Sportdoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Sportdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:02

Je bent voor je lengte perfect op gewicht Yasmijntje.. zou niet gaan dieten ofzo.. wel lekker bewegen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:03

Ik ben trouwens 56 kilo, en 1,76m
Opzich wel tevreden

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:16

Kiwipitje, toch als ik mezelf vergelijk met anderen (jaja, moet ik niet doen) ben ik niet tevreden.
Wil liever net even een paar kilo's kwijt, maar is heel lastig :(
Dat sowieso, als ik tijd heb :)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:37

Voel me een zwaar gewicht vergeleken met jullie haha
Maar ben dan ook echt breed gebouwd haha
Morgen ga ik foto's maken en dan hopelijk over een maandje verschil foto's.

Tevreden met je lichaam zijn is sowieso moeilijk op die leeftijd je verandert nog zo veel joh. Als ik het verschil met 15 jaar en met nu 22.. heel groot verschil qua bouw! En qua lengte

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 17:46

Ik heb vorige week ook foto's gemaakt nadat ik -1,5 zag op de weegschaal. Ik dacht ga foto's maken want zie nog geen verschil en wil dat wel kunnen zien.

Ik ga waarschijnlijk vanaf volgende maand met vriendlief 1x per week een halfuur boksen (priveles). Boksen is iets wat ik altijd leuk heb gevonden maar in groepen vind ik niks. Eindelijk een keer samen sporten met vriendje jeej kijk er echt naar uit.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:54

xNathaliee schreef:
Wat doe jij qua fitness (cardio) eigenlijk, en qua kracht heb je een bepaald schema ?
Ik heb een schema inderdaad. Cardio doe ik één keer per week en krachttraining twee keer per week. Mocht ik maar twee keer per week kunnen, dan doe ik beide dagen kracht. Mijn schema is niet heel spannend hoor:
- Eén dag upperbody: armen, schouders, rug, borst en buik (45 minuten, alle oefeningen. Voorkeur voor losse dumbbells).
- Eén dag lowerbody: billen, benen en buik (45 minuten, alle oefeningen. Voorkeur voor squats)

De moeilijkste oefening vind ik squats, vanwege een oude hamstringblessure (vandaar ook die ervaring met de sportfysio), maar dit gaat steeds beter :D

- En één dag cardio: hardlopen en crosstrainer. 60 minuten, nooit in combinatie met krachttraining op één dag.

Een goed schema kan zeker helpen bij het behalen van je doelen en als schop onder je kont :j
Laatst bijgewerkt door Sabini op 01-10-14 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:57

xNathaliee schreef:
Ik ga waarschijnlijk vanaf volgende maand met vriendlief 1x per week een halfuur boksen (priveles). Boksen is iets wat ik altijd leuk heb gevonden maar in groepen vind ik niks. Eindelijk een keer samen sporten met vriendje jeej kijk er echt naar uit.
Oew supergaaf! Kunnen jullie mijn vriend ook even overhalen? :') Ik heb ook gebokst in groepslessen maar vond t ook niet zo leuk (het was niet zo intensief en te veel niveauverschil). Priveles boksen met mijn vriend staat ook op mijn to do list :o

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 18:24

Heb je dat schema laten opstellen (door de sportfysio)?

Haha nou wij gaan waarschijnlijk de zondagen. Hoorde alweer dat vriendje niet wou als Ajax speelde pfff.. Mannen. Is wel duur hoor maarja. Eerst maar proeflesje doen.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:30

Ja.
Full body doe ik soms ook wel hoor, wanneer ik langer dan een uur in de sportschool blijf of gewoon 'lekker bezig ben'. Maar omdat ik best wat blessures heb gehad (na voetbalongelukjes en vallen van een paard) en zoveel werk (o.a. in de horeca) is het belangrijk dat ik mezelf niet overbelast.

Het sportschema is een selectie van oefeningen die je vooral 3 keer x 10 bewegingen x met een bepaald gewicht (in kg) uitvoert. Bijvoorbeeld Legpress: 3x10x80. En dan gaat het aantal kg steeds omhoog.

Ik heb daarnaast ook veel geleerd van het dutchbodybuilding forum :j
Laatst bijgewerkt door Sabini op 01-10-14 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 18:35

Oh oke ja ik doe een oefening: 8x 10x en dan 12x en als ik nog kan doe ik hem zwaarder zovaak als ik kan. Ik doe maandag spinnen, dinsdag kracht (armen, schouders en buik). De rest van de krachtdagen gewoon full body.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:49

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:12

Hoe hebben jullie je schema gemaakt voor de sportschool? Op dit moment start ik met 25 minuten cardio (hardlopen met interval of crosstrainer) en daarna 30 minuten kracht en 10 minuten uitlopen.
Ik merk met kracht wel dat ik steeds sterker wordt, maar mijn conditie blijft echt achter.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:46

Ik ben gewoon niks af gevallen maar is wel zichtbaar in de spiegel Nathalie haha
Logica :Y)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 08:48

Dat kan natuurlijk ook, en ik wil ook niet per se zoveel kilo afvallen. Ik wil gewoon strakker en gespierder dus met spieropbouw ga je als het goed is in gewicht niet (heel veel) dalen. Maar qua vet (percentage) zal ik denk ik wel qua gewicht iets omlaag gaan :j
Hoelang duurde het bij jou voor je echt verschil zag? Ik wil bij wijze van over 2 weken weer foto's maken maar ik denk dat ik dan foto's blijf maken. Wat is haalbaarder? Een maand, 2 maanden?

@brighteyes85:
Ik probeer cardio en kracht altijd gescheiden te doen en als ik het al samen doe dan probeer ik max. 15 min te cardio'en. Maar meestal is maandag cardio dag, en de rest kracht (w'up en c'down doe ik wel cardio maar dat is niet op een hoog tempo en duurt max 5-10 min).

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:20

Ik sport natuurlijk al langer dan de 4 weken dat ik nu bezig ben maar heb er sowieso 4 maand uitgelegen.
En heb nu binnen 4 weken weer resultaat, meer dan dat ik ooit heb gehad.
Duidelijk dunnere benen, en definitie in mijn arm en schouder spieren tijdens oefeningen :)

Dus ben benieuwd over 2 maand hoe het eruit gaat zien :j

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:18

Zo, het roer maar eens omgegooid voor me gevoel. Ik ben cardio en kracht gaan splitsen, 2x per week cardio, 1x kracht.
Ik wil wel erg graag de kilo's kwijt, dus nu moet ik echt door gaan zetten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:48

Aangezien het over sportdoelen gaat en ik nog steeds geen antwoord heb over waar het precies over gaat, aan gezien iedereen meer fysieke doelen benoemt :P Hier mijn doelen:

800 meter baan: 2:43
1500 meter baan: 5:12
3000 meter baan: 11:40
5 km weg: 20 min
10 km weg: onder 45 min
Halve marathon onder 1:30.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 08:25

Gaat over alle sportdoelen, bewegingsdoelen of wat dan ook haha
Ik heb bijvoorbeeld mijn 5km hardlopen al gehaald :D

Gezien jou doelen doe je dan atletiek? Omdat je ook op de baan rent?

Ik ga deze week voor koolhydraat arm, even mun lichaam een schop onder mijn kont geven na 2 weekenden feesten :Y)
Zometeen Leg Day dan naar school en meteen door naar stal! Druk druk druk /3

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 09:01

Deze week ga ik ook op koolhydraatarm. Heb afgelopen week niet zoveel gesport, wel veel gewerkt en veel gedronken (alcoholische versnaperingen).
Vanmiddag leg day en buik.

Vraagje voor iedereen die bij een sportschool zit: bij welke sportschool zijn jullie lid? :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 09:14

Gewoon bij de lokale sportschool. Is geen keten maar staat hier in de omgeving heel goed aangeschreven.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 10:17

Sabini schreef:
Deze week ga ik ook op koolhydraatarm. Heb afgelopen week niet zoveel gesport, wel veel gewerkt en veel gedronken (alcoholische versnaperingen).
Vanmiddag leg day en buik.

Vraagje voor iedereen die bij een sportschool zit: bij welke sportschool zijn jullie lid? :)

Let je er wel op dat je ook gewoon kh nodig hebt, net zoals vetten. :j
Ik weet niet of je weet hoeveel gram vet, kh en eiwit je nodig hebt, anders kan je daar verantwoord onder gaan zitten.

Ik zit bij sportcity, vast wel bekend :Y)

Ben vandaag, na een iets te vet weekend met buikpijn als gevolg, op de weegschaal gaan staan om te kijken wat voor effect dat heeft gehad. En ben weer een kilo kwijt _/-\o_
Eigenlijk is vrijdag mijn weegdag dus dan even kijken of die kilo er nog steeds af is :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:33

SuzanLarissa, ik ben aangesloten bij een atletiek vereniging maar doe alleen de loopnummers vanaf 400 en 800 meter :) Ben geen goede sprinter, val bijna op mijn smoel uit de startblokken en ik ben teveel een mietje om te gaan verspringen. Don't like the sand :')

Koolhydraatarm.. wil wel mijn vet% flink omlaag nog, ben prima op gewicht (52,5 en 1.67), maar ik word sneller als ik vet verlies. heb een percentage van 16 à 17 geloof ik. Even kijken hoe ik dat ga realiseren.

Nu eerst een bloktraining hardlopen doen met een 1500 meter versnelling. Daarna het paardje en voor het slapen gaan nog even aan de sixpack werken :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:32

Vandaag had ik coopertest, ik heb 2,5 km gelopen in 12 min :+
Maar goed, het is dan ook ongetraind.. Ik heb echt geen motivatie om te beginnen omdat mijn conditie gewoon bagger is :(

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 08:35

Gister niet wezen sporten, geen zin :+ Best slecht want vandaag kan ik niet door overwerken, morgenavond moet ik koken voor de bruiloft van mijn nicht en vrijdag is de bruiloft. Zaterdag MOET ik dus echt naar de sportschool :Y)

Ik vind het knap als mensen kh kunnen schrappen. Ik let ook wel op dat ik niet op 1 dag 4 sneetjes brood en fruit en avondeten (aardapelen of rijst) eet. Mag 167gr kh per dag en zit daar altijd net iets boven dan eet ik 2 sneetjes speltbrood, fruit, en avondeten dus echt niet extreem veel. Kan ook echt niet zonder kh als ik ga sporten :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:25

ben zo blij dat hardlopen zo goed gin gister !  Niks geen last van mijn knieën of gewrichten wat ik altijd wel heb met vochtig weer. Ben ik zo blij om!! Heb nu ook weer motivatie om te gaan hardlopen :D