Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. In plaats van concluderen dat deze behandelmethode niet bij mij paste trok ze out of the blue de conclusie dat ik 'manisch depressief' was en dat ze mij eng vond. 
Mandarijn12 schreef:Nou ja, ik wil niet vervelend zijn, maar ik merk echt dat voeding een HELE grote invloed heeft op mijn gemoedstoestand.
Ik vind dat jij eerder bagatalliseert. Jij bent degene die alle chaoten over 1 kam scheert.
Ik heb brood en suiker uit mijn dieet gehaald en ik ben veeeeel rustiger. Oké, eerlijk is eerlijk, als ik niet hoef te werken of hoef te rijden eet ik graag een croissantje. En als ik appelkruimeltaart eet schudt de wereld, want dan ben ik niet meer te stoppen. Dus als ik moet werken leef ik op kwark, fruit/groenten, noten. En ik kan er een dagje tegenaan.
Robin_S schreef:*knip*
Mijn mening: als je denkt of weet dat je wat hebt, zoek uit hoe je er zo makkelijk mee kan leven, en besteed er verder niet te veel aandacht aan! Wordt niemand beter van.
*knip*
. 
Ingrid_92 schreef:Ook ik kom het in mijn werk (pedagoog) regelmatig tegen bij kinderen. Ik heb er dan ook soms bedenkingen bij of er wel degelijk sprake is van een stoornis. Vaak speelt de thuissituatie een grote rol. Wat ik vaak zie is dat kinderen waarbij sprake is van kindermishandeling of die thuis te maken hebben met geweld tussen ouders er op school enorm uit kunnen klappen d.m.v. extravert en soms agressief gedrag.
Ook zie je sommige kinderen daardoor erg naar binnen keren (stil, afwezig). Allemaal symptomen die goed kunnen zijn voor een stempel als ADHD, ADD of zelfs ODD. Naar mijn mening lopen er te veel kinderen rond met een onterecht stempel. Terwijl als je naar de thuissituatie kijkt dit een hoop kan verklaren. Soms zie ik ook ouders die niet naar zichzelf als opvoeder durven te kijken en het kind als probleem zien. Ze zijn dan opgelucht als het kind een stempel krijgt, want 'dan ligt het in ieder geval niet aan mij als opvoeder'
Voorzichtig zijn met diagnoses dus en out of the box durven en willen kijken!
Dani schreef:Quellian schreef:Ik denk dat veel stoornissen in het autistisch spectrum veroorzaakt worden door de geweldige inentingen vandaag de dag.
Weet je hoe dat verhaal de wereld in gekomen is? Door een frauduleus onderzoek wat door tientallen wetenschappers onderuit is gehaald omdat de data van geen kant klopt. Dus niet omdat ze het ermee oneens zijn: het onderzoek deugt simpelweg niet. Alleen was dat verhaal toen al bekend en dat is al die tijd blijven hangen, want de buurvrouw van Pietje d'r moeder haar zoontje heeft ook autisme zegt ze zelf, en hij is óók ingeënt dus dan weet je 't wel. Maar de hele link autisme-inentingen is dus gebaseerd op één ondeugdelijk onderzoek.
Klopt! In psychologie leerboeken is het onderzoek beschreven, evenals het grootschalige tegenonderzoek. Uit het tegenonderzoek bleek zelfs dat het percentage niet-ingeënte kinderen met autisme groter was dan het percentage wel ingeënte kinderen.
Robin_S schreef:Tja, het doet me een beetje denken aan spiritualiteit.
Je ziet het vaak: mensen die claimen dat ze allerlei paranormale gaven hebben en er ook volledig naar leven (manier van kleden, manier van praten, manier van eten,... alles) Terwijl de mensen die écht paranormaal begaafd zijn, er juist liever vanaf willen of er toch nooit over praten.
Zo is het ook met al die aandoeningen. Ik ben pro vereenvoudiging! Al die diagnoses, behandelingen, speciaal onderwijs, het loopt uit de hand. Vroeger kon bijvoorbeeld bijzonder onderwijs nog een voordeel bieden, nu bestaan er scholen die zoveel vrijheid en ruimdenkendheid bieden dat het eerder een averechts effect heeft.
Mijn mening: als je denkt of weet dat je wat hebt, zoek uit hoe je er zo makkelijk mee kan leven, en besteed er verder niet te veel aandacht aan! Wordt niemand beter van.
Ook als ouder: als je echt zeker weet dat je kind hoogbegaafd is, of ADHD heeft, waarom moet heel de wereld dat dan zo nodig weten? Toen ik in de basisschool zat, was er welgeteld één leerling die de diagnose ADHD had gekregen, en dat was destijds niets om trots op te zijn!
Ook bij hoogbegaafdheid stel ik mij echt vragen. Als er zoveel kinderen hoogbegaafd zijn, wordt het dan niet tijd om de normaalverdeling van intelligentie eens opnieuw te berekenen?
). Ook heb ik super veel mazzel dat mijn psycholoog de uitslag van het onderzoek nooit heeft terug gekoppeld naar de huisarts, waardoor het niet in mijn medisch dossier staat. Ik ben daar blij om. Een diagnose doet soms meer kwaad dan goed. Zo kan het voor mensen met asperger moeilijker zijn om een overlijdensrisico verzekering te krijgen bij de aankoop van een huis bijvoorbeeld.
Want ja hoor, als je asperger hebt heb je echt meer kans op eerder dood gaan
......
Shiloh schreef:Jaimyliefje. Ik ben wel van mening dat voeding een positief effect kan hebben op ADHD. Dit op basis van wetenschappelijk onderzoek, waaruit bleek dat de symptomen van ADHD sterk afnamen bij vrijwel alle kinderen die er aan deelnamen bij het vermijden van bepaalde producten.
Ik zeg niet dat ADHD door voedsel wordt veroorzaakt. Dat geloof ik namelijk zelf ook niet. Ik heb zelf asperger, en ik weet dondersgoed hoe irritant het is als mensen je niet serieus nemen omdat ze uberhaubt labeltjes niet serieus nemen. Ik denk wel dat een juiste voedsel keuze een positief effect kan hebben op de symptomen en die kunnen verminderen.
Kortom, ik denk niét dat ADHD veroorzaakt wordt door voedsel, ik denk wél dat het vermijden van bepaalde producten de symptomen van ADHD kan verminderen. Als je het interessant vind, wil ik je het onderzoek wel opsturen.
Shiloh schreef:Hier een linkje naar de abstract op pubmed van het artikel, ook voor de ander geintresseerde. Ik ben nu niet meer op het werk, dus kan er nu zelf ook even niet bij.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21296237
(ik vind het daarom wel interessant om te lezen dus bedankt, misschien ga ik het zelf als volwassene met adhd eens uitproberen
)