kevertje04 schreef:Ik wil nog even over dat telefoontje nadenken.
Het liefst wil ik het helemaal in mijn eentje oplossen, zelf sterk wezen en mezelf ophijsen uit het zwarte gat waar ik in zit. Hoewel ik weet dat het daar eigenlijk te laat voor is en ik echt professionele hulp moet krijgen, wil ik dat helemaal niet weten. Ik wil het zelf doen, onafhankelijk zijn, sterk zijn. Mezelf kunnen bewijzen en ieders verwachtingen te boven gaan. Ik wil het gewoon alleen kunnen.
Ja, ik herken het. Ook jij hebt jarenlang je eigen boontjes noodgedwongen moeten doppen.
Volstrekt logisch, " dat je sterk wilt zijn en het alleen wil kunnen" - dat is krek wat je de afgelopen jaren hebt gedaan. En op zich is daar NIETS mis mee als we het hebben over jouw instelling! !
Maar er zit wel een kant aan, dat de situatie jou heeft overvraagd. (Jij hebt niet om die situatie gevraagd, maar "zo was het op gegeven moment".) - En daar heb je mee gedeald, zo goed je kon.
En bij een goede professional blijf je gewoon op je eigen benen staan, onafhankelijk - en wordt jouw eigen kracht alleen maar gerespecteerd, aangesproken en versterkt.
(Er zijn helaas wel "hulpverleners" die mensen afhankelijk maken, hen inpeperen dat ze verkeerd denken, van alles verkeerd zien en wat al niet, en de peut als guru die "ooit" alle problemen weg zal nemen - maar daar moest je maar niet wezen.)

.
Mijn lat ligt ver boven mijn capaciteiten. Ik MOET vwo binnen 6 jaar halen, anders ben ik minder goed dan mijn vriendinnen. Ik MOET net zo goed zijn als alle anderen in mijn team, anders ben ik minder goed.