Weer vlees eten na 20 jaar vegetarisch te zijn??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:03

8nnemiek schreef:
Sizzle schreef:
Sojamelk is absoluut niet gezonder of beter dan melk dus dat is een misconceptie. Er zit een hoop rotzooi in soja.

Edit: mannen kunnen er ook sterk verminderd vruchtbaar van worden.

Als ik melk drink krijg ik direct uitslag, wat ik van soja niet krijg :)
Ben ik wel benieuwd wat voor rotzooi er dan in soja zit. En dan bedoel ik niet het genetisch gemanipuleerde diervoer, maar de soja die oa alpro gebruikt ;)
Het is helemaal niet natuurlijk om na je zoogperiode nog melk te drinken, en al helemaal niet van een ander dier.

Dat mannen er minder vruchtbaar van zouden worden (wat ik niet geloof trouwens) zou ik helemaal niet erg vinden :') Krijgt ie 's avonds ook nog wel een kopje sojamelk van me :))

mensen met een allergie voor normale melk kunnen ook snel.reaheren op soja. vandaar dat soja geengoede vervanger is voor koemelk als er een allergie speelt.

8nnemiek

Re: Weer vlees eten na 20 jaar vegetarisch te zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:21

Maar soja bevat geen lactose, dus mensen die geen lactose kunnen verdragen zullen niet vanwege die allergie overgevoelig zijn voor de soja.. maar ik kan me voorstellen dat als je een allergie hebt, je er vaak wel meer dan een hebt.. Ik ben zelf vroeger ook lactose-intollerant geweest, maar ik dronk toen wel altijd soja en voelde me daar goed bij :)
Tegenwoordig drink ik vooral de hazelnootdrank en amandeldrank, heerlijk :9 maar ik merk verder weinig verschil tussen sojamelk en hazelnootmelk qua energie enzo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 00:12

hoe het exact helemaal zit weet ik ook niet meer hoor( is al weer even geleden dat ik er mee van doen had ) maar het werd in volgens mij afgeraden 1 omdat het een bekend allergeen is idd, waar bij gevoeligheid voor bepaaldebzakrn al snel een gevoeligheid voor andere zaken kan ontstaan. en er was nog iets... maar weet even niet meer wat dat ook al weer was :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:30

8nnemiek schreef:
Maar soja bevat geen lactose, dus mensen die geen lactose kunnen verdragen zullen niet vanwege die allergie overgevoelig zijn voor de soja.. maar ik kan me voorstellen dat als je een allergie hebt, je er vaak wel meer dan een hebt.. Ik ben zelf vroeger ook lactose-intollerant geweest, maar ik dronk toen wel altijd soja en voelde me daar goed bij :)
Tegenwoordig drink ik vooral de hazelnootdrank en amandeldrank, heerlijk :9 maar ik merk verder weinig verschil tussen sojamelk en hazelnootmelk qua energie enzo.

Je kan niet een intolerantie hebben gehad die nu 'ineens' weg is. Lactose intolerantie betekend dat je darmen het enzym 'lactase' missen, waardoor de lactose niet kan worden afgebroken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:39

Het is mij altijd verteld dat het lactose-intolerantie was, maar het kan ook best een koemelkallergie zijn geweest eigenlijk.. Ik had in ieder geval altijd veel buikpijn na het drinken van koemelk, als baby al.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:12

Ja dat zal koemelk geweest, zijn daar kun je overheen groeien. Als je ook geitenmelk kunt drinken is het geen lactose, want dat zit ook in geitenmelk.
Lactose komt juist vaker voor bij volwassenen, geloof dat je dat juist als kind beter kunt verdragen.

Ik heb trouwens sinds ik echt geen lactose meer eet, een hele gave huid gekregen. Had altijd puistjes en onstekinkjes terwijl ik 29 ben. Sinds dieet dus totaal geen last meer van. Evenals buikpijn en diarree die verdwenen zijn :) Heel fijn. Betekent wel een bijna veganistisch dieet.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:24

Freya6 schreef:
Ik heb trouwens sinds ik echt geen lactose meer eet, een hele gave huid gekregen. Had altijd puistjes en onstekinkjes terwijl ik 29 ben. Sinds dieet dus totaal geen last meer van. Evenals buikpijn en diarree die verdwenen zijn :) Heel fijn. Betekent wel een bijna veganistisch dieet.

Misschien moet ik dan toch maar stoppen met melk enzo. Bijna 30 en me schouders zitten nog steeds vol puistjes af en toe. Vreselijk vind ik dat.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:32

Ik ben 10 jaar lang vegetarisch geweest maar ook door gezondheidsklachten weer vlees gaan eten, dit heb ik opgebouwd met gehakt in pasta's en de vleessoorten die ik vroeger lekker vond, nu verdraag ik gewoon weer alles.
Wel eet ik nu toch bijna geen vlees meer, maar steeds vaker weer vegetarisch, puur omdat ik het vlees niet meer zo lekker vind en ik meer geniet van een vegetarisch stukje.

Ook drink ik Soyamelk ipv gewone melk ivm dat ik van gewone melk enorme buikpijn krijg.

Succes :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:01

Al die vleesvervangers zijn denk ik ook niet zo gezond hoor. Om dat als alternatief te eten lijkt me net zo ongezond als vlees. Eet liever noten en peulvruchten als vervanger.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:02

Veulen84 schreef:
Freya6 schreef:

Misschien moet ik dan toch maar stoppen met melk enzo. Bijna 30 en me schouders zitten nog steeds vol puistjes af en toe. Vreselijk vind ik dat.

Hele dikke kans dat het daarvan komt. Ik heb zowiezo een beetje een vette huid dus snel pukkeltjes, maar sinds ik dus gestopt ben, echt nooit meer puistjes. Zo heerlijk! Dat geeft mij de vette motivatie om dus echt geen lactose meer te nemen.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 07:33

Nou, heb naar 2 mesologiepraktijken gemaild.
In Oss en in Culemborg.
Vanuit Culemborg een mail terug met informatie en dat hij een overvolle agenda heeft en pas in januari een afspraak kan maken.
Hij zegt zelf dat hij eerlijk gezegd niet zou wachten dus dat ik kon kijken of er andere in de buurt zitten.
Beetje jammer.... :(

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:27

Dat is idd jammer, hij is ook populair bij ons in de omgeving

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:20

Hangt je vermoeidheid niet samen met je spastische darm?

Ik vind je dieet er erg vermoeiend uit zien (of je daar nou vlees bij zou doen of niet) door al die suikers en brood.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 08:28

Citaat:
Hangt je vermoeidheid niet samen met je spastische darm?

Ik vind je dieet er erg vermoeiend uit zien (of je daar nou vlees bij zou doen of niet) door al die suikers en brood.

Ik zou het niet weten.
Op mijn 16e is de spastische darm geconstateerd dus het is wel ook die tijd begonnen.
Zal eens navragen of dat mogelijk is.

En tja, als je je nooit verdiept hebt in eten.... dan doe je gewoon wat denkt goed te zijn.
Zoals ik al eerder zei heb ik er weinig verstand van waar veel suikers in zitten, waar weer veel eiwitten in zitten... hou me daar helemaal niet mee bezig. Geloof dat ik me er dus meer in moet verdiepen ;)

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 16:02

Nou, afgelopen vrijdag was het dan zo ver. De afspraak bij de mesoloog en daar zijn we toch wel een klein beetje van geschrokken.

* veels te veel suiker, zo erg dat het over een paar jaar tot diabetes kan leiden
* mijn bijnieren werken nog maar heel minimaal
* mijn schildklier maakt flinke pieken en dalen door de suiker en dat terwijl hij eigenlijk een heel gelijkwaardig patroon moet hebben, dat verklaard dus de ontzettende dippen
* vitamines en mineralen kan ik zoveel nemen als ik wil maar mijn lichaam is al zo ver "afgetakeld" dat het dat niet eens meer op neemt en dus een flink te kort heeft

Aan alle metingen kon ze merken dat ik op ben, dat mijn lichaam op is.
Heb nu voor de aankomende 7 weken 4 verschillende pillen moeten bestellen.
Is even een hele uitgave maar mijn lichaam heeft even een flinke boost nodig om weer goed te functioneren en het ook allemaal weer op te kunnen nemen.
11 pillen per dag... pfffffff ;)
Over 7 weken moet ik weer terug en dan meten we alles weer opnieuw en kijken we weer verder.
De pillen zijn echt voor tijdelijk, want het is de bedoeling dat mijn lichaam straks in staat is het zelf allemaal weer op te nemen uit GOEDE voeding.
Dus ook mijn voedingspatroon is helemaal omgegooid, en dat is ook echt moeilijk.
Maar mijn ogen zijn wel geopend, want zoals het nu ging kon het dus echt niet meer.
Zoals de mesoloog zelf al zei, mijn lichaam is echt helemaal op, mijn organen werken nog maar minimaal en het neemt niks op. Moe, futloos, energieloos. En dat gaan we proberen te veranderen.

In eerste instantie klinkt mesologie nogal een beetje zweverig maar dat is het totaal beslist niet. Echt alles wat ze gezegd heeft kon ik niks anders dan beamen.
Alles klopte.
Heel apart maar heb er een goed gevoel over.
Hopelijk van de week de pillen binnen en dan heel erg benieuwd hoe ik me over 7 weken voel.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:17

At je zo ongezond dan? Of heel eenzijdig?

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 16:20

Naar mijn idee at ik zeker niet ongezond, maar ik heb nooit gelet op wat waar in zit.
En wat ik at waren dus toch teveel suikers, terwijl ik dacht dat het niet eens ongezond was.
En het was met te weinig afwisseling inderdaad. Moet meer gaan afwisselen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:32

onkeltje schreef:
Naar mijn idee at ik zeker niet ongezond, maar ik heb nooit gelet op wat waar in zit.
En wat ik at waren dus toch teveel suikers, terwijl ik dacht dat het niet eens ongezond was.
En het was met te weinig afwisseling inderdaad. Moet meer gaan afwisselen.

Ik zou gewoon eens proberen om vlees te eten en de koolhydraten niet te nemen. Dan ben je zo weer fit.

Een mesoloog klinkt erg leuk maar de medische basiskennis van deze mensen schiet echt te kort om een verantwoorde medische diagnose te stellen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:34

Vraag me dan ook af waar teveel koolhydraten in zitten. Ik eet als test een tijdje veganistisch, dat schijnt juist heel gezond te zijn.. ik lees even mee.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 16:50

Ik ga absoluut geen vlees eten. En dat hoeft ook helemaal niet.
Als je er maar genoeg vervangers voor eet.
Ik heb vertrouwen in de mesoloog, op dit moment meer dan in mijn eigen huisarts.
Uit alle bloedonderzoeken die ik alle jaren gehad heb is nog nooit iets uitgekomen. Puur omdat ze het gemiddelde pakken en dit moet voor iedereen maar goed zijn.
Maar we verschillen per persoon teveel om dat gemiddelde voor iedereen vast te stellen.
Ik voel me hier goed bij en we zullen zien hoe het gaat lopen.
Maar vlees eten is voor mij niet zomaar een optie, zo heb ik dit topic wel genoemd maar dat wil niet zeggen dat ik me daar zomaar toe zou kunnen zetten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:56

Snap ik hoor. Mag ik weten waar je dan genoeg van moet eten als je vlees/zuivel/eieren etc niet eet? Weet je dat?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:05

Een vriendin van me moest na drie jaar vegetariër te zijn ook weer vlees eten wegens gezondheisredenen, zij omschreef me de eerste smaken terug alsof ze iets verrot aan het eten was :')

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 17:15

Citaat:
Snap ik hoor. Mag ik weten waar je dan genoeg van moet eten als je vlees/zuivel/eieren etc niet eet? Weet je dat?

Ik moet voornamelijk voor mezelf meer eieren gaan eten.
Meer noten gaan eten.
Meer water gaan drinken (drink ik normaal nooit zeg maar)
Meer kruiden in me eten zoals peper / zout / kruidnagel.
Fruit.

Ik ben dus sochtends cruesli 4 noten gaan eten, tussendoor een mueslireep of rijstwafels of een appel of volkoren crackers, dat soort dingen.
Met pasta of rijst ook de volkoren varianten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:34

onkeltje schreef:
Citaat:

Ik moet voornamelijk voor mezelf meer eieren gaan eten.
Meer noten gaan eten.
Meer water gaan drinken (drink ik normaal nooit zeg maar)
Meer kruiden in me eten zoals peper / zout / kruidnagel.
Fruit.

Ik ben dus sochtends cruesli 4 noten gaan eten, tussendoor een mueslireep of rijstwafels of een appel of volkoren crackers, dat soort dingen.
Met pasta of rijst ook de volkoren varianten.

Nu heeft die mesoloog gezegd dat je teveel suikers eet....Cruesli= suiker, mueslireep= suiker... pasta's, rijst, aardappelen = koolhydraten = suiker (sachariden).

Dat moet je dus laten staan.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:50

onkeltje schreef:
Ik ga absoluut geen vlees eten. En dat hoeft ook helemaal niet.
Als je er maar genoeg vervangers voor eet.
Ik heb vertrouwen in de mesoloog, op dit moment meer dan in mijn eigen huisarts.
Uit alle bloedonderzoeken die ik alle jaren gehad heb is nog nooit iets uitgekomen. Puur omdat ze het gemiddelde pakken en dit moet voor iedereen maar goed zijn.
Maar we verschillen per persoon teveel om dat gemiddelde voor iedereen vast te stellen.
Ik voel me hier goed bij en we zullen zien hoe het gaat lopen.
Maar vlees eten is voor mij niet zomaar een optie, zo heb ik dit topic wel genoemd maar dat wil niet zeggen dat ik me daar zomaar toe zou kunnen zetten.

Hai Super goed! Ik heb precies dezelfde ervaring.
Heb na orthomoluculair onderzoek heel veel pilllen geslikt, en ben nu bijna weer helemaal fit!
Ook de bijnieren en schildklier waren het bij mij, evenals een leaky gut (gaatjes in darm)
Succes, dat gaat helemaal goedkomen!