"spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:12

Ik laat ieder jaar mijn huis tegen spinnen spuiten. Ieder gaatje, kiertje en langs deuren en ramen wordt mee gepakt.

Maar ik wil wel zien dat ze het doen anders betaal ik niet :+

MPH

Re: "spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:04

M'n katten ruimden kleine spinnetjes overigens wel op maar die grote deden ze niks anders mee dan er op een afstandje naar staren..

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:07

xGoldenHero schreef:
Ik laat ieder jaar mijn huis tegen spinnen spuiten. Ieder gaatje, kiertje en langs deuren en ramen wordt mee gepakt.

En heb je ze dan ook echt niet in huis? Ik heb het in augustus ook laten doen. Moet zeggen de kozijnen etc zijn weer mooi spin vrij. bij de buren zitten de ramen vol :D
helaas toch zo een mambo jambo in huis en veel hooiwagentjes
wij wonen in nieuwbouw dichtbij water en dat schijnt t walhalla te zijn voor ze.
3 katten maar lopen voor die grote mooi weg

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:26

Wij hebben het hele jaar door spinnen in huis geloof ik. Hun zichtbare werken worden braaf verwijderd, maar zij zelf niet. Ik zal ook geen spin (zoals wij die in Nederland kennen) doden. Wij hebben liever spinnen dan muggen of ander ongedierte :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:40

Evelienepien schreef:
Robin: wat is die bovenste voor iets?
Die lopen er helaas heul veul door get huis :(:) !
Poezels vinden ze iig geweldig om mee te spelen ~~}>
Vandaag toevallig " spin weg spul" ( bij BB gehaald)in garazie gespoten. Zou half jaar motten werken...
Ben gelukkig niet angstig maar het lijkt me wel lastig voor jullie...

Ik dacht dus een trechter- of een huisspin :)
Ze worden trechterspinnen genoemd omdat ze in van die trechtervormige webben zitten.

Echt een vieze grote soort toch? bah -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:44

Een tip voor het vangen van spinnen.Neem een grote handdoek en gooi die over de spin,dan de handdoek voorzichtig dicht doen en met gestrekte armen de handdoek naar buiten gooien.Spin kruipt eruit en zoekt zijn plekje wel weer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:09

Britta31 schreef:
Een tip voor het vangen van spinnen.Neem een grote handdoek en gooi die over de spin,dan de handdoek voorzichtig dicht doen en met gestrekte armen de handdoek naar buiten gooien.Spin kruipt eruit en zoekt zijn plekje wel weer.

Ik kom ze altijd tegen als ze op de muur zitten, dan gaat de tip met de handdoek niet werken. Maar nu ik weet dat ik, als ik de stofzuiger nog even laat draaien wanneer de spin erin zit, ik er voor zorg dat hij er niet meer uit kan komen, gebruik ik voortaan de stofzuiger :j .

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:20

Robin_S schreef:
Evelienepien schreef:
Robin: wat is die bovenste voor iets?
Die lopen er helaas heul veul door get huis :(:) !
Poezels vinden ze iig geweldig om mee te spelen ~~}>
Vandaag toevallig " spin weg spul" ( bij BB gehaald)in garazie gespoten. Zou half jaar motten werken...
Ben gelukkig niet angstig maar het lijkt me wel lastig voor jullie...

Ik dacht dus een trechter- of een huisspin :)
Ze worden trechterspinnen genoemd omdat ze in van die trechtervormige webben zitten.

Echt een vieze grote soort toch? bah -O-

Jaaah, ze maken echt van die vieze enge halloween achtige webben }:)
Binnen 1 dag :wow:
En als je dan "trilt" net buiten het nest, vliegen ze naar buiten ~~}>

Nou, deze hebben we dus veul op het moment!
Vermoed dat webben of buiten bevinden (zie ik genoeg iig) want zie die niet zichtbaar in huis *\o/*
Mot wel zeggen dat ik ze in andere (stads)huis nooit geb gezien :n
Bleeuh :)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:24

denbine schreef:
xGoldenHero schreef:

En heb je ze dan ook echt niet in huis? Ik heb het in augustus ook laten doen. Moet zeggen de kozijnen etc zijn weer mooi spin vrij. bij de buren zitten de ramen vol :D
helaas toch zo een mambo jambo in huis en veel hooiwagentjes
wij wonen in nieuwbouw dichtbij water en dat schijnt t walhalla te zijn voor ze.
3 katten maar lopen voor die grote mooi weg

Ik woon nu een jaar in dit huis en achter ons ligt ook water en bos etc.
Af en toe heb ik een piepklein spinnetje in huis maar voor de rest niet! Dus ik ga er vanuit dat dat spinnen spuiten ook echt helpt

Nikki_Haya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:45

Robin_S schreef:
@kitten84 : ik dacht dat huisspinnen en trechterspinnen hetzelfde waren, niet?

[ Afbeelding ]

Dit zijn trilspinnen, altijd wel ergens aanwezig:

[ Afbeelding ]

Bedankt voor de mini hartaanval he :')

Hier nog eentje met een spinnenfobie. Durf ze inmiddels wel zelf dood te maken maar blijf ze doodeng vinden. Vooral als mijn broertje een spin vind en hem doodleuk op mijn kamer gaat zetten :x

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:51

Dacht dat die trilspin altijd hooiwagens heten. Die vindt ik niet zo erg. Die zitten toch maar een beetje in een hoekje. Die andere vindt ik iets minder

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:58

Hier is het gisteren ook begonnen! Bah! De kat begon opeens als een dolle achter iets te lopen en te springen en ik kon het al raden, een vieze grote huisspin. Ik dacht dat de kat ze vermoord had want de spin lag helemaal in een bolletje, maar ze deed maar alsof! Gelukkig was ze wel al een paar poten kwijt en liep ze niet meer weg. En toen heb ik er met volle macht een dikke krant op gekwakt. :D

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:01

Oh ik meld me,

ik hou mijn ramen en deuren hermetisch afgesloten :')

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:49

Ik zag laatst bij de blokker in de folder een nieuw spinnenvangding volgens mij! Ik kan hem alleen zo snel niet vinden, volgens mij stond ie in de vorige folder van blokker.

Heb gisteravond na het lezen van dit topic wel 3 dubbel de slaapkamer / badkamer gecheckt toen ik naar bed ging... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:55

sanne1992 schreef:
Dacht dat die trilspin altijd hooiwagens heten. Die vindt ik niet zo erg. Die zitten toch maar een beetje in een hoekje. Die andere vindt ik iets minder

Hooiwagens zijn de varianten die altijd buiten leven:

Afbeelding, maar inderdaad in de volksmond worden trilspinnen (die in huis leven) hooiwagens genoemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:57

Nikki_Haya schreef:
Robin_S schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Bedankt voor de mini hartaanval he :')

Hier nog eentje met een spinnenfobie. Durf ze inmiddels wel zelf dood te maken maar blijf ze doodeng vinden. Vooral als mijn broertje een spin vind en hem doodleuk op mijn kamer gaat zetten :x

Dat deden mijn broers vroeger ook altijd, vreselijk !!! Ik kon dan zó boos worden :P

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:51

Robin_S schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Oh baaaahhhh, toe ff!!!!

De spin waar ik het over heb is groot, grijszwart en mega snel.

Die huisspin had ik vorige week een keer in huis, formaatje joekel)...1 van mijn katten mekkerde en toen zag ik hem zitten. Heb een vliegenmepper gepakt en van een afstand dood gemept. Lijkje heeft 1 van de katten gesmuld....iiiiieeee

Zo'n trilspin mag wel in de schuur wonen. Die vreten andere spinnen op

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:06

Mijn zus pakte vroeger die grote harige huisspinnen zo op en zette ze buiten. Na er eerst mee achter mij aangerend te hebben. Totdat er een keer eentje haar vinger vastpakte (die dingen hebben kaken!). Nu is ze ook bang, maar nog niet zo bang als ik ben. Hooiwagens, trilspinnen, kruisspinnen, allemaal geen probleem, maar die grote joekels? Iiieeeeuw!

Die, samen met de reuzegrote motten die ik de laatste weken steeds in huis heb zijn het engste dat er is. (ik noem ze allemaal motzilla en durf dus echt niks meer als die in huis zitten en tegen me aanvliegen als een ongeleid projectiel).

Ik woon al 17 jaar op mezelf en shocktherapie in de vorm van ze altijd zelf moeten vangen heeft niets geholpen.

Vroeger zat er onder mij een reptielen winkel die vogelspinnen verkocht.
Het enige dat ik gelukkig eens in het fietsenhok heb gevonden daarvan was een hagedisje. Die vind ik dan weer helemaal niet eng en had ik zo met een bakje gevangen en teruggebracht. Eigenaar helemaal verbaasd dat ik dat durfde haha.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:08

Vandaag met Nederlands komt docent wiskunde binnen met "ik heb sdn nieuwe mascotte" oftewel, een vet grote huisspin in een glas die zonder mijn weten voor mijn gezicht werd gehouden.. Toen lag ik op de grond ipv dat ik op de stoel zat.

Nwr met gym.. Ik ga zitten op de bank en zegt iemand "spin. Achtervje" ik had zoiets van, zal wel.. Tot ik me omdraaide. Docent was heel verrast dat ik zo hard kon rennen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:26

Bellatrix schreef:
Ik heb er eigenlijk niet zoveel last van. :+ Maar ik heb dan ook wel 4 poezen die gek zijn op spinnen. Ik heb wel een hooiwagen zo af en toe maar die laat ik lekker zitten. Grote harige exemplaren heb ik eigenlijk nooit. Maar het scheelt echt dat ik katten heb, die eten ze meestal op. :=

Ik ben niet bang van spinnen maar die grote harige dingen hoeven voor mij ook niet. :')

4 spinnenvangers, mazzelaar! :P
Ik heb 2 katten maar 1 die kijkt er hooguit naar en doet verder niks :roll: en de ander is gelukkig een spinnenvanger (en killer). :D

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:33

Ik heb een paar spinnen als huisdier, heel handig ze vangen vliegjes voor me :D
Ik ben ook altijd degene die de spinnen buiten moest zetten, geen problemen mee. Lijkt me wel heel lastig om er zo bang voor te zijn, beïnvloed je leven toch wel heel erg zo te horen. :)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:51

Nou, mini aanval!!

Ik pakte de trailer van het bospad en wilde de klep openen.
Ik overdrijf niet, honderden hooiwagens! Wat doe je als niemand er is om je ff te helpen en geen bezem in de buurt?

Juist, wist niet dat ik zó lenig was! Met mijn voeten de haken eraf geschopt en snel de klep naar beneden.

Toen de klep de grond raakte was de grond zwart!! Rennennnnnn!

Haha bah bah.

Hebben jullie dat filmpje die op Facebook rond gaat gezien van een mega spin die achter mensen aan rent in jet donker ?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:58

Omg, ik ben vanmiddag ook aangevallen. Ik zat een filmpje te kijken op mijn tablet, zie ik ineens in mijn ooghoek iets bewegen. Zo'n grote zwarte, nog nooit zo'n grote gezien, een glas had er niet eens overheen gepast. Dus ik schoot overeind naar de andere kant van de kamer en mijn zusje snel de buurman halen. Ik had mezelf algewapend met de ikea gids maar was een soort van bevroren :') ik durfde bijna te slaan ging dat ding rennen. Over de bank heen en verdween. Buurman nog gekeken maar niet gevonden. Vervolgens toen mijn moeder thuiskwam wilde ze het beest gaan zoeken. Maar niemand durfde. Toen hebben we de buurjongen bij zijn kladden getrokken en die heeft geholpen, hele bank op zijn kant gezet maar nergens meer te vinden :o nu ben ik echt nog steeds in de stress. Zometeen maar even een stukje taart brengen naar de buren ^^

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:08

:brr: Ik houd er ook niet van!
Ben niet echt direct bang van spinnen, maar als ik ze tegenkom maak ik ze wel af! :D
Ik werk op een vakantiepark aan de rand van een (bebost) natuurgebied, we hebben ook bepaalde "spinnenhuisjes" zo noemen we ze, die zitten gegarandeerd iedere keer dat je binnenkomt helemaal vol..
Vanmiddag ook, deed de deur open toen hing ik al gelijk met mijn hoofd in een spinnenweb. Keek omhoog, minimaal 10 spinnen alleen al in het halletje waar je binnen komt := En ook niet de minste! Kom soms echt joekels tegen dat wil je niet weten..

Allemaal een gratis enkeltje stofzuiger! Sommige krijgen er nog een voorbehandeling gratis bij, massage van mijn schoenzool óf als ik een fles schoonmaakmiddel in mijn handen heb spray ik ze eerst onder tot ze niet meer bewegen (om vervolgens alsnog de stofzuiger erbij te halen dus :Y) )

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:11

Gewoon zeggen dat de spin gevonden is.Doe ik ook altijd bij de kinderen.Is de spin echt weg mama.Ja lieverd mama heeft hem buiten gezet.Is dan niet zo natuurlijk.