Welke fobieën en/of angsten hebben jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Re: Welke fobieën en/of angsten hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:30

Ik heb nergens echt een angst voor. Niet voor hoogte, insecten, snelheid oid. Er zijn natuurlijk dingen die ik minder prettig vind, maar dat heeft iedereen wel ;)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:46

Ik ben als de doods voor spinnen, terwijl ik heel goed weet dat het nergens op slaat :')
Daarnaast heb ik emetofobie, dus ziek zijn is echt geen pretje. Oja en ik ben heel bang voor wespen sinds ik een aantal keer gestoken ben.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:01

Dat er toch nog vrij veel mensen zijn met ook Emetofobie, dat had ik niet verwacht. In mijn omgeving reageren ze er meestal raar op dat ik dáár bang voor ben.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:09

Ik heb een fobie voor insecten en spinnen.

Ook ben ik niet zo'n fan van naalden en het vliegen in een vliegtuig, brrr...

Maaike02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:22

kleine dingetjes maar alsnog :=
spinnen, naalden, CLOWNS, insecten, dicht op mensen staan die ik niet ken (of jongens die vrienden van me zijn :+ ), ongelukken waar mijn familie dood gaat behalve ik (ja, i know)

Maaike02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:23

vroeger (ik was 10 ofzo ahum ahum) was ik bang voor monsters onder mijn bed :+ al moest ik 's nachts naar de wc, met een grote sprong mijn bed uit en daarna, naar met bed rennen & een grote sprong nemen... maar ik lig onder een schuin dak dus ja, auw?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:30

Ik vind in het donker lopen absoluut niet prettig, de eerste paar keren heb ik heel erg het gevoel dat ik achtervolgt word, en als ik er dan vaker loop ebt dat langzaam weg.

Verder(niet echt een angst) vind ik het verschrikkelijk als ik een bord vastheb die als je het al aanraakt 'droog' aanvoelt. Wij hebben echt teveel van de borden en ik krijg echt de rillingen als ik het vasthoud of ervan moet eten. Deze borden maken zo'n krijtbordgeluid ;( .

Verder vind ik eetgeluiden echt VERSCHRIKKELIJK, ik zet het liefst een koptelefoon met keiharde muziek op als ik het hoor.

Verder moet je mij bij kakkerlakken en ander ongedierte weghouden, ik krijg al de kriebels ervan als ik dit typ :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:38

Nayomie schreef:
[naam] schreef:
Ik ben bang voor uhm lieveheersbeestjes :o

Ugh, die beestjes bijten :x

Bedankt wou ik net weten -O- , ze zitten veel bij de konijnen altijd drama met die krengen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:39

Ik ben bang voor naaktslakken..
Bah, vieze nare, glibberige enge stomme dingen..

En ik ben bang voor clowns :')

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:42

Ik ben bang voor grotten. :+ Helemaal als je er niet in kan staan en je in het donker moet kruipen. Ik ben verder helemaal niet claustrofobisch, ik kan prima tegen kleine ruimtes, maar als ik bijvoorbeeld op tv zie dat mensen door een modderige, donkere, kleine tunnel kruipen, moet ik al bijna huilen :')
En ik ben enorm bang voor (het bestaan van) geesten. Door er nu alleen al over na te denken, weet ik dat ik vannacht heel dicht tegen mijn vriend aan moet kruipen en het licht aan moet laten om te kunnen slapen.

x_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:57

ik heb last van Belonefobie, met andere woorden ik ben als de doods voor naalden. Zo erg dat ik bezoekjes aan de dokter mijd en een operatie aan mijn knie al 2 jaar aan het uitstellen ben. Toen ik 3 jaar geleden ingeënt moest worden hebben ze mij vast moeten zetten op een brancard, voelde me echt een baby omdat ik zo aan het gillen was. Nee brrrr niks puntigs zoals een naald in mijn buurt

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:00

Ik ben lichtelijk claustrofobisch, bang om alleen te zijn, donker en zoals jij, poppen.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:11

Volgens mij heb ik echt een enorme vorm van trypophobia. :')
Als ik die plaatjes zie wordt ik echt gek en kan ik dagen lang niet slapen.. -O-

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:12

Jellybeans schreef:
Als ik die plaatjes zie wordt ik echt gek en kan ik dagen lang niet slapen.. -O-

Ieeeeeeh -O- wat is dat -O-

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:13

SindyKaya schreef:
Jellybeans schreef:

Ieeeeeeh -O- wat is dat -O-

Typ maar in op google. Als je er tegen kan is het niet erg.
Maar ik wordt echt gek van die plaatjes. :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:16

Jaa dat had ik gedaan, alleen zijn dat nou gaten in de huid? -O-

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:22

SindyKaya schreef:
Jaa dat had ik gedaan, alleen zijn dat nou gaten in de huid? -O-

Gelukkig is het fotoshop.
Maar ik word er echt onpasselijk van. :(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:31

Het gaat niet om gaten in de huid maar om het patroon. Gaatjes naast elkaar in een patroon. Honingraten hebben dit ook en sommige bloemknoppen met zaden ook. Ik word er ook helemaal naar van en wil het het liefst kapot maken en stuk krabben. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:41

Captain schreef:
Ik kan me nog herinneren dat ik toen ik heel klein was al bang was voor filters in een zwembad.. En dan vooral die grote bij golfbaden.. En daar had je van die spijlen:

Erg herkenbaar. Ik zwem nog steeds niet over die putjes in de bodem van een zwembad heen. :oo En die roosters van een golfslagbad: pure horror. ;(

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:51

kelliiee1993 schreef:
Ik meld me!

Ik ben bang voor spinnen, insecten en andere kleine vieze beestjes die buiten leven.

Dit heb ik dus ook.

heeft een bepaalde naam, weet alleen niet hoe het heet.

bovendien heb ik ook een erg grote fobie voor wormen,

geen idee hoe dat komt, maar goed, loop er serieus zelfs een meter omheen, omdat ik ze eng vind :o :o

overigens heb ik bindingsangst en verlatingsangst ( zal wel door mn verleden komen, ben geadopteerd)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:05

Jellybeans schreef:
Typ maar in op google. Als je er tegen kan is het niet erg.
Maar ik wordt echt gek van die plaatjes. :')

brr.. ik krijg er de rillingen van..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:23

Ik kan mij bedwingen om niet te kijken!

Al brand ik van nieuwsgierigheid, ik doe het niet!

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:34

Ik ben ontzettend bang voor wassen beelden, grote groepen mensen, maquettes(dit klopt gewoon niet in mijn hoofd en laat ik er nou net een moeten maken op school) en ziektes
Edit; en het openbaar vervoer, zodra ik in de bus, trein of wat dan ook zit maakt het me niks meer tenzij ik nog moet overstappen

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:50

Enorm interessant om de verschillende angsten van verschillende mensen te lezen :j
Zelf ben ik bang voor onweer sinds ik in een enorm zware onweerstorm heb gezeten bovenop een berg in een houten huisje, (no-go!) en ben lichtelijk claustrofobisch. Door dit laatste stap ik ook liever niet in een lift. Ook heb ik best wel erge social anxiety (ik kan even niet op het Nederlandse woord daarvoor komen) en daar heb ik in het dagelijks leven ook serieus last van.

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 21:43

Bestaat er ook een fobie voor te laat komen? Ik schrik vaak zelfs wakker met het idee dat min wekker niet goed staat :') Ga altijd een half uur eerder weg, want stel nou dat er wat gebeurd onderweg.

Dit is waarschijnlijk geen fobie hoor, maar het is eerder een controle dwang denk ik :j