Het leed dat shampoo heet: Jeuk of vet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 16:33

Ik heb de squeaky green shampoobar van Lush gebruikt, vond ik wel fijn in gebruik, maar daar zaten een soort van rozemarijn stokjes in die overal in mijn haar zaten. De conditioner vind ik wat minder, omdat dat niet zo makkelijk te verdelen was en snel stuk ging (ik had Jungle).

Oh liedje89, dat is een goede! Nog niet eens aan gedacht :o Maar dan kan je hem ook in de douchecabine laten liggen?

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:33

Hij moet wel openblijven het blikje als je shampoo nat is geweest, anders krijg je hem en niet uit het bakje gemakkelijk en hij gaat minder lang mee door dat er restjes in je blikje blijven hangen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:48

Die van mij wilde sowieso niet meer uit het blikje toen hij er eenmaal inzat, past echt precies met zo'n shampoo blikje. Ik laat hem eerlijk gezegd niet altijd opdrogen (meestal wel) en zet hem gewoon op de wastafel. Als je hem een keer niet laat opdrogen wordt hij niet direct snotterig zoals de meeste gewone zeep, hoewel hij uiteindelijk vast wel wat korter mee gaat als je dat doet. Ik gebruik ook squeaky green maar ik heb niet zo'n last van de stukjes

purple

Re: Het leed dat shampoo heet: Jeuk of vet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 16:57

Met die stukjes in squeaky green kan je wel lekker op je hoofd krabben :o

Ik zal eens kijken voor zo'n blikje!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:31

Ik ga de "Soak And Float" bestellen en proberen. Ook de "Seanik" lijkt lekker voor de afwisseling. :j

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:34

Ik gebruik voor de Lush shampoobars het vierkante blikje. Daar gaan ze veel makkelijker in en uit :)
Momenteel heb ik de Karma Komba in gebruik en ik heb een Seanik nieuw liggen.. Vandaag komen er uit Engeland nog 2 nieuwe bij. De Brazilliant en Copperhead. Als cremespoeling in de punten gebruik ik American Cream. Heerlijk :+:
Laatst bijgewerkt door Djilna op 10-12-14 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 17:35

Ingediënten soak and float:
Sodium Lauryl Sulfaat (Sodium Lauryl Sulfate) := , Water (Aqua), Cade essentiële olie (Juniperus oxycedrus), Lavendel essentiële olie ((Lavandula angustifolia)), Goudsbloem blaadjes (Calendula officinalis), Rozenblaadjes (Rosa damascena), *Limonene (*Limonene), *Linalool (*Linalool), Parfum (Perfume)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:35

Ik heb hier nog zo'n zeepdoosje staan, van plastic. Moet ook lukken.

purple schreef:
Sodium Lauryl Sulfaat (Sodium Lauryl Sulfate) := , Water (Aqua), Cade essentiële olie (Juniperus oxycedrus), Lavendel essentiële olie ((Lavandula angustifolia)), Goudsbloem blaadjes (Calendula officinalis), Rozenblaadjes (Rosa damascena), *Limonene (*Limonene), *Linalool (*Linalool), Parfum (Perfume)

Ik zag het, maar las ook zo veel positieve reviews (niet alleen op die website) dat ik het toch wil gaan proberen. -O-

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:45

@ purple, onschuldig is relatief :).

Citaat:
In ideale situaties is dit een natuurlijke glycerine gemengd met ethanol, wat beiden natuurlijke ingrediënten zijn. Propylene glycol is een vochtdrager en wordt in producten gebruikt in plaats van glycerine. (Bijvoorbeeld in shampoos en make-up, maar ook in muffins en cakes). Het trekt beter in de huid dan glycerine en het is goedkoper, daarom wordt het veel gebruikt in cosmetica. Het wordt echter ook gebruikt in wasmiddelen, remvloeistof, antivries, latex en verf! Het ontvet en droogt de huid zeer sterk uit. Bovendien kan het opgenomen worden in de bloedbaan en allergische reacties veroorzaken, evenals netelroos en eczeem.
Als je op een etiket PEG (polyethylene glycol) of PPG (polypropylene glycol) ziet staan, pas dan op: dit zijn aan propylene glycol (PG) gerelateerde synthetische stoffen.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 17:53

Dit gaat dan over de Body Shop ingrediënten? Remvloeistof en antivries klinken wel heftig...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:56

purple schreef:
Dit gaat dan over de Body Shop ingrediënten? Remvloeistof en antivries klinken wel heftig...

Je glycolpropylene :)
Ze verwisselen soms de namen en dan is er wat onschuldigers op te vinden :)

op parfum kun je trouwens ook niet vertrouwen.
Citaat:
De synthetische parfumstoffen die in cosmetica gebruikt worden, kunnen wel uit 200 ingrediënten bestaan. Je kunt er dus nooit achter komen welke chemicaliën er precies inzitten, want op het label staat simpelweg alleen ‘fragrances’ of ‘parfum’ en de fabrikant is niet verplicht om te melden wat er precies in zit . Een greep uit de problemen die deze stoffen kunnen veroorzaken: hoofdpijn, duizeligheid, uitslag, hyperpigmentatie, hoesten, overgeven, huidirritaties… en ga zo maar door. Heel belangrijk is ook dat parfum in verband gebracht wordt met hormoonverstorende eigenschappen.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 17:58

Dus de rode lijn die ik uit dit (en meerdere topics/sites) haal is: Alles wat wij op ons hoofd smeren, kan zorgen/zorgt voor huidirritatie :+ Of erger

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:10

Natuurlijke stoffen kunnen trouwens net zo goed irritatie geven..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:12

Alles geeft irritatie :D
Het is alleen opzoeken wat het minste irritatie oplevert en je niet half vergiftigd.

Ik ga mn hoofd niet masseren met brandnetels, hoe natuurlijk ook.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:12

purple schreef:
Dus de rode lijn die ik uit dit (en meerdere topics/sites) haal is: Alles wat wij op ons hoofd smeren, kan zorgen/zorgt voor huidirritatie :+ Of erger

En daardoor begin ik mij af te vragen wat ik nu nog moet doen. Ben ondertussen al maanden aan het Googlen en alles wat zogenaamd SLS vrij zou zijn, bevat het nog steeds. Wellicht moet ik die "Soak and Float" maar gewoon eens proberen en anders net zo lang doorgaat totdat ik hét gevonden heb.

minikatje, die schijnt heel goed te zijn. Ik heb hier gedroogde brandnetels voor de thee en wil het eigenlijk ook nog eens proberen. Ik ben alleen bang dat ik mijn haren nooit meer ontklit krijg daarna.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:14

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:16

Dat lijkt mij ook erg leuk om eens te doen. Maar hoe doe jij dat precies en dan bedoel ik meer, je maakt 1 L bijvoorbeeld? Hoe lang is dat houdbaar?

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 18:18

Als ik klaar ben met mijn stage, heb ik weer een beetje tijd (en geld) en dan zal ik daar ook wel wat van proberen :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:22

Ik pas alles aan op 1 pot :)
Het zijn de verhoudingen waar je op moet letten. (zelfde als met bakken)
Dan probeer ik het uit tot het op is. Meestal is 2 weken de max. vaak binnen een weekje op.
Tenzij het die harde bollen zijn, daar doe je een eeuwigheid mee.

edit: de Droogshampoo is trouwens wel het beste idee wat ik ooit heb gemaakt.
– 1/8 cup of cornstarch
– 1/8 cup of unsweetened cocoa powder
– 1/8 cup of cinnamon

Cornstach is maiszetmeel en voor 55 cent te koop bij de appie :)

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:27

Ik heb deze gekocht: http://www.chagrinvalleysoapandsalve.co ... ir-shampoo helpt heel goed, kan wel net jeuken als je er je haar mee wast, daarna niet meer. Ik ben grote fan van deze shampoo bars, het is wel een tijdje wennen als je ermee begint. Een goeie tip is naspoelen met water+azijn. Ik gebruik deze ook voor mijn gezicht en op zonnebrand (!).
The body shop heeft ook hele goeie shampoo in het rainforest rijtje. Maar bij al deze natuurlijkere shampoos vind ik dat je het een tijdje gebruikt moet hebben voordat je resultaten ziet/voelt. Zeker als ja van shampoo met sillicone in komt, dat spul kan heeel lang in je haar blijven.
Lush shampoo zit vaak vol met SLS, vind ik echt niets natuurlijker aan.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:19

Ik gebruik ook de vierkante blikjes voor de shampoo dat is een stuk gemakkelijker.
Ik laat het blikje even open staan tot het droog is en doe dan het blikje pas dicht.

Ik maak wel eerst schuim op mijn handen en doe het niet direct op mijn haar, want hier zitten goudsbloem blaadjes in en die hoef ik niet in mijn haar te hebben. Heb nog niet iets uit mijn haar hoeven plukken.
Je haar voelt nat een klein beetje touwig. Heb het uiteraard getest met en zonder conditioner.
In beide gevallen is mijn haar gewoon heerlijk zacht als het gedroogd is geen touw.
Ik was wel mijn haar vanwege de psoriasis 1 keer per week hooguit 2x.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:57

Niet alles gelezen, maar zijn producten van Zarqua iets voor je?

http://www.zarqa.nl/default.aspx

Zelf heb ik ook gauw last van jeuk op de hoofdhuid, maar sinds ik Wella shampo van de kapper gebruik niet meer (maar die zal jij te natuuronvriendelijk vinden denk ik).

En heb je Neutral al geprobeerd? Kun je ook gebruiken voor de wasmachine e.d., want ook van de zeep in wasmiddelen e.d.kan je huid reageren:

http://www.neutral.nl/

Je hebt natuurlijk ook Ecover:

http://nl.ecover.com/

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:40

Ecover heeft geen shampoo meer, die gaat uit het assortiment..ik gebruikt die ook altijd :o

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:06

Ik heb niet alles bijgelezen, maar vind het wel heel interessant wat ik hier allemaal lees over ingrediënten in shampoo's.
Zelf gebruik ik nu een shampoo van Human + Kind, die zou ook zonder prut als sls en parabenen moeten zijn. Hij bevalt mij wel goed :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:35

magda_90 schreef:
purple schreef:

Ik zag het, maar las ook zo veel positieve reviews (niet alleen op die website) dat ik het toch wil gaan proberen. -O-

Gisteren binnen gekregen en meteen uitgeprobeerd. Bij de andere shampoo (Aloë Vera van Dr. Organic) had ik al vrij snel jeuk na het gebruik. Dat is na het gebruik van Soak and Float tot nu toe uitgebleven. Ook werkt het vrij gemakkelijk, drie keer in je hand rond laten gaan en je hebt genoeg schuim om je haar en hoofdhuid mee in te masseren. Ik ga hem zeker een maand uit proberen en dan kom ik er op terug. :)