Afvallen met een eiwitdieet in 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mellanion84

Re: Afvallen met een eiwitdieet in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:50

ik heb een tijd terug een eiwit programma gevolgd waarbij je eiwitshakes drinkt, je vervangt geen maaltijden je drinkt de shake als tussendoortje.

je kan het terug vinden op http://www.supplemento.nl/blog/slank-en-fit-in-5-weken/. negeer de advertentie voor het eiwit dat ze op de site aanraden, ik heb bij de tuinen eiwitpoeder van easyline gehaald ( de rest vind ik veel te chemisch smaken) ik heb toen hele goede resultaten gehaald! het eiwit geeft je een vol gevoel waardoor je het net wat makkelijker volhoudt. Ja je gaat meer spiermassa opbouwen maar zoals in de uitleg ook staat, spieren verbruiken meer energie, ergo meer spier meer verbranding in rust dus makkelijker om op gewicht te blijven (als ik het goed onthouden heb)

Ik heb de cardio oefeningen niet gedaan maar ik reed 4 keer per week paard. Is wel genoeg beweging vond ik ;)

Helaas wel weer aangekomen maar ik kon niet meer rijden door blessure paard en ik ben enorm gaan snoepen... inmiddels weer bijna op streefgewicht.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:04

Met 2000 kcal per dag ben ik toch maar mooi 7 kilo afgevallen in 4 maanden. Daarbij 3 keer per week 4 tot 5 keer hardlopen en 5 keer per week paardrijden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:09

Je kan de extra calorieën verliezen idd zowel aan de kant van meer beweging als minder eten halen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:37

Supervixen schreef:
Met 2000 kcal per dag ben ik toch maar mooi 7 kilo afgevallen in 4 maanden. Daarbij 3 keer per week 4 tot 5 keer hardlopen en 5 keer per week paardrijden.

Ik weet niet of je kinderen hebt, maar zoveel vrije tijd heb ik in ieder geval niet dat ik 10 x kan sporten of meer in een week
Bovendien is dat ook niet gezond als je zwaar bent en weer moet opbouwen
Maar dat is dus hetzelfde als wat ik zei. Als je 2000 calorieën blijft eten en toch 7000 calorieën moet verbranden om een kilo af te vallen moet je enorm veel sporten
Dus ik beperk mijn calorieën ook.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:41

Nou met 2000 kcal ga ik niet afvallen want in het dagelijkse leven kom ik nog niet eens aan 2000 kcal. Zonder dieet krijg ik rond de 1800 kcal binnen en blijf daar mee op gewicht.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:55

Petrichor schreef:
kimberly1995 schreef:

Sorry, maar dit is echt niet gezond... :(

Daar word in dit topic niet om gevraagd.

Daarnaast kan je met 1000 kcal gewoon heel gezond eten. Bovendien krijg ik op het moment weinig lichaamsbeweging waardoor dit dus echt niet heel weinig is. Zeker niet als je af wil vallen.

Nee, onder de 1000 kcal is voor niemand gezond.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:19

Nee ik heb geen kinderen, dat scheelt. Ik werk wel 4 dagen per week.

finally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:45

Ik heb ong 3 jaar geleden een eiwitrijk dieet gedaan met eiwitshakes die ik via een online website bestelde, icm. veel groentes en heel weinig koolhydraten, ben toen 43 kg afgevallen in 1.5 jaar, kreeg er galstenen door waardoor mijn galblaas eruit moest, en inmiddels zit er weer zeker minstens 15 kg terug aan. ;( nou heb ik daarna wel diverse chronische pijnen ed gekregen waardoor ik minder ben gaan bewegen en zo en medicijnen gaan gebruiken dus dat zal ook wel mee spelen in het weer aangekomen zijn.
kwam na mijn galblaasverwijdering erachter dat galstenen vaak ontstaan na overmatig gebruik van eiwitten,is toch wel iets om mee rekening te houden,heb na de galblaasoperatie erg gauw last van mijn darmen met wat te vet eten
ik wil nu toch weer een pot eiwitshake gaan bestellen om alleen 1 maaltijd erdoor te vervangen en geen zoetigheid en proberen weer wat kwijt te raken maar wat minder intensief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:50

1,5 jaar is ook wel erg lang
Ik hoop in 2 maanden klaar te zijn :o

Ik ben ook aangekomen door oa een half jaar bekkeninstabiliteit maar kan nu weer gewoon sporten dus ben niet bang om weer aan te komen als ik stop met het dieet. Gezond eten doe ik wel en oa hardlopen gaat met 10 kilo minder ook beter. Dus heb straks weer meer spiermassa en meer conditie

finally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:31

door alleen hardlopen krijg je geen spiermassa,of doe je ook aan krachttraining,ik deed ook veel cardio en krachttraining erbij, en ja 1.5 jaar is lang,maar in 2 maanden 43 kg afvallen leek me niet zo'n goed plan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:20

Ik doe 1 x pilates, 1 x spinning, probeer 2 keer hard te lopen maar is ook wel eens 1 x. En 1 x in de week paardrijden, soms 2 x

Van hardlopen wordt je trouwens echt wel strak en gespierd hoor. Van fanatiek wandelen al

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:27

Ik ben sinds vandaag begonnen met het mentale dieetplan, ik ben erg benieuwd!
Eerder ook het Cambridge dieet gevolgd maar dat werd me na 3 weken inclusief veel paardrijden te veel.

Bij het mentale dieetplan mag je gewoon blijven eten je gaat alleen je lichaam een beetje voor de gek houden.
Deze week bestaat voornamelijk uit melk en eiwitten. Dit houd ik dan 11 dagen vol waarna ik ook groente mag gaan eten. Na 5 dagen met groente ga ik vervolgens weer 7 tot 11 dagen alleen eiwitten eten.

Ik hou jullie graag op de hoogte.
Mijn startgewicht is trouwens 85,5 en ik wil eigenlijk terug naar de 75.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:29

Reactie's als: ik volg het niet of heb het gevolgd maar het is slecht blabla of gezond eten is beter of andere negativiteit zou ik graag weg willen houden uit het topic. De keuze of iemand het zo aanpakt is eigen verantwoording. Ik heb daar mijn goede redenen voor en anderen misschien ook.

Voor wie het gemist heeft :list:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:31

Ik ben sinds half december 2,5 kg afgevallen, mocht vanochtend wegen *\o/*
Sinds 2 januari pas met eiwitdieet begonnen dus weet pas volgende week wat ik daar mee afval per week. Kilo moet wel lukken

Welkom Keeyzie
Neem je ook shakes of supplementen of zijn het alleen recepten?
Ik wil ook 10 kilo kwijt vanaf nu nog met eiwitdieet
Dan nog 5 extra zou mooi zijn met gewoon gezond eten en sporten deze zomer (als het s'avonds licht is rijd ik wat vaker paard)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:35

Ik heb vervang zo nu een dan een recept door een eiwit-shake.
Met het Cambridge dieet ben ik toen -20 kg afgevallen, en daarna nog lang zo gehouden.
Toch miste ik het eten en vooral de energie enorm, vandaar nu mijn keuze voor dit dieet.

Ik heb alleen het idee dat ik niet helemaal welkom ben?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:40

Nee hoor dat is op die andere 2 boven je gericht, lees maar even terug

Ik ben nog niet zo lang bezig maar heb geloof ik zelfs meer energie dan normaal
Ik heb altijd veel last van suikerdip, schommelende bloedsuikerspiegel door koolhydraten/suikers

Karlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:41

Door mijn levensstijl eet ik ook veel eiwitten en weinig koolhydraten. Dit omdat ik van mening ben dat er veel te veel koolhydraten worden gegeten en dat we dat niet nodig zijn. Ik doe dit echter niet met shakes, heb liever verse producten. Dit is voor mij dan ook geen dieet.

1 ding wat ik je mee wil geven is dat je genoeg moet eten. Als je niet genoeg eet raakt je lichaam in stress en val je niet af. Mijn maaltijdschema per dag ziet er zo uit:
Maaltijd 1 - eitwitten + vet (meestal omelet met tomaat)
Maaltijd 2 - eitwitten + vet (Kwark + noten)
Maaltijd 3 - eitwitten + vet (Salades)
Maaltijd 4 - Koolhydraten (Fruit)
Maaltijd 5 - eitwitten + vet (vlees + groentes)
Maaltijd 6 - Koolhydraten (yoghurt + muesli)

Dit maaltijdschema is vastgesteld door een personal trainer en voedingsdeskundige. Hierdoor ben ik zelf 10 kilo afgevallen en blijf ik nu gewoon op een vast gewicht.

Succes met afvallen! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:44

Ik wil straks ook zo gaan eten
60 % van de Nederlanders is te dik las ik ergens
Teveel suiker, vlees en koolhydraten denk ik
Bij paarden en honden vallen we terug op de natuurlijke behoefte en wij mensen doen net of we 1000 jaar geleden 3 x daags een beest vingen :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:21

Moderatoropmerking:
ik heb een aantal reacties verwijderd en/of aangepast. Ik snap dat dit een soort dieet is met veel voor én tegenstanders. Echter is het wel de bedoeling om met respect naar elkaar te reageren. Discussier op een nette manier over het onderwerp. Het is niet de bedoeling dat we mensen gaan beledigen of uit het topic weg proberen te jagen. Probeer elkaar te ondersteunen met goede tips, maar dram er niet over door. Er wordt van ons uit meegelezen en waar nodig zullen we verder ingrijpen!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:57

TS hoe gaat het nu?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:30

Goedemiddag!
Ik wilde ook even een update geven ik ben inmiddels 8,5 kilo kwijt!! *\o/*
Het mentale dieetplan heb ik welgeteld 2 dagen volgehouden :7
Daarna ben ik gewoon bewust en gezond gaan eten, en de kilo's vliegen er af. Ik ben nu bezig met week 6 en wil nog ongeveer 2 tot 4 kilo kwijt.

En ik moet toegeven dat ik eigenlijk nog maar weinig moeilijke momenten gehad. Ik eet nog steeds 6 keer per dag alleen dan dus echt gezond. Het werkt eigenlijk zelfs een beetje verslavend zo gezond eten. Voornamelijk omdat ik ook merk dat ik meer energie heb en me ook veel gezonder voel. Ik had eerder namelijk altijd enorm veel last van acne, dat is nu bijna weg :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:33

Nou zie je wel. Dat riepen we dus al zes pagina's lang :+ :D Gewoon gezond en bewust eten. Dat is de beste methode.
Super dat het zo lekker gaat! *\o/*

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:34

voor de mensen die het misschien interessant vinden:

Ontbijt: Optimel Yoghurt of Kwark 0%, soms een halve bak soms een hele
Tussendoor: 2 crackers met smeerkaas of 2 gekookte eitjes
Lunch: Omelet met groente of 2 volkoren boterhammen met mager beleg of soep
Tussendoor: Een stukje fruit
Avond: veel groente met mager vlees of vis. Griekse salade is echt mijn favo!
snack: plakjes kipfilet, augurk of tomaatjes

Daarnaast heb ik laatste cakejes gebakken van Havermout met ananas, echt heeeeerlijk.
Oja en pannenkoeken met magere melk en boekweitmeel zijn ook heerlijk. Deze besmeer ik meestal met halva-jam en banaan <3

Oja en ik heb nog van die ovenzoutjes gekocht van de AH, die zijn ook echt een aanrader. Ik pak er meestal 10 en daarmee vervang ik mijn avondsnack.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:36

Cayenne schreef:
Nou zie je wel. Dat riepen we dus al zes pagina's lang :+ :D Gewoon gezond en bewust eten. Dat is de beste methode.
Super dat het zo lekker gaat! *\o/*

Inderdaad, al moet ik toegeven dat het eiwit dieet bij mij toen qua verlies in kilo's enorm heeft geholpen. Helaas had ik tijdens dat dieet enorm weinig energie, daar heb ik nu totaal geen last van. Daarnaast zie ik dit niet echt als een dieet maar een andere manier van eten :j Ik ben nu nog heel streng maar als ik straks op mijn ideale gewicht zit pak ik heus nog wel iets "minder gezonds" hoor.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:32

finally schreef:
Ik heb ong 3 jaar geleden een eiwitrijk dieet gedaan met eiwitshakes die ik via een online website bestelde, icm. veel groentes en heel weinig koolhydraten, ben toen 43 kg afgevallen in 1.5 jaar, kreeg er galstenen door waardoor mijn galblaas eruit moest, en inmiddels zit er weer zeker minstens 15 kg terug aan. ;( nou heb ik daarna wel diverse chronische pijnen ed gekregen waardoor ik minder ben gaan bewegen en zo en medicijnen gaan gebruiken dus dat zal ook wel mee spelen in het weer aangekomen zijn.
kwam na mijn galblaasverwijdering erachter dat galstenen vaak ontstaan na overmatig gebruik van eiwitten,is toch wel iets om mee rekening te houden,heb na de galblaasoperatie erg gauw last van mijn darmen met wat te vet eten
ik wil nu toch weer een pot eiwitshake gaan bestellen om alleen 1 maaltijd erdoor te vervangen en geen zoetigheid en proberen weer wat kwijt te raken maar wat minder intensief

Dit is letterlijk wat er bij mij ook gebeurd is en nog steeds aan de gang is..