pipo schreef:Zij is in een kist die haar man zelf getimmerd heeft en bekleed, achter in een pick-up vervoerd.
Je mag ook gewoon in een zak...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Onali schreef:Kirsha schreef:Omdat het in mijn hoofd niet 'klopt'. Zal wel iets met vastgeroeste gedachtes zijn, normaal gesproken lig je in je kist ook niet in foetushouding.
Doorgaans niet, maar je mag wel degelijk 'anders' in je kist gelegd worden. Op je zij of hoofd beneden en voeten naar boven, op je buik.
Alleen moet dat wel aan verschillende instanties doorgegeven worden. Stel dat ze je een keer opgraven en jij ligt binnenste buiten of achterstevoren schrikken ze zich kapot
Stel je voor zeg
piezze schreef:Hoe vervoeren ze je dan als je niet in een lijkwagen wil. Neem niet aan dat je met je geliefde stoffelijk overschot in de kofferbak van je kadetje naar de bgraafplaats mag komen.
pipo schreef:Klopt, wat ik ook bedoel te zeggen je gaat dood en plop er staat een begrafenisondernemer voor de deur. Die laat je kiezen uit de voor hem beschikbare boeken/ leveranciers. Dus kist, bekleding, kaart, rouwcentrum blabla. Maar dat hoeft allemaal niet. Het verdient gewoon goed, commercie is het, net als Valentijnsdag haha. Meer niet. Maar dat zijn deze eieren ook. Denk dat deze eieren ook best prijzig zijn.. en een jute zak mag ook gewoon hoor, boom op je dop en klaar.
Armaris schreef:Ja ok, dat begrijp ik maar geldt dit ook als de overledene in een koeling ligt?
+ mij lijkt het eerlijk gezegd geen fijne gedacht om iemand na drie dagen alsnog te manipuleren.

soort menselijke golf spelen