Blind en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annelien92

Re: Blind en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 00:34

Hee allemaal! Hier even een update,
Het gaat hier momenteel niet zo heel goed, dat heeft meerdere redenen.
Ik kan nu pas 8 september naar het oogzkh. Dit heeft te maken met mijn vakantie, ik ben mentaal heel erg toe aan een paar weken weg dus dat ging even voor.
Verder weten jullie al dat ik ontslagen ben van mijn werk, ik zou via een bedrijf dat is aangesloten bij mijn oude werkgever een uitkering ontvangen. Ondertussen nog steeds geen geld gehad en loop behoorlijk achter op mijn rekeningen. Vandaag kreeg ik een telefoontje van dat bedrijf dat omdat ik op staande voet ontslagen ben geen recht heb op een ziektewet uitkering. In mijn ogen pure onzin, dus ga morgen stappen ondernemen. Verder is het zicht in mijn linkeroog weer verdwenen, alsof het weer helemaal opnieuw begint. Solliciteren heeft trouwens geen zin, ik ben geheel arbeidsongeschikt verklaard.
kortom,

HELP

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:39

Jeetje hebben mensen dan geen fatsoen meer in hun donder. Ik hoop voor je dat alles wordt geregeld en heel veel beterschap.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 01:01

Ik denk dat het zeker niet alleen psychisch is en dat het een gevolg is van die zware hersenschudding. Ik zou proberen om in een ander zikenhuis nog eens de boel te laten onderzoeken. Een vriendin van mij heeft een conversie stoornis En dat kan heel heftig zijn inderdaad dat er delen van je lichaam uitvallen of gewoon niet goed werken bv ook trillen slecht lopen en meer van dat soort zaken. Zij is opgenomen en word daar behandeld. Zij heeft gewoon heel lang zichzelf genegeerd wie ze eigenlijk was en op een bepaald moment was het dus zo ver dat dit gebeurde. Als ik het goed heb werkt een depressie ook een beetje zo. Dat je lichaam bepaalde gebieden in je hersens uitschakeld. Maar 10 min buiten westen lijkt mij persoonlijk echt met die tweede val en die zware hersenschudding te maken te hebben. Laat je afschepen ga naar die huisarts en vertel hem dat je doorverwezen wil worden naar een ander ziekenhuis. Daarbij neem j rust want een zware hersenschudding is echt ernstig . Als je daar niet goed me om gaat kan je leven lang klachten houden. Luister naar jezelf.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 01:05

Annelien92 schreef:
Hee allemaal! Hier even een update,
Het gaat hier momenteel niet zo heel goed, dat heeft meerdere redenen.
Ik kan nu pas 8 september naar het oogzkh. Dit heeft te maken met mijn vakantie, ik ben mentaal heel erg toe aan een paar weken weg dus dat ging even voor.
Verder weten jullie al dat ik ontslagen ben van mijn werk, ik zou via een bedrijf dat is aangesloten bij mijn oude werkgever een uitkering ontvangen. Ondertussen nog steeds geen geld gehad en loop behoorlijk achter op mijn rekeningen. Vandaag kreeg ik een telefoontje van dat bedrijf dat omdat ik op staande voet ontslagen ben geen recht heb op een ziektewet uitkering. In mijn ogen pure onzin, dus ga morgen stappen ondernemen. Verder is het zicht in mijn linkeroog weer verdwenen, alsof het weer helemaal opnieuw begint. Solliciteren heeft trouwens geen zin, ik ben geheel arbeidsongeschikt verklaard.
kortom,

HELP

Ach lieverd wat kl ote ze zullen eens een keer wel meewerken. Wat erg maar dan krijg je toch hopelijk wel snel ziekengeld via uitkeringsinstantie? Staat dat op papier van dat op staande voet? Dat mag trouwens helemaal niet als je daar al 5 jaar werkt. Mijn advies ga naar het juridisch loket van de gemeente en vraag wat je moet doen de sociaal raadslieden heten die. En verder pak je rust. Vraag om hulp bij vrienden en familie. Bel dat bedrijf en zeg dat je wilt weten wat er precies aan de hand is en dat je dat op papier wilt. Laat je niet afschepen.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 06:31

Ik zou zeggen..Neem een jurist in de armen betreffende het arbeid/uitkeringsproces. Zij kunnen die kant voor je aanpakken en kan jij je richten op je lichamelijke klachten. Suc6

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:40

Jeetje wat een heftig verhaal. Je zou toch denken dat het wel heel toevallig is dat dit allemaal opspeelt na twee keer zon klap op je hoofd.

Wat betreft je werk. Ze mogen jou inderdaad niet ontslaan als je in de ziekte wet zit. pas na twee jaar. Jij kan denk ik voldoende aantonen dat je te ziek bent om te komen of te bellen. Ik zou daar even je rechtsbijstand om raad vragen want jou je geld onthouden mag gewoon niet. Sowieso mag je niet zomaar ontslagen worden als je een vast contract hebt. Ze moeten dan aannemelijk maken waarom ze jou mogen ontslaan door aan te tonen dat je na aantal functioneringsgesprekken niet bent verbeterd bijvoorbeeld. Leg je daar nou niet bij neer want dan ben een dief van je eigen portomonnee

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:00

Bliver, dat mogen ze wel op bepaalde gronden natuurlijk maar dan heb je het wel over serieuze zaken zoals diefstal, ongewenste intimidatie of op mijn werk; nalatig zijn. Dus met een dringende reden mag je op staande voet worden ontslagen.

Ts, al bij het juridisch loket geweest? Zo nee, ga er aub heen; dat is gratis namelijk.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:42

:(:) heel veel beterschap.

Ik zou alleen zelf een andere keuze gemaakt hebben met je keuze om je vakantie voor te laten gaan op een afspraak in het oogziekenhuis. Hoe eerder hoe beter, denk ik dan.
Ik snap dat je graag op vakantie op wil, maar ik zou het een paar weken opgeschoven hebben.
Vergeet je vakantie niet te melden bij de arbodienst, zodat ze niet kunnen verwijten dat je niet alles doet om beter te worden. Klinkt hard, maar als ze kwaad willen, moet je alle schijn vermijden.

Ik duim bid en hoop met je mee, dat je zicht zich snel herstelt.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:35

Wat gaven ze als reden voor je ontslag

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:46

Ik zou zo snel mogelijk naar een andere neuroloog proberen te gaan!
Jouw verhaal klinkt me 'gewoon' medisch in de oren en niets psychisch.
Vooral je verhaal over linkerkant wegzakken vind ik heel erg lijken op een neurologische aandoening.
Dus, je niet laten afschepen maar heel erg op je strepen staan en eisen om een doorverwijzing.

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 21:41

Die reden voor mijn ontslag is mij niet verteld en staat nergens opgeschreven, volgens de instantie waar ik bij zat voor mijn uitkering beweerde mijn leidinggevende dat ik mij niet aan het plan van aanpak heb gehouden. Het enige wat ik moest doen is elke maandag bellen, en dit heb ik gewoon gedaan. Als ik nu bel wordt de telefoon trouwens niet eens opgenomen en als ik anoniem bel wel, tot ze horen wie het is. Mijn vriend is laaiend, die zei net nog "De auto van dat mens staat straks op kratjes" Zullen we maar niet doen vriendlief.

@Janouk, tuurlijk is die afspraak in het ziekenhuis heel belangrijk, maar mijn eigen welzijn nu even ook. Ik ben van ziekenhuis naar ziekenhuis gegaan, constant in wachtkamers gezeten en altijd met hetzelfde bericht naar huis gestuurd. Ik heb het vermoeden dat dat nu ook weer gaat gebeuren. Ik moet er even helemaal uit, even helemaal nergens mee bezig zijn en alles even achter me laten. Ik ben al dik 6 jaar niet meer op vakantie geweest omdat ik niet mocht. En nu eindelijk kan ik weer. Mijn vriend kan zijn vakantie dagen helaas niet verplaatsen, dan zouden we tot volgend jaar moeten wachten.
Echt alles vreet aan me, ik heb geen inkomen nu, en mijn vriend kan moeilijk ook mijn rekeningen gaan betalen. Ik ben heel erg bang dat ik mijn paardje moet gaan verkopen. Ik kan het gewoon niet meer onderhouden.

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 21:42

Dat het psychisch is lijkt mij trouwens steeds logischer, mijn zicht is aanzienlijk achteruit gegaan de laatste dagen. Links is weer compleet donker

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:44

Het lijkt inderdaad erger te worden als je psychisch (terecht) onder hoge druk staat!

Van je werk heb ik geen tips, hopelijk kan je een oplossing vinden waardoor alles op zijn plaats valt.
Veel sterkte!

MJDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:07

Jeetje wat verschrikkelijk, heel veel sterkte en ik hoop dat alles weer goed komt!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:42

Als je papieren krijgt met je ontslag, ga hier tegen in beroep en teken niks! Verder zou ik even contact opnemen met de rechtswinkel of je dit kan laten voorkomen en een zaak aan te spannen. Ben je nog bij de Neuroloog geweest ivm je gezicht? (hangen,moeilijk uit je woorden komen ed)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:31

Ik zou wel je ontslag even goed aanpakken voor je op vakantie gaat en geef jezelf aan bij uwv. Als dit te laat gebeurt krijg je later niks meer want denk niet dat je nog bij je werk aan de slag gaat. Bel ook ff rechtsbijstand

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 00:22

Hoi allemaal,
Het gaat momenteel gelukkig weer wat beterder met me. Het zicht in mijn linkeroog ik helaas nog niet terug maargoed.
Vorige weer was het een jaar geleden dat mijn vader was overleden, dit viel mij zwaarder dan verwacht (ik had een hele slechte band met hem).
Ook ben ik weer aan het werk! Ik had geen andere keuze dan mij beter te melden bij de arbo en weer aan de slag te gaan, er kwam geen geld in het laatje want had blijkbaar ook geen recht op WW. Werk nu weer fulltime en het doet me heel goed om weer onder de mensen te zijn en heb super leuke collega's! Zo kan het dus ook.
Donderdag moet ik weer naar mijn psychiater, hij is best een tijd flink ziek geweest dus heb hem nogal het een en ander te vertellen zeg maar.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:13

je hebt een neiuwe baan gevonden dan? of gewoon weer dezelfde?

Fijn dat het goed gaat

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 02:03

Ohnee, een nieuwe, voor geen goud ga ik terug naar dat mens

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 06:50

hoe kan je dan een baan vinden terwijl je ziek bent? vind ik wel knap eigenlijk ( niet vervelend bedoeld )

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 09:25

Ingeschreven bij een uitzendbureau, Ik kan nu gewoon zien, behalve met links, daar zijn ze op mijn werk ook van op de hoogte.
Bovendien doe ik lopende band werk, heel uitdagend is het dus niet.
Ik stond voor een keuze, ben naar het juridisch loket gegaan met alle papier van mijn vorige werkgever, die schatte mijn kans juridisch gezien vrij hoog in. Het punt was, er kwam geen geld in het laatje.
Ik heb een paard, die me werkelijk alles waard is. Ging ik dit opgeven voor een rechtszaak die misschien wel maanden kon duren tegen een mega groot bedrijf? Nee, sorry dit zag ik niet zitten.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:48

maar heb jij wel al je geld gekregen in de tijd dat je nog bij je oude werk zat?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:15

Fijn dat het weer beterder gaat meid!! :) geniet er van en ghoud je taai!! :) gefeliciteerd met je nieuwe baan!! *\o/*

MJDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:25

Super dat het weer beter met je gaat!

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:54

Hee TS wat ze bij je vorige baan hebben gedaan mag echt niet hoor! Als je hier mee naar een advocaat gaat, wijst de rechter je waarschijnlijk een vergoeding toe! Als er geen aanleiding is om je op staande voet te ontslaan (je steelt niet neem ik aan) mág dat bij wet helemaal niet! Bovendien mogen ze je bij wet niet ontslaan als je ZIEK bent!

Kortom als je tijd hebt, ga eens op internet zoeken naar een advocatenkantoor in de buurt die civiel en arbeidsrecht doet. Rechtwinkel kan ook nog een goeie zijn. Als je niet kán werken is hier een zaak van maken je energie zeker waard!

Ik heb iets dergelijks meegemaakt en ik was gelukkig verzekerd bij Arag. Supergoed geholpen door hun!