Yoga

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:54

Emma_s_girl schreef:
Heb je weer een paard gekocht, Breghje?

Nee, ik heb een bijrijdpaard, ook een Fries (duhuh) maar zelfs de eigenaresse heeft het over "jouw haarbal" dus het voelt ook wel heel erg als "mijn" paard gezien ik ook de enige ben die er op rijd. :D Wat ontzettend lief dat je het vraagt!

Emma_s_girl

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:02

Dat is leuk, ook dat je er weer plezier in hebt. Wij hebben ooit een bosrit gemaakt samen ;-). Jij reed toen op een nogal druk paard en ik op mijn Spaanse merrie.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:17

Ik meld me hier ook! Vandaag met de 30 day challenge begonnen :)
Eens kijken of ik nog wat sterker en leniger voor dansen kan worden!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:32

Ik heb me vandaag ook aangemeld bij de 30 day challenge! Aangestoken door dit topic :D
Ik ben al vrij lenig maar merk wel dat dit minder wordt nu ik toch ook ouder, ahum, wordt. Moet het wat meer bijhouden dus hoop dat dat gaat lukken.
Net ook al een yoga app op mijn telefoon gedownload, programma voor beginners van 20 minuten was goed vol te houden! Hoop dat het ook wat voor mijn houding doet en voor paardrijden is natuurlijk mooi meegenomen, ook al ben ik tegenwoordig nog maar een veredelde boshobbelaar (bij gebrek aan bos hier :+)

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:42

Ik heb 1,5 jaar bij de sportschool poweryoga gevolgd. Ik vond het altijd heerlijk, maar ik moest helaas stoppen omdat mijn sportopleiding moeilijk te combineren was met de sportschool.
Maar toch ben ik weer opzoek om nu yoga (of pilates) thuis te gaan doen. Deze 30 days challange lijkt mij uitstekend om weer een begin te maken.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar zijn er hier meerdere mensen onder de 20 jaar die aan yoga doen? Ik was zelf op de sportschool altijd veruit de jongste (en niemand wilde mee omdat ze het saai leken).

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:53

Phen, ik ben 18 :)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 20:01

Ik ben 31 :+. Ik wilde dat ik op m'n 8e al begonnen was joh!

Ik had het deze week zo druk dat ik inmiddels al 2 dagen geen yoga meer gedaan heb, en vanochtend niet eens mijn sunsalutations bij het opstaan, ik voelde me de hele dag niet lekker!
Heb nu net gegeten, maar heb nu al zin in een uur durende vinyasa class die ik op youtube heb gevonden :) :), heel even een uurtje nog eten laten zakken, en maar wat poetsen in huis, en dan weer gaaan :))

Die 30 day challenge is leuk he!? Ik heb hem bijna af (dag 27), maar ga hem daarna gewoon weer opnieuw doen :j

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 21:56

klaar!

Hoe ziet jullie yoga plekje eruit?
Afbeelding
Wel even afzien na mijn mooie balkon in Bali. Hier in Egypte zit ik tussen de koelkast, eettafel en schoenen in :P.
Kan niet wachten tot ik verhuis en ik m'n yoga ruimte kan maken :) :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:25

Hihi, met paardrijschoentjes op de achtergrond :D

Aangezien ik op kot zit, heb ik maar één kamer, dus ik ga mijn matje telkens moeten uitrollen, tussen mijn tafel en mijn bed. Ik zit te twijfelen tussen een zachtere mat (die iets meer plaats in neemt om mee te nemen) of een dunnere en hardere mat (die wel wat compacter is.) Wat lijkt jullie het beste?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 22:30

haha, ik draag alleen maar paardrijschoentjes, dus die staan altijd in de weg :p.

Ik heb een hardere dunne, maar had toch liever een iets dikkere gehad :j.
Vind m'n mat nu echter te lief om hem om te wissselen :+

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:37

Ik denk dat ik morgen gewoon ze allebei eens 'test' en dan zie welke ik meeneem naar mijn kot :)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:43

Ik zal morgen eens een foto maken van mijn yoga plekje. Het is wel passen en meten op mijn kleine slaapkamer, mijn matje past precies tussen mijn bed en bureau in :))

Ik ben 19, en volg poweryoga lessen samen met andere studenten (sportkaart voor universitaire sportcentrum). Daar zijn oudere mensen juist weer de uitzondering. Maar het fijne van yoga is dat je het voor jezelf doet. Dus de echt oudere mensen doen gewoon aangepaste oefeningen, en je valt er totaal niet uit de toon :)

Iolathe, dat zou ik ook doen. Het ligt vooral aan jezelf welk matje je het fijnste vindt.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:50

Ik hoop dat iedereen hier morgenochtend nog in zijn bed ligt, want ik heb de eerste video eens snel doorgekeken en volgens mij gaat het er best bagger uitzien :') Ik zal toch geruster zijn als ik het op mijn eigen kamertje kan doen vanaf maandag :)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:55

Ik heb me dankzij dit topic ook aangemeld voor de 30 dagen challenge, vandaag dag 4 gehad, poeh... ;)

Ben 3 maanden geleden met yoga (vinyasa) bij een studio hier in de buurt begonnen en ik vind het echt heerlijk :) Tot vandaag ging de challenge me dan ook erg makkelijk af, leuk om te merken hoe snel je vooruit gaat :)

Mijn dochter vindt het prachtig als ik thuis yoga doe, ze "helpt" me soms door een been wat extra op te tillen of door op mijn rug te klimmen ;) Vandaag vond ze het nodig fijntjes op te merken dat ik nog niet zo goed was als de vrouw op de computer :D Maar zo goed zijn we nog niet:
http://brekend.nl/2014/03/14/te-schatti ... ar-moeder/

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:50

Die moeder en dochter foto's, geweldig! Als ik dat soort houdingen toch eens voor elkaar kreeg...
Dag 4 was inderdaad een zware. Al vrees ik dat het alleen nog maar moeilijker wordt. Ik vind de challenge wel fijn, zij brengt het leuk. Krijg ze alleen niet meer per mail, om de een of andere reden, dus kijk ik ze maar op de site...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:45

Hè, wat leuk, een topic over yoga.

Ik heb een tijd redelijk veel yoga gedaan, zowel in de yogalesen van Jan Kuipers (die in het zomernummer van Yoga Magazine stond!) als thuis. De laatste tijd schieten de asana's er een beetje bij in... Meditatie en relaxatie besteed ik wel veel aandacht aan, juist in drukke perioden vind ik dat belangrijk. Sowieso ben ik van mening dat yoga en meditatie omlosmakelijk me elkaar zijn verbonden, anders doe ik voor mijn gevoel meer pilates..
Ik doe nog wel trouw 1x per week bodybalance samen met m'n moeder. Een yogaretraite lijkt ons beide fantastisch maar dan moeten we nog even sparen :D

Armbalanshoudingen zoals de Kraai en Flying Pigeon (Eka Pada Bakasana) gaan me wel goed af. Maar onderarmhoudimgen zoals de Schorpioen, of de kopstand gaan lastig. Enerzijds mis is kracht en anderzijds vind ik het ook wel een beetje eng. Onder begeleiding van Jan heb ik de hoofdstad prima geleerd, kon het thuis ook, maar heb het laten verstoffen waardoor ik er nu wat huiverig voor ben.... Heeft iemand daar tips voor?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:09

Wat lief dat je dochtertje 'meedoet' met yoga Batje!

Plien91, hoe lang volgde je yoga lessen? De kopstand en Flying Pigeon vind ik toch wel behoorlijk gaaf en vergevorderd klinken. Ik kan je daar als beginner helaas geen tips voor geven. Dat meditatie en relaxatie bij yoga horen ben ik met je eens! Daar bestaat bij ons de helft van de les ook altijd uit. Maar ik vind het wel lastig om dat thuis in mijn eentje te doen..

Waarom zijn jullie eigenlijk met yoga begonnen? :) Vroeg me dat ineens af toen ik iemand iets over hardlopen schreef hier. Ik ben namelijk begonnen om meer stabiliteit en flexibiliteit te krijgen, omdat ik waarschijnlijk door een gebrek daaraan een hardloopblessure heb opgelopen. En dat beviel zo goed dat ik erin ben blijven hangen :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:39

Ik heb de eerste mail gehad gisteren om 3u 's nachts, maar nu heb ik nog steeds de tweede gehad -O- Nog mensen bij wie ze heel onregelmatig of een dag te laat kwamen?

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:35

Ik doe ook mee met de 30 challenge! Heb nog totaal geen ervaring, dus ben ook helemaal niet lenig.
Maar ik begin rustig en kijk wel hoever ik kom. Of is het niet echt aan te raden om zonder ervaring te beginnen met die filmpjes?
Dag 1 vond ik wel te doen, alleen wel alles op mijn eigen niveau gedaan. Het voelt nu wel lekker ontspannen en gestretcht. Ik ben benieuwd naar morgen dag 2.

Misschien dat ik ook maar eens een groeples mee doe met de studentensport als ik het echt heel leuk vind. :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:34

IK heb net dag 2 gedaan, het zwaarste vind ik toch wel die positie (hij heeft een naam, maar die heb ik niet verstaan :o ), waarbij je een driehoek maakt van je benen, je rug en armen en de mat. Ik snap niet hoe zij haar rug en armen op één rechte lijn krijgt én haar voeten plat! Daar zal ik dus nog heel veel moeten op oefenen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:40

Ik heb geen foto van mijn Yogaspot omdat het in de sportschool is :P

Ik heb een tweelaags matje, een wat dikkere, erg fijn! Maar voor de oefeningen met veel kracht op de handen heb ik nog een dikke doek voor tussen handen en matje.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:01

Heb dag 1 binnen. Vind het niet zo ingewikkeld allemaal maar misschien dat ik er morgen anders over denk.
Gebruik een antislip yoga handdoek. Da's niet heel lekker zacht maar heb ontdekt dat een zachte ondergrond lastiger is in balanshoudingen.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:39

Iolanthe schreef:
IK heb net dag 2 gedaan, het zwaarste vind ik toch wel die positie (hij heeft een naam, maar die heb ik niet verstaan :o ), waarbij je een driehoek maakt van je benen, je rug en armen en de mat. Ik snap niet hoe zij haar rug en armen op één rechte lijn krijgt én haar voeten plat! Daar zal ik dus nog heel veel moeten op oefenen :)

Ik ontvang om de dag om 2 en 3 uur 's nachts twee dagen :') Dus haal ze nu altijd met de zoekfunctie via de site af.

Dat is de downward facing dog volgens mij? Die lukt mij na een halfjaar ook niet niet hoor. Wat wel helpt is om je via je armen wat naar achter te duwen als het ware. Dan vormen je rug en armen snelle een rechte lijn.

Ik heb vanmiddag weer yoga les, en vanavond ga ik voor dag 5 en 6!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:51

Iolanthe schreef:

Die neerkijkende hond is idd heel lastig. Ik kom ook nog niet met mijn voeten op de grond na een half jaar hoor. Dus ga vooral niet forceren.
Om je armen en rug recht te krijgen, kun je het beste iets meer op je benen gaan steunen, je stuitje goed ver de lucht in duwen en je schouders ontspannen. In deze houding moet je eigenlijk geen gewicht op je handen hebben (bijna niet mogelijk als je je hakken niet op de grond krijgt, I know!).

Zaterdag kreeg ik dag 4 echt niet voor elkaar. Had alleen tijd net na het eten, dus met een volle maag en dat was geen succes. Gisteren geen tijd gehad, dus ik loop een dag achter. Doe vandaag nog rustig aan, want heb al sinds vrijdag flinke spierpijn overal (zelfs mijn hamstrings, jeeh! Rekken die handel ;-) ), dus morgen maar 2x.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:58

xIrlijn schreef:
Iolanthe schreef:

Ik ontvang om de dag om 2 en 3 uur 's nachts twee dagen :') Dus haal ze nu altijd met de zoekfunctie via de site af.

Bij mij is het ook zo! Maar ik ben één dag later gestart, dus vannacht had ik die voor vandaag en morgen binnen. Normaal zou ik ze dus telkens op tijd moeten hebben.

Oké, fijn om te horen dat het niet helemaal aan mij ligt :D Wel een beetje jammer dan dat ze die meteen zoveel gebruiken. Maar goed, het kan alleen maar beter worden :)