Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KoudbloedKim schreef:Cayenne, ik heb in het afgelopen jaar 3 diëtisten gehad en heb in het begin dus ook heel netjes 3 x per dag een maaltijd gehad én tussendoortjes in de vorm van gezond.
Dit had een averechts effect.
KoudbloedKim schreef:N0a, ik heb even een willekeurige kopie gemaakt van een dag van afgelopen week.
Er is een tijd geweest dat ik tussen de middag niks at.
10:45 : Kop thee
12:00 : Kop thee
14:20 : Kop thee + 2 broodjes
15:30 : Kop thee
16:15 : Kop thee
17:00 : 2,5 pannekoek + glas water
19:50 : 1 tosti + kop thee
20:40 : Kop thee
21:45 : Smoothie (magere Yoghurt met fruit, zelf gemaakt)
22:30 : Kop thee
yarrah schreef:TS, Staar je niet blind op calorieën. Het lichaam heeft bijna 1000 stuks nodig om te functioneren, dat wil zeggen energie krijgt om te kunnen ademen je hersenen laten werken en het hart te laten kloppen.
Op deze manier pleeg je roofbouw met alle gevolgen van dien. Maar niet alleen dat een eetstoornis loert ook om de hoek.
KoudbloedKim schreef:Niniane, dat is inderdaad wel een idee.
Ik denk dat ik daar vanaf morgen mee ga beginnen.
Cayenne, ik probeer uit te leggen wat ik bedoel, maar het komt niet goed over.
Als ik nu méér ga eten dan ik nu doe, kom ik nóg meer aan dan ik nu al doe.
Dan kom ik niet 2 of 3 kilo per week aan, maar 5!
Het is kiezen tussen 2 kwaden
Cayenne schreef:Trouwens, calorieën zijn nieteens zo slecht. Het gaat om de suikers en verzadigde vetten waar je dik van wordt. Calorieën en koolhydraten heb je juist nodig.
KoudbloedKim schreef:N0a, dat wat jij noemt, kan ik niet eens op!
Amandavd schreef:Betadine, dat is echt niet veel. En dat is ook echt niet gezond zo weinig eten. TS eet in principe twee broodjes, twee en een halve pannenkoek en een smoothie. Dat is absurd weinig, dat is waarschijnlijk in calorieën nog niet eens de basis brandstof bij elkaar, nog niet eens alle andere beweging er bij geteld.