Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mri schreef:Genja, dat mensen hun allergie niet weten komt omdat er zoveel dingen zijn waar geen link wordt gelegd, altijd /vaak buikpijn/kramp na het eten wat de ene keer veel erger is dan de andere of bv ziek worden van paracetamol (lactose), acne (tarwe), raar gevoel in mond na het eten (kiwi).
Zo zijn er nog meer dingen. Officieel (volgens de tests) heb ik heen allergieën. Dat ik onder de uitslag zit en buik krampen heb als ik lactose heb gebruikt, of dat ik na 2 kiwi's niet meer kan praten omdat m'n tong is opgezwollen zijn dus officieel geen allergieën.
Want uit de bloedtesten kwam niks.
Ik weet dus dat ik er heel erg op reageer, maar het is geen allergietje.
Maar er zijn dus ook veeeel mensen die de link niet leggen. Want zij weten niet beter, of misschien wel, mar zijn ze getest en de testen waren negatief
) dus je denkt toch niet dat ik hun toegang wel geven tot mijn medische dossier?
kwita schreef:Altijd doen , het kan je leven redden...en ach zo interresant is het niet om er in te neuzen wat een ander heeft toch
vuurneon schreef:Goed, ik was het spuugzat dus iemand erbij gehaald die wel bevoegd was; haar geniale oplossing? 'Dan streep je het toch gewoon door??'.
Wij doen gewoon veel te moeilijk! En als er iets in je digitale dossier staat dat niet klopt of dat je niet wilt delen dan smeer je er gewoon wat typex overheen

Shadow0 schreef:vuurneon schreef:Goed, ik was het spuugzat dus iemand erbij gehaald die wel bevoegd was; haar geniale oplossing? 'Dan streep je het toch gewoon door??'.
Wij doen gewoon veel te moeilijk! En als er iets in je digitale dossier staat dat niet klopt of dat je niet wilt delen dan smeer je er gewoon wat typex overheen
weer een probleem opgelost haha. Mijn vertrouwen groeit met de dag! En ik maar denken dat die vrouw van de apotheek gewoon een stomme opmerking maakte, maar het was gewoon geniaal!

M_D_H schreef:Mijn moeder is dus mondhygiëniste.
En zij kan van de patiënten die ze heeft gewoon zien welke medicijnen ze gebruiken en waar ze voor behandeld worden...
En dit ziet zij dus op het moment dat zij het dossier opent om de behandeling aan te vullen of om medicijnen te adviseren...
No offence...
Maar zo heeft zij al een keer een 14 jarig meisje in de stoel gehad waarbij de het behandelplan dus in het dossier wilde zetten en dat ze toen zag staan dat het meisje geadviseerd werd om een zwangerschap test te halen...
Gewoon omdat in zo'n epd dus alles op een algemene plek verzameld wordt...
Verschrikkelijk is dat
En dan kunnen we nu zeggen, maar dit gaat alleen over medicijnen en alleen op aanvraag... maar Hey... je dokter weet echt wel welke medicijnen er voor welke soa gebruikt wordt hoor...
Ik heb daar dus echt geen zin in...
En mijn moeder zelf ook niet...
Dus bij ons in het gezin vult niemand ja in...
Danique_G schreef:Maar dat lijkt mij dus beroepsgeheim dat je dit prive houd. Misschien voor een mondhygiëniste niet zo boeiend maar ze mag er toch niets mee doen.
M_D_H schreef:Tuurlijk houd ze het voor zich...
Ze praat wel over haar werk maar verteld nooit wie het was...
Maar dan nog...
Mijn, bij wijze van spreke, fysiotherapeut hoeft niet te weten dat ik een soa heb gehad...
Een voorbeeld he...
sallandval schreef:M_D_H schreef:Tuurlijk houd ze het voor zich...
Ze praat wel over haar werk maar verteld nooit wie het was...
Maar dan nog...
Mijn, bij wijze van spreke, fysiotherapeut hoeft niet te weten dat ik een soa heb gehad...
Een voorbeeld he...
Ik kan me ook voorstellen dat niet iedereen er op zit te wachten dat vader/moeder/oom/tante weet van een soa, voorgeschreven pil of zwangerschapstest als je behandelaar toevalligf ook familie is.
vuurneon schreef:Klopt en een proactieve houding ook bij de patiënt, zodat de wisselwerking helemaal goed kan zijn.
Overigens blijft op mijn medicijnpaspoort ook hardnekkig 1 medicijn staan die ik al 6 jaar niet slik. Elke keer wéér op die lijst en als ik dan vraag of het eraf kan zeggen alle dames van de apotheek daar; ja, maar wij zijn niet bevoegd! Dus wij kunnen het er niet afhalen. Goed, ik was het spuugzat dus iemand erbij gehaald die wel bevoegd was; haar geniale oplossing? 'Dan streep je het toch gewoon door??'. Nu heb ik ook een hele bijzondere apotheek dat echt een compleet rampenplan is (zowel voor patiënten, klanten als voor professionals) dus je denkt toch niet dat ik hun toegang wel geven tot mijn medische dossier?
M_D_H schreef:Of zoals mijn moeder ook al een keer heeft gehad, een vriend van de familie die zij ook behandeld.
Die niet verteld had dat hij kanker had en dat de vooruitzichten heel slecht was... dat was een bewuste keuze van hem omdat hij niet wilde leven als of elk moment de laatste kon zijn. Het leven moest gewoon blijven zoals het was...
Alleen stond het dus wel in zijn dossier...
M_D_H schreef:Of zoals mijn moeder ook al een keer heeft gehad, een vriend van de familie die zij ook behandeld.
Die niet verteld had dat hij kanker had en dat de vooruitzichten heel slecht was... dat was een bewuste keuze van hem omdat hij niet wilde leven als of elk moment de laatste kon zijn. Het leven moest gewoon blijven zoals het was...
Alleen stond het dus wel in zijn dossier...
genja schreef:vuurneon schreef:Klopt en een proactieve houding ook bij de patiënt, zodat de wisselwerking helemaal goed kan zijn.
Overigens blijft op mijn medicijnpaspoort ook hardnekkig 1 medicijn staan die ik al 6 jaar niet slik. Elke keer wéér op die lijst en als ik dan vraag of het eraf kan zeggen alle dames van de apotheek daar; ja, maar wij zijn niet bevoegd! Dus wij kunnen het er niet afhalen. Goed, ik was het spuugzat dus iemand erbij gehaald die wel bevoegd was; haar geniale oplossing? 'Dan streep je het toch gewoon door??'. Nu heb ik ook een hele bijzondere apotheek dat echt een compleet rampenplan is (zowel voor patiënten, klanten als voor professionals) dus je denkt toch niet dat ik hun toegang wel geven tot mijn medische dossier?
Rare apotheekt kan mij geen medicijn bedenken die ik niet uit de actuele medicatie mag halem. Als jij als patiënt zegt dat je het niet meer gebruikt en het dus ook niet meer recent gehaald is verwijder je het toch gewoon?
(als mooi voorbeeld; ze weigerden de enige bezoeker in de apotheek te helpen omdat ze geen nummertje had getrokken
toen mijn buurman een goede verbetertip gaf zei de dame; 'Meneer, wij doen het op onze manier!!! En dat blijft zo!!' en 1 dame heeft de gewoonte om elk medicijn die je hebt hardop te bespreken; 'dus u heeft last van aambeien??' Dus de hele toko weet precies wat je waarvoor gebruikt en zelfs waar
. Ik zou wel willen wisselen van apotheek, maar deze zit dichtbij
Het is net een toneelstuk dat ze opvoeren, want je gelooft je ogen soms niet
'het ligt zo laat klaar' = tel er rustig nog een uur bij op en dan ligt het nog niet klaar en zijn ze je recept alweer kwijt en geven ze de doktersassistenten de schuld
. Dus nee, ik (en dus de hele toko
) hoef niet hardop te horen van die dame; 'dus u heeft een schimmelinfectie opgelopen? Goh, en 2 maand geleden al aambeien! Dat is vervelend! En o ik zie dat ik ook nog een wrat hebt laten verwijderen?? Danique_G schreef:Nee ik bedoelde dat zij toch eem beroeps geheim hebben en dus niets mogen doen met die info zoals 'jou soa'. Bijvoorbeeld, ik spaar soa's, maakt mij echt niets uit wie dat ziet. Wat niet weet wat niet deert wie dat allemaal ziet.
Shadow0 schreef:Danique_G schreef:Nee ik bedoelde dat zij toch eem beroeps geheim hebben en dus niets mogen doen met die info zoals 'jou soa'. Bijvoorbeeld, ik spaar soa's, maakt mij echt niets uit wie dat ziet. Wat niet weet wat niet deert wie dat allemaal ziet.
Heb je alle voorbeelden gelezen? Ik geloof toch dat er duidelijk is uitgelegd dat het heel wat wel kan deren... Dat het jou niet uitmaakt is natuulijk prima - maar ik hoop dat je je wel kunt voorstellen dat dit soort informatie wel degelijk situaties kunt geven die nadelig kunnen zijn, en dat iemand er daarom voor wil kiezen niet alles te delen?