Ongesteld maar toch paardrijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Ongesteld maar toch paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:08

Ben jij maar 1 dag ongesteld dan? :') Nee ik snap wat je bedoelt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:09

Meestal duurt het wel een weekje. :D Maar gewoon lekker paardrijden hoor!
In het begin zijn tampons misschien een beetje eng en is het lastig inbrengen,
maar dat went vanzelf!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:13

Nee maar 1 dag van de 4/5 rij ik echt en de rest sta ik met beide benen op de grond

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:40

Sem_ schreef:
Meestal duurt het wel een weekje. :D Maar gewoon lekker paardrijden hoor!
In het begin zijn tampons misschien een beetje eng en is het lastig inbrengen,
maar dat went vanzelf!

Gelukkig heb ik dat niet :-O Ik ben t maar 2 dagen en thats it... dokter zegt dat t normaal is.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 00:13

bij mij 3/4/5 dagen verschilt een beetje..

midden op vakantie ben ik het ook hebben jullie hier nog tips voor?

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:31

lienieminie schreef:

Ik zou met ongesteldheid dan niet gaan zwemmen, je hebt dan de kans je tampon kwijt te raken(i know is vies, maar gebeurd echt). Voor de rest gewoon t zelfde als normaal, neem in ieder geval genoef asprines. ibuprofen, tampons en/of maandverband mee. Ik ben t straks ook op vakantie, maar doe gewoon t zelfde als thuis. Houd er wel rekening mee dat je niet thuis bent, dus niet alles bij de hand hebt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:33

Suusje92 schreef:
lienieminie schreef:

Ik zou met ongesteldheid dan niet gaan zwemmen, je hebt dan de kans je tampon kwijt te raken(i know is vies, maar gebeurd echt). Voor de rest gewoon t zelfde als normaal, neem in ieder geval genoef asprines. ibuprofen, tampons en/of maandverband mee. Ik ben t straks ook op vakantie, maar doe gewoon t zelfde als thuis. Houd er wel rekening mee dat je niet thuis bent, dus niet alles bij de hand hebt.

Ik sta echt te kijken van de fabels die in dit topic rondzingen. := Dat dat anno 2015 allemaal nog gedacht wordt.

Je raakt je tampon niet kwijt in het zwembad. Waarom zou je ook? Je raakt je tampon toch ook niet kwijt op het droge? Die tampon weet echt niet dat ie in het zwembad is hoor.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:39

Amaris schreef:
Ik sta echt te kijken van de fabels die in dit topic rondzingen. := Dat dat anno 2015 allemaal nog gedacht wordt.

Je raakt je tampon niet kwijt in het zwembad. Waarom zou je ook? Je raakt je tampon toch ook niet kwijt op het droge? Die tampon weet echt niet dat ie in het zwembad is hoor.

Waarom ben ik m dan al meerdere keren kwijtgeraakt, ongeacht hoe diep ik m erin stouw?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:40

Dan is er iets mis met jouw inbrengen oid. Misschien die van OB met inbrenghulsje eens proberen?

Je tampon weet niet dat ie in het water is want er komt geen water in je poes.

Om dus te stellen dat iedereen tijdens zwemmen de tampon kwijt raakt... eeuuhh... nee.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:41

Amaris schreef:
Dan is er iets mis met jouw inbrengen oid. Misschien die van OB met inbrenghulsje eens proberen?

Je tampon weet niet dat ie in het water is want er komt geen water in je poes.

Om dus te stellen dat iedereen tijdens zwemmen de tampon kwijt raakt... eeuuhh... nee.

Mag jij raden welke tampons in gebruik..

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:42

Pfff... Ik ben wel eens anderhalve week ongesteld geweest, en dat heb ik eigenlijk best vaak :(

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:45

Nou dat is mij nog nooit overkomen! Tampon kwijt raken haha!

Vroeger met paardrijden plakte ik 2 van die hele lange maandverbanden achter elkaar zo had het geen kans om door te lekken (deed ik snachts ook wel eens) en nu gebruik ik tampons en hier kan je makkelijk mee rijden!

Ik heb dinsdag mijn laatste pil in genomen en ik werd donderdag ongesteld en ik denk dat vandaag mijn laatste dag is dus ik ook een week!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:57

Gelukkig ben ik nog maar 3 dagen lichtjes ongesteld sinds ik aan de pil zit.. maar vroegah deed ik zo'n grote maandverband in bij het paardrijden. Ook ik mocht nog geen tampon van mijn moeder (maar volgens mij was daar meer om het idee dat ik 'daar' nog nooit wat 'in' had gehad dan door ziekte)
Uiteindelijk tampons gaan gebruiken toen ik midden in de vakantie ongesteld zou moeten worden en sindsdien wissel ik het af. Overdag tampon, verwisselen om de 4 uur en snachts maandverband. s'nachts bloed ik echter niet of nauwelijks.

Als het inbrengen van de tampon zeer doet; ga dan met 1 been op de dichtgeklapte wc bril staan en vooral ontspannen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:25

Huh wauw een tampon kwijt raken hoe is dat mogelijk? Of je moet 20 kinderen gehad hebben? :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:31

Getsie drijft er een tampon rond.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:51

Als je tampon pijn doet dan heb je m of niet ver genoeg ingebracht of je hebt een te grote ingebracht.

En ik denk ook dat je tampon onjuist is ingebracht als deze er tijdens het zwemmen uitkomt. Ik zwem regelmatig met tampon en dit is nog nooit een probleem geweest.

De tip die ik trouwens van mn moeder gekregen heb voor het inbrengen is richting je billen duwen.

Ik heb ooit eens een supertampon van mn moeder ingebracht om te "oefenen" toen ik een jaar of 10 was en nog nooit ongesteld was geweest..... Auwie.... := Had t moeders niet gevraagd maar ben toen met dikke tranen naar dr toe gegaan omdat ik m er ook niet meer uitkreeg. Ondanks dat "trauma" gebruik ik nog steeds tampons :Y)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:03

Maartje1990 schreef:
Als je tampon pijn doet dan heb je m of niet ver genoeg ingebracht of je hebt een te grote ingebracht.

En ik denk ook dat je tampon onjuist is ingebracht als deze er tijdens het zwemmen uitkomt. Ik zwem regelmatig met tampon en dit is nog nooit een probleem geweest.

De tip die ik trouwens van mn moeder gekregen heb voor het inbrengen is richting je billen duwen.

Ik heb ooit eens een supertampon van mn moeder ingebracht om te "oefenen" toen ik een jaar of 10 was en nog nooit ongesteld was geweest..... Auwie.... := Had t moeders niet gevraagd maar ben toen met dikke tranen naar dr toe gegaan omdat ik m er ook niet meer uitkreeg. Ondanks dat "trauma" gebruik ik nog steeds tampons :Y)

_O- _O- Wel sneu. :+

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:42

Geryon schreef:
Huh wauw een tampon kwijt raken hoe is dat mogelijk? Of je moet 20 kinderen gehad hebben? :=

Beetje raar zeggen dit, of je moet 20 kinderen hebben gehad(oftewel je schede is zo gigawijd!), maar goed, ik was toen 14/15, laatste keer dat ik heb gezwommen XD

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 15:50

Maartje1990 schreef:

Hoe bedoel je?

Sneu!! Wat zei je moeder ervan dan?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:31

Pfff dat weet ik niet meer haha, volgens mij moest ze stiekem wel een beetje lachen. Ze hadden ook gewoon op dat doosje moeten zetten "hou buiten bereik van kinderen (of 10 jarige dochters :+ )" >;)

En met dat richting je billen is als je de tampon inbrengt de tampon richting je billen duwen tot je niet verder kunt. Als je rechtdoor gaat dan zal die nooit goed Zitten en dus pijnlijk

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:33

Dat is inderdaad ook een les die ik heb geleerd toen ik weer hulzen ging gebruiken. Naar achter richten en niet naar boven, anders gaat het niet goed.

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:12

Ik heb toch een vraagje.
vandaag thuis gebleven en een tampon in gehad. ging best goed. Maar morgen moet ik paardrijden en 2x een half uur fietsen. ga je het dan niet voelen?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:27

Nee hoor! Een tampon voel je echt niet als je hem ver genoeg hebt ingebracht. :)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:34

Laagje wcpapier bovenop je maandverband :)). Papier absorbeert het bloed en houdt het vast (bij maandverband ligt het er meer op) dus je lekt minder snel.

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:37

Ik doe gewoon altijd een tampon in met voor de zekerheid nog een inlegkruisje, maak zo een buitenrit van 3 uur als ik ongesteld ben, nog nooit last gehad van doorlekken oid :P