Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:02

Dat had ik ook bij de hunkemoller. Borstomvang heb ik 84 cm gemeten maar die site rekent pas vanaf 85. Zal waarschijnlijk niks schelen maar toch...

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:02

Ik heb het filmpje niet gekeken (internetbrowser loopt vast omdat het zo'n lang filmpje is), maar ik heb normaal 75G, deze is bijna niet verkrijgbaar in gewone winkels, dus ik heb de 80F van Sapph. Betaalbaar en ook leuk, wat ik met mijn leeftijd toch wel heel belangrijk vind. Ik kan nog lang genoeg oma-bh's dragen. Ik zie dat iedereen hier op een grotere cup uit komt en een kleinere omvang, ik ben benieuwd hoe je het zou moeten meten en waar ik dan op uit zou komen.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:07

Ik draag nu 85B en kom volgens de tabel uit op 80F... Het kan echt niet kloppen haha. Heb echt totaaal geen grote borsten.. Komt niet eens in de buurt van F. Kan misschien wel een maatje groter maar zoveel maten groter? Ga vrijdag toch maar eens langs de hunkemoller om te kijken omdat ik van jullie al die goede verhalen hoor, maar betwijfel het toch erg :+

Nicolien, filmpje even samengevat: je moet net onder je borsten meten (dit moet strak). Daarna moet je voorover gebukt gaan zitten (zodat je borsten naar beneden wijzen) en dan je borstomvang meten (losjes). (Dit omdat dan het ‚’extra vet’’ dat bij je oksels en rug zit ook meekomt). Dan moet je het verschil tussen beide getallen uitrekenen. Ik had bijv. 80 cm omvang, 96 borsten. Dus 96-80=16. Dit omrekenen in inches. Als je die inch hebt kan ik wel even voor je in de tabel kijken. :) Als je dat niet erg vindt natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Narita op 25-02-15 21:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:10

Ik zou dan 70C hebben. Goed voor mijn zelfvertrouwen, maar of het past...? :') ga van de week wel eens kijken in de winkel. Heb nog nooit een echt lekker zittende bh gehad (behalve een sportbh maar dat was ook alles behalve mooi) en moet mijn huidige bh altijd recht trekken en corrigeren.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 21:19

Ghostattack schreef:
Ik snap het verschil in borstomvang prima.. Maar ik snap die tabel van hunkemoller niet, want dan zou ik dus geen bh aan kunnen want dan heb ik een cup -AA ofzo? _O- Mijn maat staat er gewoon niet eens tussen.

Maar ik ga inderdaad eens 70C of 70D passen :j Ben nu wel heel erg benieuwd geworden

Snel vergeten die rare hunkemuller tabel. :+

Nicolien schreef:
Ik heb het filmpje niet gekeken (internetbrowser loopt vast omdat het zo'n lang filmpje is), maar ik heb normaal 75G, deze is bijna niet verkrijgbaar in gewone winkels, dus ik heb de 80F van Sapph. Betaalbaar en ook leuk, wat ik met mijn leeftijd toch wel heel belangrijk vind. Ik kan nog lang genoeg oma-bh's dragen. Ik zie dat iedereen hier op een grotere cup uit komt en een kleinere omvang, ik ben benieuwd hoe je het zou moeten meten en waar ik dan op uit zou komen.

Je kan dan beter voor 70H gaan (hier in dit topic zijn wat tips genoemd waar zulke maten te halen zijn) volgens de gedachtegang van het filmpje, ipv 80F.

Snadrem schreef:
Ik zou dan 70C hebben. Goed voor mijn zelfvertrouwen, maar of het past...? :') ga van de week wel eens kijken in de winkel. Heb nog nooit een echt lekker zittende bh gehad (behalve een sportbh maar dat was ook alles behalve mooi) en moet mijn huidige bh altijd recht trekken en corrigeren.

Welke maat draag je nu? Het zal je echt verbazen! (tenzij je nu ook al 70 draagt in een kleinere cup :+)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:20

Narita schreef:
Ik draag nu 85B en kom volgens de tabel uit op 80F... Het kan echt niet kloppen haha. Heb echt totaaal geen grote borsten.. Komt niet eens in de buurt van F. Kan misschien wel een maatje groter maar zoveel maten groter? Ga vrijdag toch maar eens langs de hunkemoller om te kijken omdat ik van jullie al die goede verhalen hoor, maar betwijfel het toch erg :+

Nicolien, filmpje even samengevat: je moet net onder je borsten meten (dit moet strak). Daarna moet je voorover gebukt gaan zitten (zodat je borsten naar beneden wijzen) en dan je borstomvang meten (losjes). (Dit omdat dan het ‚’extra vet’’ dat bij je oksels en rug zit ook meekomt). Dan moet je het verschil tussen beide getallen uitrekenen. Ik had bijv. 80 cm omvang, 96 borsten. Dus 96-80=16. Dit omrekenen in inches. Als je die inch hebt kan ik wel even voor je in de tabel kijken. :) Als je dat niet erg vindt natuurlijk.

Welke link is de link naar de tabel? Ik heb ook niet alles doorgelezen en geluisterd :o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 21:28

De tabel staat in het filmpje zelf. Op 9,06 minuut :)

Hier een site die het voor je uitrekent. Deze gebruikt meer gegevens. http://www.brasizecalculator.tk/ Ook bij deze kwam ik op een 70D uit :P En denk eraan, onder de borsten strak meten, erover losjes!
Laatst bijgewerkt door Geryon op 25-02-15 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:30

Bh's in 70H zijn er ook wel, maar dan online te bestellen of alleen in een winkel die niet in de buurt ligt en niet bepaald goedkoop. Ik bestel liever niet online, omdat ik echt bolle borsten (ballonnen :')) heb waardoor het er snel overheen bolt (als ik een keer buk) als de cup niet zo diep is. Ik pas liever in de winkel, want heel vaak past er maar eentje, terwijl ik er 10 heb gepast.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:35

Geryon schreef:

Hier een site die het voor je uitrekent. Deze gebruikt meer gegevens. http://www.brasizecalculator.tk/ Ook bij deze kwam ik op een 70D uit :P En denk eraan, onder de borsten strak meten, erover losjes!

Deze geeft mij 70C of 65D, seems legit :') Op dit moment een 70A aan, wel push up.. Maar die zit sowieso voor geen meter.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:37

Geryon schreef:
Simoonzel schreef:
Volgens deze mevrouw heb ik niet 75A maar 70E. Ik heb eigenlijk zin om voor de grap zo'n bh aan te doen en dan kijken hoeveel luchtgat ik overhoud. :+

Zeker dat je goed gemeten hebt en goed omgerekend? 70E lijkt me wel sterk inderdaad. Dan eerder 70D. Ik draag ook 75A (past het best, moet eigenlijk 80a) en 70D past super veel beter

Ja, ik heb het zelfs nog naar beneden afgerond. Volgens mij heeft deze dame gewoon geen idee waar ze het over heeft. Borstvet dat "naar je rug zakt", juistem. :+

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:42

Ik heb altijd bh's bij de H&M vandaan aangezien ze nergens anders goed en lekker zitten, bij de H&M heb ik altijd 75A. Maar als ik ergens anders koop is het altijd zo dat de cups een beetje openstaan of niet helemaal gevuld zijn, en dat het er erg raar uitziet omdat het net lijk alsof de cups te dicht op elkaar zitten.. Ik ben wel behoorlijk plat dus het lijkt mij erg raar als ik in een grotere cup zou passen..

Heb wel een keertje gemeten op de andere manier dus niet zoals deze in het topic en toen kwam ik uit op 80A/80AA, denken jullie dat het voor mij dan ook zin heeft om deze manier te proberen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 21:52

Nicolien schreef:
Bh's in 70H zijn er ook wel, maar dan online te bestellen of alleen in een winkel die niet in de buurt ligt en niet bepaald goedkoop. Ik bestel liever niet online, omdat ik echt bolle borsten (ballonnen :')) heb waardoor het er snel overheen bolt (als ik een keer buk) als de cup niet zo diep is. Ik pas liever in de winkel, want heel vaak past er maar eentje, terwijl ik er 10 heb gepast.

Dit is een leuk voorbeeld! Als je zulke borsten heb, moet je juist grijpen naar grotere cup kleinere omvangsmaat. Hoe hoger de letter, hoe meer oppervlak de cup bedekt. Zo kan het dus er niet goed overheen bollen oid. Misschien zal je dan ook meer bh's passen dan 1 van de 10 :P

Ghostattack schreef:
Geryon schreef:

Deze geeft mij 70C of 65D, seems legit :') Op dit moment een 70A aan, wel push up.. Maar die zit sowieso voor geen meter.

Vergelijkbaar met mij, hopelijk maakt het voor jou ook zoveel positief verschil :D

Simoonzel schreef:
Geryon schreef:

Zeker dat je goed gemeten hebt en goed omgerekend? 70E lijkt me wel sterk inderdaad. Dan eerder 70D. Ik draag ook 75A (past het best, moet eigenlijk 80a) en 70D past super veel beter

Ja, ik heb het zelfs nog naar beneden afgerond. Volgens mij heeft deze dame gewoon geen idee waar ze het over heeft. Borstvet dat "naar je rug zakt", juistem. :+

Klinkt raar, maar ze heeft best een punt. Omdat we altijd te kleine cups met een te grote omvangsmaat nemen, dragen we te smalle cups waardoor het borstweefsel naar de zijkant gaat omdat het niet in de cup past.

donnar schreef:
Ik heb altijd bh's bij de H&M vandaan aangezien ze nergens anders goed en lekker zitten, bij de H&M heb ik altijd 75A. Maar als ik ergens anders koop is het altijd zo dat de cups een beetje openstaan of niet helemaal gevuld zijn, en dat het er erg raar uitziet omdat het net lijk alsof de cups te dicht op elkaar zitten.. Ik ben wel behoorlijk plat dus het lijkt mij erg raar als ik in een grotere cup zou passen..

Heb wel een keertje gemeten op de andere manier dus niet zoals deze in het topic en toen kwam ik uit op 80A/80AA, denken jullie dat het voor mij dan ook zin heeft om deze manier te proberen?

Ja juist! Het lijkt raar maar het ís niet raar. Een grotere cup is helemaal niet dieper als de omvangsmaat maar kleiner is. Het zou heel goed kunnen dat jij een 70D goed past :j
Laatst bijgewerkt door Geryon op 25-02-15 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:54

Ik heb het filmpje niet helemaal afgekeken, maar bepaalde dingen die genoemd werden zijn redelijk logisch :+ .
Daarnaast als ik sommige dingen die zij opnoemt zou toepassen(heb nu ong. 80 qua omvang), dan zou dat kleiner
moeten. Als ik dat zou doen.. wat ik dus eerst had euhhh ja dan snijdt het enorm, en dat in combinatie met een grotere
cupmaat, dan heb ik echt gewoon inkijk van hier tot aan weet ik veel waar als ik voorover buig :Y) .

Ik wil niet weten hoe zo'n grote BH ik dan aan moet.... _O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 22:00

ElinaSK schreef:
Ik heb het filmpje niet helemaal afgekeken, maar bepaalde dingen die genoemd werden zijn redelijk logisch :+ .
Daarnaast als ik sommige dingen die zij opnoemt zou toepassen(heb nu ong. 80 qua omvang), dan zou dat kleiner
moeten. Als ik dat zou doen.. wat ik dus eerst had euhhh ja dan snijdt het enorm, en dat in combinatie met een grotere
cupmaat, dan heb ik echt gewoon inkijk van hier tot aan weet ik veel waar als ik voorover buig :Y) .

Nee hoor, misschien toch het filmpje afkijken ;)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:00

Geryon schreef:
Nicolien schreef:

Dit is een leuk voorbeeld! Als je zulke borsten heb, moet je juist grijpen naar grotere cup kleinere omvangsmaat. Hoe hoger de letter, hoe meer oppervlak de cup bedekt. Zo kan het dus er niet goed overheen bollen oid. Misschien zal je dan ook meer bh's passen dan 1 van de 10 :P

Dat klopt, maar dan moet je online bestellen :P Dat durf ik zelf niet zo goed aan, vaak genoeg weer retour moeten sturen en dat vind ik een beetje zonde. Als ik ergens kom waar ze grote maten verkopen, ga ik altijd gelijk passen en sla ik een aantal bh's in.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:01

Ik ben van 75C naar 80B gegaan, ondanks dat ik best grote borsten heb. Laatstgenoemde maat zit toch echt lekkerder!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:09

Geryon schreef:
ElinaSK schreef:

Nee hoor, misschien toch het filmpje afkijken ;)

Tsja ik heb zelf heel wat geprobeerd al ook dingen die op het filmpje langskomen, maar een kleinere breedte gaat em echt niet worden.. zelfs op de loste stand en "te grote" cupmaat ging de bh letterlijk scheuren en niet door crappy kwaliteit..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:57

Het verbaast me toch wel wat ik hier lees... dat er zoveel mensen met slecht zittende BH's rondlopen! Je merkt het toch wel als ze niet goed zitten? Als ze niet genoeg steun bieden? Als je borsten eruit vallen of als de achterkant omhoog komt of als de bandjes afzakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:04

Ik kwam uit op 70C en die heb ik inderdaad ook voordeel van moeder die járen in speciaalzaak gewerkt heeft :P . Dus voor mij geen verbaasd moment :))

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 23:04

Sheran schreef:
Het verbaast me toch wel wat ik hier lees... dat er zoveel mensen met slecht zittende BH's rondlopen! Je merkt het toch wel als ze niet goed zitten? Als ze niet genoeg steun bieden? Als je borsten eruit vallen of als de achterkant omhoog komt of als de bandjes afzakken...

Het is natuurlijk ook vaak dat de niet goede maten niet zoveel last geven als bovenstaande 'echte' problemen, waardoor ermee doorgelopen wordt :P

En mensen die maar genoege nemen met hun slecht zittende BH omdat ze 'alles' al geprobeerd hebben, denkende dat die grotere cups toch nooit zouden passen.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:06

Sheran schreef:

Naja 80F zit bij mij goed, mits het geen uitgesneden lage cup is. Een balconette bh is niets voor mij.
Geen afzakkende bandjes, de achterkant komt niet omhoog en mijn borsten vallen er niet uit.
Heb de methode van de video dan wel niet geprobeerd, dus weet niet zo goed wat eruit zou moeten komen ;) Maar TS raadt mij 70H aan

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:08

Ik heb altijd al 80G gedrdagen. Iedereen lachte me altijd uit, zo van dat klopt niet hoor. Maar heb me toch echt laten helpen in een goede zaak.
Nadeel is wel dat het wat duurder is, maar dat is het zeker waard. In een bh van de hema houd ik het nog geen paar uur uit.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:35

Ik snap het sowieso al niet, vaak pas ik maat 70A wel (natuurlijk is de band dan op z'n strakst)
Maar 65B qua cup is dan weer te groot bij mij?! Ik heb toen bij de Bijenkorf gepast geloof ik.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:22

Hmm, ik ga vanmiddag eens op m'n gemak meten. :j

Ben erg benieuwd. Ben sinds kort over gegaan naar 70B. Heb eigenlijk maar 1 bh die daarbij ook lekker zit. Maar 70B op zijn ruimste gaatje zit ook echt strak. 75B zit daarentegen juist lekkerder op zijn strakste gaatje. Ook regelmatig van die net iets te kleine cups, dat ze er zo uit vallen. Of soms zelfs dat er een randje open blijft staan.

Ben erg benieuwd. Ik ga vanmiddag meten, en misschien het resultaat gelijk passen. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 09:46

Gister had ik gelezen dat banden bijna altijd te strak voelen doordat de rest niet goed past. Te smalle cups en daarmee beugels bijvoorbeeld.

En inderdaad. Ik heb wel eens 70A en B gedragen en dat zat verschrikkelijk te strak voor mijn gevoel. Maar 70D, dat me kwa cups veel beter past, zit helemaal niet zo strak voor mijn gevoel :D

Dus mensjes blijf ook open staan voor strakkere banden al heb je die al eens gehad maar dan in een andere cupmaat of verkeerd model. (Op die bra matrix site staat echt alles wat je moet weten voor jouw perfecte bh)