Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gohya schreef:Maar niet álle overgewicht is ongezond,er zijn ook gezonde dikkerds.Er lopen ook genoeg slanke dennen rond die van binnen vet zijn en dus ongezond zijn.
Ik lees hier ook veel over de ziektekosten,dat die dan zo duur worden voor/door mensen met over gewicht.Dát vind ik nou een boosdoener,want dat is niet waar.De ziektekosten word zo duur door de vele fraude die er gepleegd word.En dan de schuld schuiven op mensen met overgewicht? of mensen die roken?
Als iemand dik wil zijn,laat die ook dik zijn,ze zijn gelukkig met hun lichaam met een maatje meer.
Wie zijn wij om daarover te oordelen en kom vooral niet aan zetten met duur in de ziektekosten!
gohya schreef:Maar niet álle overgewicht is ongezond,er zijn ook gezonde dikkerds.Er lopen ook genoeg slanke dennen rond die van binnen vet zijn en dus ongezond zijn.
Ik lees hier ook veel over de ziektekosten,dat die dan zo duur worden voor/door mensen met over gewicht.Dát vind ik nou een boosdoener,want dat is niet waar.De ziektekosten word zo duur door de vele fraude die er gepleegd word.En dan de schuld schuiven op mensen met overgewicht? of mensen die roken?
Als iemand dik wil zijn,laat die ook dik zijn,ze zijn gelukkig met hun lichaam met een maatje meer.
Wie zijn wij om daarover te oordelen en kom vooral niet aan zetten met duur in de ziektekosten!
..
. Toch kun je bij mij mijn ribben zien, kan ik makkelijk uren fietsen zonder buiten adem te raken, ik eet gezond, met af en toe gewoon iets lekkers als chips of een stuk chocolade.
.
.
Maar het is gewoon een feit dat er dingen bij zijn gekomen in onze vriendschap daardoor. Als wij een dag weg gaan moeten we vaker rustmomenten nemen omdat lang lopen voor haar moeilijk is. Traplopen doet ze niet meer aan dus gaan we met de lift. (Dat ik zo goed als altijd met de trap ga voor beweging maakt dan niks uit). Bovendien is zij in het algemeen ongelukkiger met zichzelf dan 4 jaar geleden en dit merk ik en vind ik vreselijk om aan te zien omdat ik om haar geef. Zo zijn er veel meer dingen die worden beïnvloed door haar omvang nu. 2 weken geleden heeft ze besloten dat ze wil afvallen en ik hoop zo erg dat het haar lukt. Het gaat haar leven makkelijker maken in zo goed als bijna alle opzichten. 
Lara_Silver schreef:Iederen moet gewoon doen wat ze willen met hun lichaam, zolang zij zich er maar fijn bij voelen. Daar heeft niemand, behalve de dokter, iets over te zeggen. Zelf voel ik me toch echt lekkerste in mijn slanke lijf en ben ook vastberaden dat zo te houden. Over de ziektekostenpremie, nee sorry dat vind ik gewoon gemekker. We betalen voor zoveel mensen en zoveel verschillende aandoeningen, dus overdrijf niet en laat dat non-argument gewoon vallen.
minikatje schreef:Lara_Silver schreef:Iederen moet gewoon doen wat ze willen met hun lichaam, zolang zij zich er maar fijn bij voelen. Daar heeft niemand, behalve de dokter, iets over te zeggen. Zelf voel ik me toch echt lekkerste in mijn slanke lijf en ben ook vastberaden dat zo te houden. Over de ziektekostenpremie, nee sorry dat vind ik gewoon gemekker. We betalen voor zoveel mensen en zoveel verschillende aandoeningen, dus overdrijf niet en laat dat non-argument gewoon vallen.
Ga je dat ook zeggen tegen mensen die zich snijden?
Ach joh, zolang jij je er maar prettig bij voelt dan moet je maar doen.
Sorry maar dat vind ik jezelf oogkleppen opdoen. Iedereen moet maar doen wat die zelf prettig vind ongeacht of ze zichzelf slechte gewoontes hebben aangeleerd of niet. Je reinste onzin.
Het lichte overgewicht wat de meesten hier aanstippen is nog niet eens het probleem.
Ben ik dan slecht dat ik iedereen een gezond gewicht toewens? Dat ik mij wel druk kan maken over mensen die zichzelf de vernieling in helpen? Misschien omdat ik zowel over als ondergewicht mee heb gemaakt bij mijzelf.
Liezel1 schreef:Als ik hier lees dat mensen iemand van 95 kilo "ongezond, vadsig en dik" noemen en zeggen dat dat "onmogelijk mooi kan zijn".... weet je wat dat doet met iemand die rete blij en trots is dat de weegschaal eindelijk een 2 cijferig getal aangeeft, na ruim 40 kilo te zijn afgevallen??
minikatje schreef:Lara_Silver schreef:Iederen moet gewoon doen wat ze willen met hun lichaam, zolang zij zich er maar fijn bij voelen. Daar heeft niemand, behalve de dokter, iets over te zeggen. Zelf voel ik me toch echt lekkerste in mijn slanke lijf en ben ook vastberaden dat zo te houden. Over de ziektekostenpremie, nee sorry dat vind ik gewoon gemekker. We betalen voor zoveel mensen en zoveel verschillende aandoeningen, dus overdrijf niet en laat dat non-argument gewoon vallen.
Ga je dat ook zeggen tegen mensen die zich snijden?
Ach joh, zolang jij je er maar prettig bij voelt dan moet je maar doen.
Sorry maar dat vind ik jezelf oogkleppen opdoen. Iedereen moet maar doen wat die zelf prettig vind ongeacht of ze zichzelf slechte gewoontes hebben aangeleerd of niet. Je reinste onzin.
Het lichte overgewicht wat de meesten hier aanstippen is nog niet eens het probleem.
Ben ik dan slecht dat ik iedereen een gezond gewicht toewens? Dat ik mij wel druk kan maken over mensen die zichzelf de vernieling in helpen? Misschien omdat ik zowel over als ondergewicht mee heb gemaakt bij mijzelf.
lrtj_ schreef:En door reacties in dit topic durf ik amper te eten in het openbaar.. en ben ik uberhaupt bang om iets te eten of te doen.
Waarom? Tja ik ben te zwaar, maar toch eet ik gezond en sport ik 4x in de week.
Mijn probleem is dat ik bang ben om te eten omdat mensen zoals de meeste hier hun oordeel klaar hebben.
Met als gevolg dat ik soms dagen amper eet en mijn lichaam het gelijk opslaat als reserve.
Op de middelbaare school heb ik niet eens durven eten want ik werd heel erg gepest met als gevolg van enorme vreetkicks die er gelijk bij zaten.
Ik was altijd het dikkertje en ik snapte niet waarom. Ik at gezond bewoog regelmatig maar toch was ik altijd dikker.
Door de pesters die gelijk een oordeel klaar hebben ben ik bang om te gaan eten.
Ik overleef dagen op 4 crackers is dat gezond, nee natuurlijk niet. Maar ik werd er ook niet dunner van zelfs nu ik 4 keer in de week in de sportschool sta en een goed en gezond eetpatroon heb gaat het er niet tot nauwelijks af.
Maar door de reacties die ik hier voorbij zie komen word ik weer onzeker en ben ik bijna weer bang om iets te eten.
Het feit dat mensen ook zo over mij zullen praten voel ik mij bijna schuldig om eten in mijn mond te stoppen.
Woogy schreef:ik erger me vooral kapot aan de zwaarlijvige kinderen tegenwoordig. Strakke gezonde kids zie je vrijwel nergens meer en vooral niet aan het spelen op straat. Persoonlijk denk ik dat daar de basis ook ligt...