Shadow0 schreef:Nadir schreef:Nogmaals, ik vind gewoon dat meer gepusht/gestimuleerd mag worden omdat er te snel naar kv gegrepen wordt als 'alternatief'. Verder kan Esplendido het duidelijker uitleggen, ik sluit mij volledig aan bij alles wat zij tot nu toe hier gepost heeft en nog gaat posten.
Wat ik niet zo goed snap is waarom je zo weinig respect zou tonen voor iemands keuze? Vanwaar toch de neiging om over andermans leven te willen beslissen - zelfs al denk je er zelf heel anders over? Het is een zaak van de ouders welke beslissingen ze nemen. Wat mij betreft mag voorlichting best maar heb je als zorgende geen enkel recht om verder druk uit te oefenen tenzij dingen heel erg mis gaan. En dan bedoel ik echt mis: als het gaat om mishandeling, verwaarlozing, schade.
Ik heb het zelfbeschikkingsrecht nogal hoog eigenlijk. We zijn een vrij land - ik dacht we het heilstaat-idee, waar overheid en dergelijke precies bepalen wat je allemaal hoort te doen en je daar vooral niet zelf over na mag denken, juist niet wilden.
had het niet beter kunnen verwoorden