Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:36

nanoukkie schreef:
enny schreef:
Nannoukie, ik stond ook helemaal te shaken op mijn benen! Niet handig met die opstapoefeningen :D

Maar moet zeggen dat het me nu eigenlijk wel meevalt met de spierpijn. Of ik kan meer aan dan ik dacht of het komt gedurende de dag ineens tevoorschijn... :=

haha, ja inderaad.. ookal waren deed evengoed de 'makkelijkste' oefeningen.
burpees vind ik verschrikkelijk al vond ik die spring squats veel pijnlijker.
vandaag minimaal- geen spierpijn :)
gisteren net na het sporten echt wel hoor :d en s'avonds ook mijn buikspìeren.

vandaag paardrijden, 2 paarden. tel dat maar even als liss. tenzij ik om 9 u s'avonds nog wil gaan wandelen/fietsen..

Ik heb te vroeg gejuicht... Aan het einde van de middag waren m'n benen hartstikke stijf en lopen ging steeds moeilijker. En toen moest ik nog m'n hardloopintervaltraining bij de atletiek doen... ;( Maar gelukkig viel dat mee toen alles eenmaal opgewarmd was :)

Springsquats deden idd veel pijn. De lunges op een gegeven moment ook trouwens :\ Ben heel benieuwd naar morgen!

laughterline

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:51

Mag ik me hier ook melden? :+
Ik wil graag as maandag beginnen :)

Zo'n topic lijkt me handig voor info en mentale ondersteuning :')

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 03:09

tuurlijk mag dat!^
en ja, dat is ook zo haha:)
we moeten wel even wat actiever zijn allemaal!

@enny; ik heb vandaag wonder boven wonder niets gevoelt!
ben ook benieuw naar morgen maar bv push ups kan ik totaal niet dus ga ik gewoon op mijn knieën, ik kan nog niet eens een push up! :o
eigenlijk wil ik ook helemaal geen gespierde armen.. Maar dat hoort er waarschijnlijk bij..

Hoeveel stukken fruit eten jullie op een dag?
Heb het idee dat ik er nogal veel eet ....
:(:)

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:32

Ik zou echt veeeeel meer fruit moeten eten......

Maandag was ik niet helemaal lekker en had ik geen zin in Kayla, gister toch later terug van werk en stal dan verwacht, at veel te laat en daarna ook geen zin meer dus nu moét ik vanavond echt verder. Ik doe dan vandaag gewoon week drie dag 2.

Nog even 1,5 week knallen, misschien zie ik dan verschil op de foto := :')

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:49

Welkom Laughterline! Ik ben net deze week begonnen, dus dan gaan we aardig gelijk op :)

Nannoukie, push ups kan ik ook niet en er moeten vandaag 2 soorten oefeningen gedaan worden zag ik... Denk dat vandaag de 7 minuten wel vol gaan komen en ik de serie niet opnieuw hoef te beginnen om die weer vol te maken :D
Denk (hoop!) dat het idd wel mee gaat vallen met de gespierde armen.

Danique07 heb je al iets van verschil kunnen zien? Of zou dat pas na een maand zijn? Ik zat na de eerste workout al in de spiegel te kijken of er stiekem al wat te zien was :')

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 08:06

Welkom nieuwelingen. :D

Ik denk dat het overigens helemaal niet erg is als je wat slomer bent. Als je je oefeningen maar goed uitvoert en dat hoeft niet heel snel.

Ik ben gisteren bezig geweest met week 2 dag 2 na een week pauze. Vind die push up nog steeds heel lastig en die doe ik op m'n knieën. Ook de mountian climbs met push ups er tussendoor vind ik moeilijk. Krijg dan wat last van m'n polsen.
Vanmiddag hardlopen, en morgen dan weer full body week 2 dag 3.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:10

Heb even het topic doorgelezen en volgens mij kan iedereen wel het strand op van de zomer! Toppers!

Ik wil ook onwijs graag beginnen, maar vind die boekjes echt achterlijk duur!

Daarbij speelt mijn schouder snel op, kan je daar makkelijk omheen trainen?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:14

Ik heb een gratis pdf gedownload, vraag me af wat er nog meer in de betaalde staat want vind deze al erg uitgebreid met 102 pagina's :')

Ik heb ook een aantal oefeningen die ik niet mag/kan.. Op m'n polsen leunen en veel kniebewegingen.. Squats gaat nog tot 20/25 achter elkaar en dan moeten m'n knieen ff pauze. Opdrukken gaat m niet worden bijv. ff kijken of ik daar wat anders voor kan verzinnen :+

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 08:28

nanoukkie schreef:
tuurlijk mag dat!^
en ja, dat is ook zo haha:)
we moeten wel even wat actiever zijn allemaal!

@enny; ik heb vandaag wonder boven wonder niets gevoelt!
ben ook benieuw naar morgen maar bv push ups kan ik totaal niet dus ga ik gewoon op mijn knieën, ik kan nog niet eens een push up! :o
eigenlijk wil ik ook helemaal geen gespierde armen.. Maar dat hoort er waarschijnlijk bij..

Hoeveel stukken fruit eten jullie op een dag?
Heb het idee dat ik er nogal veel eet ....
:(:)

3 a 4 stukken fruit. Soms meer als ik een smoothie maak natuurlijk.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:28

Ik meld me ook! Na een tijdje terug eindelijk mijn motivatie te hebben gevonden en zelf te zijn begonnen met krachttraining en gezond en schoon eten, heb ik vorige week ook maar de BBG gehaald. Ik volgde Kayla al op Instagram en zag daar zoveel voorbijkomen dat ik dacht, misschien is het wel handig om een schema te volgen door iemand die d'r verstand van heeft, in plaats van zelf 'aan te rommelen'.

Maandag mijn eerste workout gedaan en ik ga zo beginnen aan de tweede. Flinke spierpijn in m'n benen al maar ik vind spierpijn eigenlijk wel lekker want dan voel ik in ieder geval dat ik wat heb gedaan.

Ik ga wel wat kleine (soms noodzakelijke) aanpassingen doen zodat ik alles goed in mijn ritme kan passen. Ik ga de workouts maandag-woensdag-vrijdag doen, dinsdag en donderdag yoga (tel ik ook maar als stretchen) en zaterdag loop ik hard (rustig joggen of stevig lopen zodat ik op m'n vetverbrandingshartslag kom).

Ben overigens ook erg met m'n voeding bezig en begin er steeds meer plezier in te krijgen!

Ik volg in ieder geval graag! :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:16

Pbs komen eraan, was beetje vroeg naar bed gisteravond :')

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:16

-O- Jullie zijn allemaal zo goed bezig...

Edit; dit staat nogal raar... :+
Ik bedoel ermee te zeggen dat ik niet goed bezig ben... _O-

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:51

Goedemorgen, mag ik me ook melden?

Ik ben gister begonnen met dag 1 van de resistance, op papier zag het er nog wel leuk uit. Maar na een tijdje begon ik het gevoel te krijgen dat het meer een doodsvonnis guide was ipv bikini body guide. Ik heb nu gigantische spierpijn aan mijn bips en bovenbenen, maar het geeft zo'n goed en voldaan gevoel dat ik het heb volgehouden O:)

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:14

Gisteren aan het einde van de dag en vanochtend toch behoorlijk wat spierpijn van week 1 dag 1! Maar vanavond weer lekker aan de slag :D Vanochtend ook maar eens foto's gemaakt, ben benieuwd naar het verschil over een paar weken. Iemand die al verschil merkt/ziet?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:17

Goeiemorgen en welkom!

Die spierpijn zul je nog wel een paar dagen houden :D
Ik heb met dag 2 gedaan, dacht dat 1 al heftig was, maar dit was helemaal hel... Ik kan m'n armen niet meer bewegen...
Hoe gaan die buikspieroefeningen bij jullie? Ik kan mijn benen echt nog niet plat laten liggen of zonder ze onder de bank te stoppen, anders kom ik gewoon echt niet overeind.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:18

enny schreef:
Goeiemorgen en welkom!

Die spierpijn zul je nog wel een paar dagen houden :D
Ik heb met dag 2 gedaan, dacht dat 1 al heftig was, maar dit was helemaal hel... Ik kan m'n armen niet meer bewegen...
Hoe gaan die buikspieroefeningen bij jullie? Ik kan mijn benen echt nog niet plat laten liggen of zonder ze onder de bank te stoppen, anders kom ik gewoon echt niet overeind.

Dit dus :') ik moet ook echt m'n voeten onder t bed oid doen :P

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:21

Haha, gelukkig maar! Ik was al bang dat ik de enige was :') Over een paar weken gaat het vast een stuk beter! Hoop ik...

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:27

En dan m'n vriend, die nooit echt meer sport: doet er zo 50 achter elkaar zonder z'n voeten ergens onder te doen :') en ik deed er destijds vaak 100 en ik kon er nog niet 1 zonder mn voeten ergens onder te doen :o doe ik toch iets fout? :')

Doen jullie trouwens alle oefeningen in 1 keer achter elkaar of in setjes?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:29

Ik kwam net nauwelijks de trap af :')

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:32

Celiien schreef:

Oeps! :D goed bezig geweest!

Laughterline :oo Hoe doet ie dat??

Ik probeer alles achter elkaar te doen, maar af en toe moet ik even een paar seconden spieken wat ook al weer de volgende oefening is

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 10:40

Welkom allemaal. :D

De spierpijn hou je nog wel even. Na week 2 krijg je steeds iets minder spierpijn. :))
Qua oefeningen spiek ik soms ook even een paar seconden wat de volgende oefening is, maar probeer het wel achter elkaar te doen. Elke circuit 2x 7 min met 1 min rust.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:00

Celiien schreef:

Haha ik wel, maar opstaan van een stoel is wel een zware klus.

Met buikspieroefeningen lukt het mij wel om gewoon mijn voeten aan de grond te houden, alleen verschilt het soms wel per oefening waar ik mijn voeten plaats

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:45

Leuk al die nieuwe berichtjes! Ik doe de push-ups ook op mijn knieën, anders lukt het niet. En de eerste weken ABS vond ik ook erg zwaar! Maar je lijf went redelijk snel! Maandag weer een pittige 'leg-day', maar gister ochtend nergens last van. Gistermiddag op de motor een paar uur weg geweest en die dubbele belasting zorgde vandaag toch voor spierpijn...

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 15:34

enny schreef:
Welkom Laughterline! Ik ben net deze week begonnen, dus dan gaan we aardig gelijk op :)

Nannoukie, push ups kan ik ook niet en er moeten vandaag 2 soorten oefeningen gedaan worden zag ik... Denk dat vandaag de 7 minuten wel vol gaan komen en ik de serie niet opnieuw hoef te beginnen om die weer vol te maken :D
Denk (hoop!) dat het idd wel mee gaat vallen met de gespierde armen.

Danique07 heb je al iets van verschil kunnen zien? Of zou dat pas na een maand zijn? Ik zat na de eerste workout al in de spiegel te kijken of er stiekem al wat te zien was :')

Ik keek ook gelijk, maar ik zie eigenlijk niets maar dat komt denk ik ook omdat ik het niet helemaal goed doe.
Ik probeer de maandag en woensdag training te doen, vrijdags ben ik moe van de week en geen zin meer en de liss sla ik over want ik vind dat ik op nn werk genoeg loop (in een winkel 3 dagen en 3 dagen voor de klas) en dan rij ik nog paard!
Denk dat ik bij 8 weken pas wat kan zien :=

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:35

My god ik ben helemaal dood van die abs & arms workout van week 1. Alles doet pijn en daar komt de spierpijn van maandag bovenop. :') Misschien herzie ik mijn 'pijn is fijn' motto toch.

Ik doe overigens geen 7 minuten maar circuit 1 2x, dan circuit 2 2x, dan weer circuit 1 2x en dan weer circuit 2 2x. Ik ken mezelf en anders ga ik smokkelen en de oefeningen heel rustig doen zodat ik aan de 7 minuten zit, en nu doe ik er wel wat langer over maar komt elke oefening dus 4 keer langs. Killing!

Kwam zoals een paar mensen hier ook hadden op het laatst amper nog omhoog met de sit ups, vooral die opzij. Heb in m'n studiootje helaas de ruimte niet om m'n voeten ergens onder te haken dus was echt bikkelen. Ik voelde het wel ontzettend in m'n lies, iemand die dit ook heeft en weet of dit normaal is?