Opstaan; hoe dan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:43

Goof schreef:
Ik sta binnen 2 seconde nadat mijn wekker is gegaan naast mijn bed, snoozen vind ik zelfbedrog; je moet er toch uit, waarom dan doen net alsof je nog even verder kan slapen? :+
Ik word heel ongelukkig van snoozen.

En zoals ik al eerder las; het is zelfdiscipline, je moet er toch uit dus schop onder je kont en gaan.

Maar ik word de eerste keer dat mijn werker gaat oprecht niet wakker. Dan zet ik al slapend de wekker op snooze. Pas na twee of drie keer ben ik wakker. Op hele erge ochtenden slaap ik zelfs dwars door m'n wekker heen zonder hem op snooze te zetten. Dan word ik vaak pas wakker als de wekker al een half uur staat te brullen (of als er iemand boos m'n kamer binnen komt gestormd om me uit bed te bonjouren). Zelfs als de wekker aan de andere kant van de kamer staat krijg ik het voor elkaar om deze al slaapwandelend uit te zetten en m'n bed weer in te gaan. En als ik dan eindelijk echt wakker ben, ben ik elke keer weer stomverbaasd dat het alweer zo laat is, want ik had de wekker nog niet eerder horen gaan.
Daarom zet ik mijn wekker dus standaard een kwartier te vroeg, anders wordt de kans dat ik te laat kom wel erg groot. En als ik dan wel een keer bij de eerste wekker wakker word, is de motivatie om direct op te staan er ook niet, want ik heb nog een kwartier.

Ik denk dat ik ook maar eens een wake up light ga proberen, want als ik mijn eigen verhaal zo lees is het toch eigenlijk wel erg :')

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:45

MarlindeRooz schreef:
Nooit een baantje gehad waar je niet te laat mocht komen?

Ik moest deze zomer regelmatig om 6:45 op de fiets zitten (7:00 aan het werk zijn)! Dan is naar school gaan gewoon uitslapen. _O-

Jawel, maar ging ook met pijn en moeite en dan nog kantjesboord op tijd zijn. Ligt er ook wel echt aan of er consequenties aanhangen. Als ik weet dat ik ergens op tijd moet zijn, dan sta ik meteen langs mijn bed. Maar is dat niet zo, dan pitten we eventjes verder. :z

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:58

Sanned schreef:
Goof schreef:
Ik sta binnen 2 seconde nadat mijn wekker is gegaan naast mijn bed, snoozen vind ik zelfbedrog; je moet er toch uit, waarom dan doen net alsof je nog even verder kan slapen? :+
Ik word heel ongelukkig van snoozen.

En zoals ik al eerder las; het is zelfdiscipline, je moet er toch uit dus schop onder je kont en gaan.

Maar ik word de eerste keer dat mijn werker gaat oprecht niet wakker. Dan zet ik al slapend de wekker op snooze. Pas na twee of drie keer ben ik wakker. Op hele erge ochtenden slaap ik zelfs dwars door m'n wekker heen zonder hem op snooze te zetten. Dan word ik vaak pas wakker als de wekker al een half uur staat te brullen (of als er iemand boos m'n kamer binnen komt gestormd om me uit bed te bonjouren). Zelfs als de wekker aan de andere kant van de kamer staat krijg ik het voor elkaar om deze al slaapwandelend uit te zetten en m'n bed weer in te gaan. En als ik dan eindelijk echt wakker ben, ben ik elke keer weer stomverbaasd dat het alweer zo laat is, want ik had de wekker nog niet eerder horen gaan.
Daarom zet ik mijn wekker dus standaard een kwartier te vroeg, anders wordt de kans dat ik te laat kom wel erg groot. En als ik dan wel een keer bij de eerste wekker wakker word, is de motivatie om direct op te staan er ook niet, want ik heb nog een kwartier.

Ik denk dat ik ook maar eens een wake up light ga proberen, want als ik mijn eigen verhaal zo lees is het toch eigenlijk wel erg :')

Herkenbaar _O-

Belsje

Re: Opstaan; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:18

Ik wil zo'n wegloopwekker haha! Ik zou elke ochtend goedgezind uit bed springen als ik zo'n ding kan vangen. Heb sowieso niet echt problemen met opstaan, meestal voor de wekker wakker en bij het eerste biepje wip ik eruit. Maar dat vangen .... *gaat shoppen* :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:31

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:39

Belsje schreef:
Ik wil zo'n wegloopwekker haha! Ik zou elke ochtend goedgezind uit bed springen als ik zo'n ding kan vangen. Heb sowieso niet echt problemen met opstaan, meestal voor de wekker wakker en bij het eerste biepje wip ik eruit. Maar dat vangen .... *gaat shoppen* :+

Hahaha shake hands. :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:42

[***] schreef:
Liezja schreef:
Je hebt zo'n wekker die "wegloopt" en je moet hem "vangen" om 'm uit te zetten. :')

Die heb ik ook! Dan vang ik hem, zet hem uit en kruip alsnog in bed :')

waar vind je die? die wil ik ! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:44

1234 schreef:
Belsje schreef:

http://www.wekkerwebshop.nl/rijdende-wekker
xD

Of de vliegende wekker
http://www.wekkerwebshop.nl/vliegende-wekker

Springende wekker
http://www.wekkerwebshop.nl/springende-wekker

Genoeg mogelijkheden dus als je je bed niet uit komt ;)

Uit je bed komen is één ding, maar ik kan je garanderen dat wanneer ik zo'n wekker gebruik, dat die wekker het raam uit vliegt zogauw ik hem te pakken heb en dat mijn dag compleet verpest is. :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:13

Ik had hier ook altijd vreselijk veel moeite mee. Ik zet mijn wekker dus ook eerder dan dat ik er daadwerkelijk uit moet zodat ik nog even kan snoozen. Wel zet ik direct mijn bedlampje aan zodra de wekker voor de eerste keer is gegaan, dat zorgt ervoor dat ik beter wakker wordt EN dat het licht van de douche niet pijn doet aan mijn ogen als ik deze aanzet :+

Het gaat nu echt veel beter :j En ik voel me de rest van de dag ook veel uitgeruster :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:25

Volgens mij slapen jullie of niet genoeg of hebben jullie gewoon erg weinig zelfdiscipline... :o
Ik ben ook echt geen ochtendmens (de laatste jaren is wakker zijn/worden sowieso een opdracht maar goed.) maar ik kan er gewoon uit als mijn wekker gaat hoor. :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:37

Ik val trouwens zelden terug in slaap hoor. Ik zou er ook wel gelijk uit kunnen gaan en soms doe ik dat ook wel, maar ik vind het echt heerlijk om gewoon nog even in bed te liggen. Bedenken wat voor kleren ik aan ga doen en wat ik die dag allemaal ga doen e.d.
Heel af en toe val ik wel weer in slaap maar dan ben ik gewoon echt te laat naar bed gegaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:47

Ayasha schreef:
Volgens mij slapen jullie of niet genoeg of hebben jullie gewoon erg weinig zelfdiscipline... :o
Ik ben ook echt geen ochtendmens (de laatste jaren is wakker zijn/worden sowieso een opdracht maar goed.) maar ik kan er gewoon uit als mijn wekker gaat hoor. :+

Ik kan er ook prima uit als mijn wekker gaat... Het humeur waarmee dat gepaard gaat is een ander verhaal. Heb ook een jaar lang iedere ochtend om 6.00 op moeten staan om een half uur later stallen te mesten en andermans troep op te ruimen :') Maar het wende nooit, hoe vroeg ik ook ging slapen.

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:50

Ik heb zelf een ambilight wekker van Philips... Deze werkt wel erg fijn!!

Je moet alleen niet het knopje snoozer gaan vinden ;)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:53

Had mijn wekker al tijd op mijn nachtkastje, totdat ik deze op den duur in mijn slaap of onderbewustzijn uit zette. Tja niet handig.

Mijn wekker staat inmiddels aan de andere kant van mijn kamer, dus ik MOET er uit. Ik zet mijn wekker dan ook een half uur te vroeg, dan kan ik nog een half uur snoezen. en na een half uur gaat mijn wekker weer.

Daarnaast is mijn kat met de donkere dagen toch 's nachts binnen, en die vindt het ontzettend leuk om mij 's ochtends wakker te maken, dus ook dan MOET ik eruit anders heb ik een blerende, klierende kat haha.

Als ik eenmaal beneden ben geweest is het klaar.

Dus niet echt de tip, maar voor mij werkt het :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:45

Heeft niks met discipline te maken hoor, ik kom al jaren op tijd op mijn werk. Het heeft met een mega ochtendhumeur te maken en ik zal het mijn leerlingen maar niet aan doen om elke ochtend gelijk uit mijn bed te gaan ;)
Overigens ga ik niet laat naar bed, max 10uur en dan om 06.00 wekker en half uur later eruit.

Nu met baby word ik wel flink op de proef gesteld, die wil gewoon gelijk drinken :')

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:52

Ayasha schreef:

Dan weet je dus ook niet of het met zelfdiscipline of genoeg slaap te maken heeft. Jij zit gewoon anders in elkaar.
Ik mocht willen dat het bij mij ook zo makkelijk was.

Ik slaap bijna iedere nacht minstens 7.5 uur maar wordt toch iedere ochtend als een zombie wakker nadat er 4 wekkers zijn afgegaan. Sterker nog, ik wordt pas echt wakker als ik al lang en breed op mijn werk zit.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:58

Ik ben van mijzelf vrij goed -eigenlijk heel goed- gedisciplineerd.
Zodra mijn wekker gaat, sta ik binnen 2 tellen naast mijn bed.

Waarom jezelf voor de gek houden met die -vreselijk- nare snoozefunctie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:07

PowerReiner schreef:
Ayasha schreef:

Dan weet je dus ook niet of het met zelfdiscipline of genoeg slaap te maken heeft. Jij zit gewoon anders in elkaar.

Ik slaap bijna iedere nacht minstens 7.5 uur maar wordt toch iedere ochtend als een zombie wakker nadat er 4 wekkers zijn afgegaan. Sterker nog, ik wordt pas echt wakker als ik al lang en breed op mijn werk zit.

Misschien eens 8 a 9 uur proberen? :+
Heb nergens beweerd dat het makkelijk is, ik houd ook van mijn heerlijk warme bedje 's morgens maar als de wekker gaat moet ik er uit. Dus schop ik mezelf onder mijn kont en ga ik er uit gezien snoozen je alleen maar meer moe maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:09

Ik krijg het 's morgens als ik wakker word zó warm in bed, dat ik er wel uit wil :=

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:17

Vroeger snoozde ik ook nooit, maar ben er toen 1 keer mee begonnen en nu is het ook elke morgen van dattum.. Heb een wake up light, helpt niet.. Ik heb smorgens gewoon echt geen karakter, vreselijk, want hoe langer ik blijf dommelen hoe minder fris ik me voel, maar het is zo gezellig..

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:19

Op tijd naar bed :D sinds ik meer slaap krijg (uiterlijk half 11 in bed) kom ik er 's morgens veel makkelijker uit.

Eerder ging ik altijd te laat slapen en kon er 's morgen niet uit komen (was ik niet laat weer van de paarden, dan bleef ik wel tot laat lezen ;) )

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:28

PowerReiner schreef:
Ayasha schreef:

Misschien eens 8 a 9 uur proberen? :+
Heb nergens beweerd dat het makkelijk is, ik houd ook van mijn heerlijk warme bedje 's morgens maar als de wekker gaat moet ik er uit. Dus schop ik mezelf onder mijn kont en ga ik er uit gezien snoozen je alleen maar meer moe maakt.

Heb ik inderdaad meerdere keren voor langere periode geprobeerd, helaas werd ik daar alleen nog maar vermoeider van :+ Vraag me niet hoe het kan.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:56

Ik zet de wekker tegenwoordig op de tijd dat ik er écht uit moet. helpt goed bij mij!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:33

Ayasha;
Als ik wákker ben kom ik er echt wel uit..Het is alleen het wakker wórden wat zo problematisch is.
Het is overduidelijk uit je post dat je dat probleem niet kent. Wou oprecht dat het zoiets simpels was als zelfdiscipline.

En ja.. ik slaap voldoende lang, en ja..... ik sta al jaren vroeg op... Nee... ik kom nooit (hoogstzelden) te laat... Werk zeer gedisciplineerd.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:51

Eh jawel, ik ben meer dan eens door mijn wekker heen geslapen en ik loop minstens een uur rond als zombie. Sta speciaal een uur vroeger op omdat je echt niet in mijn buurt wil zijn het eerste uur. :+ Je wekker horen maar snoozen omdat je zo lekker ligt is gewoon niet echt een teken van zelfdiscipline. :+