Extreem ontstoken teen/voet, gouden tip gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_R

Re: Extreem ontstoken teen/voet, gouden tip gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 12:34

Dankjewel Nivada!

Verdoving is uitgewerkt nu, soort van aan het doodgaan.. ;( Zelfs met ibuprofen..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:41

Beterschap! Ik weet ongeveer hoe pijn dit doet.
Ik had aan beide grote tenen ingegroeide teennagels, deze zijn tegelijk geopereerd (ik was toen 12)
Die spuiten waren inderdaad heel pijnlijk, en daarna ook zeker nog een week.

Ik had een dekenboog van het groene kruis, zodat je voeten vrij kunnen bewegen onder de dekens/dekbed. Mss nog een tip voor jou?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:45

Nadita, dat is ook mijn ervaring! Brr, die spuiten zijn nasty TS, maar je hebt het overleeft. Nu goed aan de pijnstillers, toch rust proberen te houden en dan is het zo voorbij!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 12:52

Jaa die spuiten waren echt lelijk!
Een dekenboog klinkt heel goed! Is dat bij de thuishulp te halen? Dikke kans dat ik vannacht inderdaad er goed last van heb, en slaap altijd op mn buik.. ook lastig.. Mocht vannacht niet gaan ga ik daar zeker naar kijken! :D Nooit van gehoord!

Amanda, inderdaad! Ik heb het gered! :+ Pootje ligt omhoog, pijnstiller erin. En aftellen tot ik mag gaan slapen en het voorbij is..

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:21

Hopelijk gaat het vanafnu alleen maar beter.
Succes! En beterschap!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:41

Koraal maakt blijkbaar meer kapot dan je lief is... ;)

Wat een narigheid. Hopelijk heeft je teen nu letterlijk lucht gekregen en gaat het vanaf nu alleen maar beter! Sterkte! :(:)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:53

naast ibuprofen ook paracetamol erbij nemen dat versterkt de werking! Ik hoop dat het snel minder word!

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:54

Dat had ik toen ook. Heb echt liggen janken. Advies: sterkere pijn stillers vragen!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:23

Ik heb een soortgelijke ingreep gehad en kan me nog goed herinneren hoe pijnlijk die spuiten waren, voor mijn gevoel staken ze sateprikkers door mijn teen heen, zo'n zeer deed het :') en ik moest ook nog een eind naar huis fietsen, had niemand die me kon rijden.

Sterkte en beterschap!

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:34

Een week, en dan is de pijn weg.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 19:21

Nou, het schiet maar niet op.. De pijn werd vrijdag (twee dagen later) alleen maar heviger en was aan het kloppen. Ik naar de huisarts gebeld, kon gelijk een kwartier later terecht. De wond zag er nog enigszins goed uit vond de arts en ze vond het ook bizar waar de pijn vandaan zou komen. Deze zit namelijk ook vooral in m'n enkel ook, waar toen de ontsteking naar door is getrokken.
Ivm situatie met koraal doorgestuurd naar het ziekenhuis om foto's te maken. Om te kijken, als ze het zouden kunnen zien al, of er wellicht toch koraal in de teen zat. Dit was gelukkig niet het geval in hoeverre ze konden zien. Maar de pijn helaas wel :( met wederom een nieuwe antibioticakuur naar huis gestuurd, waar ik samen met de pijn in m'n voet ook goed ziek ben van griep. Zucht.. Gaat m'n voetje nog een keer over... -O-

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:26

Tjee wat een narigheid met die teen van jou, net je hele topic doorgelezen.
Veel beterschap en hopen dat deze kuur wel aanslaat!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:29

Wonden door koraal kunnen tot drie maanden veel last geven, koraalwonden opgelopen in subtropische en tropische gebieden die flink ontstoken raken moeten op kweek gezet worden aangezien je daar zeer specifieke antibiotica voor moet hebben. Heb niet het hele topic gelezen maar is dat in jouw geval ook gebeurt??

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 06:15

Misschien dat een lymfe massage je genezing voorspoedigt? Beterschap!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:37

Hoe is het nu met je voet??

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:45

Oh bah ik heb het hele topic mee gelezen echt naar! :(:) hoop dat je teen snel beter wordt :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:55

Ik heb niet het hele topic gelezen maar mocht je nou wildvlees hebben (wat moet worden weggesneden). Koop dan online een zilvernitraat stift! Op verzoek van een bokker heb ik dit ook gedaan en na een lange (paar maanden) weg van stiften is me wildvlees uiteindelijk weg gegaan. Ik heb ooit bij mijn andere grote teen ook wildvlees gehad en dat is chirurgisch weggesneden. Uiteindelijk heeft dat geleid tot een stuk nagel wat nu schuin groeit dus toen ik voor mijn andere teen door de HA weer naar het ziekenhuis werd doorverwezen ben ik naar een andere oplossing gaan zoeken. Overigens was de pijn die periode echt ondragelijk dus al met al ben ik 100% beter geholpen door die stift. Alleen duurt het gewoon erg lang (een maand of 5 denk ik) maar het is het waard!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 16:48

Wat lief om nog te vragen! Het gaat op zich best goed! De wond geneest goed naar mijn mening en de pijn is ook afgenomen. De antibioticakuur is sinds donderdag af en lijkt vrij goed zijn werk te hebben gedaan. Heb wel nog wat lichte pijn in m'n enkel, waar toen ook de ontsteking zat. Maar weet niet of dat nu komt omdat nog niet helemaal weg is, of het feit dat ik vrijdag van m'n fiets ben aangereden en een flinke smak heb gemaakt op m'n linkerkant. Denk een combi van. En ook de teen is soms wat gevoelig, maar niet meer zo extreem als eerst. En vandaag voor het eerst weer normale schoenen aangehad *\o/* Dus ik was helemaal in m'n nopjes vanmorgen voor m'n schoenenkast!

Loesje, dankjewel!
Nathalie, het wildvlees is bij de ingreep al weggesneden. Doordat de wond veel bloedde is dit niet helemaal weggesneden zoals ze wou, maar voldoende. En ik denk gezien hoe het nu geneest dat het ook voldoende was!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 13:05

Nou jongens serieus, nog even en ik hak m'n voet er af.. Gisteravond begon ik weer pijn te krijgen in m'n teen en vanmorgen was het weer zo ver, ja hoor, weer ontstoken.. -O- Gelijk naar de huisarts gebeld, want na 11 weken ben ik 't afwachten nu wel beu. Nu bij de huisarts die aan gaf dat er geopereerd moest gaan worden toen. En die zag het gelijk, de operatie is niet goed gedaan, waardoor er wederom een ontsteking ontstaat.. En het kan zelfs zo zijn dat er een stukje nagel in m'n wond is gekomen en eronder zit. Dus weer opnieuw opereren ;(
Ben het nu echt zoooo beu! _-:( En het feit dat ik weet wat me te wachten staat en deze nog erger wordt, vind ik nog erger..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:40

Pff vervelend dit!
Dat is dus ook de reden waarom ik bij mijn andere voet naar een andere oplossing ben gaan zoeken. Bij jou is het dus ook niet goed operatief weggehaald.. en daar betaal je dan een rekening van 400 euro voor!
Echt balen zeg, zou je niet naar een podoloog kunnen om te kijken of er echt geen andere optie is?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:42

Corelli schreef:
Terug naar de HA, als de ontsteking zich verder omhoog werkt, ben je verder van huis

Precies, het klinkt eigenlijk een beetje als een bloedvergiftiging, zou er wel voorzichtig mee zijn.

Of is dit inmiddels achterhaald.. Sterkte in ieder geval!

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:07

Ah jeetje het zit je niet mee! Ik heb net het hele topic in 1x gelezen en hoopte eigenlijk op goed nieuws nu..
Echt balen dat het nu weer terug is, veel sterkte de komende tijd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:14

Ts, is de boel de vorige keer nog op kweek gezet en is er duidelijk gemaakt dat er voor wonden van subtropisch koraalrif specifieke antibiotica nodig is?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:21

:( Het zit je niet mee hè... Sterkte

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:24

Ahh meis wat een ellende zeg, ik weet hoe jij je voelt..! :(:)

Met mijn teen gaat het ook niet goed, hetzelfde verhaal. Ze gaan een stuk van de nagel (ook onderhuids) eruit snijden....