te lage hartslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:28

Pidoro: TS is ziek, die heeft helemaal niks aan mensen die haar een schuldgevoel aanpraten. Het is heel erg als je zelf iemand verloren bent maar dat is geen reden om TS op deze manier aan te vallen. Niemand kiest bewust voor een eetstoornis. Daar kom je in terecht omdat er andere problemen spelen, en voordat je het beseft zit je helemaal klem in je angsten. TS heeft professionele hulp nodig, geen wijzend vingertje.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:30

Pidora het heeft echt geen zin voor TS dat je zo'n emotionele reactie plaatst.. TS zou toch liever ook een gelukkig leventje lijden? Het is vreselijk dat je je man bent verloren maar dat staat echt los van deze situatie. :\ TS ik denk dat ik niet veel anders kan doen dan je veel sterkte te wensen.. Heftig allemaal.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:32

Pidoro, ten eerste sterkte met het verlies van je man, maar ik denk dat het vanuit medisch oogpunt gemakkelijker is een lichamelijke zieke patiënt te hebben die geestelijk meeknokt dan een patiënt die mentaal zo ziek is, dat het lichaam het opgeeft -O-

Wens je veel kracht toe, Emily, ook de mensen in je omgeving.

En als er ook maar iets is, wat ik voor je zou kunnen betekenen, laat het me weten :(:)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:35

Ik denk dat de post van Pidoro wel heel nuttig is. Zo kan ts ook zien hoe het is om machteloos aan de zijlijn te staan. Maak de situatie voor pidoro ook niet moeilijker.. waarom die kritiek? Wees blij dat ze een bijdrage levert en het wilt delen. Ik snap dat dit een topic over ts is, maargoed.. Veel sterkte pidoro :(:)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:41

Danique_G schreef:
Ik denk dat de post van Pidoro wel heel nuttig is. Zo kan ts ook zien hoe het is om machteloos aan de zijlijn te staan. Maak de situatie voor pidoro ook niet moeilijker.. waarom die kritiek? Wees blij dat ze een bijdrage levert en het wilt delen. Ik snap dat dit een topic over ts is, maargoed.. Veel sterkte pidoro :(:)

Dat kan je niet zien op het moment dat je zo in de knoop zit met jezelf. Dat heeft TS ook al aangegeven..
En als je het al wel kan zien is het vooral erg frustrerend als je er niks aan kan veranderen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:42

pidoro schreef:
Weet je uberhaupt waar je mee bezig bent ?
Je slaat iedereen die je wilt helpen om je heen weg,hiermee kwets je je naasten heel erg. Denk eens aan je ouders door wat voor hel zei gaan.
Het klinkt meschien hard maar je zou een flink onder handen genomen moeten worden en niet een klein beetje ook.
Ik heb mijn man verloren aan hart problemen die te laat ontdekt zijn ,maar ik wou dat hij nog leefde, en jij wilt nu al uit het leven stappen.
Je bent pas 16 jaar je hebt nog een heel mooi (indien je meewerkt) leven voor je,al zal de weg zeker niet makkelijk zijn.
Succes al denk ik niet dat het veel zal helpen ,want mede bokkers hebben je hele goede tips en zelfs hulp aangeboden.
|( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |(

Hoe vervelend dat ook is... een ander moet/kan nooit de reden zijn om jezelf beter te krijgen (als je dat niet wilt).

Anoniem

Re: te lage hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:46

Brainless: Langs de andere kant, TS is 16. Ik denk dat zij, zeker in deze staat, niet in staat is om na te denken wat zij wel of niet wil. En dat is maar goed ook, want juist daarom zal ze verplicht opgenomen kunnen worden; je bent niet volwassen en hebt dus geen keus. En als TS mag verwoorden waarom zij vindt dat ze niet geholpen hoeft te worden of het niet nodig vindt of niet verder wil, mag iemand anders ook best verwoorden waarom zij vindt dat ze wél het beste moet maken van het leven. Hoe moeilijk dat ook is te begrijpen voor een ander.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:46

En als je al niet eens aan jezelf kunt denken, is aan de toestand van een ander denken nog moeilijker. Je kan pas voor anderen zorgen, als je eerst voor jezelf zorgt. Dus ts, alleen jij bent nu even belangrijk en de hulpverleners weten dat ook gelukkig. Ik hoop dat gedwongen opname onnodig is omdat je dan zelf inziet dat het niet meer gaat, maar als het wel op dat punt moet komen; dan kun je ze er later ongelooflijk dankbaar voor zijn dat het bestaat. Later inderdaad, want nu snap ik ook heel goed dat jij anders denkt :(:)
Het komt goed meis, heb er vertrouwen in :(:)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-07-14 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:47

vuurneon schreef:
En als je al niet eens aan jezelf kunt denken, is aan de toestand van een ander denken nog moeilijker. Je kan pas voor anderen zorgen, als je eerst voor jezelf zorgt. Dus ts, alleen jij bent nu even belangrijk.

Met het probleem alleen dat TS duidelijk niet voor zichzelf wíl zorgen. Wat ik kan begrijpen met een stoornis; maar juist daardoor is het dus héél fijn dat TS nog minderjarig is en daardoor niet de touwtjes in eigen handen heeft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:49

chelle_dora schreef:
vuurneon schreef:
En als je al niet eens aan jezelf kunt denken, is aan de toestand van een ander denken nog moeilijker. Je kan pas voor anderen zorgen, als je eerst voor jezelf zorgt. Dus ts, alleen jij bent nu even belangrijk.

Met het probleem alleen dat TS duidelijk niet voor zichzelf wíl zorgen. Wat ik kan begrijpen met een stoornis; maar juist daardoor is het dus héél fijn dat TS nog minderjarig is en daardoor niet de touwtjes in eigen handen heeft.

Daarom zeg ik het ook ;)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:54

In overleg met TS is besloten dit topic definitief op slot te zetten. :)