Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bobje26 schreef:natgeographic en discovery
Luxorvalkje schreef:Ik zie dat veel mensen over zichzelf vertellen.
Mijn ouders zijn allebei laagopgeleid (timmerman en huishoudschool), maar ze zijn niet dom.
één van mijn oma's was wel heel slim.
Broertje vmbo-k en zusje via mavo en mbo nu op hbo.
Weinig hulp /steun van huis uit.
Ben zelf 27 en heb een fulltime baan.bobje26 schreef:natgeographic en discovery
Oh checken nog steeds.
Concentratieboog -> groot vs niet bestaand
Uitgebreid reageren op een topic als dit (wat ik interessant vind) is geen probleem
Plannen -> een planning maken is easy maar dan....
Onthouden jullie ook 'nutteloze feitjes'?
Bijvoorbeeld dat bij een nies het snot met wel 150 km/uur naar buiten kan komen oid.
Echt van die info waar niemand op zit te wachten.
Na een paar rondjes triviant of 30 Seconds kan ik zo bijpassende vragen/antwoorden opdreunen die ook op zo'n kaartje staan. Echt zonde van het spel en waarom moet ik dat onthouden?
Ook merk ik dat ik graag nog meer wil leren (over van alles). Dus ik doe cursussen zoals algebra, bodyworks en Java 101 via edx en futurelearn. Hebben mensen nog nuttige tips voor deze leerbehoefte / wordt dit herkend?
upendo schreef:Mag ik de kanttekening maken dat bij HB vaak een autisme spectrum stoornis of ADHD ook wordt misgediagnosticeerd.
Ik zocht vroeger ook altijd oudere mensen op en nog steeds voel ik me sneller 'verbonden' met ouderen. Tenzij het jongeren zijn die hoogbegaafd zijn want op de een of andere manier kan ik dan eindelijk die broodnodige 'diepte' in.
Al is het wel zo dat je "moet" leren om met "normale" mensen om te gaan. Nieuwe uitdaging.
marion82 schreef:Hebben jullie dat ook, dat als je iemand iets ziet doen, daar je daar dan iets van moet zeggen? Voorbeeld, we heden ons eerst huis gekocht en ze waren aan het klussen. Ik had zo mijn eigen taken, maar wilde wel alles in de gaten houden. Dan zie je daar iemand iets maken en dan zie ik in mijn hoofd hoe het anders, beter en sneller kan. Dan moet ik dat gewoon zeggen, wordt alleen niet altijd gewaardeerd. ik weet het altijd beter.
Kanttekening, ik heb al die keren dus wel gelijk en dat hoor ik uiterlijk dan ook. Ze gaan het uiteindelijk toch proberen en dan blijkt het toch te werken
marion82 schreef:Hebben jullie dat ook, dat als je iemand iets ziet doen, daar je daar dan iets van moet zeggen? Voorbeeld, we heden ons eerst huis gekocht en ze waren aan het klussen. Ik had zo mijn eigen taken, maar wilde wel alles in de gaten houden. Dan zie je daar iemand iets maken en dan zie ik in mijn hoofd hoe het anders, beter en sneller kan. Dan moet ik dat gewoon zeggen, wordt alleen niet altijd gewaardeerd. ik weet het altijd beter.
Kanttekening, ik heb al die keren dus wel gelijk en dat hoor ik uiterlijk dan ook. Ze gaan het uiteindelijk toch proberen en dan blijkt het toch te werken
laraxXxemma schreef:Kleine dingen uit mn jeugd kan ik ook nog wel onthouden ja. Een keer mn doekje vergeten in de trein, een keer met mn buurvriendin naar de macdonalds en ik weet nog wat voor shirt ik aan had, maar het kan komen omdat dat shirt zo mooi was alleen heel erg kriebeldeMaar ook dingen waarvan ik achteraf ga denken dat had ik beter niet kunnen doen kunnen bij mij heeel lang blijven hangen en kan ik heel lang over piekeren, terwijl als het iets is met andere mensen die het voorval waarschijnlijk allang zijn vergeten.
Ik werk trouwens ook echt niet graag samen. Ik kan het wel, ik heb er ook geen problemen mee om het te doen maar als ik de mogelijkheid krijg om alleen te werken doe ik dat liever. Met name omdat ik heel snel met anderen bots en een enorme uitsteller ben ik dan gewoon niet het idee heb dat ik lekker mijn eigen gang kan gaan.