Wanneer meld jij je ziek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:11

_Dribbel schreef:
Nou ik ga me inderdaad zometeen ziekmelden. Wilde het eigenlijk toch nog even proberen maar nu ik uit bed ben, voel ik me toch een partij beroerd. Kan amper praten ( omdat m'n keel zo pijnlijk is) en nog steeds koorts.
Hopelijk komen er snel witte punten, zodat ik m'n AB kan halen. ( helaas aardig wat ervaring mee)

Vind het echt heel spijtig voor m'n collega's maargoed, gelukkig is het deze week bij ons nog vakantie tijd.(dus niet zo druk)

Als je er al veel ervaring mee hebt is het dan geen optie om je amandelen te verwijderen??

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:31

Brainless, ja dat is inderdaad pech hebben.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:39

Ik meld me ziek:
óf als ik noodstops op het toilet moet maken ( :r)
óf als ik flinke koorts heb, (dan moet ik van mezelf in bed blijven, ga me vervolgens lopen vervelen dus toch eruit veel te veel doen wat weer zorgt voor :r en dan toch maar weer netjes terug het bed in).

Zo te horen heb je koorts, dus je lichaam zegt ho! En als je er lange tijd mee loopt, kan je beter even een dagje of twee goed uitzieken, dan dat je weer 2 weken op half vermogen aan het werken bent!
Laatst bijgewerkt door jorretje op 13-08-14 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:40

alshet echt niet gaat en bij koorts -O-

Sees

Re: Wanneer meld jij je ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:42

TS, goede keus denk ik.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:42

Ik meld me alleen ziek als er echt wat ergs is waardoor ik niet zou kunnen werken.. Zoals hoofdpijn / buikpijn paracetamol slikken en gewoon gaan.. Al was ik afgelopen zondag echt wel ziek , ik kon amper zitten en ik had flinke steken bij m'n ribben en werd er gewoon duizelig van. Had die middag nog overgegeven dus baalde al flink. Belde ik m'n werk , verwachtte hij dat ik kwam werken.. Maar daar voelde ik me net iets té ziek voor :r

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:43

Voor school meld ik me wat makkelijker ziek dan voor 'werk' (oppas). Als ik hoofdpijn heb, moe ben, beetje buikpijn heb, kan ik me al ziek melden voor school. Mijn afspraak om als oppas niet te kunnen komen afzeggen, is één keer voorgekomen en toen had ik een zware hersenschudding. Dit gebeurt dus niet zomaar.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:20

Froukje1993 schreef:
Nou, onderstaande reacties met bijbehorende smilys bijvoorbeeld.

Maar is dat trots te noemen? Ik ga gewoon (bijna) altijd door! En niet omdat ik daar dan trots op kan zijn ofzo, maar omdat ik vond dat ik moest gaan van mezelf :o Scheelt waars ook dat ik er destijds geen collega's mee belaste en geen mensen ziek kon maken. Met buikgriep of iets anders besmettelijks vind ik dat anders!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:21

Ik meld me op school ziek zodra ik koorts heb en overgeef, ik ben ook naar school gegaan met een keelontsteking, maar zodra ik bijna niet meer kon praten ben ik naar huis gegaan.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:29

Overgeven doe ik nooit, ik krijg standaard buikgriep erbij als ik ziek ben. Ik meld me ziek als ik me beroerd voel en weet dat ik toch niets ga opsteken die dag wanneer ik naar college moet. Ik heb geen temperatuur meter dus weet nooit of ik koort heb, maar dat kun je gelukkig ook wel aanvoelen :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:36

loveidefix schreef:
Overgeven doe ik nooit, ik krijg standaard buikgriep erbij als ik ziek ben. Ik meld me ziek als ik me beroerd voel en weet dat ik toch niets ga opsteken die dag wanneer ik naar college moet. Ik heb geen temperatuur meter dus weet nooit of ik koort heb, maar dat kun je gelukkig ook wel aanvoelen :)

Wij hebben ook geen temperatuurmeter, maar mijn moeder voelt het wel aan de temperatuur op mijn voorhoofd of ik koorts heb. Laatst was ik ziek, en zag ik geheel wit. Ik had ook buikgriep.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:40

OneAndOnlyx schreef:
loveidefix schreef:

Wij hebben ook geen temperatuurmeter, maar mijn moeder voelt het wel aan de temperatuur op mijn voorhoofd of ik koorts heb. Laatst was ik ziek, en zag ik geheel wit. Ik had ook buikgriep.

Dat zegt helaas niet alles.

Ik heb nu 38,8 verhoging en mijn hoofd voelt kouwelijk aan.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:13

Brainless schreef:
OneAndOnlyx schreef:

Dat zegt helaas niet alles.

Ik heb nu 38,8 verhoging en mijn hoofd voelt kouwelijk aan.

klopt! ik voel ook vaak koud en klam aan. Maar je voelt je nu vast niet al te best :(:) dat zegt al genoeg! beterschap in ieder geval :j nog een tip, doe een kruik bij je voeten, mijn oma zij altijd dat dat de koorts uit je hoofd trekt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:32

Mijn moeder zei vroeger altijd dat ze de dokter liet komen, pas als ik zei best dan wist ze dat ik echt ziek was. heeft wel tot gevolg dat ik altijd eerst probeerde naar school te gaan en aangezien ik al vroeg zelfstandige was heb ik het niet miepen maar gaan met die banaan er aan over gehouden. Helaas ga je dan soms ook veel te ver en te lang door waardoor herstel soms heel lang op zich laat wachten. Tegenwoordig kruip ik lekker onder de wol en wel wat eerder dan vroeger.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 19:21

bigone schreef:
_Dribbel schreef:
Nou ik ga me inderdaad zometeen ziekmelden. Wilde het eigenlijk toch nog even proberen maar nu ik uit bed ben, voel ik me toch een partij beroerd. Kan amper praten ( omdat m'n keel zo pijnlijk is) en nog steeds koorts.
Hopelijk komen er snel witte punten, zodat ik m'n AB kan halen. ( helaas aardig wat ervaring mee)

Vind het echt heel spijtig voor m'n collega's maargoed, gelukkig is het deze week bij ons nog vakantie tijd.(dus niet zo druk)

Als je er al veel ervaring mee hebt is het dan geen optie om je amandelen te verwijderen??

Ik heb ze vroeger weg laten halen en nu zijn ze weer terug gekomen. Mijn HA geeft dit pas als optie als je het vaker als 1 x per jaar hebt. Dat heb ik godzijdank niet. ☺️

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:19

Meld me alleen ziek als ik echt helemaal niets kan. Meestal word ik naar huis gestuurd i.p.v. dat ik me zelf ziek meld.
Tot nu toe ziek gemeld bij heftige migraine aanvallen en verder een keer toen ik twee dagen niet mocht lopen. Eigenlijk wilde ik toen wel gaan werken, maar kreeg het er niet door. :+

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:53

VivaLaVida schreef:
Ik lees hier "als ik migraine heb ga ik gewoon werken"
Nou weet niet wat voor migraine jullie dan hebben maar als ik dat heb kan ik geeneens uit mijn woorden komen :') of zien ...

Dat was ik :') en inderdaad datbwas geen suwcces. 2 keer geprobeerd, voordat ik daadwerkelijk wisr dat ik migraine had, maar dat doe ik nooit meer, ik kon namelijk na een half uur helemaal niets meer.
Dat was de periode dat ik 3 keer per week een aanval had en een beetje moedeloos werd van het in bed liggen. Gelukkig had mijn baas het ook gelijk door :')
Na een half uurtje kon je me opvegen.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:23

Toen ik nog in de horeca werkte melde ik me ziek bij een verkoudheid. Klinkt slap, maar ik denk dat geen enkele gast het prettig vind als een serveerster de hele tijd aan het hoesten en niezen is. (stel je voor, 5 borden in je armen en dan flink moeten niezen :') )

Nu werk ik op een stoeterij, en dan meld ik me eigenlijk helemaal niet ziek, tenzij ik niet meer op m'n eigen benen kan staan of over moet geven. Met een griepje of koorts ga ik gewoon lekker werken. Ik ben altijd een stuk sneller beter als ik gewoon lekker buiten in de frisse lucht bezig ben, dan dat ik als een theedoek een beetje op bed lig en niks doe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:43

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf op de middelbare school vrij snel ziek melde. :o
Bij een studie vind ik dat je het zelf moet weten, het immers je eigen opleiding en geld dat je verpest als je je te snel en te vaak ziek meldt haha. Met werk zou ik mezelf eigenlijk nooit ziek melden, tenzij je écht te ziek bent om je werk uit te voeren. Ik kan mij voorstellen dat iemand die in de bouw werkt, sneller niet in staat is om zijn werk uit te voeren als bijvoorbeeld een ict-er is die een eigen kantoortje heeft. :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:01

Rebeccaa schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf op de middelbare school vrij snel ziek melde. :o
Bij een studie vind ik dat je het zelf moet weten, het immers je eigen opleiding en geld dat je verpest als je je te snel en te vaak ziek meldt haha. Met werk zou ik mezelf eigenlijk nooit ziek melden, tenzij je écht te ziek bent om je werk uit te voeren. Ik kan mij voorstellen dat iemand die in de bouw werkt, sneller niet in staat is om zijn werk uit te voeren als bijvoorbeeld een ict-er is die een eigen kantoortje heeft. :)

Ben ik niet met je eens hoor. Vaak ben je op de Middelbare school nog gewoon leerplichting en heb je dus gewoon te gaan als je niet echt wat mankeert.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:17

Lastig hoor dit. Ik meld mij ziek als ik echt ''ziek'' ben. Dus koorts of zo misselijk dat ik blijf overgeven e.d. Inderdaad zoals velen al zeggen zodra ik het gevoel heb dat ik in mijn bed moet blijven liggen.

Ik heb het wel eens gehad toen ik al aan het werk was. Ik had al heel lang last van een verwaarloosde blaasontsteking die niet leek te verdwijnen en het leek wel in mijn rug te schieten. Ik stond flink gebogen en kon haast niets meer. Mijn werkgever vond het niet ernstig genoeg en heeft mij voor de keuze gesteld of blijven of nooit meer terug komen. Ik koos om weg te gaan ivm de pijn en dat was maar goed ook want ik had nierstenen waar je u tegen zei. Je ziet aan mij vaak niet dat ik lichamelijke ongemakken ervaar dus is het voor anderen heel moeilijk in te schatten wanneer ik ziek ben of niet. Daarom twijfel ik ook wel vaak aan mijn eigen kunnen.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:31

Als ik al deze verhalen lees, ben ik blij dat ik de optie heb om ook thuis te werken. Ik vind het namelijk vooral voor de anderen in mijn werkruimte heel vervelend als ik "ziek" ben, dan bedoel ik vooral verkouden. Als ik constant moet hoesten of snotteren, terwijl ik wel gewoon kan werken, maar het naar mijn mening de anderen te veel afleid, dan ga ik lekker thuis werken.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:32

Toch zorgt doorlopen er in heel veel gevallen voor dat het langer duurt voor je weer volledig hersteld en daar heeft je werkgever uiteindelijk meer last van dan dat je er een aantal dagen tussenuit bent. Daarmee zeg ik niet dat je voor iedere scheet die dwarszit thuis moet zitten maar doorlopen met een flinke verkoudheid/ griep (en koorts) is ook niet zonder risico's. En een echte griep duurt geen dagje. Vanuit het oogpunt van de werkgever zijn er zelfs ook echt wel een aantal argumenten om je vooral wel ziek te melden. Je bent een stuk minder productief, er is een kans dat je collega's aansteekt en er is een kans dat er wat met je gebeurt tijdens het reizen van en naar je werk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:33

Ik moest me vorige maand ziekmelden omdat ik met twee overbelaste polsen zat. Dat ziekmelden ging niet van harte van mijn kant, want ik ben gek op mijn werk, maar zonder polsen kom ik niet ver (hippische journalistiek online).

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:36

Ik meld me niet gauw ziek. Pas als ik ook echt mijn bed niet meer uit kan komen.
2 maanden geleden was ik mijn stem kwijt en ik ben baliemedewerkster en telefoniste. Ik vroeg toen of ik naar huis mocht, want ik kon gewoon niet werken. Voelde me er rot over zeker toen de bedrijfsleiding het er niet echt mee eens was. Ik laat me ook liever naar huis sturen dan dat ik me ziek meld. Ga het altijd wel proberen!