Ontzettend ranzig en vet haar, help!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

crystal1

Re: Ontzettend ranzig en vet haar, help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:18

Je kunt wel verzorgingsproducten gebruiken maar alleen in je punten. Anders wordt je haar sowieso vet van boven.
Wat ook kan helpen is je haar niet 1x wassen maar 2 x wassen achter elkaar.
Vaak zie ik ook bij klanten dat hun haar na 1 x wassen niet goed schoon is, (dat het nog geen eens schuimt)en vaak komt dat door een siliconenlaagje wat de meeste shampoo's hebben.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:25

xJitskee schreef:
Ik geloofde zelf niet zo in allerlei dure shampoos, maar nu ik al die positieve reacties over de 'yes to' lijn lees, ga ik het ook maar eens proberen. Mijn haar zit de ochtend nadat ik het heb gewassen altijd vreselijk, heb van mezelf best droog haar, maar na een dag was het alweer vies en vettig.
Wat ik dan niet heb gelezen,zijn jullie met het gebruik van deze shampoo nog conditioner nodig of zijn deze voedend genoeg?

Ik merkte 0,0 verschil met yes to. Vond het vooral een hoop geld voor een matige lijn :)

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 07:10

Ik volg even. Ik heb ook heel dik haar wat snel vet wordt. Gezien wij hier ook een winkel hebben die yes to verkoopt, ga ik vandaag maar heen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 07:45

Ik vind de "yes to" lijn ook erg duur. Gebruik geen conditioner, mijn haar ziet er gewoon verzorgd uit. Ook de dag na het wassen (en dat was voorheen mijn probleem, dat ik dan alleen een staart in kon omdat het er anders vreselijk vies uit zag).
Ik vind de shampoo ook niet echt optimaal, maar gebruik het denk ik nu een maand en merk wel degelijk verschil. Moest wel even doorbijten in het begin.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:25

Of naar Noorwegen verhuizen. :D Ik merk dat ik hier veel minder snel vet haar heb. Ik heb geen idee of het door de lucht komt of door het water hier waarom het minder snel vet wordt.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:00

Vandaag de carrots gekocht....ben benieuwd

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:31

Hoe gaat het met de mensen die yes to shampoo gebruiken?

Ik heb nu een periode dat mijn hoofdhuid ontzettend jeukt, schilfert en onder de wondjes zit. Ook is mijn haar weer sneller vet. Ik gebruik geen andere shampoos, alleen yes to carrots en de conditioner.
Wat doen jullie als je last hebt van de bovenstaande klachten?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:44

Janine1990 schreef:
luffwinny schreef:
Je haar elke dag wassen word het juist vet van, probeer het is 3 keer in de week te wassen , wel even volhouden. Eventueel tussendoor een keer droogshampoo .

Dat ga ik niet doen, elke dag een vieze muffe cap op je kop en dan drie keer in de week wassen, terwijl dat eerder na twee maanden geen resultaat heeft gegeven. Behalve een verdubbeling van het aantal bulten op mijn hoofd, waardoor ik gek werd van de jeuk.

Ik herken je probleem heel goed.
Tóch moet je proberen het om de dag te wassen met shampoo.
Ik heb jaren lang precies het zelfde probleem gehad als jij en dit is wat voor mij werkt:
Dag 1 was ik met head and shoulders classic (anti roos) shampoo.
Dag 2 was ik mijn haren met water
Dag 3 was ik met een ander merk gewone shampoo en conditioner (Meestal Wella, maar dit is ook best een agressief product dus ik wissel het wel eens af met andere simpele shampoo's)
Dag 4 was ik met water
Dag 5 met head and shoulders sensitive
Dag 6 met water
Dag 7 met een ander merk gewone shampoo en conditioner
Dag 8 met water

En zo weet vanaf dag 1 het rijtje af.
Voor mijn haar en hoofdhuid werkt dit perfect.
Ik heb geen roos meer, geen vetbulten op mijn hoofd (die ik tot bloedens toe open krab waardoor je korsten krijgt en blijft krabben!), geen vet haar, geen uitgedroogd haar (ook een tijd een probleem geweest) en het is nu in orde.
Ik moet zeggen dat ik bij stress-perioden heel erg ga zoeken naar eventuele vetbultjes op mijn hoofdhuid.. en al zijn deze er niet tot zeer minimaal.. als ik er in zo'n periode wat af kan krabben dan doe ik dat. Heel vervelend dus en daardoor word je haar ook weer vet.
De kunst is dan om mezelf op de vingers te tikken en goed mijn 'wasschema' aan te houden.
En een andere kunst is om je haren niet te veel door te borstelen, een kam is eigenlijk beter om te gebruiken (heb ik me laten vertellen). Ik gebruik zelf nog steeds een borstel, maar je moet hierbij opletten dat je niet echt over je hoofdhuid gaat. Hierdoor kan je hoofdhuid opnieuw gaan irriteren.
En sinds ik mijn wasschema'tje aanhoud hoef ik niet eens meer iedere dag mijn haren door te kammen ( :o ).
Ik vouw na het douchen mijn haren in een knot, smorgens gaat die er weer uit en dan 1 keer je haren doorschudden en het is weer prima. Nu moet ik met werken mijn haren altijd vast hebben, dus dan gaat er smorgens gewoon direct een staart of nieuwe knot in.. maar er is niet aan te zien dat ik het soms niet eens doorgekamt heb haha. :+

Ik moét ook elke dag mijn haren wassen, niet alleen vanwege de paarden maar ook omdat ik in een tandartspraktijk werk (dus vanwege de aërogene bacteriën).
Gelukkig worden je haren ook goed schoon als je het goed wast met water. :j

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:50

Ik wil deze shampoo misschien wel gaan gebruiken, maar ik heb nog een vraag: Verzwaart deze shampoo je haar? Ik heb namelijk krullen en snel vet wordend haar. De meeste anti-vet shampoo verzwaren mijn haar waardoor de krullen uitzakken en mijn haar futloos naar beneden hangt. Voordat ik deze shampoo koop zou ik graag advies willen en/of ervaringen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:07

Nassie schreef:
Ik vind de "yes to" lijn ook erg duur. Gebruik geen conditioner, mijn haar ziet er gewoon verzorgd uit. Ook de dag na het wassen (en dat was voorheen mijn probleem, dat ik dan alleen een staart in kon omdat het er anders vreselijk vies uit zag).
Ik vind de shampoo ook niet echt optimaal, maar gebruik het denk ik nu een maand en merk wel degelijk verschil. Moest wel even doorbijten in het begin.

Duur?
Ik vind 'm juist goedkoop.. flinke fles voor 8 euro...
Zit bijna 3x zoveel in als zo'n andrelonfles..

Overigens ben ik al weer hele tijd aan het tobben met mijn haar...
Dan weer vet, dan weer kurkdroog... Pff..

Heb nu shampoo en cremespoeling van Weleda (DAT is pas duur)...
Hiervoor had ik Dr Organic (kreeg ik extreem droog haar van)...
Daarvoor had ik Yes to Carrots..
Maar daar leek mijn haar na een tijdje niet echt schoon van te worden.. rook niet meer fris, etc.

Van de Weleda ruikt het heerlijk kruidig, het het wordt alsnog vet aan de zijkanten, boven mijn oren.
Maar ik was overigens maar hooguit 2x in de week..
Heb dan ook erg lang, dik en veel haar..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:10

Nassie schreef:
Hoe gaat het met de mensen die yes to shampoo gebruiken?

Ik heb nu een periode dat mijn hoofdhuid ontzettend jeukt, schilfert en onder de wondjes zit. Ook is mijn haar weer sneller vet. Ik gebruik geen andere shampoos, alleen yes to carrots en de conditioner.
Wat doen jullie als je last hebt van de bovenstaande klachten?

Geen last van. Ik merk wel dat wanneer ik weer een prikpil moet, het weer meer gaat jeuken. Gelukkig heb ik er lotion voor en ben ik de bultjes dan weer snel de baas.

Heb nu nog een fles tomatoes, maar hierna ga ik de carrots proberen! Ik vind het echt een briljante uitvinding, dit spul. Dit had ik jaaaaren eerder moeten weten!! Nooit weer anders!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:14

Gowlan, als je het niet erg vind, hou ik het fijn bij mijn huidige oplossing. Wat een gedoe zeg om dat te onthouden. Ik kan me niet eens herinneren of ik de voorgaande dag mijn gezicht heb gescrubt of niet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:21

Super he, ik heb zelf shampoo uit de USA waar ik af en toe moet bestellen voor mijn Lyme.
Ook sulfaatvrij en zonder siliconen en dergelijke, alles op de fles is definieerbaar!
Ik bleek krullen te hebben toen ik geen siliconen de deur heb gewezen. :+

Ik had hetzelfde als jij baggervet haar, en ja dan kan je om de dag wassen maar dat is helemaal goor.
Sulfaten de deur uit is hier de oplossing.
Tip voor als je wel vet haar hebt, en jou shampoo dan niet goed ontvet: Andrelon natuurlijk puur is ook zonder siliconen maar heeft wel sulfaten.
Zelf doe ik af en toe als ik het niet ontvet krijg met mijn shampoo het een keer met andrelon.
En dan oppervlakkig, erop smeren, niet inmasseren op je hoofdhuid en dan vrij snel weer uitspoelen, dan heeft je hoofdhuid er niet zo onder te lijden.

Mijn hoofdreden voor helemaal sulfaatvrij is ook jeuk nu, met mijn behandeling is mijn huid erg droog.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 16:26

Oooh die Andrelon puur natuur heb ik ook één keer gebruikt... Wat een rotzooi is dat zeg! Gatver de gatver! Kurkdroog haar... en dreadlocks... >;)
Terwijl mijn haar nauwelijks conditioner nodig hebt...

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:04

Janine1990 schreef:
Gowlan, als je het niet erg vind, hou ik het fijn bij mijn huidige oplossing. Wat een gedoe zeg om dat te onthouden. Ik kan me niet eens herinneren of ik de voorgaande dag mijn gezicht heb gescrubt of niet.

Hihi ieder zijn ding :D
Als hetgeen wat je nu doet werkt dan moet je dat natuurlijk zeker doen :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:41

Mij beviel het op de sls na prima!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:46

ikzelf heb heel veel baad bij de shampoo van fructies (voor vettige aanzet en droge punten) zonder die kan ik aan het eind van de 2de dag wassen, met deze shampoo de 3de of 4de. Echter ik vind m tot nu toe alleen in duitsland en niet hier in nederland.

en idd steeds proberen wat langer te wachten tot je je haren wast. moet zeggen dat ik het heel lang gedaan heb maar het niet beter is geworden. met 14 kon ik 1 x in de week wassen, soms eens 2. in pubertijd werd dit meer maar dit is normaal. echter bij mij is het nooit meer weg gegaan.
lastig ermee is dat je niet met vettig haar de buitenwereld in wilt omdat het snel als onverzorgt overkomt.