Meer bokkers die klimmen als sport?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Re: Meer bokkers die klimmen als sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:06

Voor de proefles moet je op schone sportschoenen komen. Dus gok dat de proefles op gewone schoenen doet.
De kinderen klimmen ook allemaal met klimschoentjes inderdaad, ziet er veel fijner en flexibeler uit.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:57

Voor een proefles zijn gewone schoenen niet zo'n probleem. Als je vaker gaat of een cursus volgt zou ik zeker om klimschoentjes vragen, heb je meer plezier van.
Veel plezier met je proefles!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:16

Gisteren de eerste proefles gehad! Was ontzettend leuk. Was heel snel over m'n angst heen en heb me ook kunnen laten vallen in vertrouwen.
Merkte wel echt dat m'n gewicht in de weg zat. Ik ben veel sterker dan mijn vriendin, maar zij klom toch echt makkelijker naar boven zonder die extra 30 kilo. Gelukkig ben ik daar mee bezig :)

We gaan nu even kijken wat het beste uitkomt en dan starten met de basis cursus. Wil dan ook klimschoentjes gaan proberen, lijkt me veel fijner klimmen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:31

Fijn dat het zo leuk was! Hopelijk kun je snel met de cursus beginnen.
Gewicht is idd wel een ding, merk zelf ook een groot verschil nu ik wat ben afgevallen.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:26

Leuk dat er meer bokkers zijn die klimmen! Ik heb tot vijftien jaar terug fanatiek geklommen en wil dit weer op gaan pakken met mijn zoon van 14. We gaan 1 september beginnen met de beginnerscursus bij rock steady in bussum. Meer mensen die daar klimmen?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:38

Ik wil toch eerst wat meer afvallen voor ik de cursus ga doen, merk dat het me tegenstaat. Ben altijd erg sportief geweest en sterk, en dat het nu niet zo lekker gaat door mn gewicht en ik om een extra grote gordel moet vragen maakt het niet echt leuk :P

Dus eerst nog wat kilo's kwijt en dan los :)

Leuk dat jullie samen gaan klimmen Sas! Heeft hij het al vaker gedaan?

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:56

We hebben een keer eerder samen geklommen en afgelopen vakantie via ferrata gedaan. Kan niet wachten om weer te beginnen!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:31

Monster tos, succes dan eerst met de kilo's! Het klopt helaas wel, gewicht heeft wel veel invloed bij klimmen (maar is tevens een goede motivatie).
Sas, leuk dat je weer gaat beginnen.

Hier even een dipje na de vakantie. Heb heel veel gedaan, veel bergen geklommen, alleen bij de laatste berg m'n knieband verrekt. Klimmen gaat nog wel, maar heel voorzichtig en niet meer dan 5a. Echt jammer, want voor m'n vakantie was ik zo goed op weg.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:52

Ah dat is balen Lieke! Gaat het ook niet meer beter worden of moet je gewoon een tijd rustig aan doen?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:15

Gelukkig wel, alleen ik ben niet zo heel goed in niets doen, dus vaak te vroeg begin en daardoor veel langer blijf doorlopen met blessures dan nodig. Hopelijk mag ik na het weekend wel weer beginnen met hardlopen.

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:49

Ah leuk zeg, een klimtopic! Ik ga af en toe boulderen in Enschede bij Cube. Voor mij toch een eindje rijden met de auto maar ik probeer minimaal 1x per maand te gaan. Er is dan ook boulderen voor kids en mijn zoontje van 7 gaat dan ook mee. We vinden het allebei super leuk om te doen, jammer dat ik het pas op latere leeftijd ontdekt heb en dat het me aan tijd ontbreekt om veel vaker te gaan. Overigens klom ik als tiener wel eens in Frankrijk maar daarna eigenlijk nooit meer tot ik 2 jaar geleden met boulderen in aanraking kwam. Meer mensen die in enschede klimmen of boulderen?

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:09

Toch nog maar eens proberen leven in dit topic te blazen.
Ik heb ondertussen weer vijf keer geklommen met mijn zoon en ik (en hij ook) ben weer helemaal verslaafd. Wat een heerlijke manier van al je spieren trainen is het toch!
Ik had niet verwacht het klimmen weer zo snel onder de knie te hebben maar zit nu alweer op niveau 5b+. Mijn zoon is bezig zijn eerste 5A te halen.
Vorige week vrijdag hebben we ons klimvaardigheidsbewijs gehaald en nu zitten we in onze maand gratis toegang.
Zolang die nog geldig is klim ik lekker in Bussum maar ik vraag mij af wat er verder voor ervaringen in klimhallen rondom het midden van het land zijn.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:31

Vorige poging om het topic weer tot leven te wekken van sas27 is niet gelukt, dus ik doe er toch nog één ;-)

Ik boulder sinds een paar maanden regelmatig, en ga in maart een toprope cursus volgen. Zijn er hier mensen die in Eindhoven e.o. boulderen/klimmen en die het leuk vinden om eens samen te gaan? Boulderen kan natuurlijk prima alleen (maar is samen wel gezelliger!), maar voor klimmen moet ik toch op zoek naar een klimmaatje vinden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:43

Hier gaat het +:)+ met zoonlief.
Met de jaarwisseling 10 dagen op Las Palmas aan de bergen gehangen. Ook als assistent monitor gewerkt.

Momenteel op zaterdagen regelmatig weg voor het klimkampioenschap. Afgelopen zaterdag een buitenmuur in Huelva.

Omdat hij vloeiend is in vier talen EN een goede monitor is hij ook regelmatig aan het werk met groepen buitenlanders die hier komen klimmen: http://www.pindongos.com/

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:51

Ik heb al eens eerder in dit topic gereageerd omdat ik interesse had om te beginnen met klimmen. Inmiddels heb ik KVB 1 en 2 (toprope en voorklimmen in de klimzaal) gehaald en klim ik 1-2x per week. Ben er helemaal verslaafd aan :D !
Nu nog flink oefenen in de klimzaal, en in januari volgend jaar zou ik KVB 3 (rotsklimmen) willen gaan volgen zodat ik volgende zomer naar buiten kan :) .

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:58

Hier ook nog steeds fanatiek aan het klimmen. Zo meteen een kleine week naar Frankrijk, om principe om de skiën, maar de klimspullen gaan zeker mee. Daarna direct het eerste weekendje in België (Beez).

Waarom wachten tot januari Denise? Als je al kunt voorklimmen kun je deze zomer toch gaan, kun je straks al lekker buiten klimmen. Januari lijkt me ook niet heel geschikt (koud!) om te beginnen met buiten. Wel lekker dat je in Antwerpen woont, dan is het niet zo ver naar de rotsen! Klim je ook wel eens in Puurs?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:28

Mijn vriend was ooit instructeur (bevoegdheid inmiddels verlopen) en hij gaat - nu we een nieuwe boulderhal in Tilburg én een nieuwe in Breda hebben - regelmatig boulderen. Het lijkt mij wel tof, maar ik merk dat ik kracht mis. Boulderen vind ik bovendien wel spannend, zonder touw een paar meter hoog... Brrt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:30

Oh leuk! Ik ben afgelopen september ook begonnen en vind het superleuk. Ben wel érg rustig begonnen met maar 1x per week training en heb nu al 2 maanden niet meer geklommen, dus ik bak er nog niet veel van :o Morgen weer voor het eerst in 2 maand of zo en ik wil nu eigenlijk wel minstens 2x per week gaan klimmen om wat beter te worden :j

Kracht mis ik ook. Doen jullie bijv. thuis ook oefeningen, bijvoorbeeld om je onderarmen of kracht in je vingers te trainen?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:44

Lieke schreef:
Waarom wachten tot januari Denise? Als je al kunt voorklimmen kun je deze zomer toch gaan, kun je straks al lekker buiten klimmen. Januari lijkt me ook niet heel geschikt (koud!) om te beginnen met buiten. Wel lekker dat je in Antwerpen woont, dan is het niet zo ver naar de rotsen! Klim je ook wel eens in Puurs?

Omdat ik hiervoor nog nooit heb geklommen, en graag eerst wat ervaring wil opdoen met voorklimmen in een zaal en klimmen in het algemeen. Ineens na nog nooit te hebben geklommen meteen voor KVB 1t/m 3 gaan vond ik een beetje teveel van het goede, wou ook eerst maar eens aankijken of ik het zo leuk zou blijven vinden. De cursus start hier nu eenmaal elk jaar in januari, dus het was of meteen door (een week na het behalen van m'n KVB 2), of een jaartje wachten. Bovendien werd iemand uit het groepje waarmee ik klim geadviseerd om niet direct aan KVB 3 te beginnen zonder eerst meer te oefenen, en we willen het met z'n vieren gaan doen.
Als ik het goed heb begrepen begint de KVB 3 cursus met een aantal keer oefenen in de zaal, en daarna naar buiten, dus niet meteen in januari naar buiten. Inderdaad heerlijk dichtbij de rotsen hier :D Puurs staat in maart op de planning, tot nu toe nog niet geweest. Ben benieuwd!

culaccino schreef:
Kracht mis ik ook. Doen jullie bijv. thuis ook oefeningen, bijvoorbeeld om je onderarmen of kracht in je vingers te trainen?

Ik doe verder niks, kracht train ik júist met het klimmen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:08

Dan snap ik het wel, deze januari is dan inderdaad een beetje vroeg. Wat ervaring opdoen met voorklimmen is zeker aan te raden. Bij ons worden er verschillende cursussen in het jaar aangeboden, dus dan kun je ook vaker instromen.

Ben zelf ook nog nooit bij Puurs geweest, maar het schijnt heel mooi te zijn.

Ik heb kracht ook getraint met klimmen. Gewoon opgebouwd, met eerst 1/2 x klimmen per week. Maar met boulderen is het sneller zwaar heb ik het idee. Nu boulder ik juist om meer kracht te krijgen voor het klimmen. Daarnaast train ik ook wel mijn core om sterker te worden.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:49

Ja, hier is het dus een jaartje wachten nog. Misschien wil ik intussen een techniektraining gaan volgen, maar niet hier. Kent iemand in het zuiden van Nederland een goede cursus hiervoor?

Waar klim jij Lieke?

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:40

Oeh ik klim ook! De universiteit in Galway heeft een eigen klimwand en gaan ook af en toe naar buiten. Zijn hier genoeg plekken om het te doen met al de cliffs bij de zee hier, erg gaaf! Ik bouder niet zo veel omdat ik onze boulderwall niet zo leuk vind.. Maar ik doe wel lead climbing binnen. Ben nog niet handig genoeg om gear te zetten om het buiten te doen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:54

Oeh, gave foto's daar bij zee, zeg!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:59

Wauw midori, wat een paradijs daar!

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:04

Ja klopt, is echt veel mogelijkheid om te klimmen hier!! Dit was vorig jaar in Donegal (verder naar het noorden) op een club trip. De golven sloegen tegen de rotsen aan onder je, was wel even eng in het begin..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding