Zorgverzekering 2014 - 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:36

Cinderella schreef:
Dan heb ik denk ik verkeerd zitten lezen. Wat ik bij sommige verzekeraars aanvullend eruit haalde, was dat ze alleen de eerste fysiobehandelingen zouden betalen indien het chronisch was en voor de rest de aanvulling nodig was, vanwege een hoger maximaal bedrag aan de vergoeding van de rest van de behandelingen bij de fysio.
Ik ga straks nog maar even opnieuw lezen, ik denk dat ik wat door elkaar gehaald heb.

Het is ook best een gedoe hoor er zijn zo veel keuzes die je moet maken. En je wil niet te weinig en niet te veel verzekeren, dus een overwogen risico nemen :?
Ik heb besloten bij de fbto te blijven.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:54

pmarena schreef:
Ik vind hem wel vrij onduidelijk, zie nu ttouwens dat chiropractie onder "beweegzorg" zorg valt en dan een bepaald bedrag vergoeding heeft, dus niet onder het alternatieve kopje, dat is wel interessant :)

Maar mis dan informatie of dat verzekerde bedrag vrij te besteden is, want bij 99% van de andere verzekeringen zie je dan naast het totaalbedrag van vergoeding (per jaar) staan bvb. een bepaald max. bedrag per behandeling, dat hanteren ze hier dan niet denk ik?

En deze vind ik ook vrij onduidelijk, andere verzekering zeggen dan dat je recht hebt op een vergoeding voor brillen / contactlenzen van een x bedrag per jaar, 2 jaar of 3 jaar maar hier bij ONVZ staat het er niet bij -O- Moet je er dan vanuit gaan dat het per jaar is ofzo :?

http://www.onvz.nl/zorg.htm?ch=def&id=v ... lazen-2015

Bij mij is het per jaar, 300 euro.

*edit* In de voorwaarden staat dat ook, per kalenderjaar. :j
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 25-11-14 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:55

magic_lover schreef:
Sorry Jongens, het is vast al ergens genoemd hier.
Maar waar kan ik zorgverzekeringen vergelijken, wat is een onafhankelijke site? Ik hoor namelijk veel voorbij komen over de grootste verzekeringen met de dikste portemonnee die betalen om bovenaan te staan op vergelijkingssites.. :\

Ik ken eigenlijk alleen vergelijkingssites waar ze moeten betalen om op te komen. Zoals DSW wil daar niet aan meedoen en zal dus ook nergens tevoorschijn komen. Ik ben dus gewoon gaan googlen op zorgverzekering en heb ze handmatig vergeleken. Maar het scheelt wel dat ik voor mezelf heel duidelijk heb wat voor mij belangrijk is om te verzekeren en daar vergelijk ik dan op, dus niet op echt alle vergoedingen maar alleen op die voor mij belangrijk zijn.

magic_lover

Re: Zorgverzekering 2014 - 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:05

Dat is idd ook wel een goeie, ik weet ook wat ik nodig ben en wat niet. Denk dat ik dat dan ook maar ga doen, iets meer werk. Maar wellicht wel betrouwbaarder!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:06

Pantykous schreef:
pmarena schreef:
Ik vind hem wel vrij onduidelijk, zie nu ttouwens dat chiropractie onder "beweegzorg" zorg valt en dan een bepaald bedrag vergoeding heeft, dus niet onder het alternatieve kopje, dat is wel interessant :)

Maar mis dan informatie of dat verzekerde bedrag vrij te besteden is, want bij 99% van de andere verzekeringen zie je dan naast het totaalbedrag van vergoeding (per jaar) staan bvb. een bepaald max. bedrag per behandeling, dat hanteren ze hier dan niet denk ik?

En deze vind ik ook vrij onduidelijk, andere verzekering zeggen dan dat je recht hebt op een vergoeding voor brillen / contactlenzen van een x bedrag per jaar, 2 jaar of 3 jaar maar hier bij ONVZ staat het er niet bij -O- Moet je er dan vanuit gaan dat het per jaar is ofzo :?

http://www.onvz.nl/zorg.htm?ch=def&id=v ... lazen-2015

Bij mij is het per jaar, 300 euro.

*edit* In de voorwaarden staat dat ook, per kalenderjaar. :j

Senks, ik kan het nergens vinden, staat dat in iets dat jij als verzekerde hebt ontvangen ofzo? :)

Dat is wel een ruime vergoeding zeg! Vind het alleen altijd maar afwachten of je dan puntje bij paaltje niet net een uitzondering blijkt te zijn ofzo :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:14

Nee hoor, als je gewoon doorklikt op de site kom je vanzelf bij de voorwaarden uit via die link van jou.

Ik ben wel aanvullend verzekerd he, er zit nog 1 uitbreiding boven mij, dan krijg je 450 per kalenderjaar. Ze doen nooit moeilijk hoor, staat ook zo in de voorwaarden. Is 300 euro per kalenderjaar voor bril (glazen EN montuur) of lenzen. Dat maak ik elk jaar op. :j

*edit
Ik heb het Topfit pakket, als je naar onder scrollt in jouw link dan geeft ie de links naar de polisvoorwaarden al.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:56

Hee, daar heb ik glad overheen gekeken, die polisvoorwaarden, ik zat op vergoedingen te focussen...zonder er bij stil te staan dat die daar uitgebreider in zouden staan :o

Senks! Toch eens goed vergelijken, het spreekt me op zich wel aan :j

_xHaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:59

Geen idee of dit al is gezegd, maar als je een lidmaatschap hebt bij KNHS kun je korting krijgen op de zorgverzekering bij Zilveren kruis :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:00

Zeker doen, hier is het hele gezin verzekerd en er wordt echt NOOIT moeilijk gedaan. M'n vader pedicure voor z'n suiker, wij gaan regelmatig naar de tandarts en mondhygienist, meerdere keren per jaar, ik moeder en zusje altijd de brilvergoeding eruit, vader regelmatig naar osteopaat, enz enz.

Super fijn :j

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:03

Is eigenlijk voor iedereen standaard het eigen risico 875 euro dit jaar?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:04

Nee, 375 is het standaard eigen risico. Ik dacht dat 875 de maximale was, oftewel minimum + 500 zelf gekozen eigen risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:07

Ben blij dat het niet 875 euro joh, poeh. :=

Heb een verzekering afgesloten bij Rabobank/Interpolis. Ben benieuwd, wil graag GebitActief 1000 euro en daarvoor moet ik geaccepteerd worden. Was vorig jaar verzekerd voor 750 euro bij Aevitae Achmea maar 1000 euro is goedkoper :=

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:17

Oke dan het artikel verkeerd begrepen op rtl nieuws op fb :+
Nou gelukkig maar.
Wel even opletten dus als je wat afsluit welk eigen risico erbij staat.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:04

Vooral oppassen met basisverzekeringen die "natura selectief" zijn. Deze zijn goedkoper, maar je kan soms maar naar tien ziekenhuizen in heel Nederland (zoals Zekur en Achmea)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:23

Ja, daarom zit ik bij AnderZorg en niet bij bv Zekur. :j

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:10

Ik als arm studentje ben ook weer even aan het rondkijken. Zit nu bij zilveren kruis, maar wordt nu 16,- duurder. Dat vind ik toch wat minder leuk..

Zat nu te kijken bij CZ direct, dat zag er wel goed uit!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:29

Vgz Bewuzt is ook nog iets om te checken, als ze een contract hebben met "jouw" apotheek en ziekenhuis zeker het overwegen waard (qua basis).

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:21

Ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar wellicht kan ik vast mijn vraag stellen,

Bij bijna alle verzekeringen kwam ik er achter dat je nog een losse tandarts verzekering moet nemen, bij mijn cz jongeren pakket zat dit erin. Helaas kan ik deze verzekeringen niet houden omdat ik binnen mijn verzekering mijn komende bevalling + kraamzorg vergoed wil krijgen. Ook vind ik fysio een belangrijk iets in mijn verzekering.

Nu hoorde ik dat er ook verzekeringen aanvullend zijn waarin bevalling, fysio en tandarts in 1 pakket zitten? Weten jullie welke dit zijn? Ik zag het bv. Bij dsw maar dan ga ik gelijk 30 euro p/ m meer betalen, ik wil het wel graag betaalbaar houden, ik betaal nu 102.

En als ik het los zo verzekeren, voor hoeveel zou je dan moeten verzekeren ik kon bv kiezen bij zilveren kruis tussen 250, 500 etc. Ik heb tot nu yoe 2 x per jaar controle en soms een gaatje,

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:26

DSW heeft alles in 1 aanvullend pakket zitten én heeft fysio goed verzekerd. Hij is geloof ik wel iets duurder, maar ik heb dan ook alleen naar het uitgebreide aanvullende pakket gekeken.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:46

Ja bij dsw had ik het idd gezien maar dan ga ik 30'euro meer betalen -O-

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:58

Kimberleij schreef:
En als ik het los zo verzekeren, voor hoeveel zou je dan moeten verzekeren ik kon bv kiezen bij zilveren kruis tussen 250, 500 etc. Ik heb tot nu yoe 2 x per jaar controle en soms een gaatje,

Je zou ook kunnen overwegen om dan geen tandartsverzekering te nemen. Kijk ook eens bij de fbto, daar hebben ze verschillende modules (en dan ben ik blij dat ik niet hoef te betalen voor kraamzorg :D )

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:33

_xHaflinger schreef:
Geen idee of dit al is gezegd, maar als je een lidmaatschap hebt bij KNHS kun je korting krijgen op de zorgverzekering bij Zilveren kruis :)

Scheelt mij 11 euro in de maand. Was al bij Zilveren kruis verzekerd.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 11:49

Ik heb net de zorgkiezer van de consumentenbond gedaan trouwens, aangezien dat imo één van de weinige onafhankelijke zorgkiezers is/kan zijn. Daar kwam, met vrije keuze van zorgverlener, PMA uit :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:31

Heeft iemand hier al ervaring met een zvz die samenwerkt met de nationale-apotheek.nl?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 00:00

Kimberleij schreef:
Ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar wellicht kan ik vast mijn vraag stellen,

Bij bijna alle verzekeringen kwam ik er achter dat je nog een losse tandarts verzekering moet nemen, bij mijn cz jongeren pakket zat dit erin. Helaas kan ik deze verzekeringen niet houden omdat ik binnen mijn verzekering mijn komende bevalling + kraamzorg vergoed wil krijgen. Ook vind ik fysio een belangrijk iets in mijn verzekering.

Nu hoorde ik dat er ook verzekeringen aanvullend zijn waarin bevalling, fysio en tandarts in 1 pakket zitten? Weten jullie welke dit zijn? Ik zag het bv. Bij dsw maar dan ga ik gelijk 30 euro p/ m meer betalen, ik wil het wel graag betaalbaar houden, ik betaal nu 102.

Bij Stad Holland is de fysio dekking uitstekend, en heb je geen losse tand verzekering nodig.
Mooie digitale omgeving voor je declaraties
100% vrije keuze van zorgverleners