Proberen aan te komen in gewicht. Wie doet er mee ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:51

Paloedie schreef:
Mijn geheim: vloeibaar frituurvet drinken! :+ Nee haha.

Vanaf jongs af aan ben ik altijd te dun geweest en heb ik wel een verstoorde relatie met eten gehad. Afgelopen jaren zat ik altijd tussen de 54 en 58 kilo, lengte 1.74. Niet heel extreem maar voor mijn bouw wel echt te dun.

Stress slaat bij mij heel erg op niet kunnen eten, afgelopen lente heb ik daardoor een maand lang nauwelijks wat kunnen eten. Woog nog 50 kilo, en dat bij elke dag 3 paarden rijden, stallen/wei uitmesten, 2x pw sportschool en bijna elke dag een stukje wielrennen.

Kreeg toen max. 800 kcal per dag binnen (caloriën tellen geeft zoveel inzicht. Voor die stressperiode dacht ik dat ik héél veel at, niet dus. Gemiddeld 1600 kcal).
Ben toen begonnen met weightgainershakes, veel commentaar op gehad maar voor mij maakte het op dat moment niet uit op welke manier ik iets binnen kreeg maar er móest iets veranderen.
3 shakes per dag, aangemaakt met alleen maar volle producten. Calorieën bij blijven houden en dat wát ik at gaan vervangen door producten waar meer in zit: wraps ipv brood, roomboter, volle melkproducten etc.

Toen ik de shakes goed kon handelen ben ik het eten van vast voedsel pas weer op gaan bouwen, steeds gezorgd dat ik minimaal op 3000 kcal per dag zat. Uiteindelijk kreeg ik een fysiek flink zwaar zomerbaantje, toen zat ik gem. tegen de 4500/5000, waar nodig dus aangevuld met shakes.

Inmiddels zit ik op een gezond eetpatroon waarin ik eigenlijk nog steeds zo veel mogelijk eet, en zo gezond mogelijk (als ik 's avonds nog trek heb, pak ik liever een boterham dan een zak chips). Ik hoopte dat daarmee ook de periodes van slecht kunnen eten voorbij waren, dat blijkt niet zo te zijn. Maar als ik een dag weinig wegkrijg, pak ik er een shake bij.

Het voordeel van die shakes is voor mij dat het vloeibaar is en makkelijk weg te krijgen, en sowieso beter van niets. Het nadeel is dat ik héél makkelijk aanzette in spieren en vooral mijn schouders, armen en buik wel een beetje too much muscles was. Ik werk nu minder, dus begin nu een vetlaagje te kweken *\o/*

Mijn geheim in het kort:
- kcal tellen voor inzicht
- magere producten door volle vervangen
- veel sporten -> je lichaam gaat om meer kcal vragen
- shakes (ik maak ze nu aan met volle melk en ongeklopte slagroom. 1300 kcal voor 1 shake 8-) )

Thanks voor je uitleg :)
De meeste dingen doe ik gelukkig al.
Weet jij (of iemand anders) misschien een vervanger voor slagroom ?

Paloedie

Re: Proberen aan te komen in gewicht. Wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 22:33

Wat voor vervanger zoek je? (Als in, waarom geen slagroom?)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 22:45

Paloedie schreef:
Wat voor vervanger zoek je? (Als in, waarom geen slagroom?)

Iets wat hetzelfde aan inhoud heeft maar geen slagroom is :P
Ik heb je een pb gestuurd waarom niet, haha.
Edit; met inhoud bedoel ik calorieën enz.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 22:54

Nou ben al paar dagen de Eetmeter aan het invullen en merk dat dit al zorgt dat ik mijn eetpatroon aanpas. Als ik er niet op let zou ik rond de 1800 kcal eten en wil toch wel minstens de 2000 halen... wil toch gaan aankomen en doe nu nog weinig activiteiten (verkoudheid/griep die wel erg hardnekkig bleek) als straks wat meer activiteiten doe zou ik iets van 2200 kcal moeten halen om aan te komen (ergens uitgerekend)... en merk nu al dat ik daar dus echt wel mijn eetpatroon voor moet aan gaan passen en ook moet gaan wennen om meer te eten. Mijn lijf zegt best snel dat het voldoende is en dan stop ik ook meestal met eten... maar daar kom ik dus niet mee aan.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 22:59

Evelijn schreef:
Nou ben al paar dagen de Eetmeter aan het invullen en merk dat dit al zorgt dat ik mijn eetpatroon aanpas. Als ik er niet op let zou ik rond de 1800 kcal eten en wil toch wel minstens de 2000 halen... wil toch gaan aankomen en doe nu nog weinig activiteiten (verkoudheid/griep die wel erg hardnekkig bleek) als straks wat meer activiteiten doe zou ik iets van 2200 kcal moeten halen om aan te komen (ergens uitgerekend)... en merk nu al dat ik daar dus echt wel mijn eetpatroon voor moet aan gaan passen en ook moet gaan wennen om meer te eten. Mijn lijf zegt best snel dat het voldoende is en dan stop ik ook meestal met eten... maar daar kom ik dus niet mee aan.

Goed dat je daarmee begonnen bent!
Hielp mij ook een heel eind op weg, je komt er nu achter dat je niet genoeg binnen krijgt en je eetpatroon moet veranderen en dat is al een goede stap in de goede richting :j
Ik zit meestal rond de 1900 en moet ook naar 2200.
Beleg je je brood ook dubbelveel enzo? :)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:01

Heb je pb gelezen idd.

Ik heb helaas geen oplossing voor je, het enige wat ik kan zeggen is dat ik dus niet slagroom slagroom bedoel maar ongeklopte, je proeft het dus ook niet. Ik gooi het door mn shakes en dan zijn ze alleen wat zoeter en hebben een prettigere structuur, maar ik proef geen slagroom. Heb altijd een paar pakjes staan.

De tip komt overigens van een collega, wiens zoon leukemie had en aan de drinkvoeding moest. Dat viel hem zo zwaar op de maag dat ie het niet weg kreeg. Ongeklopte slagroom valt veel minder zwaar.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:04

Hoi, mag ik inhaken? :)

Te licht zijn zit in m'n bouw en dat ik een lastige eter ben werkt ook niet mee.
Na jaren had ik eindelijk m'n streefgewicht gehaald (50kg, maar woog 51kg zelfs)
Nu heb ik al maanden geen eetlust en ben ik 5 kilo afgevallen, weeg nu nog maar 46kg (ben 1.63m, 20 jaar)
Schrok toen ik de weegschaal zag. Ben bang dat het nog wel jaren duurt eer ik weer 50 kg weeg. Wel denk ik dat mijn gebrek aan eetlust iets psychisch is dus daar ga ik even naar kijken met iemand.

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:30

ik ben 1.68 en weeg 54 kilo, ik vind mezelf te dik

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 04:13

Ik weeg nu 50 en ben 1.60 dus dat is nu eindelijk wel prima (ben 27) normaal figuur, slanke taille maar verder wel een gevulde voorgevel en bips ;)
Vroeger was ik altijd echt een sprietje woog 29 kilo toen ik 12 was..
Tot mijn 20e ongeveer 45 gewogen, met zelfde lengte. Langzaam kwam er elk jaar wel iets aan tot ik 50 woog.
3 jaar geleden erg ziek geweest in India en toen was ik behoorlijk afgevallen, woog onder de 45, het heeft me heel veel moeite gekost om aan te komen, vorig jaar getrouwd en toen woog ik 47,5 heb toen ook wel even bij de dietist gelopen (toen wel 2,5 kilo aangekomen woog eerst 45, en toen dus 47,5 moest inderdaad volle producten eten)
Nu sport ik minder intensief, en eet ik wel wat vaker chips.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 08:56

Aankomen lukt nog niet echt bij mij :')
Ben dankzij de feestdagen wel 0,1 kg aan gekomen! :))

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 09:38

Ik ben 1,78 en woog 4 jaar (18jaar oud) geleden 52 kilo. Ik kon eten wat ik wilde maar niks kwam eraan. Toen ben ik gaan sporten en goed/gezond gaan eten en nu weeg ik 4 jaar later 62/64 kilo! :D Veel is ook spier maar ik heb gewoon een klein riggeltje vet op mijn onderbuik! Ook mijn benen en mijn armen zien er niet meer zo dun uit maar mooi gespierd! Sporten en goed eten is mijn tip! :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:37

Nou hoe gaat het ermee?

Heb al bijna twee weken de Eetmeter van het Voedingscentrum ingevoerd en merk dat ik veel beter let op wat ik eet. Ik neem sneller een wat groter tussendoortje en bij maaltijden eet ik ook net iets meer dan als ik eerder deed.
Ben ook al weer aangekomen na mijn griep. Er zit weer een kilo bij :) denk dat ik de volgende kilo ook wel haal en dan zit gaat het "moeilijke" stuk komen... want dan zit ik weer op mijn oude gewicht... en zou daar dus nog wel 2 a 3 kilo bij willen.

Denk ook wel dat het wat uitmaakt wat voor leeftijd je hebt... als je jonger bent en in de groei is het stuk anders dan nu ik halverwege de 30 ben... Toen ik 18 was was ik ook rond de 50... en 4 jaar later was ik iets van 60... maar nu zit ik daar net iets onder mede door ziekte (en dan is goed eten en vooral sporten wel beetje lastig) Sommige mensen gaan eten met stress e.d. maar ik stop dan juist met eten... dus moet betere balans gaan vinden... en nu op mijn 34ste beetje extra voor mezelf zorgen dat ik richting 60 kilo kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:48

Ik schrok me vorige week wild, ik ging na tijden weer eens op de weegschaal staan. Ik zit al jaren rond de 59 kilo, gaf ie ineens 55,9 kilo aan :oo ik schrok, totdat ik zag dat er iets onder de weegschaal lag. Dus nog een keer wegen, toen woog ik weer 59 kilo :') Gelukkig maar :P

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:49

Ik stond vanochtend op de weegschaal en ben van 65 naar 63,5 gezakt. >;) Normaal ben ik in de ochtend tot 64,5 gezakt omdat je dan een nuchtere maag hebt, maar dit had ik niet verwacht. Volgens mij klopt dat ding niet helemaal.