Op vakantie/weekendje weg zonder je kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen09

Re: Op vakantie/weekendje weg zonder je kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:26

Leuke discussie! :)

Wij hebben een zoontje van 21 maanden (november wordt hij 2). Wij zijn er echt heilig van overtuigd dat hij het meest aan zijn ouders heeft als zij gelukkig zijn. Kinderen pikken alles op en voelen het heel goed aan als dat niet zo. Zo hebben wij het nodig gehad in de tijd dat hij 4/5 uur per dag huilde om af en toe een nachtje even goed te slapen. Hij is dus al vaker uit logeren geweest, al vanaf dat hij 3 maanden oud was. Geen probleem. Daarna waren wij weer goed uitgerust en om goed voor hem te kunnen zorgen. In de tussen tijd krijg hij alle aandacht van opa, oma, tantes en ooms.

Wij gaan zowel met z'n tweeën weekendjes weg als ook op vakantie naar het buitenland met z'n drieën. Begin september gaan wij 9 dagen op reis maar een bestemming die niet kindvriendelijk is. We reizen veel (heenweg is al 36 uur) en we weten nog niet precies hoe de reis zal verlopen. Oftewel, hij blijft lekker hier thuis en oom en tante komen hier in huis op hem passen. Lekker in z'n vertrouwde omgeving, met z'n eigen dagelijkse ritueeltjes (zoals iedereen wandelen en naar de speeltuin met opa). Veel langer dan 9 dagen zouden wij niet weggaan, maar wij zijn ook mensen met wensen.. wat ook belangrijk is! Even geen pappa of mamma, maar vriend en vriendin, liefdespartners. <3

Liefde is het alle belangrijkste wat een kind nodig heeft, zowel van ouders, maar juist ook van andere mensen uit zijn naaste omgeving.

Ik ben blij dat wij af en toe er voor kiezen er samen op uit te gaan.. het maakt ons gelukkiger, wat ook 100% zeker weer een positieve invloed heeft op ons zoontje! :)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:22

Ik kan me heel goed voorstellen dat ouders soms hun tijd samen 'nodig' hebben en er met z'n tweetjes even op uit trekken. Echter kan je ook te ver gaan imo en dan is het niet meer 'oh kind is lekker bij opa en oma' maar het kind dumpen bij opa en oma. Zo ook kennissen van ons, om de haverklap hup kind naar opa en oma, konden zij feesten of op zomervakantie of wintersport. Zijn verder goede ouders maar ik vond het persoonlijk wat ver gaan.

Zelf ben ik (nog) geen ouder maar als mijn kind op zijn vader gaat lijken (druktemaker eerste klas) denk ik dat ik af en toe heel blij ben als ik mijn rustmomentjes met mijn vriend kan pakken door samen een weekendje of avondje weg te gaan en kindlief bij opa en oma af te kunnen zetten.
Mijn broer en schoonzus gaan ook graag samen een keer uit eten en of met z'n tweeën naar een verjaardag en ik pas dan regelmatig op mijn twee neefjes.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:26

Met sleur of met geen nood hebben aan tijd voor zijn tweetjes is niets mis mee hoor. Maar met het omgekeerde ook helemaal niet. Het is maar net wat je als koppel gelukkig maakt. Dat jij niet tegen de sleur kan en nood hebt om eens af te doe door te breken, wil niet zeggen dat elk koppel de nood heeft. Maar dat je die nood hebt, maakt ook niet dat jouw relatie plots slechter is of jouw liefde voor de kinderen opeens minder. Je bent gewoon een ander persoon met een ander karakter en andere behoeften. En zolang het kind gelukkig is, is dat toch geen probleem.
Net zoals je als puber/jongvolwassene mensen hebt die bijna elke zaterdag stomdronken in discotheken feesten en het ene lief na het andere hebben, terwijl je er ook hebt die liever een vaste vriend hebben en zaterdag met een cola op de zetel hangen thuis. Ik neigde meer naar het tweede type toe, en dan heb je ook mensen die nog altijd denken dat ik "mijn jeugd niet heb beleefd" en daar ooit spijt van ga hebben, want toen ik jong was had ik de kans om me heerlijk te laten gaan. Eh, nee? Het is niet omdat jij daar zo gelukkig van werd, dat ik daar iets aan mis. En zo is dat met veel dingen in het leven.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:16

Sees schreef:
Benangelique maar wanneer is het volgens jou niet zorgelijk meer? Als je twee keer per jaar een weekendje met z'n tweetjes weg gaat is dat toch niet zorgelijk te noemen?

Het weggaan ansich vind ik niet zorgelijk, maar wel dat mensen dat blijkbaar nodig hebben om hun relatie in stand te kunnen houden

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:17

F_Orumster schreef:
benangelique schreef:
Mindim, ik ben zelf moeder en ik snap dat dus ook niet. Gewoon omdat ik die behoefte niet heb maar vooral omdat wij kindvolgend zijn. Onze kinderen gaan pas logeren als zij dat zelf willen

En hoe moet zoiets bij je kind opkomen dan?
Ik ging vroeger zo nu en dan bij oma logeren en ook een aantal keer zodat mijn ouders op vakantie gingen (en ook een keer voor emigratie zochten, dat is niet bepaald praktisch om kids mee te hebben). Ik ben van 83 overigens, voordat men gaat aanhalen dat het een typische modegrill is van de 10's. Maar goed, ik vond het geweldig en mijn oma ook. Maar ik denk niet dat het bij me op zou zijn gekomen om daar zelf om te vragen, zeker niet as je dat nog nooit hebt gedaan.

Mijn dochter is 4 en vroeg er kort geleden helemaal zelf om. Ze had het gezellig gehad bij oma, daar lekker gegeten en wilde niet naar huis

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:29

benangelique schreef:
Het weggaan ansich vind ik niet zorgelijk, maar wel dat mensen dat blijkbaar nodig hebben om hun relatie in stand te kunnen houden

Ik denk niet zozeer dat het nodig hebben is, as in, als men het niet zou doen zouden die koppels direct uit elkaar gaan maar het kan je relatie wel goed doen ;). Net zo goed als een lief woordje of een onverwacht cadeautje oid goed kan doen. Ik denk dat het goed is voor koppels om af en toe uit de dagelijkse gang van zaken zich volledig op elkaar te kunnen concentreren en dan wat langer dan 3 uurtjes voor het slapen gaan :o.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:43

Brainless schreef:
Wij hebben er (ook) geen behoefte aan, maar het is wel zo; als we wel zouden willen dan zou dat een hele uitdaging worden.
Mijn kids zijn 11, 12 en 15, dus van kersvers is hier geen sprake meer :P , maar ondanks dat hebben we niet het gevoel dat we er samen "tussenuit" moeten.

Die zijn dus de leeftijd al voorbij denk ik dan.
Op die leeftijd zou ik er ws ook niet zoveel behoefte meer aan hebben, ze kunnen immers alles zelf en hebben ook liever nergens bemoeienis mee.
Mijn kids hebben nu een leeftijd dat ze dingen zelf ontdekken, alles zelf willen doen en flink eigenwijs zijn daarin, maar echt zelf doen kunnen ze met veel dingen nog niet, dus je blijft er continu achteraan lopen.
Vind dat zelf wel vermoeiend, kijk uit naar de leeftijd dat ze zichzelf grotendeels kunnen redden (brood smeren, aankleden, douchen enz).

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:09

benangelique schreef:
Sees schreef:
Benangelique maar wanneer is het volgens jou niet zorgelijk meer? Als je twee keer per jaar een weekendje met z'n tweetjes weg gaat is dat toch niet zorgelijk te noemen?

Als je relatie het op die manier nodig heeft om weg te gaan dan ben ik benieuwd of de relatie op langere termijn het überhaupt overleefd. Ik merk aan ons dat het ons wel goed doet om gewoon weer even op te laden. Even als man en vrouw door de stad lopen, wat drinken, rustig hapje eten, heerlijk slapen tot je zelf wakker wordt. Uitgebreid ontbijten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:15

anneliesdj schreef:
Brainless schreef:
Wij hebben er (ook) geen behoefte aan, maar het is wel zo; als we wel zouden willen dan zou dat een hele uitdaging worden.
Mijn kids zijn 11, 12 en 15, dus van kersvers is hier geen sprake meer :P , maar ondanks dat hebben we niet het gevoel dat we er samen "tussenuit" moeten.

Die zijn dus de leeftijd al voorbij denk ik dan.
Op die leeftijd zou ik er ws ook niet zoveel behoefte meer aan hebben, ze kunnen immers alles zelf en hebben ook liever nergens bemoeienis mee.
Mijn kids hebben nu een leeftijd dat ze dingen zelf ontdekken, alles zelf willen doen en flink eigenwijs zijn daarin, maar echt zelf doen kunnen ze met veel dingen nog niet, dus je blijft er continu achteraan lopen.
Vind dat zelf wel vermoeiend, kijk uit naar de leeftijd dat ze zichzelf grotendeels kunnen redden (brood smeren, aankleden, douchen enz).

Oh ja, lekker druk hahaha
Ik heb ook in die periode gezeten hoor, had 3 kids binnen 4 jaar.

Maar ik heb gelukkig een man die het fantastisch vond/vindt om dingen over te nemen.
Als hij op tijd thuis was nam hij de kids over, zodat ik rustig kon koken.
Zaterdagochtend was zijn ochtend (dan ging ik naar de paarden) en zondagochtend kon hij uitslapen.

Ook deed hij ze eigenlijks altijd 's avonds in bad en naar bed.
Dat was zijn tijd met de kids, even lekker alleen een momentje met papa.
(de jongste van 11 vraagt nu nog regelmatig of papa haar naar bed wil brengen :D ).

Mijn man heeft ook geen hobby's buiten de deur dus dat scheelt natuurlijk ook.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:40

Ik vind eerlijk gezegd dat je je kind ook een groot goed meegeeft wanneer het leert om ook zonder papa en mama te kunnen.

Zo heb ik als scoutingleidster veel kinderen gezien die heimwee kregen bij hun eerste keer weg op 10 jarige leeftijd... Ja duh, wat verwachten die ouders dan? Ik vind het raar dat er aan dat soort dingen (schoolkamp, logeerpartijtjes bij vriendjes) niet gedacht wordt door sommige ouders. Dit kun je bij sommige kinderen maar beter trainen ;)

En hier ook een zoontje die erg graag bij opa en oma, of zijn oom en tante en grote neef is, hij taalt niet naar ons, dus ik ga met een gerust hart iets leuks met mijn vent doen :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:51

Toen mijn zussen en ik nog klein waren gingen we een paar keer per jaar wel logeren bij mijn (kinderloze) oom en tante. Was altijd super gezellig (en werden goed verwend natuurlijk :+ ). Pa en ma hadden dan lekker het rijk voor hun alleen. Zijn zelfs een keer met oom en tante op vakantie geweest :D

Zijn er allemaal niet minder om geworden hoor :)

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:12

Oh, een 'net' restaurant, daar geniet ik zo van! Even alle aandacht voor elkaar en het eten ipv de kinderen en zelf af en toe een hap in je mond stoppen die je amper proeft :D

@Corine, idd, zolang je het zelf als normaal ziet wennen kinderen er ook steeds beter aan (al is onze dochter bang voor nieuwe dingen, dus die zou het sowieso eng vinden).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:08

corine1981 schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat je je kind ook een groot goed meegeeft wanneer het leert om ook zonder papa en mama te kunnen.

Zo heb ik als scoutingleidster veel kinderen gezien die heimwee kregen bij hun eerste keer weg op 10 jarige leeftijd... Ja duh, wat verwachten die ouders dan? Ik vind het raar dat er aan dat soort dingen (schoolkamp, logeerpartijtjes bij vriendjes) niet gedacht wordt door sommige ouders. Dit kun je bij sommige kinderen maar beter trainen ;)

En hier ook een zoontje die erg graag bij opa en oma, of zijn oom en tante en grote neef is, hij taalt niet naar ons, dus ik ga met een gerust hart iets leuks met mijn vent doen :D

Zelfs mijn dochter had heimwee op schoolkamp en dat terwijl ze regelmatig bij andere logeerde.
Juist omdat de situatie anders is dan in een huis slapen, vond mijn dochter het heel eng toen het donker was en wilde ze naar huis. Daarnaast een juf die daar geen begrip voor kon opbrengen en deed alsof ze kinderachtig was. Dat samen resulteerde in een zeer overstuur kind.

Tja genoeg "getraind" maar toch kon ik haar 's avonds laat ophalen.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 17:01

Dubbelpost

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 17:09

Nog even over 'sleur' ik denk ook dat veel mensen daar bang voor zijn.

Voorbeeldje:
Goede vrienden van ons hebben allebei een goede baan en nog geen kids. Ze gaan zeker 2 keer per jaar ver met t vliegtuig op vakantie en ook nog zeker 4 weekendjes binnen europa. 'Echt genieten' zeggen ze dan. Thuis vechten ze elkaar regelmatig de tent uit.
Ik vraag me dan af of ze alleen gezellig en romantisch tegen elkaar kunnen doen in een vreemd land in een restaurant en vreemd bed..

Maar dat terzijde, sleur is in mijn ogen helemaal niet slecht. Gewoon het omarmen van de dagelijkse gang van zaken en juist daar de gezelligheid en rust in vinden en af en toe wat le uks of geks ddoen, en hier niemand die het saai gaat vinden. Sterker nog, na drie weken vakantie zijn we blij dat we weer kunnen gaan werken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:11

In mijn geval is het zeker niet zo dat ik het nodig heb om onze relatie in stand te houden. Wel merk ik dat het onze relatie goed doet. Het is niet zo dat onze relatie op kbappen staat als we het niet doen, maar het geeft gewoon wat hernieuwde energie, we zien elkaar weer eens op een andere manier en hebben even écht aandacht voor elkaar.
Momenteel komt dat er vrij weinig van thuis. Dat komt omdat onze dochter meerdere avonden en nachten spookt, en daarbij ben ik zwanger. De momenten dat ze in bed ligt zit ik uitgeteld op de bank, te hopen dat ze doorslaapt. Ik kijk dan ook erg uit naar ons geplande nachtje in een luxe hotel over een paar weken :) even lekker eten, in de jacuzzi hangen, slapen, rustig ontbijten en vooral tijd en aandacht voor elkaar. Dan kan ik er daarna weer een hele tijd tegenaan!!

Wij hebben een aantal dingen die we erg graag doen, en sommige dingen zijn gewoon niet zo heel geschikt voor (jonge) kinderen. Sauna, luxe restaurants, hotels. Ik vind het niet nodig om dat 18 jaar "on hold" te zetten. Onze dochter is bij mn ouders kind aan huis, slaapt daar overdag ook prima, en ik heb er dan ook geen moeite mee om haar een nachtje achter te laten. Als ze er in de loop der tijd moeite mee krijgt dan is het jammer voor ons, het is uiteraard niet zo dat we haar ergens toe gaan dwingen voor ons eigen plezier.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:13

Ja dat ligt natuurlijk aan ieders eigen karakter.
De een kan jarenlang hetzelfde simpele werk doen en daar voldoening uit halen terwijl een ander regelmatig nieuwe uitdagingen nodig heeft.
'Sleur' heeft zowieso een negatieve lading.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:15

Ik zie t in onze omgeving ook steeds meer. Ook stellen die overal zonder kind naar toe gaan.
Wij hebben bewust lang gewacht met t krijgen van kinderen ( de eerste komt dec) omdat wij voorheen "vrij" wilden zijn. Nu er een kindje komt willen wij er ook 100% voor zijn. Mijn ouders zijn vroeger nooit zonder ons op vakantie geweest en wij zijn dat ook niet van plan. Een avondje bios is genoeg voor ons (1 x per jaar)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:28

Ik vind het een beetje banketstaaf om te zeggen maar ik denk oprecht dat je daar pas wat over kunt zeggen als je kind 1,5/2 jaar oud is geweest.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:44

NoName126 schreef:
Maar dat terzijde, sleur is in mijn ogen helemaal niet slecht. Gewoon het omarmen van de dagelijkse gang van zaken en juist daar de gezelligheid en rust in vinden en af en toe wat le uks of geks ddoen, en hier niemand die het saai gaat vinden. Sterker nog, na drie weken vakantie zijn we blij dat we weer kunnen gaan werken.

Ja, JIJ kan je goed vermaken met de gewone gezelligheid en rust.

Ik kan me ook prima vermaken zonder gekke dingen te doen. Ik kan gerust een heel weekend echt NIKS doen. Gewoon alleen thuis zijn. Alleen tv kijken, alleen mezelf vermaken.
Mijn zus zou de muren oplopen als ze drie dagen geen sociaal contact heeft.

Zij vindt het heerlijk om uitgebreid te dineren in een restaurant met allerlei aparte gerechten die je thuis nooit maakt en zo de hele avond door te brengen. Ik vind dat tien keer niks, geef mij maar hooguit een pizzarestaurant en liefst alles zo snel mogelijk gereserveerd.
Zij vindt het heerlijk om naar wijn degustaties te gaan, ik wordt al niet goed als ik wijn ruik.

Elk mens steekt anders in elkaar, elk mens heeft zijn eigen behoeftes. Het is niet omdat jij zo gelukkig bent met het leven wat jij leidt, dat iemand anders in datzelfde leven even blij gaat zijn. Sommige mensen hebben veel behoefte aan sociaal contact, aan sporten, aan reizen, aan uitgaan...andere hebben gewoon behoefte aan thuis in de zetel te zitten met hun geliefden en op zondag de zoo te bezoeken.
Maar nogmaals, wat is er nu zo erg aan dat andere mensen andere behoeftes hebben? Denk je echt dat kinderen er trauma's van oplopen om een paar weekenden of een weekje per jaar bij oma of tante te moeten logeren? Denk je echt dat die mensen hun kinderen minder graag zien? Dat hun relatie minder stabiel is? Kinderen (meestal toch :+ ) superblij, ouders heel blij. Iedereen blij, dus waarom je druk maken erover, toch?

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:46

Ik denk dat het er aan ligt hoe je kinderen erover denken. Vroeger pasten mijn opa en oma heel vaak op mij en mijn broertje na school. Zij hadden een hond en een grote speelkamer dus wij vonden het geweldig om daar heen te gaan. Daarom bleven wij dus ook vaak slapen. Mijn ouders zijn toen eigenlijk nooit samen op vakantie geweest. Wel moest mijn vader regelmatig naar het buitenland voor een week, natuurlijk misten we hem dan wel, maar dat hoorde er gewoon bij.
Toen wij ouder werden en langer beneden bleven kregen mijn ouders wel meer de behoefte om samen weg te gaan en even met z'n tweeën te kunnen zijn. Dan waren wij wel eens een avond alleen thuis en dat vonden we alleen maar heel leuk. Kan me niet voorstellen dat wij het erg hadden gevonden om een weekendje of een weekje bij opa en oma te logeren, voor ons voelde dat namelijk ook een beetje als vakantie.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:47

Mijn ouders gaan ongeveer één keer per jaar een weekendje samen weg, dat doen ze eigenlijk al vanaf dat mijn broertje en ik klein waren en ik heb daar nooit problemen mee gehad als kind. Ik ging dan altijd naar mijn opa en oma en had het daar prima naar mijn zin hoor.

Als partners moet je toch ook wel eens even samen kunnen zijn in mijn ogen. :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:00

Brainless schreef:
elenaMM77 schreef:
een korte vakantie is daarom, als je dat kunt opbrengen (met name niet iedere moeder kan een kind een week lang missen, zelfs een weekend is soms te lang) een zeer goed moment om je weer even volledig op elkaar te richten en weer opnieuw verliefd op elkaar te blijven worden.

Verliefd wordt liefde, maar liefde kan overgaan in sleur.. zonder kinderen leidt dat dan op den duur tot uit elkaar gaan. Het is daarom belangrijk om in die liefde en verliefdheid te blijven investeren zodat het geen 'sleur' wordt.. want dan woon je slechts nog samen om een gedeelde uitkomst.

Ik heb al eens gezegd in een ander topic... wat is er erg aan sleur?
Wij vinden sleur heerlijk, lekker gemoedelijk. Een lekkere basis om op terug te vallen.

Mensen zijn allemaal zo bang voor die "sleur", want die zorgt ervoor dat je relatie kapot gaat.
Je moet zorgen dat de boel wel spannend en onverwacht blijft anders komt "sleur" om de hoek en ja... dan is het gebeurd.
Maar "sleur" kun je ook omarmen en als heerlijk duidelijk rustpunt nemen in je relatie.

sleur is iets anders dan gewoonte of patroon of vast ritme
sleur is een slepende gewoonte of patroon.

De gewoonte is dan zo ingesleten dat het een automatisch slepend patroon van dagelijkse handelingen wordt.. In tegenstelling de tijdsbesparing en energie die een vast ritme kunnen geven, zuigt sleur juist energie..

ik denk dat je een rustig vast ritme waarbij je in elkaar op kunt gaan en van elkaar kunt genieten, verward met sleur

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 20:03

Kwanyin schreef:
NoName126 schreef:

Ja, JIJ kan je goed vermaken met de gewone gezelligheid en rust.

Ik kan me ook prima vermaken zonder gekke dingen te doen. Ik kan gerust een heel weekend echt NIKS doen. Gewoon alleen thuis zijn. Alleen tv kijken, alleen mezelf vermaken.
Mijn zus zou de muren oplopen als ze drie dagen geen sociaal contact heeft.

Zij vindt het heerlijk om uitgebreid te dineren in een restaurant met allerlei aparte gerechten die je thuis nooit maakt en zo de hele avond door te brengen. Ik vind dat tien keer niks, geef mij maar hooguit een pizzarestaurant en liefst alles zo snel mogelijk gereserveerd.
Zij vindt het heerlijk om naar wijn degustaties te gaan, ik wordt al niet goed als ik wijn ruik.

Elk mens steekt anders in elkaar, elk mens heeft zijn eigen behoeftes. Het is niet omdat jij zo gelukkig bent met het leven wat jij leidt, dat iemand anders in datzelfde leven even blij gaat zijn. Sommige mensen hebben veel behoefte aan sociaal contact, aan sporten, aan reizen, aan uitgaan...andere hebben gewoon behoefte aan thuis in de zetel te zitten met hun geliefden en op zondag de zoo te bezoeken.
Maar nogmaals, wat is er nu zo erg aan dat andere mensen andere behoeftes hebben? Denk je echt dat kinderen er trauma's van oplopen om een paar weekenden of een weekje per jaar bij oma of tante te moeten logeren? Denk je echt dat die mensen hun kinderen minder graag zien? Dat hun relatie minder stabiel is? Kinderen (meestal toch :+ ) superblij, ouders heel blij. Iedereen blij, dus waarom je druk maken erover, toch?

Ik maak me daar ook niet druk om, ik was gewoon benieuwd naar de beweegredenen en meningen van anderen, omdat ik zelf dus een andere mening ben toegedaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:09

NoName126 schreef:

juist, daar zeg je dus dat je wel af en toe de 'sleur' moet doorbreken..

waarom ga je dan iets leuks of geks doen als je zelf aangeeft dat het niet nodig is, omdat thuis en de alledaagse gang alles biedt wat je nodig hebt?

juist, om te voorkomen dat het dagelijkse leven en de gang van alledag een sleur wordt.. zoals ik net ook aangaf.. een dagelijks ritme is niet gelijk aan sleur.. sleur kan voortkomen als je leven alleen dat vastgeroeste patroon is, zonder af en toe wat leuks of geks doen..

dat jij slechts een avondje nodig hebt (of zult hebben in de toekomst), waarom zou dat beter zijn als mensen die daar een weekendje voor nodig hebben.. Sterker nog, als jij dat avondje dan besteed aan naar vrienden gaan (alles leuk en aardig, je kind meeslepen.. die leg je daar dan om 8 uur op bed en neemt het slaperig weer mee naar de auto.. dat is geen win situatie voor het kind.. dan kun je net zo goed een oppas nemen), in plaats van een nachtje in een hotel met je partner.. dan vraag ik mij af wat 'slechter is'..

als je zelf al aangeeft dat je nu, zelfs zonder kinderen, af en toe het nodig hebt om wat leuks of geks te doen (wat je dus weer oplaad voor de dagelijkse gang van zaken) hoe kun je dan zeggen dat je dat met kinderen minder nodig hebt. Je zult het dan alleen maar harder nodig hebben.. even wat leuks/geks gaan doen is er niet meer zo maar bij.. dan bel je opa of oma of je de kinderen een nachtje kunt laten logeren.. zodat je wat leuks kunt gaan doen met je man.