In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:05

Gelukkig is het nu alweer ietsjes frisser, bewolkt en regent het, maar aan het eind van de ochtend voelde ik me echt zo:
Afbeelding
Had alleen maar een paard geborsteld en afgespoten en toch zeiknat, en nee, niet eens van het afspuiten (wat mevrouw voor de verandering erg lekker vond).
Kan niet wachten tot het weer wat koeler is.

Dirndl

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:12

Haha pluizebolpum, voelde me net zo helaas.

Het was vandaag 34 graden in de schaduw buiten hier, en 30 (!!!) graden in het kantoor. Denk je lekker 'koel' in de bergen te wonen, nee hoor! De ventilator voelde meer als föhn dan als verkoeling :=

Het begint hier gelukkig ook te onweren..

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:16

Hoe hebben de hittehaters ;) hier deze dag overleeft?
Bij iedere kleine inspanning ging hier 'de kraan weer lopen'.
Bahbah vies plèkweer :(
Gelukkig morgen weer een temperatuur die uit te houden is!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:18

Op het werk is het altijd koud, heb met een dikke trui aan gezeten. Buiten leek het ook wel mee te vallen, omdat het zo bewolkt was. Echter nog geen spatje regen gezien.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 22:25

Vandaag was weer een regelrechte ramp hoor.. Ik zweet nieteens zo bizar veel, maar ik raak zó oververhit.. Ik geloof dat mijn lichaamstemperatuur vandaag zeker wel is opgelopen tot de 39 graden ofzo :=
En als eenmaal alles warm is, dan wordt het ook gewoon echt niet meer koel.. Niet in de schaduw, niet van een flesje water..

En dan heb ik het nog nieteens over de dazen met dit weer :=

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:36

Ben blij dat het bijna morgen is haha

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:37

wat een rot weer bah ben blij dat het weer afkoelt.. moest hellaas wel weg dus buiten was al niet te harden maar moest in een donkere auto door de stad zonder airco.. snikhete auto en rode stoplichten..

eenmaal op de snelweg alle ramen maar open maar bah wat een heet weer.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:20

Vanochtend vroeg (toen het ook al warm was >;) ) de paardjes gedaan, snel boodschappen gehaald en de rest van de dag mijzelf in mijn 'grot' opgesloten. Voel me echt net een trol. Moppermoppermopper, wat grommen tegen mensen in de winkel en dan in je grot verdwijnen. :=
Hopelijk echt maar voor één dag, die hitte, nu is het beneden in huis nog relatief koel gebleven.

Dazen heb ik nog niet gezien, maar ben wel op de één of andere manier lek gestoken vandaag en gisteren. Het toppunt van zomergevoel: naast de zweterij, de plakkerigheid, de hitte, het lawaai en de veel te blije mensen ook nog eens onder de witte stippen van de Azaron zitten.
Voor straf heb ik het weerbericht in de krant veranderd :
Afbeelding
Witte stippen die ik wel leuk vind. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:21

Fantastisch weer om lekker met je paard te zwemmen :) En raad eens, je koelt er ook nog eens lekker van af.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:22

Ik kan ook niet goed tegen warmte. Vandaag gelukkig lekker de hele dag gewerkt in een koele supermarkt. Het enige wat ik anders kan doen is zitten, voor me uit staren en proberen te blijven ademen :Y)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:32

Hou op, hou op. Hoe ik met de warmte om ga? Half naakt rondlopen als het even gaat en iedere 20 minuten onder de koude kraan. Bij blijvend mooi weer staat het zwembad op, regelmatig er in springen.

Gelukkig is het huis goed geïsoleerd, maar de kamer van mijn vriend (zolder)? :r Ben vandaag helemaal gaan schelden en maar onder de kraan gaan hangen, verschrikkelijk, wat een rot temperatuur vandaag. Niet mooi genoeg om in een bikini aan het zwembad te liggen en te warm om al het andere te doen.

Veel buiten zijn en hopen op wind, paardrijden doe ik niet en als doe ik het tussen 10 's avonds en 9 's morgens, soms echt gewoon in de nacht. Paard heeft geen dag-nacht ritme, ik vakantie en ik slaap liever door de warmste uren heen...

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:35

Dit weer is verschrikkelijk. En vind het helemaal erg als je niet kan slapen van de hitte.
Ben blij dat het morgen koeler is

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:38

Ik raak echt over verhit.... val flauw of ga kotsend ten onder. Ik hou me rustig maar goed soms gaat dat niet. Ik heb wel een heel fijn koel huis en slaap altijd koel, lang leve de dijk. Ik functioneer gewoon niet meer met hoge temperaturen en dat is ook in het buitenland. Wij gingen de afgelopen jaren eind november op vakantie naar las vegas zodat het max een graad of 22 zou zijn. ....ook daar kan hetdus gerust nog 28 graden worden in hun winter, pfffff das afzien hoor! Ik vind 17 18 graden warm zat!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:39

Maar wat veel mensen doen met dit weer koud douche.
Maar dan ben je weer warm als je eruit komt.
Je kan wel koud douche maar daarna toch echt warm gaan douchen je zult zien dat je het dan Veel koeler heb

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:41

Ik koel juist helemaal af van koud douchen waardoor ik het vaak ijskoud heb als ik er onder uit kom en dan krijg ik het ook een tijdje niet meer warmer.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:47

Ik heb een mega zwembad staan, dat doet ook wonderen!

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:56

Ik had het gisteren laat in de middag al niet meer! Moest koopavond werken (in 'n parfumerie) :n Probeer dàn maar eens een beetje fatsoenlijk make-up op je gezicht te houden!! -O- Zo laat mogelijk voor het werken nog een koele douche genomen, maar zodra ik me afgedroogd heb, lopen de straaltjes alweer van m'n hoofd!
En dan die afschuwelijke synthetische werkkleding en sjaal om je nek!!
Èn maar blijven lachen tegen je klanten die blij wezen te zijn en zeggen... lekker weertje hè?! Grrr :x
Ik zei tegen mijn collega.... hou me tegen! De eerstvolgende die lekker weertje zegt, die vlieg ik naar z'n keel |o

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 00:26

Ik heb vandaag zo weinig mogelijk gedaan, betekend wel dat ik in het weekend wat extra te doen heb maar alles beter dan met die bloedverziekende hitte. :P
Heb 1 ventilator op de aquaria gericht en 1 stond op de hoogste stand in m'n slaapkamer (koelste kant vh huis), deur naar de woonkamer op een miniem kiertje en veel flesjes gevuld met ranja en in de koelkast gemikt.
Toen het even begon te betrekken even snel de hoognodige boodschappen gedaan en toen húp weer terug in de slaapkamer.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 00:33

Ik zit in las vegas nu, 113° fahrenheit, omgerekend is dat 45°C. Ze zeggen wel dat deze droge woestijnhitte beter uit te houden is, maar ik voel me toch echt een braadkip in de oven. BAH
Thuis vind ik ergens om en bij de 22°C prima, en boven een graad of 27 stop ik gewoon met functioneren. De paar dagen dat het boven de 30°C stijgt valt er met mij niks aan te vangen, ik lig zielig in een hoekje van de kelder, of hang boven de pot omdat ik letterlijk misselijk word van de hitte.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 00:47

Bakkabouter, sterkte. Ik ben gelukkig iemand die het in Turkije met 45 graden nog koud heeft. Ik kom dan wel nauwelijks in de zon.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 01:19

Het fijnste is rond 15 graden en zonder wind, regen of te veel zon. Geen sneeuw, geen hitte.

Het had erger gekund; Japan heeft in de zomer 40 graden en stortregen. Dat was ook niet te doen.
En toch wil ik daar weer heen :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:34

Pluizebolpum schreef:
Vanochtend vroeg (toen het ook al warm was >;) ) de paardjes gedaan, snel boodschappen gehaald en de rest van de dag mijzelf in mijn 'grot' opgesloten. Voel me echt net een trol. Moppermoppermopper, wat grommen tegen mensen in de winkel en dan in je grot verdwijnen. :=
Hopelijk echt maar voor één dag, die hitte, nu is het beneden in huis nog relatief koel gebleven.

Dazen heb ik nog niet gezien, maar ben wel op de één of andere manier lek gestoken vandaag en gisteren. Het toppunt van zomergevoel: naast de zweterij, de plakkerigheid, de hitte, het lawaai en de veel te blije mensen ook nog eens onder de witte stippen van de Azaron zitten.
Voor straf heb ik het weerbericht in de krant veranderd :
[ Afbeelding ]
Witte stippen die ik wel leuk vind. :D

Oh was dit weerbericht maar waar!

Ik ben zo ziek als een hond nu. Alsof het nog niet genoeg is dat ik al letterlijk ziek wordt van dit weer, heb ik er een voorhoofdsholteontsteking bij...oh the joy! Knallende koppijn (ondanks de airco), plakkerig, duizelig.... Heerlijk weertje hoor!
Ik waggel smorgens even naar de paarden, deel hooi uit voor de rest van de dag, wens ze sterkte en ga heel gauw weer naar binnen en de rest van de dag moet ik van die actie bijkomen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:09

Is een aanrader hoor, klooien met het weerbericht. Het weer wordt er helaas niet beter op maar het werkt, bij mij dan, in ieder geval wel om de frustratie wat te verlichten.
Beterschap Zwerte :(:) !

Fjorj schreef:
Fantastisch weer om lekker met je paard te zwemmen :) En raad eens, je koelt er ook nog eens lekker van af.

Water is nat. Ik haat nat. En paardlief ook. Bovendien gewoon serieus allergisch voor nattigheid, krijg ik uitslag van (en ja, ik douche wel, maar dan direct afdrogen voordat ik in de vlekken schiet).

Lol, die keer dat het zo heet was en ik bedacht had mevrouw te verblijden met wat afkoeling. Stond ik daar met mijn emmertje water en spons midden in het weiland en zij in de hoogste boom naar me kijkend alsof ik ze een wel heel erg oneerbaar voorstel had gedaan. _O-

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:10

Ach TS bedenk je maar zo.. Als het een keer warm is in NL duurt het maar 2 dagen :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:20

Jemig, wat een geklaag :=. Die 3 dagen dat het écht warm is hier in Nederland...
Iédereen heeft het warm...