Niet ziek maar ook niet fit

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Niet ziek maar ook niet fit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:37

Pff maar TS, kan het niet gewoon zijn dat jij sterke behoefte hebt aan ritme, goed eten en voldoende slaap? Klinkt vrij normaal eigenlijk. Alleen dat je daar wat sterker afhankelijk van bent dan anderen...

Probeer in elk geval liever vroeg naar bed te gaan dan een slaapdag te plannen. Wanneer het licht is registreert je brein dit en gaat processen opstarten die bij wakker zijn horen (stofwisseling, actief worden). Daardoor rust je dus minder goed uit. Slapen dus als het donker is :)* en liever een keer vroeg naar bed dan lang blijven liggen.

Dat je niet wel vaart bij een onregelmatig leven wil niet gelijk zeggen dat je allerlei tekorten hebt hoor :?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:48

Ik heb dit ook..
In februari 2013 werd pfeiffer geconstateerd, maar daarvoor was ik al zo moe dat ik op het station niet eens mijn fiets in het fietsenrek kon krijgen. Liep er al een hele poos daarvoor mee rond dus. Heb toen 2 week geslapen ofzo en toen was het "over". Wel ben ik nog steeds altijd moe, of snel moe. Afgelopen winter en deze winter heb ik overal zo onwijs veel moeite mee.
Ik kan niet uit bed komen, heb nergens zin in, ben moe en soms echt onwijs chagrijnig.
Heb een maand geleden een wake-up light gekocht. Heb het licht maar op standje 2 staan.Vind het wel fijn om niet zo wakker te schrikken, maar wakker te worden van vogelgeluidjes. Echter helpt het voor mij niet om me beter te voelen of om uit bed te kunnen komen.
Wat bij mij wel helpt is af en toe een dag bijtanken, veel slapen, lekker ontspannen, proberen veel buitenlucht en zonlicht op te vangen, genoeg sporten en veel leuke dingen doen.

Wat bij mij ook niet meehelpt is dat ik stage loop waar ik nu wel zat van ben en enorm veel reistijd voor heb.

Zal eens kijken naar jullie tips voor extra vitamines slikken enzo! Gebruik al wel vitamine D.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 21:47

Magrathea schreef:
Pff maar TS, kan het niet gewoon zijn dat jij sterke behoefte hebt aan ritme, goed eten en voldoende slaap? Klinkt vrij normaal eigenlijk. Alleen dat je daar wat sterker afhankelijk van bent dan anderen...

...Dat je niet wel vaart bij een onregelmatig leven wil niet gelijk zeggen dat je allerlei tekorten hebt hoor :?

Zie ook mijn openingspost. Ritme helpt inderdaad!

Bedtijd normaal is hier zo tussen 22.30 en 23.00
Wekker gaat doordeweeks om: 7.30
In het weekend: 9.30

Korter slapen kan ik best een paar dagen volhouden maar breekt uiteindelijk op. En bij vlagen is het erger of juist beter.

Maar wat je zegt, ik ben er misschien wat gevoeliger voor. Het is alleen frustrerend dat anderen in mijn omgeving zo makkelijk de dagen doorkomen, met meer energie en minder slaap.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:21

Ik weet sinds vorige week wat ik heb:
- allergie voor tarwe en melk
- ziekte van lyme
- schildklier werkt niet helemaal goed
- b12 was ook aan de lage kant
- ik ben hsp dat wist ik maar niet dat het een naam heeft.

Heel wat dus..

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 10:12

Jeetje, dat is bijna alles bij elkaar joh...

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:55

Jah indd niet gek dat ik moe ben ;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:49

Zo dat is een aardige lijst

Vaak als je schildklier weer op orde is worden je klachten ook minder.
Weet niet wat je waardes waren

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:29

Ik ben al een week lang niet fit, bij vlagen misselijk geen eetlust, een zwaar gevoel in mijn hoofd, net of mijn nek te slap is om mijn hoofd te dragen. Gevoel van trillerigheid, en slapte. Ben niet moe. Bloed laten prikken maar dit was goed, geen infecties of zo, wat wel raar is want ik heb altijd last van ontstoken holtes en snot wat vast zit, nu ook volgens mij. Ook voelbare kleine kliertjes in mijn hals, echt erwtjes of nog kleiner die niet pijn doen, maar me wel de kriebels geven. Volgens ha niets om je zorgen over te maken. Ik ga er maar van uit dat als het iets engs was ze dit wel in mijn bloed hadden bespeurt. Ik ben altijd in mijn halsgebied onrustig wat klieren betreft, ook door mijn chronische bijholteontstekingen en mijn pieplongen.Maar voel me wel onrustig door al deze klachten, erg opgejaagd en zelfs wat angstig soms. Is niets voor mij normaal gesproken, zal de tijd van het jaar wel zijn :( :(

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 15:49

Dag allemaal, ik zal het topic eens nieuw leven inblazen, omdat mijn zoektocht nog steeds loopt.

Ik heb mijn wake-up light doorverkocht. Wat een rotding, hij stoorde me in mijn slaap :o Ik werd er absoluut niet fijn mee wakker.

Ik blijf naar mijn idee goede en minder goede periodes hebben. Maar mijn mindere periodes van dit halfjaar drukken zich nu uit in een kilo of acht meer op de weegschaal. Wat gebeurt er: ik ben moe, snak naar eten voor meer energie (denk ik?) maar beland in een dip na dat eten en wil dan het liefst slapen.

In betere tijden heb ik veel minder trek, en voel me geheel fitter. Maar nu met de extra kilo's voel ik me ook niet fijn in mijn vel, papperig, opgeblazen.

Afgelopen twee weken heel druk geweest, en hele leuke dingen gedaan. Tof, energiek! Nu al een week aan het bekopen met waterige oogjes van de slaap.

Gisteren bloed laten prikken bij de huisarts, ik ben benieuwd maar verwacht er niet veel van.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:26

Ik zou een tijd gluten en suikervrij aanraden.
Waarschijnlijk knap je daarvan op. Mijn mood-swings en moeheid zijn vrijwel verdwenen sinds ik dit niet meer eet. Is even lastig, maar eenmaal je weg gevonden is het goed te doen.
Of begin eens met speltbrood ipv tarwe en neem geen geraffineerde suikers meer.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:28

PortRoyal schreef:
Ik ben al een week lang niet fit, bij vlagen misselijk geen eetlust, een zwaar gevoel in mijn hoofd, net of mijn nek te slap is om mijn hoofd te dragen. Gevoel van trillerigheid, en slapte. Ben niet moe. Bloed laten prikken maar dit was goed, geen infecties of zo, wat wel raar is want ik heb altijd last van ontstoken holtes en snot wat vast zit, nu ook volgens mij. Ook voelbare kleine kliertjes in mijn hals, echt erwtjes of nog kleiner die niet pijn doen, maar me wel de kriebels geven. Volgens ha niets om je zorgen over te maken. Ik ga er maar van uit dat als het iets engs was ze dit wel in mijn bloed hadden bespeurt. Ik ben altijd in mijn halsgebied onrustig wat klieren betreft, ook door mijn chronische bijholteontstekingen en mijn pieplongen.Maar voel me wel onrustig door al deze klachten, erg opgejaagd en zelfs wat angstig soms. Is niets voor mij normaal gesproken, zal de tijd van het jaar wel zijn :( :(

Kan best een melk allergie zijn, ik krijg daar ook slijmvorming van en moeheid.
Klopt verder niet hoor wat je arts zegt, ik zou eens naar een orthomoluculair arts gaan, misschien heb je candida of iets anders wat een heleboel kan verklaren. Vaak met een dieet te behandelen.
Ook gluten uit je dieet laten kan helpen mbt psychische klachten en moeheid.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:29

He wat vervelend TS. Jammer dat je je zo voelt.

Even een paar simpele dingen maar: eet je genoeg fruit en groente per dag? Drink je voldoende water? Slaap je minimaal 8u? Hoeveel suiker nuttig je per dag?

Vervolgens: heb je het naar je zin op je werk? Is er ergens stress/geldzorgen?

Neem je nog iets van voedingssupplementen? Hoeveel beweeg je/sport je?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 16:45

Na die week van vermoeidheid weer een weekend geslapen en opgebloeid. Momenteel weer genoeg energie.

Uitslag bloedtest: Vitamine D waardes iets aan de lage kant. Maar hoeft geen relatie te hebben met mijn klachten.

Volgende week mag ik pillen ophalen en drie maanden proberen.

Nelleke: Ik drink dagelijks een thermoskan thee leeg, plus thuis versgeperst fruitsap, thee of water met een drupje siroop.
Suikers, grijp ik snel naar als ik me moe voel.
Verder eetpatroon nu zo ongeveer:
O: rijstwafels of plak kruidkoek met Yakult of sojadrink
T: bakje cherrytomaat of komkommer
L: volkorenbroodje met filet americán
T: celebrations bounty en spinaziesmoothie
A: salade met avocado, ei en fettakaas + mango of frambozen

Ik probeer in de avond geen aardappelen/pasta of rijst te eten want heb het idee dat ik daar mijn opgezette buik vandaan komt.

Werk: hele leuke uitdagende baan met veel verantwoordelijkheid en druk. Bij vlagen geeft dat veel energie (adrenaline?) maar ook wel eens stress. Gestopt met paardrijden vanwege de vele verplichtingen die daarmee samengaan. Wel nog actief als paardrij-juf op de woensdagavond.
2x per week hardlopen 3 tot 6 km.

Geen voedingssupplementen tot nu toe.