Beha dragen is ongezond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Re: Beha dragen is ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:49

Of het artikel nu wel of niet klopt, ik schrik er van dat er zo weinig vrouwen zonder bh de deur uit durven.

Als je echt grote borsten hebt dan is het natuurlijk andere koek, maar ik met mijn kleine B ga in de zomer regelmatig zonder bh naar buiten hoor.

Gewoon een mooi aansluitend shirtje aan en ze hangen echt niet hoor. Wel zorg ik voor een shirtje van goede kwaliteit zodat eventuele stijve tepels niet doorschijnen.

En als ze dat wel doen.. boeiend. Ik zie zo vaak mannen rondlopen met stijve tepels die door hun shirt zichtbaar zijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:06

oh, ik zou het best durven als het er mooi uitzag en de boel niet zou hobbelen :D

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:14

Ik draag vaak alleen 's nachts en 's avonds een bh, overdag vind ik zo oncomfortabel (en soms last van steken en drukkend gevoel op mijn borst, vandaar liever zonder)
Alleen als ik ga rennen heb ik er last van, zo gewoon niet.
Geen last van hangtieten gelukkig :+

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:27

Hier een kleine maat, maar ik draag dagelijks mijn BH's. Ze zijn dan wel klein maar ze doen het zo goed, en dat wou ik graag zo houden.
Slapen met een BH vind ik niet fijn, dan krijg ik niet genoeg lucht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:30

Raponsje schreef:
Of het artikel nu wel of niet klopt, ik schrik er van dat er zo weinig vrouwen zonder bh de deur uit durven.

Als je echt grote borsten hebt dan is het natuurlijk andere koek, maar ik met mijn kleine B ga in de zomer regelmatig zonder bh naar buiten hoor.

Gewoon een mooi aansluitend shirtje aan en ze hangen echt niet hoor. Wel zorg ik voor een shirtje van goede kwaliteit zodat eventuele stijve tepels niet doorschijnen.

En als ze dat wel doen.. boeiend. Ik zie zo vaak mannen rondlopen met stijve tepels die door hun shirt zichtbaar zijn.

Vind ik niks schokkends aan. Je gaat jezelf toch niet koste wat het kost de deur uit sturen op een manier dat je je er niet prettig bij voelt.

Alleen maar goed dat we ons zelf tegen die gevoelens beschermen. Getuigd er in mijn ogen van dat we van onszelf houden en onszelf niet verwaarlozen (mentaal).

Dat anderen wel zonder bh de deur uit durven... Prima, zolang ik maar geen afzichtelijke taferelen hoef te zien :D Wat ik er verder van vind kan je in een eerdere reactie wel lezen :=

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:36

Jaja en de natuur heeft ook geen maandverband uitgevonden, dus dan hoeven we dat ook niet meer te dragen.....

pffff wat een onzin. Ik heb geen grote maat, maar nog dat ik binnen een paar minuten dat ik uit bed kom echt wel een beha aan doe. Ik moet wel, want ik heb geen zin om pijnstillers tegen rugpijn te nemen. Wat is dan gezonder, een beha of elke dag pijnstillers........?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:41

Taucha schreef:
Jaja en de natuur heeft ook geen maandverband uitgevonden, dus dan hoeven we dat ook niet meer te dragen.....

_O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:52

Eerst wordt er gezegd dat bh's nutteloos zijn, alleen maar nadelen hebben. Maar dan spreken ze over bh's met "te weinig steun" ???? Die steun heb je toch helemaal niet nodig volgens het artikel zelf ? :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 06:24

Sorry maar ik ga echt niet de deur uit zonder BH. Die van mij zijn groot, F, en ongelijk, en nee ze staan echt echt niet perky mooi overeind. Dus dat is geen gezicht.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:19

Raponsje schreef:

Knap shirt dat stijve tepels kan verbergen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:29

Borsten gaan niet hangen zonder bh? Ik weet niet hoor, maar ik zie weleens docus met daarin stammen die ergens in de rimboe leven...... Need i say more? :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:10

Dankzij dit topic snap ik nu eindelijk die plaatjes op internet van halleluja momenten wanneer een bh uit wordt gedaan. :+ Ik heb een kleine cup en bij mij zit de bh er gewoon omheen. Maar bij mensen met een grotere cup worden de borsten iets 'opgetild' dus (ligt ook wel aan de bh). Kan me voorstellen dat dat niet lekker zit :o

Nu snap ik ook waarom blote borsten vaak meer hangen dan hoe je ze in een shirt ziet. :+

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:13

_San87_ schreef:
Raponsje schreef:

Knap shirt dat stijve tepels kan verbergen...

In zoiets zie je mijn stijve tepels echt niet hoor.
Afbeelding

en afzichtig tafereel als je zonder bh de deur uit gaat?
Afbeelding

Als je het fijner vind om wel een bh te dragen, dan moet je dat zeker doen. Maar ik lees op allerlei fora dat vrouwen zichzelf lelijk of ontoonbaar vinden zonder bh. Dat vind ik toch echt te ver gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:15

Geryon schreef:
Dankzij dit topic snap ik nu eindelijk die plaatjes op internet van halleluja momenten wanneer een bh uit wordt gedaan. :+ Ik heb een kleine cup en bij mij zit de bh er gewoon omheen. Maar bij mensen met een grotere cup worden de borsten iets 'opgetild' dus (ligt ook wel aan de bh). Kan me voorstellen dat dat niet lekker zit :o

Nu snap ik ook waarom blote borsten vaak meer hangen dan hoe je ze in een shirt ziet. :+

Volgens mij is het alleen een halleluja moment voor mannen... En vrouwen die het verdommen om een fatsoenlijk passende bh te kopen en geld uit te geven.

Ik heb een flinke D, kleine E. Ben groot en het staat gewoon super in verhouding. Dus ik zou ze ook niet kleiner willen :D
Maar die gaan ook hangen, en een bh tilt het ook een beetje op.
Maar als ik mijn bh uit doe, is dat geen hallelujamoment.

Enig idee wat warmte doet tussen stukken vel? Dat gaat zweten, en irriteren.
Echt, dan is een BH een stuk prettiger hoor...

Snap de laatste zin ook niet van iemand met kleine borsten, die meerdere reacties van mensen met grotere borsten en tevredenheid over bh's heeft gelezen (lijkt me dat die je die ook hebt gelezen iig).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:17

Ik ben op het moment aan het werk in de tuin, klinkers eruit halen en versjouwen. En ik ben BLIJ met mijn BH. Ik zou er niet aan moeten denken al dat bukken, buigen etc. zonder te moeten doen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:25

Janine1990 schreef:
Geryon schreef:

Volgens mij is het alleen een halleluja moment voor mannen... En vrouwen die het verdommen om een fatsoenlijk passende bh te kopen en geld uit te geven.

Ik heb een flinke D, kleine E. Ben groot en het staat gewoon super in verhouding. Dus ik zou ze ook niet kleiner willen :D
Maar die gaan ook hangen, en een bh tilt het ook een beetje op.
Maar als ik mijn bh uit doe, is dat geen hallelujamoment.

Enig idee wat warmte doet tussen stukken vel? Dat gaat zweten, en irriteren.
Echt, dan is een BH een stuk prettiger hoor...

Snap de laatste zin ook niet van iemand met kleine borsten, die meerdere reacties van mensen met grotere borsten en tevredenheid over bh's heeft gelezen (lijkt me dat die je die ook hebt gelezen iig).

Hoezo snap je de laatste zin niet? Wat heeft dat te maken met tevredenheid over bh's van mensen met grote borsten? :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:27

Sorry, voorlaatste zin bedoelde ik. ;)
Dat een BH niet lekker zou zitten bij grote borsten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:42

Ah :D Dat een bh veel voordelen heeft (de steun, het niet zweten ertussen enz.) betekent toch niet dat een bh ook fijn zit? Waarom zou het raar zijn als ik, met mijn kleine cup, me kan voorstellen dat een bh niet lekker zit als het je borsten in een positie houdt? Vooral omdat er ook reacties als 'moet er niet aan denken om ermee te slapen' etc.

Volgens mij vat je mijn post verkeerd op, want je reageert nogal geïrriteerd. Het is niet geschreven met een oordeel hoor! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:47

Geryon schreef:
Ah :D Dat een bh veel voordelen heeft (de steun, het niet zweten ertussen enz.) betekent toch niet dat een bh ook fijn zit? Waarom zou het raar zijn als ik, met mijn kleine cup, me kan voorstellen dat een bh niet lekker zit als het je borsten in een positie houdt? Vooral omdat er ook reacties als 'moet er niet aan denken om ermee te slapen' etc.

Volgens mij vat je mijn post verkeerd op, want je reageert nogal geïrriteerd. Het is niet geschreven met een oordeel hoor! :)

Omdat je het niet kan ervaren met kleine borsten....

Ik heb al geen idioot grote borsten en zou niet zonder BH kunnen omdat ik dan last krijg van nek, schouders en rug. Kan je nagaan wat dames met een F, G of grotere cup te verduren hebben zonder BH.

Een BH die goed zit kost meestal geld, so be it. Als je vindt dat een BH niet goed zit, heb je gewoon een verkeerde BH.

En nee, ik moet er niet aan denken om met een BH te moeten slapen.
Maar de meeste dames die die reacties plaatsen dragen overdag toch echt gewoon een BH en klagen niet dat deze niet lekker zit. Lees het nog maar eens ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:50

Ik heb cup E/F, als ik daar zonder BH mee ga paardrijden, sla ik mijzelf acuut een paar blauwe ogen... :+

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:51

Ik kan niet eens zonder BH de deur uit. Mijn prothese zit daarin. Ik ben er maar wat blij mee :)
Ofnouja.. het kán wel, maar ik zou het niet eens durven.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:28

Ik ga er even van uit dat de meeste vrouwen hun bh meer dan 12 uur per dag aan hebben. Dat zou volgens dit onderzoek dus betekenen dat 1 op de 7 vrouwen borstkanker krijgt??

Wat een onzin.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:06

Janine1990 schreef:
Geryon schreef:

Omdat je het niet kan ervaren met kleine borsten....

Ik heb al geen idioot grote borsten en zou niet zonder BH kunnen omdat ik dan last krijg van nek, schouders en rug. Kan je nagaan wat dames met een F, G of grotere cup te verduren hebben zonder BH.

Een BH die goed zit kost meestal geld, so be it. Als je vindt dat een BH niet goed zit, heb je gewoon een verkeerde BH.

En nee, ik moet er niet aan denken om met een BH te moeten slapen.
Maar de meeste dames die die reacties plaatsen dragen overdag toch echt gewoon een BH en klagen niet dat deze niet lekker zit. Lees het nog maar eens ;)

Nogmaals, het niet zonder kunnen en willen heeft niets te maken met het fijn vinden zitten van een bh.

Ik lees en hoor heel vaak dat mensen blij zijn als de bh uit kan als ze thuis komen enz.

En zeggen dat een bh niet past als iemand het niet fijn vind zitten slaat nergens op. Zijn ook zat mensen die passende skinnys niet lekker vinden zitten en ga zo maar door.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:14

Geryon schreef:
Nogmaals, het niet zonder kunnen en willen heeft niets te maken met het fijn vinden zitten van een bh.

Ik lees en hoor heel vaak dat mensen blij zijn als de bh uit kan als ze thuis komen enz.

En zeggen dat een bh niet past als iemand het niet fijn vind zitten slaat nergens op. Zijn ook zat mensen die passende skinnys niet lekker vinden zitten en ga zo maar door.

Dat klinkt als een zeer gedegen onderzoek!

Ik krijg het idee dat je nu verkondigd dat BH's nooit lekker zitten. Dat is natuurlijk onzin.
Ik heb ook wel eens een BH gekocht die niet zo lekker zat, en dus 's avonds mijn BH uit deed. Onlangs heb ik een BH gekocht die juist super zit, dus die draag ik totdat ik ga douchen en de volgende ochtend is dat het eerste wat ik weer aan trek.

Mijn reactie eerder over het niet passen ging over mensen die zeggen dat BH's structureel verkeerd zitten. Als iemand nog nooit een fijne BH heeft gehad, denk ik dat dit behoorlijk aan het budget zal liggen. Zeker als je flinke borsten hebt, is een BH gewoon een flinke uitgave. Niet iedereen kan en/of wil die uitgave doen. Maar dan betekent het beslist niet dat een BH niet lekker kan zitten.

En ik heb nergens gezegd dat deze mensen buitenshuis ook geen BH dragen. Dus ik weet niet waar je eerste zin een reactie op is? :?

Een skinny is een model broek. Dat zit je lekker of dat zit je niet lekker.
Een BH is er in ontzettend veel modellen, voor nagenoeg iedereen is er een passend model te vinden. Als het geld er maar voor betaald wordt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:45

Janine1990 schreef:
Geryon schreef:

Dat klinkt als een zeer gedegen onderzoek!

Ik krijg het idee dat je nu verkondigd dat BH's nooit lekker zitten. Dat is natuurlijk onzin.
Ik heb ook wel eens een BH gekocht die niet zo lekker zat, en dus 's avonds mijn BH uit deed. Onlangs heb ik een BH gekocht die juist super zit, dus die draag ik totdat ik ga douchen en de volgende ochtend is dat het eerste wat ik weer aan trek.

Mijn reactie eerder over het niet passen ging over mensen die zeggen dat BH's structureel verkeerd zitten. Als iemand nog nooit een fijne BH heeft gehad, denk ik dat dit behoorlijk aan het budget zal liggen. Zeker als je flinke borsten hebt, is een BH gewoon een flinke uitgave. Niet iedereen kan en/of wil die uitgave doen. Maar dan betekent het beslist niet dat een BH niet lekker kan zitten.

En ik heb nergens gezegd dat deze mensen buitenshuis ook geen BH dragen. Dus ik weet niet waar je eerste zin een reactie op is? :?

Een skinny is een model broek. Dat zit je lekker of dat zit je niet lekker.
Een BH is er in ontzettend veel modellen, voor nagenoeg iedereen is er een passend model te vinden. Als het geld er maar voor betaald wordt.

Ik denk niet dat je gaat begrijpen of accepteren wat ik bedoel, dus, laat maar. :+