Neussprayverslaving aanpakken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 14:24

Tigress, is inderdaad heerlijk :D , die open neus dan :') .
De bovenste 2 slijmvliezen zwellen trouwens nog steeds vaak op (die worden niet verwijderd/verkleind bij een conchotomie-operatie), dat merk ik bijvoorbeeld bij het zingen en nu ik ziek ben, maar het is nooit zo erg dat ik helemaal niet meer door de neus kan ademen, gelukkig.

Het zijn trouwens de onderste neusschelpen die dan verkleind worden.

Mijn vader gebruikte ook jaren neusspray, kennelijk is de verslaving overdraagbaar :+ .

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:29

Tigress schreef:
Dreamy schreef:
sietske83 schreef:
Ik ben gelukkig nog steeds van de neusspray af nadat ik van mijn Huisarts een andere neusspray heb gehad. We zijn nu iets meer dan 2 maand verder.

Ik moest cold turkey stoppen, ook gedaan! Maar na een paar weken nogsteeds niezen en traanogen, dus een allergie-spray gekregen en nu van alle klachten af. Die spray heb ik ook maar een weekje gebruikt trouwens.

Ook super! *\o/* Hoe beviel de cold turkey zelf? Slapeloze nachten of viel het mee?

Het viel me best mee, moet ik eerlijk toegeven! Hoewel ik moeite had met inslapen, sliep ik wel in een stuk door ipv 's nachts wakker worden (dat vind ik altijd zo rot, kan dan vaak niet meer slapen) :j
Maar toch wilde ik er helemaal vanaf en bleef ik ook last van mijn ogen houden (slijmerig, wat dan opgedroogd was als ik had geslapen en dus vervelend was met wakker worden), dus vandaar dat ik toch nog een andere spray heb gehaald via de huisarts :j

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:06

Gwen schreef:
Tigress, is inderdaad heerlijk :D , die open neus dan :') .
De bovenste 2 slijmvliezen zwellen trouwens nog steeds vaak op (die worden niet verwijderd/verkleind bij een conchotomie-operatie), dat merk ik bijvoorbeeld bij het zingen en nu ik ziek ben, maar het is nooit zo erg dat ik helemaal niet meer door de neus kan ademen, gelukkig.

Het zijn trouwens de onderste neusschelpen die dan verkleind worden.

Mijn vader gebruikte ook jaren neusspray, kennelijk is de verslaving overdraagbaar :+ .

Ja mijn vader dus ook, het zit hier dus ook in de familie haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:14

Ik gebruik nog steeds stug door :+
Mijn slaap is mij heilig (ook voor mijn weerstand), allergie neusspray werkt onvoldoende en tja... Ik geef het nu op. Misschien als ik zwanger raak dat ik dan wel stop, maar aangezien er geen risico is voor kind of mij vrees ik dat ik dan ook nog stug blijf gebruiken. Allergie is de boosdoener van mijn neus, maar die krijg ik niet helemaal onder controle.
Zolang ik nog de mindere allergie neusspray moet gebruiken ivm kinderwens , is stoppen moeilijk.

Tigress

Re: Neussprayverslaving aanpakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 12:19

Ja, met de reden slaap snap ik inderdaad heel goed. Daarom kon ik het ook nooit doen toen ik nog naar school ging :P Slaap was me heilig. Nouja, toen hield school voor mij op :') En zodoende kon ik toen wel doorpakken :j
Met een allergie is het ook een stuk lastiger inderdaad

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:21

Ook al stop ik met de neusspray, ik blijf die verstopte neus houden ivm die allergie. Ik gebruik gewoon een half kinder spraytje vlak voor het slapen en als ik wakker word met een verstopte neus, dan pak ik allergie spray erbij (die vaker gebruiken is namelijk wel schadelijk, krijg er vreselijke bloedneuzen van) en ben ik zo moe dat ik op mijn rug wel in slaap kukel :+

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:37

Ik meld me ook even... Zit nu een maand of 5 a 6 aan de neusspray en mijn goede voornemen voor 2015 is echt om te gaan stoppen. Durf alleen niet goed cold turkey omdat ik waarschijnlijk absoluut niet kan slapen dan. Dus zit te denken aan de neusgat methode, en dan maar hopen dat ik over genoeg doorzettingsvermogen beschik.
Heeft iemand tips om het andere neusgat in ieder geval zo te krijgen dat het niet zo'n gigantisch drukkend gevoel geeft?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 00:50

Succes alvast als je je poging gaat doen!
Wat voor mij werkt is mijn hoofd een beetje om te tuin leiden :')
Ik prop dan gewoon een stukje tissue in mijn neus als dat neusgat verstopt zit, dan geef ik mijn neusgat een reden om geen lucht door te laten :')

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:43

Ik ga maandag ervoor naar de dokter. Ben benieuwd wat hij me ervoor gaat geven. Zit er nu ongeveer een jaar aan vast. Spray meestal 1 neusgat per keer. En heb er meestal alleen eind van de avond last van en in de nacht. Zo vervelend dat je dan in de nacht wakker wordt omdat je neus dichtzit :')

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:33

Ik wil jullie even mededelen dat...

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

ik geheel van de neusspray af ben

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Het is me gelukt.. als eerst gestopt met een neusgat.. en nu zijn beide goed! :D

Hoe gaat het bij jullie?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:35

Wat super!! Gefeliciteerd!
Merk je ook echt verschil?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 18:42

Jiiiha! Super!!! Gefelici!

Hier gaat het nog steeds super. Ben nu ziek, heb verstopt neusgat daardoor af en toe, maar verlang al niet meer naar neusspray :D

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:56

@Cayenne: ja, ik heb helemaal geen verstopt gevoel meer! weer heel de dag lucht! heerlijk! :D

@Tigress: het ene neusgaat was al snel over.. maar ik werd toen idd ook heel erg verkouden.. maar toen gewoon vol blijven houden met 1 neusgat sprayen.. en nu sinds twee weken helemaal zonder! :D

Wat een opluchting! :) geen stress al ik mn neusspray zou vergeten, haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:57

Eigenlijk best ironisch dat je dan meer lucht hebt nadat je bent gestopt met een neusspray :D

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:07

hahaha! ja.. normaal kreeg ik het stikbenauwd zonder neusspray.. :+

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 19:17

Klopt :') Stikbenauwd zonder neusspray...panisch benauwd wanneer blijkt dat het nog thuis ligt als je weg bent _O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:00

Ik gebruik bij verkoudheid in 1 neusgat normaal neusspray en alleen voor het slapen gaan.
Normaal gaat dan mijn andere neusgat na de verkoudheid weer open, maar nu niet. Dus nu toch soort van verslaafd, pfff. Maar weer even doorbijten dus...

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:03

Ik heb heel lang deze verslaving gehad. Ben een maand geleden naar de huisarts gegaan hiervoor. Speciale neusspray gekregen en ben er vanaf!! Heel af en toe zit die nog een beetje dicht. Maar kan t met de speciale neusspray doen dan en dan gaat het goed. Zal nog even opzoeken hoe die heet. Raad ik echt iedereen aan! :D

Edit; mometasonfuroaat cipla 50 microgram