NL-'ers zijn over het algemeen te dik.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:00

Ik zie in mijn omgeving ook best veel dikke mensen. Ik ben 1.68 en mag van mijzelf
niet boven de 70 kilo uitkomen. Ten eerste omdat ik erg van eten hou en als ik mezelf
echt zou laten gaan; pff dan ben ik echt in no time dik :+
Ten tweede mag ik als ik over de 70 kilo weeg niet meer op mijn pony rijden van mezelf,
en dat is een goede stok achter de deur..

Ik begrijp niet dat andere mensen wel over hun grenzen gaan, dik worden en dat dan zo
laten. In 98% van de gevallen is het gewoon; elk pondje gaat door het mondje.. :roll:

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:08

xApple schreef:
Ik zie in mijn omgeving ook best veel dikke mensen. Ik ben 1.68 en mag van mijzelf
niet boven de 70 kilo uitkomen. Ten eerste omdat ik erg van eten hou en als ik mezelf
echt zou laten gaan; pff dan ben ik echt in no time dik :+
Ten tweede mag ik als ik over de 70 kilo weeg niet meer op mijn pony rijden van mezelf,
en dat is een goede stok achter de deur..

Ik begrijp niet dat andere mensen wel over hun grenzen gaan, dik worden en dat dan zo
laten. In 98% van de gevallen is het gewoon; elk pondje gaat door het mondje.. :roll:

True :j

Hier een hele goede website over alle andere 'oorzaken' van te dik zijn:
http://www.salusi.nl/top-5-van-s-wereld ... niet-lukt/

pluisje88

Re: NL-'ers zijn over het algemeen te dik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:14

Die stelling is al lang achterhaald. Het is duidelijk dat het niet een simpele som is van minder eten dan je verbruikt =afvallen. Beetje jammer dat dit hier wel genoemd wordt..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:20

Ik vind het altijd wel 'grappig' dat vaak de vollere mensen dat als excuus gebruiken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:26

Het is net zo grappig dat de "slankere" mensen bewerken dat het wel zo is...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:27

xApple schreef:
Ik vind het altijd wel 'grappig' dat vaak de vollere mensen dat als excuus gebruiken.

leuk dat jij dat grappig vind -O-

maar om af te vallen moet je juist meer gaan eten :j en dan het liefst 6x per dag
om zo de stofwisseling in beweging te houden

en dat de vollere mens dit zegt is dat wij de vollere mens erover nadenken/ lezen en wij weten hoe ons lichaam werkt.
de dunnere mens heeft deze `zorgen`niet en hoeft zich daar ook niet in te verdiepen.

dus niks excuus :n

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:32

Je mag me trouwens even uitleggen hoe het kan dat ik 6 weken het ziekenhuisdieet gevolgd heb:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/die ... dagen.html

De eerste 3 weken ben ik 6 kilo afgevallen. Hierbij at ik zelfs de helft niet omdat ik het niet opkreeg.
Na 3 weken kwam ik op dezelfde hoeveelheid eten, precies volgens de lijst nog meer aan dan ik eerst afgevallen was.

Ik at dus minder dan 800 calorieën en kwam daar keihard op aan.

Ik weet niet hoe de rekenwonders onder ons dit gaan onderbouwen?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:32

mirgino schreef:
xApple schreef:

leuk dat jij dat grappig vind -O-

maar om af te vallen moet je juist meer gaan eten :j en dan het liefst 6x per dag
om zo de stofwisseling in beweging te houden

en dat de vollere mens dit zegt is dat wij de vollere mens erover nadenken/ lezen en wij weten hoe ons lichaam werkt.
de dunnere mens heeft deze `zorgen`niet en hoeft zich daar ook niet in te verdiepen.

dus niks excuus :n

Ik denk dat je vooral bedoeld vaker, en niet zozeer meer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:33

Mensen laten we hier nu geen rel van maken.
Voor de mensen die vanwege het gewicht gepest zijn heb ik een centraal pest topic gemaakt.

[NM] [Centraal] Pesten

Ik vond het behoorlijk apart dat dat er nog niet was.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:33

Meer eten? Je moet toch vaker eten, maar dan veel kleinere porties?

En er zijn natuurlijk ook gewoon slanke mensen die er wel moeite voor doen of hebben gedaan om slank te zijn, dus het is niet zo dat alle slanke mensen daar geen zorgen over hebben?

Edit: zie dat muntdrop dat al zei van vaker ipv meer :Y)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:34

Ik hoor dat wel vaker, kan haast niet anders dan dat de stofwisseling flink van de rit is

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:35

hoi ts,

Heb niet alle berichten gelezen alleen je eerste bericht.

Aangezien jij vraagt hoe mensen van zwaarder dan 75 kilo zich voelen meld ik mij.
Ik ben een tijd lang 80 kilo geweest. Was niet dik maar gewoon wat steviger gebouwd heel klein buikje en stevige benen meer ook niet. Ik vond mij zelf dus ook niet te dik in dat opzicht. ik denk dat het ook geheel aan je lengte licht of je nou te dik bent of niet. Ik ben 1.85 en was dus in weze ook niet te dik had een gezond gewicht.

Nu ben ik flink afgevallen ruim 10 kilo en volgens de bmi ben ik nu te licht hoewel ik volgens de weegschaal van de dieetist nog voldoende vet heb niet te veel maar ook zeker niet te weinig. Ik ben nu zeer tevreden over mijn uiterlijk maar moet zeggen dat toen ik wat zwaarder woog ik het ook niet heel erg vond.

Ik vind dus eigenlijk jouw stelling over dat je boven de 75 kilo zwaar bent niet echt gepast. Dit omdat het ligt aan de persoon. De 1 is nou wat zwaarder gebouwd dan de ander. Sommige mensen zijn groot/lang. Anderen hebben weer een flinke boezem waar je niks aan kan doen. Ik denk dat je eerder op de bmi moet gaan zitten dan op het gewicht boven 75 ben je te dik nee daar pas ik voor. Ken genoeg mensen die boven de 75 kilo zitten en super mooi zijn.

Marijke_1995

@ mirgino ; Misschien weet de dunnere mens ook heel goed hoe zijn/haar lichaam werkt? En werkt hard en is daarom dun?

Misschien begrijp ik je verkeerd maar het komt nu over alsof je denkt dat dunnere mensen het maar makkelijk hebben terwijl ze daar misschien wel keihard voor vechten.
Laatst bijgewerkt door Marijke_1995 op 02-03-14 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

xApple schreef:

Wat je hier zegt is natuurlijk onzin!

Overigens focussen mensen zich ook teveel op het hebben van een gezond bmi. Mijn dieetiste heeft het weleens uitgelegd: een bodybuilder die compleet afgetraind is heeft ook een veel te hoog bmi, maar is niet dik. De spieren worden ook bij je bmi gerekend. Het is dus niet zo zwartwit als veel mensen denken.

En het is ook moeilijk: om gezond te blijven moet je gezond eten en soms afvallen, maar aan de andere kant leef je maar 1 keer en dan moet je er dus ook van genieten ipv jezelf steeds streng op dieet te zetten. Het blijft lastig.

pluisje88

Ik ben er altijd mee gepest. En mede daardoor is het probleem nog groter geworden. De vooroordelen doen goed hun werk. Maar heb geen behoefte aan een psychologische sessie op bokt..

Edit; hebben jullie ooit het boek van de gabriel methode gelezen? Zal voor menigeen hier een openbaring zijn en mega veel vooroordelen uit de weg ruimen...
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 02-03-14 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:37

:+

ja bedoel vaker eten en niet 6x een volle maaltijd :D

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:38

Ik ben 1.88 en 80 kilo dus ook te zwaar volgens de openingpost :P

Maar zie wel veel kinderen , en ouderen die behoorlijk in omvang zijn. Begrijp het best. Iedereen wil een lang en gezond leven en vooral de ouderen die veel overgewicht hebben krijgen ook meer risico's zo met zich mee.

Ik heb 2 in de familie waar we ons veel zorgen om maken. Ene al apneu en de ander versleten knieen etc. Wonen samen met 3 kinderen en alles lijd er onder , hun zelf , de kinderen en het huis. Schoonmaken kan nauwelijks meer. En dan nog de kinderen van andere ouders.. Die ouders zeggen gewoon van als je wilt spelen kom maar bij ons. Blijf je tenminste schoon.

Hoeveel waarschuwingen ze ook krijgen van artsen , ze vreten door. Op verjaardagen schranzen ze zo een hele schaal worst leeg.

Lekker eten moet kunnen vind ik , maar overal waar teveel voor staat is gewoon slecht.
Laatst bijgewerkt door tanjaatjuhh op 02-03-14 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

pluisje88 schreef:
Je mag me trouwens even uitleggen hoe het kan dat ik 6 weken het ziekenhuisdieet gevolgd heb:

De eerste 3 weken ben ik 6 kilo afgevallen. Hierbij at ik zelfs de helft niet omdat ik het niet opkreeg.
Na 3 weken kwam ik op dezelfde hoeveelheid eten, precies volgens de lijst nog meer aan dan ik eerst afgevallen was.

Logisch hoor, twee mogelijkheden:

1. Je at toch veel meer dan je dacht
2. Spaarstand

Ik val niet af beneden de 2100kcal, bijvoorbeeld.

mirgino

Marijke_1995 schreef:
@ mirgino ; Misschien weet de dunnere mens ook heel goed hoe zijn/haar lichaam werkt? En werkt hard en is daarom dun?

Misschien begrijp ik je verkeerd maar het komt nu over alsof je denkt dat dunnere mensen het maar makkelijk hebben terwijl ze daar misschien wel keihard voor vechten.

ik reageer op deze stelling :j

maar als je als `dunne `, staat ook erg naar eerlijk gezegd, je geen zorgen over je gewicht maakt , ga je je dan wel verdiepen in hoe het lichaam werkt als je te zwaar bent?
ik heb nl slanke vriendinnen die daar totaal niet over nadenken....waarom zouden ze?
maar ik als zwaardere ben wel op zoek gegaan naar het hoe en waarom en wat kan ik doen om rustig aan af te vallen en niet in een jojo effect te geraken.
Laatst bijgewerkt door mirgino op 02-03-14 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:40

phormicola schreef:
pluisje88 schreef:

Logisch hoor, twee mogelijkheden:

1. Je at toch veel meer dan je dacht
2. Spaarstand

Ik val niet af beneden de 2100kcal, bijvoorbeeld.

Nr 1 is zeker niet van toepassing. Hield alles precies bij. Nr 2 wel. Maar volgens de rekenwonders hier zou dat dus niet moeten kunnen. Daarbij was dit voor Apple bedoeld

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:46

Zoals al eerder in dit topic werd aangedragen; vroeger waren er niet zoveel dikke mensen.
Het voedsel was puurder, natuurlijker en bevatte veel minder slechte vetten en suikers.
Ik geloof echt dat door het voedsel wat tegenwoordig op de markt is (en mensen dus teveel/te vaak eten)
Mensen dikker zijn gaan worden.

En de mensen die 'verslaafd' zijn aan dit voedsel gebruiken vaak smoesjes voor hun overgewicht.

En ja er zijn altijd mensen die door andere reden (daarom zei ik 98%) overgewicht hebben.
Dat is super vervelend en kunnen daar weinig aan doen. Misschien heb jij (pluisje) wel een
medische reden voor je (eventuele) ?! overgewicht. Ik heb niet gezegd dat iemand hier smoesjes verzint.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:58

Hier iemand met (flink) overgewicht en kan zeggen dat ik dit topic soms met open mond heb zitten lezen.. Ik vind het ontzettend jammer (maar tevens begrijpelijk) dat er zoveel onwetendheid de hoek om komt kijken waardoor sommige berichten hard aan kunnen komen.

Wanneer er sprake is van heel wat overgewicht, dan is het niet meer een kwestie van 'even' je eet en beweegpatroon omschakelen en weg met die kilo's. In veel gevallen zit er een psychische oorzaak achter die eerst opgelost moet worden voordat er aan de fysieke symptomen gewerkt kan worden.

Je zegt dat je het hebt over mensen die ten gevolge van een ongezonde leefstijl te zwaar zijn. Laat ik voorop stellen dat het hebben van overgewicht inderdaad niet bevorderlijk is voor je gezondheid, dat zal ik nooit ontkennen. Daarnaast zal het inderdaad handen vol geld kosten om 'ons' te verzorgen. Maar wist je dat een ongezonde leefstijl ook ongezond is voor al die 'mazzelaars' die niet van ieder pondje dat door dat mondje gaat aankomen?
Daarnaast valt roken ook onder een ongezonde leefstijl, maar daar kom je niet van aan! Roken is ontzettend slecht voor je, maar net zoals dat niet alle rokers longkanker krijgen, krijgen ook niet alle mensen met overgewicht daar problemen door. In tegenstelling tot het hebben van overgewicht is roken helaas nog steeds erg maatschappelijk geaccepteerd. In tegenstelling tot kinderen met overgewicht, die dikwijls gepest worden, worden 'kinderen' die gaan roken of drinken als stoer beschouwd door hun leeftijd genoten! Het op jonge leeftijd of overmatig gebruiken van alcohol is ook ontzettend schadelijk voor de gezondheid, maar is helaas vaak ook beter maatschappelijk geaccepteerd door de maatschappij.
Zullen we het ook nog even over stress hebben? Ontzettend slecht voor je gezondheid wist je dat!? Er zullen genoeg bronnen te vinden zijn op internet waarin te lezen valt welke negatieve gevolgen dit met zich mee kan brengen en welke medische kosten hieraan verbonden zijn ;)

Persoonlijk is mijn overgewicht het gevolg van meerdere oorzaken, die allemaal het onregelmatige en vele eten tot gevolg hadden. Eén van die oorzaken zijn mensen die mij veroordelen omdat ik te zwaar ben. Dat ik te zwaar ben betekent namelijk niet dat ik niet meer hoeft te eten. Toch kijken mensen naar je als je eet, of zeggen: 'zou je dat nou wel doen?'. Ze oordelen over het feit dat jij, als obees, aan het eten bent. Deze mensen zal vast ook wel bekend zijn dat er geen mens bestaat dat nooit hoeft te eten?! Maar hierdoor kwam ik in een situatie terecht waarin mijn schaamte voor mijzelf groeide en ik dus niet meer in het openbaar durfde te eten. Door mensen met oordelen, mensen die ook hier in dit topic voorbij komen.. Het gevolg van niet meer eten? Hele dag honger, lichaam gaat op spaarstand, zodra je alleen bent eet je alles wat los en vast zit tot je vol zit en je lichaam slaat dat lekker op.
Natuurlijk is het mijn eigen schuld, ik eet het! Ik laat mijzelf beïnvloeden door de maatschappij met haar vooroordelen en beland hierdoor in de vicieuze cirkel waar iemand verdomd moeilijk uit kan komen!

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:04

Pff dit is z'n moeilijk onderwerp eigenlijk. Sommige mensen voelen zich gewoon goed ookal zijn ze een pontje meer.
maar als ik rondkijk, iemand die op een paar plakjes kipfile leeft op een dag, om maar af te vallen omdat dit hoort volgens de meerderheid aan mensen. Zo ook een klasgenoot van 180 die 70 weegt en obesitas pillen slikt omdat iedereen maar vind dat ze mager moeten zijn. Vroeger was het ook normaal als je mollig was, dik is anders maar toen waren ze ook niet graad mager, wat tegenwoordig wel moet want je mag het liefst geen gram vet hebben..
terwijl je ook weer vet nodig hebt om je organen te beschermen.. Dusja net is allemaal maar krom. En niemand is perfect, ik vind ook niet dat je moet verwachten dat je perfect moet zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:06

spotterick schreef:
Pff dit is z'n moeilijk onderwerp eigenlijk. Sommige mensen voelen zich gewoon goed ookal zijn ze een pontje meer.
maar als ik rondkijk, iemand die op een paar plakjes kipfile leeft op een dag, om maar af te vallen omdat dit hoort volgens de meerderheid aan mensen. Zo ook een klasgenoot van 180 die 70 weegt en obesitas pillen slikt omdat iedereen maar vind dat ze mager moeten zijn. Vroeger was het ook normaal als je mollig was, dik is anders maar toen waren ze ook niet graad mager, wat tegenwoordig wel moet want je mag het liefst geen gram vet hebben..
terwijl je ook weer vet nodig hebt om je organen te beschermen.. Dusja net is allemaal maar krom. En niemand is perfect, ik vind ook niet dat je moet verwachten dat je perfect moet zijn

Hoe kom je daar bij?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:08

Dat is wat 'de maatschappij wil'.. Mensen met overgewicht worden veroordeeld en om geaccepteerd te worden moet men maar afvallen.