Wortel schieten na de dood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:11

pipo schreef:
Zij is in een kist die haar man zelf getimmerd heeft en bekleed, achter in een pick-up vervoerd.

Je mag ook gewoon in een zak... :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:13

Onali schreef:
Kirsha schreef:
Omdat het in mijn hoofd niet 'klopt'. Zal wel iets met vastgeroeste gedachtes zijn, normaal gesproken lig je in je kist ook niet in foetushouding.

Doorgaans niet, maar je mag wel degelijk 'anders' in je kist gelegd worden. Op je zij of hoofd beneden en voeten naar boven, op je buik.

Alleen moet dat wel aan verschillende instanties doorgegeven worden. Stel dat ze je een keer opgraven en jij ligt binnenste buiten of achterstevoren schrikken ze zich kapot :')

_O- _O- _O- Stel je voor zeg :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:03

piezze schreef:
Hoe vervoeren ze je dan als je niet in een lijkwagen wil. Neem niet aan dat je met je geliefde stoffelijk overschot in de kofferbak van je kadetje naar de bgraafplaats mag komen.

Vader van m'n vriendinnetje is op een platwagen gelegd en die is achter een tractor gehangen. En zo met de tractor naar het crematie-centrum. Wel allemaal strobalen er omheen gelegd, zodat mede-weggebruikers niet zagen dat er een lichaam op de wagen lag. (was met laken ingepakt)

Kijk, als je zelf niets wilt/kunt regelen ben je inderdaad afhankelijk van een lijkwagen. Maar wat er meer bedoeld wordt is denk ik dat je zelf heel wat kunt doen, en dat je niet verplicht bent zo'n lijkwagen te gebruiken.

Ikzelf zou graag met een koets willen, met friezen ervoor, zónder dat de paarden die rare lakens om hebben hangen.

pipo

Re: Wortel schieten na de dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:05

Klopt, wat ik ook bedoel te zeggen je gaat dood en plop er staat een begrafenisondernemer voor de deur. Die laat je kiezen uit de voor hem beschikbare boeken/ leveranciers. Dus kist, bekleding, kaart, rouwcentrum blabla. Maar dat hoeft allemaal niet. Het verdient gewoon goed, commercie is het, net als Valentijnsdag haha. Meer niet. Maar dat zijn deze eieren ook. Denk dat deze eieren ook best prijzig zijn.. en een jute zak mag ook gewoon hoor, boom op je dop en klaar.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:06

pipo schreef:
Klopt, wat ik ook bedoel te zeggen je gaat dood en plop er staat een begrafenisondernemer voor de deur. Die laat je kiezen uit de voor hem beschikbare boeken/ leveranciers. Dus kist, bekleding, kaart, rouwcentrum blabla. Maar dat hoeft allemaal niet. Het verdient gewoon goed, commercie is het, net als Valentijnsdag haha. Meer niet. Maar dat zijn deze eieren ook. Denk dat deze eieren ook best prijzig zijn.. en een jute zak mag ook gewoon hoor, boom op je dop en klaar.

Pindaboom :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:08

hahahaha ja zoiets _O- o, chips, pinda is een struikje dan een walnoot graag

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:09

Ik zou een wilde kastanje willen, toen ik klein was gingen we die iedere herfst zoeken en dat was zo leuk...

Maar ja, je mag heel veel dingen exact zo doen als je het zelf wil, binnen de grenzen van de wet uiteraard.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:12

Armaris schreef:
Ja ok, dat begrijp ik maar geldt dit ook als de overledene in een koeling ligt?
+ mij lijkt het eerlijk gezegd geen fijne gedacht om iemand na drie dagen alsnog te manipuleren.

Ja. Er hoeven echt geen botten gebroken te worden ;)

Is dat legaal, je eigen familielid met je trekker naar de crematie te vervoeren? Ik dacht altijd dat wanneer iemand overleden is deze niet meer vervoerd mag worden op de openbare weg, tenzij door mensen die daar een vergunning oid voor hebben. Scheelt wel een hoop centjes en voelt veel persoonlijker :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:17

Is wel zwaar werk om iemand te vormen nadat het lichaam zo sterk gekoeld is. Arbo technisch lijkt mij zo'n ei niet zo praktisch; hoe vervoer je zoiets fatsoenlijk? Of til je zoiets? Met een kraan in het graf tillen of omrollen? :=

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:52

hee vuurneon, zover heb ik niet eens gedacht. Rollen lijkt me het handigst. ;)
Jasmijn 159 ja dat is legaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:54

Maar dan moet ie wel perfect rond zijn want een ei rolt immers scheef :') soort menselijke golf spelen :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:57

Hihi, Geloof niet dat dat de bedoeling is ;)