneon schreef:Kraamhulp heeft al een eigen bijdrage... Kraampakket is er ook al uitgehaald en als je in het ziekenhuis wilt bevallen zonder medische indicatie mag je ook zelf deels betalen.
Tenzij je aanvullend bent verzekerd. Daarnaast kiest het overgrote deel al voor een aanvullende verzekering waar dat in zit op het moment dat ze aan de kinderwens gehoor willen geven. Dus maakt het weinig uit.
Als ik niet werk, betaal ik ook niet mee aan iemands pensioen en betaald ook niemand mee aan mijn pensioenchemo kan levensreddend zijn, ivf niet.
. Wendy schreef:Mara82 schreef:Ik ben eigenlijk gewoon beetje sprakeloos wat ik lees van mensen die tegen zijn...
En ja... Soms sta ik op een punt om te stoppen... Maar wetende dat ik nog 1 punctie heb wil ik toch die graag benutten.... Me laatste kans dat ze me kunnen helpen! Dat laat je toch niet schieten??
Ook al is het heeel zwaar, pijnlijk zowel lichaamelijk als geestelijk! Maar wil later niet het gevoel en spijt hebben dat ik de laatste poging niet gedaan heb.
En over vergoeden.. We betalen met zijn alle zat aan dingen waar je oom kunt afvragen of dat wel reëel is...
Met het risico dat je dit verkeerd opvat: dat mensen op iets tegen zijn, betekent nog niet dat jou persoonlijk aanvallen op jouw keuze. Zoveel mensen, zoveel meningen. Is echt niet persoonlijk.
Samiyah schreef:Ik ben er niet perse tegen, maar vraag me soms wel af 'waarom ga je zo ver?' Ik snap best dat je een diepgewortelde kinderwens kan hebben en als een IVF behandeling kan helpen, super. Fijn dat het er is.
Maar zoals ik hierboven lees... Zo ver gaan dat je je eigen gezondheid in gevaar brengt, jarenlang ziekenhuis in, ziekenhuis uit. Waarschijnlijk zal het ook een enorme aanslag op je relatie zijn. Dan heb ik zoiets van: misschien kan je beter accepteren dat het er niet inzit.
Ik denk trouwens niet dat je een kinderwens moet hebben om te snappen dat het heel pijnlijk is om te accepteren dat je kinderwens niet vervuld wordt. Als je een beetje empathisch vermogen hebt snap je dat heus wel.
Sees schreef:Samiyah schreef:Ik ben er niet perse tegen, maar vraag me soms wel af 'waarom ga je zo ver?' Ik snap best dat je een diepgewortelde kinderwens kan hebben en als een IVF behandeling kan helpen, super. Fijn dat het er is.
Maar zoals ik hierboven lees... Zo ver gaan dat je je eigen gezondheid in gevaar brengt, jarenlang ziekenhuis in, ziekenhuis uit. Waarschijnlijk zal het ook een enorme aanslag op je relatie zijn. Dan heb ik zoiets van: misschien kan je beter accepteren dat het er niet inzit.
Ik denk trouwens niet dat je een kinderwens moet hebben om te snappen dat het heel pijnlijk is om te accepteren dat je kinderwens niet vervuld wordt. Als je een beetje empathisch vermogen hebt snap je dat heus wel.
Dat denk ik niet...
Palmera schreef:Klopt. Maar aow lopen we vroeg of laat allemaal tegenaan. En zo zijn er zat dingen. Ivf is echter minder voorkomend maar wel gelijk heel duur.
Hoe kan het in onze zorgstaat zo zijn dat ivf vergoed word, voor diegenen die dat nodig hebben, maar dat de bejaardenzorg daalt naar een niveau naar beneden alle peil?
De kans dat heel bokt bejaardenzorg nodig heeft later is groter dan de kans dat heel bokt ivf nodig heeft. En dat stoort mij. Kleine doch dure doelgroep wordt vergoed, maar grote ook dure en zeer noodzakelijke doelgroep zit op een belabberd bezuinigings niveau.
Sees schreef:vuurneon schreef:Kraamhulp heeft al een eigen bijdrage... Kraampakket is er ook al uitgehaald en als je in het ziekenhuis wilt bevallen zonder medische indicatie mag je ook zelf deels betalen.
Tenzij je aanvullend bent verzekerd. Daarnaast kiest het overgrote deel al voor een aanvullende verzekering waar dat in zit op het moment dat ze aan de kinderwens gehoor willen geven. Dus maakt het weinig uit.
Als ik niet werk, betaal ik ook niet mee aan iemands pensioen en betaald ook niemand mee aan mijn pensioenchemo kan levensreddend zijn, ivf niet.
Eigen bijdrage ja maar waar komt rest vandaan denk je?
Mensen die niet werken zonder medische achtergrond zijn imo sowieso verkeerd bezig, die teren toch sowieso op iemands anders zijn zak? Want wie denk je dat er betaald voor de uitkeringen en de bijstand?
Ik betaal nu ook vrolijk mee voor het pensioen van jouw ouders bijvoorbeeld terwijl er voor ons straks niets meer over is.
Theoretisch gezien, wat zou het mij kunnen schelen dat iemand uit Appelscha die ik niet ken de chemo niet kan betalen? Dat lichaam is dan toch ook niet geschikt om verder te leven. Kromme redenatie...
Iedereen betaalt mee voor zorg etc waar je zelf gebruik van maakt. Dat is de zorgstaat waar we in leven. Wil je dat niet, dan moet je anders politiek gaan stemmen.
Daks schreef:KI vind ik zeker onnatuurlijk.
Maar wel gezond. Het is namelijk 2 gezonde lichamen samen brengen.
Maar een cel(ei-zaad) zich voort laten planten omdat het lichaam waar het in thuishoort nee zegt vind ik teveel ingrijpen.
Geen feit maar een mening.
? Brainless schreef:little_birdy schreef:Ik vind het jammer dat het bestaat.
Je kunt waarschijnlijk niet voor niets niet zwanger worden.
Survival of the fittest.
Plus de wereld is nu al te vol.
Is het dan juist niet goed dat de natuur alles op deze manier filtert?
Ik geloof dat als het niet had bestaan de wereld een stuk minder vol en sterker zou zijn.
Dit is natuurlijk mijn mening en geen feit
Ik weet van vrouwen die door medicijnen van hun moeder (via de baarmoeder) verminderd/onvruchtbaar zijn.
Er zijn ook genoeg mensen die wel kinderen krijgen (die van zodanig laag niveau zijn) die zelf amper tot 10 kunnen tellen... die zouden dus wel in jouw ogen kinderen mogen krijgen omdat zij dus "sterker" zouden zijn.
Ook zou jij geen kinderen bij te vroeg geboren in de couveuse doen en geen levensreddende operaties uitvoeren bij aangeboren afwijkingen?
antje_vip schreef:SteffiiY schreef:Er zijn namelijk ook vrouwen/mannen die eerst wel vruchtbaar zijn maar later onvruchtbaar worden.
Dan ben je dus niet meer in staat om een kind te krijgen, je lichaam beslist dit vast niet voor niks.Daks schreef:Rebeccatjuh daar ga ik wel even over reageren, ik persoonlijk wil weinig tot geen levensreddende hulp.
Ik sta daar heel nuchter in. Klaar is klaar. En ja ik snap wel dat andere er volledig voor gaan maar niks voor mij.
Ik ook
Daks schreef:KI vind ik zeker onnatuurlijk.
Maar wel gezond. Het is namelijk 2 gezonde lichamen samen brengen.
Maar een cel(ei-zaad) zich voort laten planten omdat het lichaam waar het in thuishoort nee zegt vind ik teveel ingrijpen.
Geen feit maar een mening.
antje_vip schreef:Een gevoelig onderwerp: ivf. Het kunstmatig maken van een baby. Hoe denk jij hierover?
Mijn mening: niet doen. Ik vind het jammer dat ivf bestaat. Berust je erin dat je geen kind kan krijgen. Je lichaam is er blijkbaar niet geschikt voor. Waarom koste wat kost op een niet normale manier zwanger worden?
Ik ben benieuwd of meer mensen dit zo zien, en naar andere meningen.
Discussies zijn leuk, maar respecteer elkaars mening!

Sees schreef:Samiyah schreef:Wat denk je niet?
Oh sorry "D dat je geen kinderwens hoeft te hebben om het te begrijpen. Daar ben ik het absoluut niet mee eens...