Afspraak bij de HA is gemaakt om te stoppen met roken d.m.v medicijnen. Dit keer sta ik er ook helemaal achter, wat altijd mooi meegenomen is. Training gisteren ging goed. We moesten een vuilniszak aantrekken onder onze shirts, want dan zweet je harder, nou het zweet liep idd van mijn rug af
Meraki
Geplaatst: 27-11-14 15:39
sharoontje schreef:
We moesten een vuilniszak aantrekken onder onze shirts, want dan zweet je harder, nou het zweet liep idd van mijn rug af
Nondeju dat doet het zonder zak ook al. Succes met het stoppen!
Haha ja inderdaad. Ik dacht ook dat het wel mee zou vallen, maar na de eerste paar rondjes hardlopen, was mijn shirt zeiknat
Allienda
Geplaatst: 27-11-14 16:09
Hoooooi Ik zag toevallig dit topic en ik dacht ik meld me gelijk hier
Ik ben nu een week of zes bezig met kickboksen en ik vind het geweldig. Vroeger wilde ik al op boksen maar naast voetballen, paardrijden, wedstrijdzwemmen en waterpolo was er eigenlijk weinig tijd meer over
Ik heb jarenlang bodypump, bodyattack en bodycombat gedaan bij F4F maar daar was ik uitgekeken en daarna heb ik een maandje of 3 Crossfit gedaan. Dat vond ik geweldig maar door blessureleed en slechte begeleiding bij een blessure ben ik daar gestopt. Toen kwam een paardrijvriendin van me met het voorstel om een met haar mee te gaan naar de gym van haar vader.............. Maar ik durfde niet zo goed, kickboksen, ik had een beetje angstig gevoel bij om ook nog eens op mn 28ste met een nieuwe sport te beginnen.
Het idee van iemand te moeten slaan en het sparren enzo stond me niet aan maar het conditionele aspect van kickboksen leek me geweldig. Dus toch maar een keer meegeweest Ik was gelijk helemaal verkocht!! Conditioneel was ik verbaasd hoe goed ik het vol kon houden. Ivm verkoop woning/verhuizing heb ik de laatste 3 weken wat minder kunnen trainen(2x de week) maar als de overdracht is geweest van onze woning as maandag dan wil ik minimaal 3x in de week gaan trainen
Zijn er ook bokkers hier die wedstrijden vechten? Ik zit er wel aan te denken, om in de toekomst een wedstrijd te vechten. Vind gala's ook leuk om te bekijken
YMJArabians
Geplaatst: 27-11-14 20:35
Wat goed 'sharoontje', heel veel succes met stoppen!
Die van die vuilniszak ga ik onthouden. Misschien een domme vraag, maar verbrand je ook meer calorieën als je meer zweet?
Wat een mooie set Allienda!
Ik doe geen wedstrijden, moet sowieso nog heeeel veel leren
Ik heb geen idee met die calorieën.. Vast wel, waar is het anders goed voor?
Ah opzich lijkt het mij best leuk, een wedstrijd vechten. Je hebt dan weer een doel voor ogen, waar je voor traint. Maar voorlopig nog niet hoor, moet nog een heleboel leren !
Ik ben ook aan het denken om te beginnen met kickboksen, het lijkt mij ontzettend leuk en goede workout. Mijn doel is wel om gespierder en fitter te worden. Ik ben namelijk 1.76 en smal gebouwd en ik wil graag wat meer 'body'. Gewoon fitness vind ik te saai. Denken jullie dat het wat voor mij is, gezien mijn doel? De bedoeling is om te gaan kickboksen in Groningen.
Pff ik moest kickboksen 2 keer overslaan, vanavond voor t eerst weer geweest... Dat merk je wel zowel aan m'n kracht en conditie als m'n scheenbenen. Waren ze eindelijk een beetje gewend aan dat gebeuk, heb ik ze nu weer blauw
Lutha
Geplaatst: 21-01-15 18:02
Wat is het stil in dit topic! Ik heb vanavond mijn eerste kickboksles. Ben benieuwd hoe het er aan toe zal gaan. Zijn jullie nog fanatiek aan het trainen?
Hier ongeveer 2 keer in de week, wel gewoon op de zak en daarnaast nog andere sporten. Is puur voor de lol eigenlijk
Grooming_Mom
Geplaatst: 21-01-15 19:21
Hier ook fanatiek aan het kick/combo boksen . Ik ben begonnen toen ik wilde afvallen en dat ging super ! Dijk van een conditie nu , in het begin moest ik echt na 10 minuten aan de zuurstof Mijn man is sinds kort ook mee en heeft ernstig respect voor me hahaha hij dacht ach dat doe ik ook wel even
Thesserd
Geplaatst: 21-01-15 20:55
1 keer per week tegenwoordig, heerlijk
Ik verwacht alleen dat ik morgen niet heen kan. Ben echt zo verkouden, mijn hoofd zit helemaal vol. Ben al buiten adem zonder dat ik iets doe
Ben benieuwd naar je eerst ervaring Lutha
Lutha
Geplaatst: 21-01-15 22:11
@Bonjoy: Jammer dat je nog geen leuke dojo hebt gevonden in de buurt
Wat is het een heerlijke sport! Ik merk nu al dat ik spierpijn heb, zal morgen wel met moeite mijn bed uit komen . Leuke groep ook! Maar idd als je erg verkouden bent wordt het natuurlijk nog zwaarder
Wel eentje gevonden die mij wat lijkt, maar nog geen tijd kunnen vinden om een kijkje te nemen
Pfoei, kickbokstraining met verkoudheid
Allienda
Geplaatst: 22-01-15 08:26
*Newbie meld zich ook (weer)*
Ik doe kickboksen (naja officieel muay thai ) sinds eind September....................In december had ik een zware mentale dip, kleine winterdepressie denk ik ofzo.
Ik heb mezelf bij elkaar geraapt en een flinke schop onder mn kont gegeven en ben sinds 1 januari weer vol aan de bank. Beetje bij beetje ben ik ook aan het afvallen, (lang verhaal kort, door medische redenen kon ik niet afvallen en kwam ik alleen Maar gestaag bij. Nu heb ik de juiste medicamenten en Staat me medisch niets Meer in de weg om af te vallen ).
Sinds 1 januari ben ik 3x in de week aan het trainen. Ze hebben de beginners en gevorderden in een les gedaan en hebben nu 1,5 uur Training ipv 1 uur. In het begin vond ik dat doodeng, Maar de Trainer heeft gelijk gekregen. Hij heeft me laten trainen met een sterke Dame van mijn Gewichtsklasse die al jaren muay Thai doet, en waar ik ram schijt voor had Uhm ik had een beetje angst iemand pijn te doen Nja door met haar te trainen niet Meer :-p Door een paar flinke blauwe plekken te krijgen van d'r vond ik dat ik me niet zo op de kop moest laten zitten M'n Trainer zegt al weken dat mn trainingsmaatjes niet van suiker zijn................ Ik moest het denk ik Maar even zo ervaren
Sinds die ene Training gaat het zo lekker!! Ik merk echt dat mijn conditie met sprongen vooruit gaat en dat ik de combinaties steeds sneller onder de knie heb. En ik wordt steeds leniger, ik kon op mn eerste Training niet eens met mn handen aan de grond, nu al met de helft van de Hand. (handpalm lukt net niet)
Suus__
Geplaatst: 24-02-15 11:17
Hi! Ik meld me ook
Ik heb ruim 1/2 jaar in de sportschool kickfun groepslessen gedaan maar dit vond ik niet leuk meer, en sinds kort ga ik nu 2x per week naar een echte kickboksschool. Veel leuker!!
Ik ga binnenkort nog een privéles doen om even aan mijn technieken te sleutelen.
Goed bezig!! Ik moet me ook nog steeds aanmelden bij een andere kickboks-dojo/school. Relatie uit, terug thuiswonend waardoor de afstand te groot werd. Maar eerst wat conditie opbouwen en afvallen, anders schaam ik me te erg
Bumba01
Geplaatst: 25-02-15 22:42
Iedereen is welkom hoor Bonjoy, neem aan dat er niet alleen maar slanke XS'jes kickboksen? Bij ons loopt vanalles rond; klein, groot, dik, dun etc. Dus hup, niet zo aanstellen en gaan met die banaan !