JackenJill schreef:Ik zit met verbazing dit topic te lezen. Ik snap niet dat rokers zeggen dat we ook rekening met hun dienen te houden. Waarom??? Ik heb in onze flat een alcoholist wonen, die bij tijd en wijle voor flinke overlast zorgt. Daar wordt dan toch echt weleens de politie voor gebeld. Niemand die dan denkt: och, hij kan er ook niks aan doen, hij vindt alcohol gewoon lekker en is nou eenmaal verslaafd geraakt. Rokers bezorgen sommige mensen óók overlast. En dan is het niet eens overlast in de zin van herrie oid, maar gewoon écht gezondheidsklachten!
En dan de opmerkingen: mijn ouders hebben altijd gerookt en ik heb nergens last van. Mijn opa heeft tot zijn 90ste 50 sigaretten per dag gerookt en is overleden aan ouderdom. Sorry.... maar dit zijn echt opmerkingen die nergens op slaan. Ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat je niet 100% kans op overlijden/COPD/Astma hebt wanneer je rookt. Maar de kans is wél heel groot! Sterker nog: wanneer het roken zo door gaat, komt COPD op de eerste plaats te staan van doodsoorzaken in Nederland!
Ik werk met COPD-patiënten, en zie dus regelmatig de schade die roken veroorzaakt heeft. Deze mensen zijn verschrikkelijk beperkt in hun dagelijks leven, het is soms schrijnend om te zien. Dus kom bij mij niet aan met die domme opmerkingen dat je je prima voelt terwijl je iedere dag een pakje sigaretten weg puft. Ik spreek jullie wel wanneer jullie 50 zijn...
Nou bedankt he. Jeetje zeg. Iets vriendelijker mag ook wel.