Op ieder potje past een deksel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Op ieder potje past een deksel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:11

Op ieder potje past een deksel maar dat hoeft niet perse je ware liefde te zijn in mijn ogen. Ik heb al meerdere dekseltjes gehad, van relatie tot fiets buddy's tot een beste vriend. Op dat moment was hij mijn dekseltje. :j

Nu heb ik mijn dekseltje gevonden die mijn potje mooi deed afsluiten. Voor mij de kerel waar ik het gevoel bij heb dat niet te omschrijven valt. Het 'ik wil kinderen met jou' en 'ik wil oud, grijs, lelijk en versleten worden met jou gevoel. Als je hem (of haar) tegen komt merk je dat vanzelf.

Wellicht heb je niet meteen je eeuwige deksel gevonden maar daarom zit er op de meeste een draaideksel.
;)

Imo hoef je niks op de geven, maar verrijk je elkaar in hetgeen wat de ander doet. :) Ik ben heel gelukkig en hij is dan ook gelijk mijn beste vriend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 07:40

BarryPlopper schreef:
er zijn ook mannen met een eigen leven ;)

Het is eigenlijk meer dat ik dan zoveel verplichtingen voel. Op alle vlakken. Verplichtingen waar ik niet aan kan en wil voldoen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 08:04

Ik geloof niet in de ware, ik geloof in feromonen en een gedeelde wens om er iets van te maken.
(En omstandigheden veranderen en dan kan die wens blijven of verdwijnen)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 08:10

Snoevie schreef:
Maarja tuurlijk,een leuke vent die echt voor je gaat,dat wil ik best!

Als het een troost is: na twaalf jaar samenwonen en drie kinderen smelt ik ook nog steeds voor filmromantiek. Helaas is het echte leven helemaal niet zo romantisch en levert mijn gesmacht vooral een beetje minachtende snuif op van vl, beetje pffff vrouwen! :roll:

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 08:22

Hahaha ja heb je ook gelijk in! Alles loopt ook wel los, maar ik vind dit zo'n leuk topic.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 08:38

Ik ook :D

Met mijn moeder heb ik ook al wel eens een gesprek gehad. Ze is al lang single en zat een beetje depri te mokken dat ze een vent wilde want dan kon ze gezellig samen leuke dingen doen, de normale dingen als boodschappen doen waren leuker omdat je ze samen kon doen en ze konden gezellig knuffelend op de bank tv kijken enzo.

Tot ze keihard begint te lachen om zichzelf:
Het ligt helemaal niet aan het single zijn, ik heb gewoon een pesthumeur vandaag. Al goed dat er geen man is want dan zou ik uit kolere ruzie zitten maken in de supermarkt, dat hij het verkeerde merk pakt of het karretje verkeerd inlaadt of zoiets stoms. En als het avond is wil hij voetbal kijken in plaats van een romantische film en bel ik een vriendin om de kroeg mee in te gaan.

En dat heeft ze toen gedaan :Y)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 08:41

Stoere moeder! Cool!

Maargoed, eerlijk hoor, dat t weleens niet leuk is om voor de 1000e keer te horen; wanneer neem je nou eens een kerel mee.

en weet je, dan ga ik gewoon lekker motorrijden, haha.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 08:49

Dat commentaar hou je toch. Ik had van de week een familiefeest, had er aangetrouwde familie van een familielid gevraagd of ik nog een wiegje wou. >;) Hell, ik heb er drie, ik wil echt geen Von Trapp familie :')

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 08:52

Hmhm klopt ook!

Haha en ik moest wel ff lachen om je von trapp opmerking, you made my day :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 08:54

Suzanne F. schreef:
BarryPlopper schreef:
er zijn ook mannen met een eigen leven ;)

Het is eigenlijk meer dat ik dan zoveel verplichtingen voel. Op alle vlakken. Verplichtingen waar ik niet aan kan en wil voldoen.

Dat heb ik dus ook...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 09:01

Dat geeft toch ook niet? Als je happy bent in je 'eentje' is dat toch net zo goed prima

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 16:41

Op ieder potje past een deksel als het lot zo besloten heeft. Er zullen mensen eeuwig alleen blijven en andere weer niet. Tja het is niet anders denk ik?
Maar actief zoeken naar liefde lijkt mij ook weer zo wat, in mijn beleving loop je iemand tegen het lijf maar ik kan het ook mis hebben...

Ik was 17 toen ik mijn deksel vond. Nu bijna 8 jaar later zijn we nog steeds samen en zie ik voorlopig geen ander leven voor mij zonder hem.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 16:56

Op ieder potje past een dekseltje, uiteindelijk.
Sommige dekseltjes passen beter dan anderen en er zijn ook potjes(en ook dekseltjes uiteraard) die beschadigd zijn. In dat geval is er een speciaal dekseltje(of potje) nodig om het bij elkaar te houden.

Helaas paste mijn dekseltje niet en gaat de 'zoektocht' verder naar een nieuw dekseltje :)
Ik dacht ook altijd dat ik 'forever alone' zou blijven, en soms denk ik dat nog steeds.. Maar ergens zit er een sprankje hoop dat ik niet ongebruikt retour ga :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:56

Mijn moeders vriend kreeg pas voor het eerst een relatie toen hij 43 was. En dat was met mijn moeder. Daarvoor had hij nooit interesse in relaties.

Zelf heb ik nu 3.5 jaar relatie gehad. En geniet van het vrijgezel zijn. Ben veel bezig met mijn diertjes. Ben druk aan het leren. Heb dit jaar mijn rijbewijs gehaald. Leuke stage plek. Ben geen persoon die elk weekend naar een kroeg gaat. Maar ga vaak genoeg weg. Ik heb geeneens tijd voor een vent.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 01:57

Heerlijk verhelderend topic! Heel veel dingen herken ik. Ik ben zelf nu 5 jaar vrijgezel en 28. Toen mijn relatie uitging had ik totaal geen behoefte aan een relatie. Wat gescharreld maar dat was prima. Toen kwam het afstuderen dichterbij en altijd druk en excuses waarom ik nog niet aan een relatie wilde beginnen. Nu inmiddels heb ik een goede baan een eigen (huur) huisje en 2 katten (hoor ik daar crazy cat lady :+ ). Ik ben heel gelukkig maar sta er nu pas volledig voor open.

Toch herken ik ook andere punten uit het topic. Ik ben extreem kritisch. Misschien moet ik inderdaad iets minder kijken naar wat er ontbreekt en meer naar wat er wel is. Moeilijk. Je hebt toch zo een ideaal beeld en na mijn vorige relatie (die overigens niet slecht was, gewoon niet genoeg) heb ik besloten nooit meer te 'settelen'. Misschien wat in het extreme doorgetrokken ondertussen. :D Al is mijn ideaal beeld niet zo dat ik nooit ruzie wil. Heb al lang geleerd dat dat een onderdeel van een relatie is. Sterker nog, ik wil me dusdanig op mijn gemak voelen dat ik ruzie durf te maken. Vechten voor en relatie.

Ik merk ook vaak dat als ik mannen leuk vind dat ze vaak bezet zijn. Laatst vroeg ik mezelf af of dat misschien onbewust express was, want die zijn 'onbereikbaar' en ik kan er dus niets mee doen en het is dus 'veilig'. Iemand die dit herkend? Klinkt dat logisch? (Nee eigenlijk niet...)

Vandaag de knoop doorgehakt dat ik me toch maar eens ga inschrijven op een dating site. Want stil zitten op de bank helpt zeker niet. Haha!

Verder frustreert het me altijd die stelletjes in films. Die worden verliefd, bouwen een relatie op, krijgen knallende ruzie, bouwen een carriere, komen weer samen, trouwen en weten nog kinderen te krijgen voor hun 30e. Hoe doen ze dat? Hahaha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 05:55

Hier nog een 28 jarige crazy cat lady, heb er ook 2, haha.

Spannend sweetheart, ik ben benieuwd hoe t online daten je bevalt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 08:56

Wat goed dat ik dit topic tegen kom.

Ook ik heb (nu al) bijna de hoop op gegeven en ben pas 17. Nog nooit een echte relatie gehad wel op de basisschool maar dat tel ik niet mee haha.

Maar dit steld me toch enig sinds gerust dat ik niet de enige ben!! Als ik zo rond hoor van mijn vrienden dat ze al gezoent hebben enzo denk ik maar mijn dag komt ooit ook, maar wanneer??...

T nadeel is dat ik altijd zo snel rood wordt!! *bloooos*

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 09:24

Je bent 17... Hoe kan je dan nu al denken dat je de rest van je leven alleen blijft :+

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:02

'We accept the love we think we deserve', zoals John Green dat zo prachtig heeft verwoord.

Ik denk niet dat je vanzelf de ware wel tegen komt. Althans, niet als je thuis op de bank blijft zitten. Ga naar buiten, op reis, bezoek een concert, maak een wandeling door de stad...verzin het maar. Leef en geniet en wellicht kom je dat dekseltje ergens tegen.

Ik denk zelf een heel goed passend dekseltje te hebben gevonden (de tijd zal het leren). Het is absoluut niet een dekseltje die ik in de winkel zou hebben uitgezocht (zo zie je maar weer), hij lag plotseling op de stoep en op de een of andere manier lijkt het heel goed te passen.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:43

sweetheart schreef:
Heerlijk verhelderend topic! Heel veel dingen herken ik. Ik ben zelf nu 5 jaar vrijgezel en 28. Toen mijn relatie uitging had ik totaal geen behoefte aan een relatie. Wat gescharreld maar dat was prima. Toen kwam het afstuderen dichterbij en altijd druk en excuses waarom ik nog niet aan een relatie wilde beginnen. Nu inmiddels heb ik een goede baan een eigen (huur) huisje en 2 katten (hoor ik daar crazy cat lady :+ ). Ik ben heel gelukkig maar sta er nu pas volledig voor open.

Toch herken ik ook andere punten uit het topic. Ik ben extreem kritisch. Misschien moet ik inderdaad iets minder kijken naar wat er ontbreekt en meer naar wat er wel is. Moeilijk. Je hebt toch zo een ideaal beeld en na mijn vorige relatie (die overigens niet slecht was, gewoon niet genoeg) heb ik besloten nooit meer te 'settelen'. Misschien wat in het extreme doorgetrokken ondertussen. :D Al is mijn ideaal beeld niet zo dat ik nooit ruzie wil. Heb al lang geleerd dat dat een onderdeel van een relatie is. Sterker nog, ik wil me dusdanig op mijn gemak voelen dat ik ruzie durf te maken. Vechten voor en relatie.

Ik merk ook vaak dat als ik mannen leuk vind dat ze vaak bezet zijn. Laatst vroeg ik mezelf af of dat misschien onbewust express was, want die zijn 'onbereikbaar' en ik kan er dus niets mee doen en het is dus 'veilig'. Iemand die dit herkend? Klinkt dat logisch? (Nee eigenlijk niet...)

Vandaag de knoop doorgehakt dat ik me toch maar eens ga inschrijven op een dating site. Want stil zitten op de bank helpt zeker niet. Haha!

Verder frustreert het me altijd die stelletjes in films. Die worden verliefd, bouwen een relatie op, krijgen knallende ruzie, bouwen een carriere, komen weer samen, trouwen en weten nog kinderen te krijgen voor hun 30e. Hoe doen ze dat? Hahaha!

Wat leuk dat je door dit topic toch wat anders naar je eigen situatie gaat kijken! Ik hoop dat je snel de juiste tegenkomt :D

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:20

sweetheart schreef:

Knap dat je een keertje naar jezelf hebt gekeken en ook zo kritisch bent geweest over hoe je zelf staat ten opzichte van mannen. :j
Je idee over op bezette mannen vallen, vind ik wel logisch. Ik heb een vriendin die lange tijd op een bezette man verliefd was, en ik heb toen net hetzelfde gedacht als jij nu beschrijft. Ook omdat ze voor de rest (zover ik dat merk natuurlijk) weinig oog heeft voor andere mannen en is ook erg kritisch is.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:43

Ik ben 19, heb nog nooit en relatie gehad en heb daar voorlopig ook geen zin in :D.
Mijn ouders en vrienden vragen me zo vaak wanneer in nou eindelijk eens met een leuke jongen thuis kom, maar daar heb ik nog helemaal geen behoefte aan.

Ik geloof wel dat 'de ware' bestaat, meedere zelfs, maar ik geloof ook dat je daar goed naar moet zoeken.

Maar nee, ik vind het voor nu heerlijk om vrijgezel te zijn en ik heb ook niet het idee dat daar de komende tijd verandering in komt.
Als ik zie hoe veel mijn vriendinnen tijd steken in het zoeken naar een vriend of het onderhouden van een vriend... nee dankjewel :').

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:01

Bedankt voor de leuke reacties op mijn post.
Ik denk zeker dat het goed is om soms kritisch naar jezelf te kijken als iets niet lukt.

Aan gebrek aan activiteiten ligt het niet bij mij. Ik heb een drukke baan maar probeer daar buiten zoveel mogelijk te doen. Niet zoveel als ik soms zou willen maar een mens heeft nou eenmaal wel eens slaap nodig. Haha!

Ik merk wel dat als er dan een vrijgezelle man interesse toont ik het snel 'eng' vind, bang om gekwetst te worden. Daar moet ik echt eens overheen stappen. Haha!

Internet daten is nu gewoon eens wat nieuws proberen. Niet geschoten is altijd mis. Nu nog een goede site zoeken. Er zijn er zoveel!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:24

Ik dacht ook lange tijd dat ik voor altijd alleen zou blijven en zou eindigen als crazy cat lady :Y)
Kon me niet voorstellen dat er ooit iemand mij leuk zou vinden en heb me ook altijd heel erg afgesloten op dat gebied.
Tot mijn huidige vriend, die toen een hele goede vriend was, me vertelde hoe leuk hij me vond en toen realiseerde ik me pas, dat ik dezelfde gevoelens voor hem had.

Ervoor open staan lijkt mij dus wel een belangrijk aspect. Anders gaat je 'dekseltje' je alsnog aan je voorbij.
Verder geloof ik, dat er voor elke persoon best wel meerdere geschikte matches ('dekseltjes', om bij de de topictitel te blijven) zijn, die qua karakter en interesses gewoon heel goed samen gaan. En dan ligt het er maar net aan welke van je 'potentiele matches' je tegen komt in je leven. Het kan op zoveel toeval/keuzes berusten, wie je dan uiteindelijk tegenkomt.

Ruby1995 schreef:
Waarom ik dat denk, tja, ik ga niet uit dus kom ook niet veel leuks tegen, en de meeste komen toch hun vriendje tegen met uitgaan. Uitgaan vind ik niet leuk, ik vind andere dingen weer leuk... En als ik iemand leuk vind is of die te oud of er is wel iets anders.

Als je niet van de uitgaan houdt, is de kans dat je daar iemand gaat vinden waarschijnlijk ook niet zo groot. Het lijkt mij persoonlijk in ieder geval niet praktisch als je vriend/vriendin een onwijs feestbeest is en jij juist totaal niet. :+

Uitgaan vind ik ook niks .... en zo denkt mijn vriend er ook over :P Wij hebben elkaar ontmoet tijdens een talencursus in Oostenrijk (zo zie je maar, er zijn zoveel mogelijkheden iemand te ontmoeten.)
Gewoon lekker de dingen doen die je leuk vind en dan op het moment dat je het niet verwacht loop je misschien juist wel een leuk iemand tegen het lijf met dezelfde interesses :)

@Urielle: Oh, wat een geweldige attitude van je moeder _O- :D

@Sweetheart: hopelijk bevalt het online daten!

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:18

Dames en of heren,

Misschien iemand die me eens een visie kan geven op mijn situaties.

Ben inmiddels 26 helaas nooit geluk gehad een lange relatie te mogen hebben na 2 tot 4 maanden liep het steeds stuk. Heb vaker met de heren en gesprek gehad over wat er dan aan de had was, waarom het stuk liep. Verder als de opmerking het ligt niet aan jou kwam ik nooit.

En het frustreert eigenlijk best wel als je niet weet waarom dingen fout gaan. Ben daardoor ben voorzichtig geworden omdat ook vaak ben bedrogen.

Momentueel ben aan daten met een heer leuk man hoor heb opzich niks te klagen. We daten inmiddels 3 maanden alleen heb ik nog steeds niet echt helder hoe of wat hij er van vind denk. ij van ja ik zie wel zitten en andere moment krijg ik opmerkingen van ja als we zo door gaan en wordt echt serieus dan moeten we maar eens over een relatie denken.
Hij laat verder eigenlijk niet veel los behalve af en toe dat die zeg oww lieverd ofzo.

En ik vind het zelf fijn dat we er de tijd voor nemen. Wil me ook niet zomaar ergens in storten.

Maar deze week heb er een beetje moeite mee.
Vandaag vier ik mijn verjaardag en ik had gevraagd of hij ook wou komen gewoon vrijblijvend gezellig een biertje doen. Mijn vrienden zijn op de hoogte dat date en weten dat er verder niks is.

Echter kreeg ik zojuist bericht dat er op duiden dat meneer wellicht niet gaat komen want hij moet nog een suprise maken voor iets wat ze morgen thuis gaan doen en daarna ging die met vrienden wellicht na de kroeg zei hij. Hij feliciteert me niet eens. En ik trekt me dit wel aan want ben van mening als hij oprecht interesse heeft komt hij toch wel?