Stoppen met nagelbijten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:48

ik had van soort nagellak met een vieze smaak, ik deed dat om van het duimen af te komen, en ik duimde er gewoon doorheen hihi. :+

succes! :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:11

Tazzey schreef:
Pas met verharders wel op Verootjoo, ze kunnen de nagel heel erg verkleuren en teveel gebruik is ook niet goed voor de nagel.

Chiave, top! Het begin is er!

oh ja? Wat voor kleur worden ze dan?

maar ik volg wel de gebruiksaanwijzing op het potje :j En daar staat ook op dat je geloof ik max 21 dagen oid die nagellak erop mag hebben en dan moet het een tijdje luchten. Ik doe het ook niet heel vaak :)

Tazzey

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:15

Je nagels kunnen geel worden. Nagels hoeven niet te luchten, het zijn dode cellen dus die hebben geen lucht nodig. De huid onder de nagel heeft zuurstof nodig maar krijgt die uit het bloed.

Ik heb mijn nagels de laatste jaren vrijwel permanent gelakt gehad.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:26

Tazzey schreef:
Chiave, top! Het begin is er!

Nog een tijdje te gaan, maar begin is er inderdaad! :j

Oh man, straks moet ik nog nagellak op.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:40

Tazzey schreef:
Je nagels kunnen geel worden. Nagels hoeven niet te luchten, het zijn dode cellen dus die hebben geen lucht nodig. De huid onder de nagel heeft zuurstof nodig maar krijgt die uit het bloed.

Ik heb mijn nagels de laatste jaren vrijwel permanent gelakt gehad.

dan staat het denk ik in de bijsluiter omdat ze anders geel worden. Maar gelukkig zijn ze bij mij nog niet geel :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:03

Bij het ene merk gaat het sneller dan bij het andere. En het hangt ook af van je nagels.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 22:56

@Chiave *\o/* Jeej! Het begin is er! *\o/*

Het is zo wel een heel leerzaam topic aan het worden! Er staat zoveel in over nagels en producten wat ik allemaal niet wist! En leuk dat iedereen verschillende manieren probeert!

Even een update van deze kant. Vandaag heb ik gelnagels laten zetten en heb nog niet gebeten. Wel heb ik mijn hand redelijk vaak op mondhoogte en schuur mijn nagel langs mijn lippen. In ieder geval is het nog geen bijten. Gelnagels zijn wel heel erg wennen, ze komen nog niet boven mijn vingertop uit, maar zijn al wel een stuk langer als eerst. Hierdoor heb ik bij twee nagels alweer een lichte beschadiging op de top (ik ben ook wel een beetje lomp). Morgen ga ik een kartonnen vijltje halen, want die heb ik uiteraard nooit eerder nodig gehad en ook niet in huis :')

Zo waren ze:

Afbeelding

En nu:

Afbeelding

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:00

@Animal, ziet er goed uit! Helaas zijn die van mij nog te kort voor gelnagels, maar het is zeker een optie.

Die pleisters... Echt, ik had daar eerder aan moeten beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:44

-valt binnen-

zag op Animal haar FB dat ze ging stoppen en heb link gekregen , ben ooit half jaar gestopt en vol trots liep ik met lange nagels en nagelvijl op zak ♥

Maar nu is het al weer tijden drama , stompjes als hij maar even ergens haakt -O-Heb een mengeling van lange en korte nagels , velletjes scheur ik af tot bloedends aan toe ><

Ik moet gewoon weer knop om , nagelvijl weer op zak en weer gaan vijlen!

Lijkt makkelijk is geen gewoonte of verveling , maar nog erg moeilijk :( . De verveling stap heb ik ver achter me gelaten nu de haakjes en vellen nog..

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:46

Rebecca schreef:
-valt binnen-

zag op Animal haar FB dat ze ging stoppen en heb link gekregen , ben ooit half jaar gestopt en vol trots liep ik met lange nagels en nagelvijl op zak ♥

Maar nu is het al weer tijden drama , stompjes als hij maar even ergens haakt -O-Heb een mengeling van lange en korte nagels , velletjes scheur ik af tot bloedends aan toe ><

Ik moet gewoon weer knop om , nagelvijl weer op zak en weer gaan vijlen!

Lijkt makkelijk is geen gewoonte of verveling , maar nog erg moeilijk :( . De verveling stap heb ik ver achter me gelaten nu de haakjes en vellen nog..

Ook welkom bij ons als strijders.

Grappig dat jij lange én korte nagels hebt. Zodra ik bijt moet álles eraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:04

Ja ik heb drang maar die kan ik vrij goed negeren tot hij scheuren gaat , dan slacht ik hem af :+

Afbeelding

Ze zijn bijna zover .. , pink is gekneusd :+ . (Ik ging zwemmen en snelle glijbaan ging snel , door de bocht en handen naast me en 1 hand ging door de bocht omhoog en zijkant van de glijbaan zat een uitstekende iets en hand ging erachter en door de snelheid heb ik een 3 tal blauwe plekken op mijn pinkie :+ . Bewegen is niet fijn stomme glijbaan :') ) dus die is gelukkig kort

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 09:52

Leuk dat je ook mee gaat doen Rebecca!
Wel heel bijzonder dat je ook een paar lange mooie nagels hebt, bij mijn eerdere pogingen was het ook alles of niets. Die gelnagels zijn nog wel echt wennen. Ik stoot echt overal tegenaan terwijl ze nog best kort zijn. Echt heel erg wennen!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:15

Goed hoor, nagelbijten is zóóó vreselijk smerig!

Ik beet ze ook altijd, tot bloedens toe. Had mensen al gevraagd met te laten schrikken dmv een tik als ik weer aan het kluiven was, maar dat hielp niet. Evenals nepnagels, daar kwamen mijn eigen nagels zo vreselijk slecht onder vandaan dat ze zo zwak waren dat ze constant afbraken. Ook middeltjes zoals bite-it, pepergoedje etc.. Werkte allemaal niet.

En ineens.. Ineens was ik het zat. Ik kocht een mooie kleur nagellak en ondanks dat het stompies waren, vond ik het zo mooi dat ik er niet aan wilde bijten. Sindsdien niet meer gebeten.

Heeft lang geduurd voordat mijn nagels weer goed in conditie waren (jaar of 2. 3), maar nu zijn ze echt wel mooi en sterk. Bewijsje:

http://4.bp.blogspot.com/-6j3D_n-mye8/V ... 0131_2.JPG

Dus... Als ik ken kan, kan iedereen het!! Succes!!!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:20

Dat is denk ik ook de beste manier Yv, zo is het bij mij ook gegaan. Het heeft inderdaad heel lang geduurd voordat de boel weer netjes op orde was.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:41

Bij mij gaat het ook wel goed. Sinds zaterdag niet meer gebeten, maar ben een beetje obsessief bezig met pleisters en nagellak ;(

Mijn nagels zijn wat minder met haakjes enzo en mijn nagelriemen zien er ook al wat rustiger uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:34

Mijn langere nagel heeft scheuren , crisis ik heb geen vijl en tanden roepen laat ons maar :+ . Hopelijk red ik het tot vrijdag

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:42

Ik ben al bijna 3 dagen clean. *\o/*
Heb wel vandaag de droge randjes van mijn pinkje eraf gepeuterd, zodat 'ie nu recht kan groeien en niet ergens halverwege en nagelriem uit komt vliegen.
Nagelverharder erop gesmeerd, Hansaplast eroverheen en op naar Clean dag 4!
Nooit verwacht dat het met die pleisters zo goed gaat. Was een beetje benieuwd of de klanten op het werk er raar naar zouden kijken, maar kreeg juist lovende reacties dat het zo goed was dat ik éindelijk begonnen was met stoppen!
Ik ben zo enorm trots op het moment. :')

Afbeelding

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:46

Goed zoooo!! Volhouden!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:53

Goed zeg! !!

Ik heb 2 geknaagd , de lange en een kortere .. Baal maar zonder vijl en nagelknipper was het ook moeilijk. .

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:54

Glasvijl kopen en die altijd in je tas doen is ook een goeie! Als je een randje voelt, meteen vijlen. Zodra het randje weer glad voelt, heb je minder de neiging om je vingers in je mond te stoppen!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:55

Top meiden!! Volhouden!!

Het knippen van je nagels is niet goed, je kunt beter vijlen.

nardxashJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:01

Ik meld mijn ook bij mijn zijn mijn nagels ook erg kort. Heb dat biet spul geprobeerd werkt niet. Nagellak erop ging paar weken goed en begon toen weer met bijten als iemand de gouden tip heeft graag

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:03

Je moet het écht zelf willen. Zolang je er niet 100% achter staat dan zal het moeilijk zijn om te stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:05

Vijl ligt thuis ben heerlijk op vakantie ^^ , heb echt een half jaar met een vijl gelopen maar door meerdere dingen en verhuizingen is het weggezakt en ging ik weer

nardxashJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:07

Tazzey schreef:
Je moet het écht zelf willen. Zolang je er niet 100% achter staat dan zal het moeilijk zijn om te stoppen.

Ik wil het ook graag