Weet je welke oogspieren ze gaan opereren?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Lekker nu je rust nog even pakken zodat je verkoudheid niet doorzet en dan straks zo relaxed mogelijk die operatie in
KiMmK schreef:Hihi dat bedoelde ik met ponv/pomb.. Dat is een score lijst om te kijken in hoeverre jij misselijk word. Als de kans bij een patiënt erg groot is, geef je inderdaad 2 medicijnen ( dexa en zofran). Als ik dit zo hoor heb je een goede anesthesist gekregen hoor!
Nu maar hopen dat die middelen ook echt goed werken..
dan moet het helemaal goedkomen !Naamloos1 schreef:Hai allemaal,
Hopelijk kunnen mij wat mensen helpen.. Ik word binnenkort geopereerd (12 mei) en ik wil mn lichaam hier graag zo goed mogelijk op voorbereiden/mn lichaam zo gezond mogelijk krijgen.
Om zo min mogelijk last te hebben/krijgen van de narcose.
Waarom? Ik heb emetofobie, dat is een fobie voor overgeven en alles wat hier mee te maken heeft. Dus ik zie ont-zet-tend op tegen de operatie/narcose. Omdat de kans er dus in zit dat je misselijk word of zelf moet overgeven. Aangezien dit echt mn ergste nachtmerrie is, wil ik nu zo lief mogenlijk voor mn lichaam zijn, en hopelijk is mn lichaam die dag ook zo lief terug..![]()
Hebben jullie tips? Ik ben vanaf vandaag goed gezond bezig. 2 stuks fruit/groenten/geen tot weinig snoep/water en groene thee. Ik probeer elke nacht minimaal 8uur slaap te krijgen en probeer zo min mogelijk te stressen. Zijn er nog meer tips? Of is het eigenlijk allemaal onzin wat ik doe nu?
Dan nog een paar vraagjes: Ik hoor die vrijdag voor de operatie pas vanaf hoelaat ik nuchter moet zijn, maar ik denk dat ze zeggen vanaf 00.00. Maar ik ken mezelf langer dan vandaag, en die dag ervoor krijg ik denk ik amper een hap door mn keel (ivm. met de fobie) is het juist verstandiger om bv. vanaf 18.00 echt niks meer te eten/drinken of kan dit juist weer een tegenovergesteld effect hebben omdat ik dan misschien té nuchter ben, en de medicijnen/narcose juist heftig aankomen?
En ik las op internet dat je geen melkproducten mag hebben.. Waarom is dit?
En de laatste vraag: Als ik bij de anesthesist aangeef dat ik een fobie heb, en of ze me wat kunnen geven tegen evt. misselijkheid.. Zou dit echt helpen?
Ik word overigens aan mn ogen geopereerd.. (Ik hoorde al dat dan de kans nog groter is dat je misselijk werd?)
Oh nou nog een kleine 'waarschuwing' zeg aub geen dingen die me nog banger kunnen maken dan nu, ik ben namelijk zo in staat om de operatie te annuleren![]()
Alvast bedankt!!