Zoontje van vriend wil niet eten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Zoontje van vriend wil niet eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:08

Ik denk dat jouw vriend om de tafel moet gaan zitten met zijn ex.
Jouw bedoelingen zijn goed, maar hij is er maar één dag. Dan is het lastig om een eetprobleem op te lossen.

Het is denk ik heel belangrijk dat het mannetje het op de eerste plaats goed naar zijn zin krijgt bij jullie. Zich vertrouwd voelt.
En wat hij eet of niet eet is op dit moment niet belangrijk.

Probeer hem wel overal bij te betrekken. Dus gezellig aan tafel. Zing een liedje, vertel een verhaaltje, maar probeer het eten op zich los te laten.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:10

joyce2 schreef:
@Dimple: Op latere leeftijd doen ze het wellicht anders, maar onze vrienden zijn er van overtuigd dat kids op jonge leeftijd er min of meer zelf voor zorgen dat ze de juiste dingen binnenkrijgen als het aan wordt geboden. Dus als hun lijf vraagt om zuivel en op dat moment afkeer heeft van vlees (ik zeg maar wat), kunnen ze dat op die leeftijd nog niet aangeven. Maar doordat ze wel de keuze krijgen uit vlees/groente/zuivel/fruit, eten ze eigenlijk altijd wel iets gezonds bij het avondeten.

Nogmaals, ijs en andere ongezonde toetjes krijgen ze niet zomaar, dat wordt wel losgekoppeld van de maaltijd. Dan moeten ze wel eerst goed hebben gegeten en doen ze dat niet, dan mogen ze wel yoghurt of fruit ofzo, maar geen "snoep toetje".

Er is daar onderzoek naar gebeurd, men heeft gedurende een langere periode "baby's" die monkey platters voorgezet en het kon bvb dat ze gedurende 1 week heel veel zuivel aten maar dat het de week erna iets anders was. Aan het einde van de rit hadden ze alles binnen wat ze nodig hadden.