Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:10

Ik meld me!

Ik ben Eileen, 18 jaar en wil graag wat slanker worden (en gespierder. Nouja eigenlijk gewoon vet er af want de spieren heb ik al wel :+). Ik ben sportverslaafd, sport 4x per week in de sportschool, met name groepslessen. Daarnaast rijd ik gemiddeld 2 dagen in de week. En dan op 1 dag vaak 2 paarden. Dus eigenlijk 4x per week paard :+
En verder surf en snowboard ik nog.
Dus aan de beweging ligt t nier bij mij :D
Heb volgens mij ook gewoon aanleg om dik te worden want zo slecht of veel eet ik niet eens..
Wil niet minder gaan eten, heb die energie gewoon echt nodig omdat ik zo actief ben.
Ook niet meer gaan sporten want zit al aam het maximum :+
Vooral gewoon opletten met wat ik eet en dus gezonder eten.
ik ben 1.65m en nu 65/66 kilo. Wil graag naar de 55-60. Al gaat het mij meer om het vetpercentage dan het gewicht omdat ik natuurlijk ook wel veel spier heb.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:13

DeniseES schreef:
Goeiemorgen! Ik meld me hier ook :j

Ik ben Denise, 27 jaar (mentaal nog 20 maar ik merk dat mijn lichaam het daar niet altijd meer mee eens is _O-) en ik ben ook eens gaan letten op wat ik eet. Ik heb geen overgewicht, maar beetje bij beetje kruipen de kilo's eraan en ik zit nu te dicht bij de 70 en wil terug naar een 63 :) ik sport 2x per week op de sportschool en ga 4x per week naar mijn paard. Maar het grote gevaar is dat ik altijd alles zonder problemen heb kunnen eten en dat kan eigenlijk gewoon niet meer _O- dus heb ik myfitnesspall geïnstalleerd op mijn telefoon en word ik toch met mijn neus op de feiten gedrukt...

Dit had mijn verhaal kunnen zijn! Ik doe ook mee!

Ik ben Roos, 25 en ik werk(te) in de gehandicaptenzorg.

Volgens MyFitnessPal eet ik iets teveel, voornemens: zelf groentebrood gaan bakken en fruit en groente smoothies. En een ding kopen om de smoothies te maken, omdat: ik geen fruit eter ben maar wel alles kan drinken wat ik maar wil.

Ik ben 1.76 weeg 73,5 en wil graag naar de 68 minstens, heb een zware baan, maar vanavond laatste dienst dan werkeloos. 3 eigen paarden aan huis, wandel veel met de honden en sport 1 uur in de week (cardio en kracht).

En lastige in mijn geval is schommelende suiker spiegel en lage bloeddruk. Dus als ik eten minder, dan val ik flauw. Enige optie is dus nog anders eten, maar daar loop ik dan in vast... Hopelijk hebben jullie tips. Brood zou ik dan willen bakken ivm minder suikers en voedzamer waardoor ik dus langer brandstoffen heb en me minder snel licht in mijn hoofd voel.
Laatst bijgewerkt door Roosyes op 12-03-15 10:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:16

Ik wil mij ook melden.

Ik wil op een gezonde manier afvallen. Iedere kilo die eraf gaat is meegenomen. (Natuurlijk heb ik een streefgewicht in gedachte)
Ik ben een ontzettende snoepkont en ook een emotie-eter. Als ik niet lekker in mijn vel zit, eet ik liever een groot tablet Chocola als gezond eten.
En dat snoepen is mijn grootste struikelblok. Want als ik netjes mij patroon vasthoud, dan lukt het best wel om af te vallen. (En dan eet ik gewoon in het weekend een beetje chips en ook gerust een keer patat, want je leeft maar 1 keer :P)
maar juist die goede voornemens vasthouden om gezond te eten is zo moeilijk....

_Tara_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:20

Eileen, jij sport flink veel! Ik ben wel nieuwsgierig nu wat je zoal eet op een dag?

Roosyes, groentenbrood? Klinkt lekker, vertel!

Sabbientje, ik wil in het weekend ook iets losser zijn met m'n eten inderdaad. Je leeft maar 1 keer inderdaad :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:21

Snoepen is echt een boosdoener. En ik laat het lekkers nu echt niet staan, maar met mate.
Denk dat ik in de week wel 5 zakken chips wegwerkte %)
En nu, 0 :D. Ik eet nog wel eens een koekje, stukje worst etc.
Frietjes eet ik ook gewoon.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:22

_Tara_ schreef:
Eileen, jij sport flink veel! Ik ben wel nieuwsgierig nu wat je zoal eet op een dag?

Sabbientje, ik wil in het weekend ook iets losser zijn met m'n eten inderdaad. Je leeft maar 1 keer inderdaad :)

Nou ik ben er van de week achter gekomen, tegen mijn suikerdips wordt het of groentebrood of zuurdesem speltbrood. Het liefst zou ik de broodmaaltijden vervangen, maar ik weet niet voor wat. Dus wil ik dit gaan proberen!

Edit: wij eten niet veel friet, wel dingen uit zakjes ivm tijdnood. Dus nasi/bami/oven kruiden voor erdoor, terwijl je dit ook goed zelf kan maken (denk ik).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:23

Maar wat is groentebrood? Ik dacht dat je dat zelf maakte :P

Nasi kruiden kun je inderdaad makkelijk zelf maken! Genoeg receptjes op internet te vinden.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:27

Nou dan meld ik me hier ook maar. Andere topic vond ik ook niet echt leuk om te volgen :)

Ik wil nog +- 10 kilo er af. Tot nu toe ben ik 4 kilo afgevallen. Dus in totaal 14/15.

Ik doe dit door hardlopen 2/3 keer per week. Gezonder eten en 1 x per dag een afslankshake.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:30

Ik kan het artikel natuurlijk niet meer terug vinden, mijn plan is om dat morgen op mijn gemak eens uit te zoeken allemaal.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:31

Ik meld me ook.
Ik wil niet perse een bepaald gewicht kwijt, maar ik wil de spekjes rond mijn buik, lovehanles en heupen verminderen.
Momenteel vreet ik niet zoveel uit qua sporten ivm hectische schoolperiode, maar als het rustiger wordt wil ik het sporten weer oppakken naar zo'n 4/5 x in de week :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:31

Roosyes schreef:
_Tara_ schreef:

Nou ik ben er van de week achter gekomen, tegen mijn suikerdips wordt het of groentebrood of zuurdesem speltbrood. Het liefst zou ik de broodmaaltijden vervangen, maar ik weet niet voor wat. Dus wil ik dit gaan proberen!

Edit: wij eten niet veel friet, wel dingen uit zakjes ivm tijdnood. Dus nasi/bami/oven kruiden voor erdoor, terwijl je dit ook goed zelf kan maken (denk ik).

Bij de Jumbo heb je een biologisch zuurdesem spelt zonnepit brood. Niet iedere jumbo heeft het in het assortiment maar ze kunnen het wel bestellen (komt diepvries binnen en dan word het nog in de winkel afgebakken)

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:32

Kijk, dit is nou een leuk, makkelijk (toegankelijk) en niet te druk topic :D ! Denk dat ik me hier ook graag wil aansluiten, gewoon blijven genieten maar ondertussen wel strakker worden/gezonder worden/kilo's kwijtraken, ideaal.

Ik ben 18 jaar, 1.64 kort en weeg 51 kilo. Er hoeft dus niks af, er mag zelfs wat spiermassa bij :D. Wel is mijn conditie (ondanks 4 paarden) echt een ramp, en zou ik graag naar wat zichtbare spieren werken voor deze zomer :). Verder heb ik heel veel interesse in gezond eten, maar het moet wel leuk & lekker blijven. Ook de workouts (Jillian Michaels e.d.) vind ik erg leuk om te doen, en het lijkt me leuk als we met z'n allen elkaar wat kunnen motiveren, zonder al dat strenge gedoe :).

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:34

Vanochtend ontbeten met een mango. Smoothies zitten er komende tijd niet in, blender is al ingepakt voor de verhuis.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:34

MissMiekjee schreef:
Kijk, dit is nou een leuk, makkelijk (toegankelijk) en niet te druk topic :D ! Denk dat ik me hier ook graag wil aansluiten, gewoon blijven genieten maar ondertussen wel strakker worden/gezonder worden/kilo's kwijtraken, ideaal.

Ik ben 18 jaar, 1.64 kort en weeg 51 kilo. Er hoeft dus niks af, er mag zelfs wat spiermassa bij :D. Wel is mijn conditie (ondanks 4 paarden) echt een ramp, en zou ik graag naar wat zichtbare spieren werken voor deze zomer :). Verder heb ik heel veel interesse in gezond eten, maar het moet wel leuk & lekker blijven. Ook de workouts (Jillian Michaels e.d.) vind ik erg leuk om te doen, en het lijkt me leuk als we met z'n allen elkaar wat kunnen motiveren, zonder al dat strenge gedoe :).

Wat voor workout is dat? ben je daar lang mee bezig?
Ik vind die 7 minute workout al op het randje haha!

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:36

_Yasmine_ schreef:
MissMiekjee schreef:

JM heeft bv. 30 days of shred en één workout duurt ongeveer 30 minuten. De workouts zijn te vinden op youtube.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:39

Dit topic heeft een heerlijke onbeladen sfeer :)
En die tip van wandelen houdt ik er in, hardlopen ben ik na 5/6 keer echt spuugzat. En wandelen kan ik ook met mijn pony ipv alleen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:40

Cabelona schreef:
Vanochtend ontbeten met een mango. Smoothies zitten er komende tijd niet in, blender is al ingepakt voor de verhuis.

Ga je ver weg verhuizen?

Yasmine, Jillian Michaels workouts zijn echt leuk om te doen!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:41

Het belangrijkste is om het gewicht te halen waarmee jij je prettig in je vel voelt!
En als dat je doel is kom je er wel :)

Ik doe er bar weinig aan allemaal. Ik sport 2 keer in de week.
Wil wat vaker naar mijn werk fietsen (1 baan is slechts 7 km fietsen).
Maar daar moet eerst een nieuwe fiets voor komen.
Verder niet zoveel snoepen, minder suikers. Geen frisdranken.

Vanochtend op de weegschaal gestaan, en ben al ruim 4 kg kwijt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:43

Ik heb net ontbeten met een italiaanse bol uit de oven met filet american en ei. Is niet echt gezond geloof ik he? :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:43

De Italiaanse bol had je misschien beter voor een volkoren variant kunnen vervangen. Maar een ei en filet americain is prima naar mijn mening.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:44

ik ga ook een poging doen om mee te volgen hier :)

ik heb eigenlijk wel een doel, terug een kledingmaat minder tegen het huwelijksfeest van mijn neef in mei :+ dus idealiter een kilo of 5 die ik het afgelopen jaar ben bijgekomen.
Ik ben best actief (paardrijden en wandelen met de honden je moet niet vragen hoe ik me heb laten gaan :o ). Ik heb op zich wel dicipline: kast zit vol chocolade, koekjes en chips waar ik vrij makkelijk kan afblijven, maar kan me er echt niet toe brengen altijd "gezond" voor mezelf te koken. Heb ik zin in frieten, dan eet ik dat ook, anders is de kans wel groot dat ik mijn volledige voorraad leeg eet :+

Dus probeer nu wat calorieën te tellen en heb goeie hoop. Vorige keer was ik 4kg kwijt en toen werd ik ziek en heb alleen vet en suikerbommen gegeten omdat niets me smaakte.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:44

Hahahaha roosyes, inderdaad erg herkenbaar _O- als ik honger heb moet ik ook echt iets eten anders lig ik ook gestrekt, dus dat is nog wel moeilijk... Hier overigens ook een hond waar druk mee gewandeld wordt :j

Wat is dat speltbrood precies?

Dat shredden is super zwaar! Wel super goed als je het vol kunt houden :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 10:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:46

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:46

_Yasmine_ schreef:
MissMiekjee schreef:

Jillian Michaels heeft de 30 day shred, als een soort van workout voor beginnende sporters, dat is 20 minuten iedere dag :). En deze is echt leuk om te doen! Geen saaie eentonige oefeningen, en het mooiste is, je ziet ook nog echt verschil na 30 dagen. Het is alleen de eerste dagen wel op je tanden bijten :o . In dit topic staan alle links naar de workouts, en ook welke je allemaal kunt doen: [MWS] Jillian Michaels workouts - deel 3!

Ik raad wel aan om te beginnen met de 30 day shred, deze is het makkelijkste vol te houden.