Stenose,wie heeft dit ook,en wie is er aan geopereerd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:23

Wat fijn wat van je te horen. Nu rustig aan thuis herstellen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 20:11

Afgelopen nacht veel pijn gehad gister al wel 2 pijnstillers genomen.Vandaag neem ik ze 3x daags i.p.v. 2x daags.Overdag veel minder pijn,vanmiddag mee geweest met boodschappen doen,daarna weer gaan rusten.Maar dat liggen doet best pijn achter in de nek.Ik hoef de kraag niet om met slapen zeiden ze,daar ligt het dan niet aan,ligt ook erg ongemakkelijk met zo'n harde kraag.Nu hopen dat ik vannacht beter slaap zonder pijn.

genja

Re: Stenose,wie heeft dit ook,en wie is er aan geopereerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:00

Heb je geen uitleg gehad over de pijnstillers voordat je met ontslag ging?
Bij ons geven wij altijd als advies om paracetamol standaard 4x daags ln te nemen de eerste dagen. Waarschijnlijk heb je ook een nsaid mee gehad ) als je die mag hebben) dat is ook verstandig om standaard in te nemen. Je bouwt zo een spiegel op en kan de pijn er niet zomaar door heen breken .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 23:23

Paracetamol kreeg ik in het ziekenhuis en kreeg een recept mee naar huis voor pijnstillers genaamd: Celecoxib capsules 100mg.Deze neem ik 3x daags in,anders is het te weinig.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:34

Hoe is het gegaan afgelopen nacht?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:45

gohya schreef:
Paracetamol kreeg ik in het ziekenhuis en kreeg een recept mee naar huis voor pijnstillers genaamd: Celecoxib capsules 100mg.Deze neem ik 3x daags in,anders is het te weinig.

Het is wel verstandig om ook paracetamol te gebruiken 4 x daags 1000mg. Dit is eigenlijk de basis van de pijnstillers.
En celecoxib mag eigenlijk niet 3 x daags ingegenomen worden omdat het ongeveer 12 uur werkt. Je kan wel er 1x 1 innemen en de andere keer 2 bv voor de nacht 2 als je dan het meeste pijn hebt.
Vindt dit echt nog een minpunt van veel apotheken in het ziekenhuis dat er bij ontslag geen ontslag gesprek over de medicatie wordt gedaan. Wij doen bij iedereen voor ontslag een gesprek en hebben dan ook al de medicatie gehaald zodat het duidelijk met doosjes erbij uitgelegd kan worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 20:28

Afgelopen nacht ging beter,tot half 6 weinig tot geen pijn.Toen begon de pijn weer en om 6 uur pijnstiller genomen.Die hielp niet echt.Overdag wisselend pijn gehad vandaag.
In het ziekenhuis zeiden ze dat ik ze ook 3x daagz mocht nemen als ze niet hielpen.Ga morgen langs de H.A. voor meer info w.b.t. pijnstillers.UMC vind ik sowiezo vaag, mijn neuroloog is geen eens langs geweest a de operatie,want hij had het erg druk.Morgen ook info vragen over de wond en wat ik er op moet plakken.Er zitten nu zwaluwstaartjes op en een gaasje,neem aan dat dit ook verschoond moet worden?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:38

Je huisarts zal er heus wel raad mee weten toch! Oh dat is wel vreemd dat je arts niet langs geweest is, maar je hoort het volgens mij vaker dat die mensen het zo druk hebben en daar geen tijd voor hebben (wat eigenlijk niet zo goed is maar ja..). Ik hoop dat de pijn niet erger wordt :(:)

Morgen mag ik naar de neuroloog, (een aantal jaren terug ook div malen naar ziekenhuizen geweest, maar mijn nek was toen nog 'te' goed om te opereren in combinatie met mijn leeftijd), hopelijk ook weer een MRI scan, maar dat zullen ze vast niet gelijk doen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:39

@ Gohya Mooi nieuws dat de operatie goed is gelukt. Hopelijk krijg je morgen voldoende informatie over de wond / en de pijn zodat je zich wat comfortabeler voelt. Ik wens je een spoedig herstel toe!

@ Coentjuh succes morgen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 21:47

Succes morgen Coentjuh.
Dank je Riel.De H.A. zal me idd. wel vertellen wat en hoe ik het moet doen.
Ik moet over 6 weken pas terug komen bij de neuroloog en tot die tijd de nekkraag dragen.Die zit nou niet echt prettig.
foto van hoe de wond is afgedekt.

Afbeelding

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:27

Pf jeetje via de.voorkant geopereerd. Dan hebben ze best diep moeten graven. Lijkt me niet fijn. Mag je nu wel je nek bewegen of helemaal niet

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:19

Wond ziet er goed afgedekt uit!
Dat is nornaal. Steristrips met een eilandpleister. Die kun je beide gewoon nieuw halen bij de apotheek.

Steristrips laten zitten, totdat ze zelf eraf beginnen te vallen (En dan heb je waarsch in het ziekenhuis controle voor je hechtingen), eilandpleister zou je kunnen vervangen om de paar dagen.

Gelukkig heb je beter geslapen!
Je bent vast over 6 weken een heel ander mens. Veel beterschap!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 15:16

Ben bij de apotheek geweest voor gaaspleisters.Die witte pleistertjes zijn zwaluwstaartjes,die hoeven er niet meer op lijkt me.
Geen controle voor hechtingen,want die zitten alleen binnenin en die lossen zelf op,de buitenkant is niet gehecht.

Ze hebben idd. goed zitten graven,boren,slijpen en schuren op de wervels,daarom voelde ik de pijn ook alleen aan de achterkant van me nek,binnenin.
Ben niet langs de H.A. gegaan,die zat er vandaag niet,zat een andere.Ik heb vandaag nog geen pijnstiller genomen,ik heb zowat geen pijn meer,dan zijn ze ook niet nodig.
Heb ook vrij goed geslapen afgelopen nacht,werd om 6 uur wakker,en daarna weer in slaap gevallen tot 10 voor half 9!
Deze foto in link gezet,ziet er niet lekker uit die drain.
http://i67.tinypic.com/11hgbdl.jpg

Ik ga zo de gaaspleister vervangen,ben benieuwd hoe de wond eruit ziet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 21:00

De wond ziet er geweldig mooi uit!
Ik heb nog wel last van die Opium [narcose] mijn darmen zijn buiten werking door dat spul,al 5 dagen,morgen dag 6.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:05

Morgen even aan de huisarts om macrogol zakjes vragen om de boel weer op gang te brengen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:10

Steristrips zijn zwaluwstaartjes. Vallen vanzelf na 10-12 dagen eraf als de kleefkracht minder wordt. Tot die tijd laten zitten, dat is beter voor de wond.

Heftige foto met drain!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 23:41

Wat rot dat je darmen nog niet op orde zijn, hopelijk gaat dat gauw de goede kant op! Je spieren/nek zullen ook vast wel een optater gehad hebben door de operatie. Ik heb vaker gehoord dat ze via de voorkant opereren (misschien ivm kleinere kans zenuwbeschadiging? ik weet het niet precies).. Wat super om te horen dat de pijn een stuk minder is!

Vandaag mocht ik naar de neuroloog, ik heb wel 3 kwartier testjes gedaan (verschil rechts links, reflexen, spierkracht etc). Binnenkort krijg ik weer een MRI en dan gaan ze verder kijken hoe en wat. (en deze scan vergelijken met MRI scan van 2/3 jaar terug)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 10:25

Ik heb die strips er al afgehaald,wond zit mooi dicht,maar heb er wel een nieuw gaaspleister op geplakt.
Mijn darmen doen het weer helemaal goed sinds vanmorgen,geen problemen meer mee.

Weet je wat ik raar vond? ik mag me nek niet draaien enzo,zoveel mogelijk recht houden.Vragen ze op de afd. of mijn klachten weg waren nu na de operatie.Ik zeg: nou dat weet ik niet,ik ga mijn nek echt niet naar achter doen,dat durf ik ook helemaal niet.
Ik kan pas over een poos zeggen of de klachten weg zijn.Vond dat wel een beetje dom.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 14:31

Gaaspleister vanmorgen eraf gehaald en geen nieuwe meer erop gedaan,frisse lucht is beter voor een dichte wond.
Zowat helemaal geen pijn meer aan de achterkant van me nek,zolang ik niet verkeerd beweeg dan.
Overdag heb ik zoveel mogelijk de kraag af,dat zit toch wel een stuk beter en daardoor doet de achterkant ook geen pijn meer,met kraag wel.

Nu zag ik net wel dat de wond een beetje dik begint te worden,heb er geen pijn aan.Ik kijk het wel ff aan,mocht het nog dikker worden,kan ik altijd ff bellen.
De wond gister.
http://i64.tinypic.com/20l1qbp.jpg

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:50

Fijn te horen dat het al iets beter gaat :-)

Laat je wonde wel goed opvolgen. Beter een keer te veel laten kijken dan een keer te weinig. Het is een diepe wond dus neem geen risico's.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 14:53

Ja stom van me,ik ben vanmorgen nog bij de H.A. geweest,helemaal vergeten te laten kijken naar de wond. Ik houd het goed in de gaten,voelt niet goed al zeg ik het zelf. Maar miss. zie ik het wel verkeerd.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:55

Ik denk dat je beter je gevoel volgt en het toch nog eens laat nakijken. Hopelijk is het niets maar dan ben je zeker. Wees voorzichtig he :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 14:58

Mijn eigen H.A. is nu dicht,maar mocht het vanavond nog dikker zijn,kan ik altijd nog ff langs de H.A.P. als ik het niet vertrouw.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:03

Dat is waar. Sterkte! Hopelijk trekt het vanzelf weer bij :-)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 11:57

Vanmorgen bij de H.A. geweest,wond is gelukkig niet ontstoken.Hij is nog wel dik,maar dat schijnt normaal te zijn.
Ik doe alweer wat lichte dingen in huis en tuin,en dat gaat heel erg goed,geen pijn.
Ik zorg er wel voor dat er kracht bij komt kijken,want daar ben ik nog voorzichtig mee.
De kraag heb ik nu alleen nog op als ik de straat op ga met de auto of fiets.

Ze zeggen dat je er 9 mnd. uit ligt na zo'n operatie,ik denk dat ze 9 dagen bedoelen.