Trombose, wie ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Trombose, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:26

Waar zou ze anders moeten zijn Getup?
Het speelt al veel langer en ze wordt al ontstold! Bovendien lijkt thuisbehandeling van 'nieuwe' longembolieen ook veilig te zijn, als je bepaalde criteria maar in acht neemt om de patienten te screenen op risico's.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:39

Zou niet helemaal naar het noorden reizen met al deze problemen..

Klinkt eerder als een gevalletje opname!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 11:56

Opname wordt niet nodig geacht en van spoed worden we na enkele uren ook weer naar huis gestuurd...

Behandeling is in alle gevallen gelijk, de spuitjes er weer bij omdat de inr niet goed ingesteld is.

Geen idee wat ik anders moet doen...?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:48

Quir schreef:
Opname wordt niet nodig geacht en van spoed worden we na enkele uren ook weer naar huis gestuurd...

Behandeling is in alle gevallen gelijk, de spuitjes er weer bij omdat de inr niet goed ingesteld is.

Geen idee wat ik anders moet doen...?

Snap wel dat je gewoon gaat hoor. Kennelijk vinden ze het in het ziekenhuis ook niet urgent genoeg. En inderdaad de behandeling is gelijk maar ik blijf het wel eng vinden dat ze nog steeds niet precies weten wat je hebt.
Zou als ik jou was ook al is je vriend arts wel even aan het ziekenhuis vragen of ze in Engels op papier kunnen zetten wat er allemaal speelt zodat als er in zweden iets gebeurt ze wel snappen dat het spoed is.

Heel veel plezier vast in zweden even je hoofd leeg maken

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:24

Hoe is het nu met je?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 09:42

Z'n gangetje! :)

MRI waren geen hele grote afwijkingen zo snel te zien, snap alleen niet waarom ze geen MRV gemaakt hebben... maar goed, 4 november naar de neuroloog.

Been is helaas wel weer snel dik en pijnlijk, ondanks kous. Met spuitjes gaat het wel weer stuk beter en ook pijn op mijn borst verdwijnt. Hoofdpijn helaas nog niet en ook mijn oog wordt niet beter.

Ziekenhuis (en trombose dienst) hebben alles op papier gezet, ook gedeelte geschiedenis (zoals de extreem hoge inr waarde, etc.) In het Engels. Dus die heb ik continue bij me, haha. :)

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:50

Ben nieuw hier en heb eerst alle pagina's doorgelezen.
Ik ben 3 weken gelden met mijn man naar Milaan gevlogen.
Ik ben heen en terug ziek geworden in het vliegtuig, maar meer een griep ziek gevoel.
Daar hebben we een beurs bezocht, en de hele dag alleen maar gelopen.
De week daarna kreeg ik wat last van een inwendige blauwe plek ( voor mijn gevoel vlak boven mijn knie).
Vond dat ik niet moest zeuren en even afwachten. De week daarna toch maar naar de huisarts gegaan.
Daar werd in mijn bovenbeen een ontstoken ader geconstateerd en bij nog meer klachten werd er een echo gemaakt. Daar werd een bloedprop in een spatader geconstateerd.
Ook was mijn bloed niet in orde. ( weet alleen de waardes niet), en kreeg ik diclofenac voorgeschreven.
Afgelopen woensdag moest er een controle echo gemaakt worden, waarbij nu ook problemen in mijn knieholte werden gevonden.
Maar ik moest gewoon nog 2 weken diclofenac blijven slikken.
Halverwege de middag werd ik gebeld door de huisarts, en na nogmaals de echobeelden te hebben bekeken vonden ze het toch minder goed eruit zien dan 's ochtends.
Ik moest meteen naar de apotheek toe gaan en daar injecties gaan ophalen.
En door naar de huisarts waar ik een spoedcursus prikken heb gekregen. Want ik moet mezelf iedere dag prikken. En tabletten is volgens hun geen optie.
Vanochtend moest ik zelf prikken, maar durfde dat niet. Dus de assistent heeft dat voor me gedaan.
Morgenochtend moet ik het zelf doen, waar ze bij staat, zodat ik het weekend wel zelf kan.
Ik moet minimaal 6 weken prikken, en daarna verder zien.
Maar o wat ben ik bang voor morgenochtend.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 18:02

Hoezo zijn tabletten voor jou geen optie?
Is het nog gelukt met zelf prikken? Ben echt enorm blij dat ik het zelf niet hoef te doen en vriend het doet. Spuiten zijn toch vrij pijnlijk voor mij, geen idee waarom. Krijg er ook gigantisch blauwe plekken van (elke spuit is een blauwe plek van minimaal 5cm...). Vorige week bloedvat geraakt, slagadertje in m'n buik. Dat is echt een gigantische blauwe plek geworden, terwijl er niet gespoten is (maar opnieuw geprikt op een andere plaats).

Afgelopen tijd veel pijn gehad op mijn borst, benauwd en afhankelijk van ademhaling. Vrijwel zeker longembolie... maar ik had het zo gehad met ziekenhuizen/artsen en vooral mijn lijf, dat ik er niks mee gedaan heb. Immers wordt ik al behandeld daar voor... inr is nu voor de 4e keer op rij (veel) te laag en sinds gisteren enorme pijn midden op mijn borst (voorheen steeds zijkanten) uit het niks, enorm benauwd. Ik moet er dus toch echt wel wat mee gaan doen nu... maar ik wil niet en heb ook geen idee waar ik heen moet. Daarnaast haalt de tramadol de pijn volledig weg. Alleen benauwdheid niet, maar vind het prima zo. Niet goed, ik weet het (dat doet dan een medische studie...).

Afgelopen dinsdag afspraak gehad bij psychiater (waar ik terecht was gekomen voor begeleiding met medicatie (antidepressiva) voor problemen/klachten met buik, die nu gestopt zijn vanwege dit gedoe). Best goed gesprek gehad, ze bood aan om te helpen met alles een plek te geven en vertrouwen in mijn lijf terug te krijgen, ik heel dapper gezegd dat het niet nodig was, maar moest er maar goed over denken en ze belt over 4 weken, wanneer ook de meeste onderzoeken geweest zijn en uitslagen bekend zijn. Misschien toch maar gaan doen. Ik wil altijd alles alleen en zelf oplossen, maar of dit me gaat lukken...

Gelukkig krijg ik onwijs veel steun vanuit school, toetsen volgende week hoef ik niet te maken (praktijk helemaal niet, vooral omdat ik extreem perfectionistisch ben en wat ik doe, goed moet zijn (kan niet leven met een 7...). Als ik het nu niet haal (wat helemaal niet raar is), ben ik mijn vertrouwen kwijt en wordt het met de herkansing helemaal niks meer (al kan ik ondertussen MRI en ct wel dromen...) en theorie mag ik proberen, haal ik het is het prima en anders krijg ik daar extra kansen voor) en docenten helpen me overal waar ze kunnen. Zelfs individuele uren bijspijkeren, deze week hele hoop planningen gemaakt voor bestralingen van patiënten met borstkanker waar de docent bij zat om te helpen. Echt onwijs fijn gevoel geeft dat. Ook mijn klas, die ik wel geteld 1 week gezien heb, helpen onwijs fijn. Sturen me alles door en bij vragen leggen ze alles uit.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:09

Quir, had t al ergens eerder in t topic gezegd geloof ik, maar leg anders vlak voor je prikt even een ijsklontje op je huid vd plek waar je gaat prikken. Dat verdooft wat zodat je t minder voelt. Werkte bij mij prima!

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:23

Ik heb van een vriendin het advies gekregen om arnica zalf meteen na het prikken
te smeren op de plek. En arnica tabletjes of traumeeltabletjes te gaan slikken.
Ik neem dus meteen na het prikken ieder kwartier een arnica tablet en de verdeeld over de rest van de dag nog 3 tabletten.
Ik ben dat sinds dinsdag gaan doen en de plekken van gisteren en vandaag zijn
iets rood geworden. En niet zoals eerder zwart/ paars/ blauw.

Verder gisteren bij de huisarts langs geweest om te vragen of dat wel zo klopt die plekken, of dat ik iets fout doe. Want links is over de hele breedte tot mijn navel blauw. Rechts dus 1 blauwe plek.
Moet nu ook in mijn rechterbovenbeen spuiten. Dus kan straks op 3 plekken spuiten.
Links zit mijn ontstoken ader, en spatader met prop. Dus daar mag ik niets mee doen.
Helaas moet ik nog echt 5 weken blijven prikken. En ik moet eerlijk zeggen, het wordt iedere dag iets makkelijker. Maar moest vandaag even slikken omdat mijn man erbij bleef staan.
Onze kinderen zijn nog vrij jong ( 5 en 6) en snappen alleen dat mijn lichaam mijn been ziek maakt.
Vanavond verteld dat ik daar prikken voor moet hebben om beter te worden.
En dat willen ze morgen zien. Ik weet nog niet of ik daar al aan toe ben.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 07:06

sans6 schreef:
Quir, had t al ergens eerder in t topic gezegd geloof ik, maar leg anders vlak voor je prikt even een ijsklontje op je huid vd plek waar je gaat prikken. Dat verdooft wat zodat je t minder voelt. Werkte bij mij prima!

Oh dat had je inderdaad eerder al gezegd! Vanavond ga ik het uit proberen. :)
Gisteren in m'n kont geprikt (moest toch ook B12 prik hebben... haha), maar erg pijnlijk en er zit nu nog een flinke bult! Niet nog eens dus.

Vannacht nauwelijks of niet geslapen, heel benauwd en geen lucht krijgen. Rond uur of 3 was tramadol uit gewerkt, dus ook de pijn weer helemaal terug. Straks huisarts maar bellen, ik weet t anders ook niet meer.

Ikkeniet, ik denk niet dat je dan trombose hebt, maar (trombo) flebitis? Trombose is echt aders die van het diepe veneuze systeem dicht zitten. Spataderen zijn oppervlakkig en ontstoken ader is flebitis.

Fijn dat het prikken wel lukt, vandaag gewoon prikken alsof zee niet mee kijken. Vind het knap hoor.

Ik ben nu al zo'n drie maanden aan het prikken, met korte pauze tussendoor. Mijn buik is ook echt blauw/zwart, vertelden dat het normaal was.

Dinsdag mag ik terug naar de neuroloog, t is nog steeds niet bekend of er trombose in mijn hersenen zit (verkeerde MRI daar voor gemaakt).

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:08

Quir, en? Scheelde het?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 10:08

Ja! Het prikken zelfs en het in spuiten van het spul was een stuk minder pijnlijk! Ik voelde het, maar dat was het. Helaas is de plek wel weer behoorlijk blauw, maar het is wel een stuk prettiger zo. :)

Dank voor de tip!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:11

+:)+ blij dat ik je heb kunnen helpen de pijn wat te verzachten ;)

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:21

Ik moet deze week weer terug komen en dan heb ik een heel lijstje met vragen.
Ben nu anderhalve week aan het prikken, en na nog geen week was mijn buik zwart/ paars van kleur.
Na eerdere goede ervaring met Arnica zalf en tabletten, ben ik dat nu ook bij mijzelf aan het gebruiken.
's morgens eerst prikken, daarna meteen alle plekken insmeren met Arnicazalf.
Het eerste uur slik ik ieder kwartier een Arnica tablet.
Over de rest van de dag neem ik dan nog 3 tabletten.
's Avonds voor het slapen gaan smeer ik alle blauwe plekken weer opnieuw in.
En mijn nieuwe prikplekken zijn nauwelijks blauw, beetje geel en lang niet zo groot en pijnlijk.
Ik hoop hiermee in ieder geval de komende 5 weken de boel een beetje in toom te houden.

Gistermorgen heel erg gelachen met het prikken.
Mijn kinderen ( 5 en 6 jaar) wilden het prikken zien.
Staan ze beide te kijken hoe ik dat deed, met hun handen voor hun OREN.
De reden hiervan was, dat ze me dan niet zouden horen schreeuwen, als het pijn deed.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:32

hier een trombosebeen door zwangerschap
ik moet de rest van mijn zwangerschap prikken, ik ben nu 33 weken en ben vanaf week 28 al aan het prikken
ik vind het heel erg meevallen het prikken, voel er nauwelijks iets van en blauwe plekken krijg ik alleen als ik een bloedvaatje raak. Ik prik wel in mijn been.
komende week mijn steunkous ophalen

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:21

Ts hoe gaat het nu met je? Al wat meer duidelijkheid?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 20:43

Op het moment niet zo goed, gisteren hebben ze hersendruk gemeten die te hoog was en hersenvocht afgenomen om te onderzoeken. Doordat de druk te hoog was hebben ze extra afgenomen.

Ze heeft drie keer geprikt, maar het gaatje lekt. Kan dus alleen plat liggen, wanneer ik iets overeind kom wordt ik extreem duizelig, hoofdpijn, misselijk en braken.

Enige voordeel van de ellende, mijn oog is nu iets beter! Grote kans dus dat het van een te hoge hersendruk komt. Nu nog achter halen waarom deze te hoog is.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:21

Bah dat klinkt niet fijn. Schijn je inderdaad erg beroerd van te kunnen zijn van zo lek. Veel caffeine houdende dranken drinken maar dat zullen ze wel gezegd hebben in het ziekenhuis.
Hopen dat ze nu snel er achter zijn wat er nu allemaal speelt en ze gericht kunnen gaan behandelen.

Sterkte nog en hou vol hoor!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:11

Ts hoe gaat het nu al een beetje bij gekomen van het onderzoek en weet je ondertussen al wat meer?

(ook al ken ik je niet maak mij toch wel een beetje zorgen om je klinkt allemaal behoorlijk heftig)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:24

Ts. Kunnen ze geen bloedpatch doen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 22:30

Er lekt nog steeds liquor, maar het lijkt sinds vandaag iets beter te gaan. Bloedpatch wilde de neuroloog eerst niet aan, nu weet ik niet of ze nogmaals in mijn rug mogen prikken. Erg veel last gehad van het prikken (waar ze dus drie keer over gedaan hebben, fijn niet gefuseerde wervels) en dan zouden ze nogmaals moeten prikken. Ook twijfel ik of het wel zo goed werkt met bloedverdunners? Maar daar weet ik niet zeker.

Dinsdag naar het hart en vaat centrum, kijken waar al die trombose nu zo vandaan komt (been, longen, hersenen).

Vorige week zat ik er echt helemaal door heen, nu weer een beetje meer positiviteit en dat helpt gelukkig toch ook heel veel. :)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:37

aan een dvt kan je he eigen toch ook aan laten opereren mocht het niet weg gaan. Als het propje weg schiet heb je grote kans op longembolie of ruiterembolie

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 22:58

Op de echo is de trombose in de knie holte nu wel weg, maar de aders zijn echografisch niet naar beneden te vervolgen. We echoën namelijk regelmatig zelf. :)
Daar ben ik nu wel blij mee, omdat het been toch nog regelmatig dik werd (nu doet ie t wel goed, niet meer dik en zo).

Longembolie heb ik dus ook gehad.

Maar hoop dat t straks weg blijft allemaal als de bloedverdunners gestopt zijn. :)
En vooral dat de hersendruk niet weer omhoog gaat...

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:01

met dvt heb je levenslang bloedverdunners