Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Naamloos1 schreef:Hmm.. Volgens mij is het echt gissen.. Vind het zo lastig.. Alle producten eet ik echt vaak behalve dat paleo recept niet. Maar die is dus helemaal vers en gezond..
secricible schreef:Naamloos1 schreef:Hmm, ik had vanavond weer een 'aanvalletje' terwijl ik vandaag echt gezond heb gegeten..
O: Havermout met magere melk en lijnzaad en een Jakultje
L: 1 volkoren boterham met chocoladepasta (Ok.. Iets minder gezond) en 2 sinaasappels en druiven
T: Liga koekje met melkvulling
D: Paleo recept: --> Courgettepasta met tomatensaus (Dit zijn pure ingrediënten zonder e-nummers, smaakstoffen etc.) En een bananenvla toetje.
Hierna kreeg ik het..
Net nog een havermoutkoekje gehad en 2 koppen groene thee. Nu is het weer helemaal afgezakt..
Iemand ideeën?
Voor mij zouden de tomaten ook nog een trigger kunnen zijn. Of iets anders in pasta met tomatensaus zoals kruiden of olijfolie.
Ik zeg niks over hoe gezond je eet, maar ter illustratie: alle dikgedrukte voorwerpen zijn risico voeding bij PDS en mogelijk klachten opwekkend...
secricible schreef:Coeliakie wordt tegenwoordig gelukkig vaker gediagnosticeerd, maar nog steeds veel te weinig. Daarnaast zijn er mensen waarbij biopten geen afwijkingen laten zien, maar die toch echt niet tegen gluten kunnen. Dat ondervang je niet met het FODMAP dieet, want daarin is spelt toegestaan.over coeliakie hoor je steeds vaker dat de diagnose gemist wordt, omdat ook uit de biopten niets komt. Men denkt dat veel meer mensen coeliakie hebben dan nu de diagnose hebben.
Maar ook gluten worden volgens mij in de FODMAP standaard meegenomen. Dus dan zou het alleen het verkeerde stickertje zijn met de juiste behandeling (glutenvrij).
Meld zich.
dream_lot schreef:Ik heb het topic even doorgebladerd en ook ik heb pds.
toen der tijd in het ziekenhuis vanalles getest maar er kwam niks uit.
Tijdens menstruatie & stressvolle periode veel gas, dunne en slijmerige ontlasting
Daarna periode van verstopping waarna het vervolgens weer overgaat op normale ontlasting. Echt een cyclus dus.
Kwa voedsel weet ik dat kiwi's en sinaasappelsap echt een no go zijn. En voor de rest verschilt het veel.
Ohja vergeten alcohol werkt ook echt heel slecht.
Ik las links of rechts in het topic over huidproblemen? zit daar een verband aan? Mijn huid is erg droog namelijk en jeukt verschrikkelijk