[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:07

_R_G_ schreef:
Ooh dan, ik vond mn Tragus iig heel erg meevallen :)
2 x in een is wel stoer hoor.. weet niet of ik dat durf :')

Ben je er wel in 1 keer van af. Ik zei ook tegen de piercer: Ik wil er 2! Maar weet niet of ik ze in 1 keer durf te laten piercen. :')"
Toen heeft hij er 2 afgetekend en na de eerste zei ik maar, "ach, doe die ander er ook maar achter aan. Ben ik er van af. :+"

_R_G_

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:08

Haha ja daar heb je wel gelijk in!

Maar pff.. wat moet ik nou kiezen.. ik vind alles mooi :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:31

In je ene oor had je alleen een tragus toch? Een tragus vind ik persoonlijk mooi in combinatie met een helix (Heb ik ook, maar dan 2 helixen). En andere oor.. tja, wat je het leukst vindt!
Bij mijn oren komt er niks meer bij. Wil het ook niet te vol hebben en moet nog wel netjes blijven omdat ik in een winkel werk. :-)
Mijn shirt stond per ongeluk een stukje open toen ik nog een dubbele surface had onder mn sleutelbenen. Dat vond de klant niet zo grappig, die vond me maar eng volgens mij. :')

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:39

Hebben ze bij all over piercings ook nog een vormpje ipv alleen balletjes? Heb nu een heel bestellijstje met balletjes maar wil nog een vormpje hebben of iets dergelijks..

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:46

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:56

Ik heb ooit oorbellen gehad. Die gaatjes zijn nu dicht gegroeid.
Wil graag weer oorbellen en een 2e paar gaatjes.
En een helix, alleen dan geen ringetje maar een bolletje. Zou dat ook kunnen?

En wie heeft er ervaring met tower tattooshop in Ede? (Daar schieten ze ook piercings)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:57

_Ekenna schreef:
In je ene oor had je alleen een tragus toch? Een tragus vind ik persoonlijk mooi in combinatie met een helix (Heb ik ook, maar dan 2 helixen). En andere oor.. tja, wat je het leukst vindt!
Bij mijn oren komt er niks meer bij. Wil het ook niet te vol hebben en moet nog wel netjes blijven omdat ik in een winkel werk. :-)
Mijn shirt stond per ongeluk een stukje open toen ik nog een dubbele surface had onder mn sleutelbenen. Dat vond de klant niet zo grappig, die vond me maar eng volgens mij. :')

Ja dat is idd heel mooi, die combi
Heb je daar toevallig een foto van?

Haha ja je kunt soms rare blikken krijgen dan idd.
Ik wil er ook geen kermis van maken.

Suzan_v_h, ik heb bijvoorbeeld 3 goude die in een push fit kunnen
Een bloemetje, best een grote is 5 mm
Een driehoekje
Heel klein steentje, 1,5 mm

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:00

_R_G_ schreef:
_Ekenna schreef:

Een driehoekje

Ja dat is mooi! Maar wat is een push fit? Ja ik ben een leek hier in :P

Edit: ik snap hem al! Dat is bioplast

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:04

Je hebt dan een bioflex staafje (soort plastic) en dat is een hol staafje.
Aan je sieraad zit dan een 'staafje' en die steek je in het holle staafje, dat betekend push fit.
Zo'n staafje (kleur kun je kiezen, ik doe altijd doorzichtig)
Afbeelding
En zo'n steentje/ figuurtje
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:37

Hoi ik heb een vraaaag!
Het is nu 3 maanden geleden dat mijn helix is geplaatst, een staafje, nu benik al
Voorzichtigopzoek naareen ringetje enkwam op deze uit:
https://www.alloverpiercings.nl/artikel ... gment-ring

Ik wilde geen ringetje met zo'n balletje namelijk. Is dit dus een geschikt ringetje voor mijn helix? :)

Edit: en hoe weet ik hoe groot dit ringetje is? :=

Edit: laat maar kon je kiezen haha, welke diameter is mooi voor een helix?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-10-14 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:40

Zo'n ringetje kan je in de piercingshop gewoon in laten zetten. Ik heb hiervoor 10 euro betaald :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:51

deksel schreef:
Ik heb ooit oorbellen gehad. Die gaatjes zijn nu dicht gegroeid.
Wil graag weer oorbellen en een 2e paar gaatjes.
En een helix, alleen dan geen ringetje maar een bolletje. Zou dat ook kunnen?

En wie heeft er ervaring met tower tattooshop in Ede? (Daar schieten ze ook piercings)

Piercings zijn ze volgens mij wel okee in. Ken 2 mensen die daar een tong en de ander een navelpiercing hebben laten zetten.
Maar voor (kleur) tattoos blijf daar alsjeblieft weg.... :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:08

Ik heb niet zulke goede ervaringen gehoord over Tower in Ede... Woon zelf in Wageningen, maar ga altijd naar PiercingUtrecht.nl of Paradigm in Arnhem. Piercings laten schieten raad ik je niet aan, je hebt minder keuze uit leuke sieraden voor je helix (of andere kraakbeenpiercing) en het achterkantje van een normale oorbel vind ik er persoonlijk veel te lomp voor.
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 21-10-14 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:10

hallo piercing kenners! Ik ben inmiddels aardig ingelezen in het topic. Maar jullie doen aan allerlei heldhaftige piercings. :o Daarom vraag ik het maar gewoon.

Ik zit al een tijdje te dubben of ik een piercing zal laten zetten. Mijn voorkeuren gaan uit naar de 'simpele' navelpiercing en/of tongpiercing. Niet beide tegelijk.

Nu is het niet de eventuele pijn waar ik tegenop zit (een klein beetje dan :o ) Maar juist het ontsteken. Ik heb al 2 paar oorbellen. Die moeten wel echt zilver of goud zijn mocht het eindelijk eens niet ontsteken. De nikkel kan ik dus niet tegen. Nu zit dat natuurlijk niet in chirurgisch staal. Maar ben ik wel bang dat het gaat ontsteken.

Wie o wie heeft hier ook ervaring mee?

En dan gelijk nog iets, nu ik toch bezig ben. Is een tongpiercing echt zo schadelijk voor je tanden?

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:14

Loretteeee schreef:
hallo piercing kenners! Ik ben inmiddels aardig ingelezen in het topic. Maar jullie doen aan allerlei heldhaftige piercings. :o Daarom vraag ik het maar gewoon.

Ik zit al een tijdje te dubben of ik een piercing zal laten zetten. Mijn voorkeuren gaan uit naar de 'simpele' navelpiercing en/of tongpiercing. Niet beide tegelijk.

Nu is het niet de eventuele pijn waar ik tegenop zit (een klein beetje dan :o ) Maar juist het ontsteken. Ik heb al 2 paar oorbellen. Die moeten wel echt zilver of goud zijn mocht het eindelijk eens niet ontsteken. De nikkel kan ik dus niet tegen. Nu zit dat natuurlijk niet in chirurgisch staal. Maar ben ik wel bang dat het gaat ontsteken.

Wie o wie heeft hier ook ervaring mee?

En dan gelijk nog iets, nu ik toch bezig ben. Is een tongpiercing echt zo schadelijk voor je tanden?

Ik heb een navelpiercing, zolang je hem goed schoon houd niks aan de hand, zowel even naar de dokter krijg je een kalmerende zalf en klaar

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:17

Sinds een paar jaar kan ik ook bijna geen oorbellen meer dragen tenzij het echt zilver is en dat een paar dagen moet wennen. Piercings zit ik echter vol mee en daar heb ik verder nergens last van.

Tongpiercing is alleen echt schadelijk als ie steeds tegen je tanden tikt of je er veel mee speelt. En ik draag zelf eigenlijk altijd een plastic balletje aan de bovenkant omdat dat voor mijn gevoel "zachter" is dan metaal dat evt tegen je tanden aan komt.

Tongpiercing kon ik een paar dagen slecht/langszaam/met pijn eten.
Navelpiercing is een lang helende piercing dus dat duurde toch wel ong een jaar voor ik al mijn piercings kon gebruiken. Ik had er een paar waarmee het prima ging, maar in het begin ook een paar waarmee het steeds ging irriteren. Maar na een jaar had ik daar ook geen last meer van en kan nu alles dragen :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:32

_R_G_ schreef:
_Ekenna schreef:

Een driehoekje

Dat bloemetje is echt leuk! Ik zou het ook wel willen alleen dan kleiner. Heb er nu een klein steentje in, vind dit ook leuk :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:29

In chirurgisch sta zit helaas wel nikkel. Dat is niet erg voor een genezen piercing,maar niet voor een pas gezette.Daarom dat je eerste piercing van titanium hoort te zijn.Hier zit geen nikkel in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:34

Ik heb bij All Over Piercings ook voor daarna gewoon titanium labrets gekocht :j Nooit gedoe gehad. Terwijl ik met goud en later ook zilver maar bleef klooien met ontsteken en niet willen helen (maar dat waren wel 'gewone' oorbellen). Nikkeloorbellen kan ik ook niet tegen, maar labrets van chirurgisch staal gaat dan wel weer goed.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:42

Het verschilt ook per plek waar je wel of niet tegen kan, mijn tong piercing is gewoon titanium of CS, oorbellen kan alles in, navel alleen CS en in met TFH kan denk ik ook alleen CS, sinds daar de titanium uit is, is ie een stuk rustiger geworden.

En als het goed is dan weet je piercer ook wel wat er het beste in kan als je verteld van je oorbellen. :)

Ik wil ook nieuwe piercings kopen voor mn TFH, heb alleen geen idee wat, heb nu gewoon aan beide kanten een bolletje en dit vind ik ook wel mooi staan. Maar ik wil ook welleens wat anders, als ik ze durf te wisselen :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:49

_Dominique schreef:
Hoi ik heb een vraaaag!
Het is nu 3 maanden geleden dat mijn helix is geplaatst, een staafje, nu benik al
Voorzichtigopzoek naareen ringetje enkwam op deze uit:
https://www.alloverpiercings.nl/artikel ... gment-ring

Ik wilde geen ringetje met zo'n balletje namelijk. Is dit dus een geschikt ringetje voor mijn helix? :)

Edit: en hoe weet ik hoe groot dit ringetje is? :=

Edit: laat maar kon je kiezen haha, welke diameter is mooi voor een helix?

Ik zou zeker een 12 mm nemen. Die kreeg ik er al zelf niet in maar enkel bij de shop.
Kleiner lijkt me praktisch onmogelijk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:59

Suzan_v_h schreef:
Hebben ze bij all over piercings ook nog een vormpje ipv alleen balletjes? Heb nu een heel bestellijstje met balletjes maar wil nog een vormpje hebben of iets dergelijks..

Je moet ook even in de Sale / Outlet categorie spoeken. Geloof dat ik daar van de week vormpjes voorbij zag komen!

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:23

Bedankt iedereen voor de reacties ik ben geholpen. Gisterenavond van alles besteld en dan maar is proberen of ik het balletje kan wisselen. Nog nooit geprobeerd. :o

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:16

Hier ook bestelling gedaan bij alloverpiercings. Nieuwe barbells met fuchsia glittersteentjes voor m'n tepels. Ze zitten er nu 11 maand ongeveer, dus lijkt me nu wel nette tijd om ze te wisselen.

Vriendlief had laatst over dat een vch hem ook wel wat lijkt voor mij. Had ik net besloten dat ik die niet wil, ga ik weer twijfelen :P

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:17

linoleum schreef:
Hier ook bestelling gedaan bij alloverpiercings. Nieuwe barbells met fuchsia glittersteentjes voor m'n tepels. Ze zitten er nu 11 maand ongeveer, dus lijkt me nu wel nette tijd om ze te wisselen.

Vriendlief had laatst over dat een vch hem ook wel wat lijkt voor mij. Had ik net besloten dat ik die niet wil, ga ik weer twijfelen :P

O lijkt me vreselijk pijnlijk een vch!