Lieke schreef:Waarom wachten tot januari Denise? Als je al kunt voorklimmen kun je deze zomer toch gaan, kun je straks al lekker buiten klimmen. Januari lijkt me ook niet heel geschikt (koud!) om te beginnen met buiten. Wel lekker dat je in Antwerpen woont, dan is het niet zo ver naar de rotsen! Klim je ook wel eens in Puurs?
Omdat ik hiervoor nog nooit heb geklommen, en graag eerst wat ervaring wil opdoen met voorklimmen in een zaal en klimmen in het algemeen. Ineens na nog nooit te hebben geklommen meteen voor KVB 1t/m 3 gaan vond ik een beetje teveel van het goede, wou ook eerst maar eens aankijken of ik het zo leuk zou blijven vinden. De cursus start hier nu eenmaal elk jaar in januari, dus het was of meteen door (een week na het behalen van m'n KVB 2), of een jaartje wachten. Bovendien werd iemand uit het groepje waarmee ik klim geadviseerd om niet direct aan KVB 3 te beginnen zonder eerst meer te oefenen, en we willen het met z'n vieren gaan doen.
Als ik het goed heb begrepen begint de KVB 3 cursus met een aantal keer oefenen in de zaal, en daarna naar buiten, dus niet meteen in januari naar buiten. Inderdaad heerlijk dichtbij de rotsen hier
Puurs staat in maart op de planning, tot nu toe nog niet geweest. Ben benieuwd!
culaccino schreef:Kracht mis ik ook. Doen jullie bijv. thuis ook oefeningen, bijvoorbeeld om je onderarmen of kracht in je vingers te trainen?
Ik doe verder niks, kracht train ik júist met het klimmen.