Osteopathie voor de mens

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Osteopathie voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 00:02

Ik ben 3 keer met onze dochter geweest, na de eerste keer hadden we een week lang een andere dochter maar toen zakte het snel weer af, de 2 keren erna hebben niets gedaan helaas.
Vond het vooral erg vervelend dat van de 75 euro per uur maar 35 euro vergoed werd.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 00:17

Perfecte topic gevonden om mijn vraag te stellen. :)

Kunnen jullie mij (eigenlijk voor mijn zus) een osteo aanbevelen in de buurt van Doetinchem / Zutphen? Ivm scoliose moet het zeker niet de eerste de beste prutser zijn. Alvast bedankt voor jullie tips!

Heeft een van jullie misschien ook ervaring met osteo en scoliose? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 08:33

In Eibergen zit echt n hele goede, niet helemaal in jouw regio maar wel n aanrader!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 08:41

Heb je misschien ook een naam etc? :) Ik weet zeker dat mijn zus wel een stukje verder wil rijden als ze zeker weet dat het een goede is. Ze heeft echt een niet kinderachtige scoliose, dus het is al een hele stap dat ze überhaupt iemand aan haar rug wil hebben. Maar ja... steeds meer pijn is ook niet zo'n lekker alternatief, dus je moet wat :)

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:14

Ik ben als kind naar een osteopaat geweest voor mijn scoliose. Hij heeft toen nog "recht" gezet wat recht kon gezet worden. Dit wil zeggen, al het kraakbeen dat nog niet volgroeid was, daar kon hij nog iets aan doen.
Ofzoiets toch, het is ongeveer 13 jaar geleden, dus ik weet niet of ik het juist heb onthouden ;)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:46

Zucchero schreef:
Perfecte topic gevonden om mijn vraag te stellen. :)

Kunnen jullie mij (eigenlijk voor mijn zus) een osteo aanbevelen in de buurt van Doetinchem / Zutphen? Ivm scoliose moet het zeker niet de eerste de beste prutser zijn. Alvast bedankt voor jullie tips!

Heeft een van jullie misschien ook ervaring met osteo en scoliose? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Dat dus. Hier ook een scoliose. Inmiddels kan ik niet eens meer fatsoenlijk 10 km lopen en daar baal ik flink van, maar de oorzaak is met cesartherapie niet te achterhalen. Als ik op een paard stap, dan voel ik dat m'n onderrug blokkeert, maar de scolliose zit voornamelijk bovenin. Ik zit echter niet te wachten op iemand die lukraak wat kraakt links en rechts, daarover heb ik iets te veel gruwelverhalen gehoord.

Dus als iemand nog osteo's weet in Wageningen en/of Almelo: kom maar op! (helaas kost heen en weer naar Enschede even teveel tijd.)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:35

Ik heb gister weer een behandeling gehad. De vorige had helaas het gevolg dat ik een paar weken met flinke rugpijn heb gelopen, dus snel weer een nieuwe afspraak gepland en gister flink onder handen genomen. Lijf voelt veel beter nu en ook mijn ingewanden lijken weer te doen wat ze moeten doen. Ik heb gistermiddag twee uur geslapen, zo moe was ik er van geworden.

Ik ben wel door mijn cesartherapeute (waar ik ook nog regelmatig naartoe ga) doorverwezen naar een manueel therapeut voor een scheve wervel tussen mijn schouders die ook de osteopaat niet recht krijgt. Over een paar weken ook daar maar eens een afspraak plannen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:54

Ik was dinsdag weer even langs geweest. Mijn relatie is sinds een paar weken over en ben hier erg emotioneel onder, dit merkte ik ook aan mijn lijf. Mijn rug deed pijn, onderin maar ook bij mijn scoliose, en daar heb ik zelden last van.. Bleek dat mijn bekken scheef stond, mijn been sliep ook steeds, wat dus een beknelde zenuw bleek te zijn. Ik kan weer vooruit! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:46

Ook mensen hier, die baat hebben bij osteopathie bij "vage"klachten?
Zoals heftige maagpijn aanvallen....

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:51

Ik ga ook naar de osteopaat :)
Hier voor verschillende redenen maar ook voor m'n maag.
Ik ben wel altijd 2 dagen goed ziek na een behandeling.
Nadien voel 'k me weer leefbaar maar na een tijdje komt alles gewoon weer terug..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:13

Ik heb ook last van mn maag en daar kan de osteo me zeker mee helpen.
Ga nu weer een nieuwe zoeken. Frappante is, dat toen ik naar de manueel therapeut ging ik echt elke 3 maanden wel een keertje moest, nu ben ik voor het laatst een half jaar terug bij de osteopaat geweest en moet ik nu maar weer eens een keer. Maar ik heb lang niet zulke klachten als dat ik bij de manueel liep.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:23

Ik ben ook van plan eens te kijken voor een osteopaat.. Ik loop al jaren bij een chiropractor maar heb afgelopen week zo'n nareactie gehad dat ik al de halve week plat gelegen heb.. Benauwdheid en pijn en hierdoor hyperventilatie en nu heb ik alleen maar meer last.. Maar ik ben bang dat het weer hetzelfde liedje is en ik steeds weer terug kan blijven komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:53

Ik weet niet wat een chiropractor precies doet, maar ik heb osteopathie als veel lichter ervaren. Je hebt erna veel minder last maar het werkt wel beter.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:55

Een chiropractor kraakt en masseert, kijkt naar het hele lichaam maar vooral de botten zegmaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:58

De Chiro kijkt bij mijn weten niet naar ingewanden?
Ik heb iig iemand nodig die dat wel doet

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:02

Ik heb alleen maar positieve ervaringen.
In 2007 heb ik een ongeluk gehad met een paard, mijn schouder was daarbij kapotgetrokken.
Fysio en orthopeed zeiden dat ik maar met de beperking in beweging en de pijn moest leren leven.

IK ga drie keer naar de osteo en mijn schouder is weer heel...

Pas ook weer een succesverhaal. Ik liep al zeker 3 maanden met fikse rugklachten, en moest door vanwege eigen bedrijf.
Fysio elke week, geen verbetering, ik ga een keer naar de osteo, en jawel alles weer in orde..
Jammer dat er maar zo weinig van wordt vergoed,maar mijn rug was het me zeker waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:02

Oh ja, dat is een beetje hetzelfde als de Manueel zo te horen. Die vouwde me dan dubbel om de boel weer op de plek te brengen :')

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:34

Mijn schoonzusje ook. Na de bevalling bekkeninstabiliteit overgehouden. Er waren dagen dat ze amper uit haar bed kon komen van de pijn. "reguliere" geneeskunde zei na alle therpapie: leer der maar mee leven. Via via kwam ze uiteindelijk bij een osteo. En tsja, de rest kun je raden. ;) De osteo was een succes.

Ik denk dat het verschil tussen osteo en manueel zit, in het feit dat de manueel niet naar organen, weefsels etc kijkt? maar meer naar houding, botten etc? Ik heb met manueel geen ervaring, met osteo dus wel. Ga zelf ook.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:07

Ben wel benieuwd naar het verschil tussen een osteopaat en manueel therapeut.

Ik heb een thoracic outlet syndroom en een afstaand schouderblad. Ik ben nu sinds drie weken onder behandeling bij een manueel therapeut (alles al geprobeerd) en voor het eerst heb ik geen constante pijn meer tussen mijn schouderbladen. Ben er zo blij mee!
Morgen gaat een andere therapeut m'n nek onder handen nemen, hopelijk heb ik dan ook minder hoofdpijn en spierspanning.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:17

Zelf loop ik ook al jaren bij de osteopaat. Wat ik van mijn osteopaat begrijp gaat het binnen de osteopathie ook om je eigen gevoel en gaat het niet alléén om het losmaken van botten etc.

Linkje waar het imo wel duidelijk wordt uitgelegd; http://www.meershoek-osteopathie.nl/osteopathie.html

Even mezelf als voorbeeld, mijn nek en een aantal wervels in mijn rug gaan vastzitten bij periodes van innerlijke onrust (stress en drukte).
Maakt de osteopaat mijn nek en wervels los is dit even zo, maar vaak verschilt het hoelang het weg is. Soms moet ik met een week weer (aantal behandelingen achter elkaar) maar het kan ook zo zijn dat ik 9 maanden nergens last van heb.
Zelf merk ik dat stress funest is. Ik voel wanneer het vast gaat zitten, soort spierpijn en pijnlijke plekken op mijn rug. Ook beperkingen bij het draaien van mijn nek.

En het eerste wat mijn osteopaat vraagt als ik weer bel is; ''heb je je weer druk gemaakt :') ''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:36

Een manueel therapeut manipuleert vooral de botten door de boel weer recht te duwen, vaak met wat licht geweld. Daarmee bedoel ik niet dat het er hard aan toe gaat, maar t is geen masseren. ;)
Osteopaat zorgt ervoor dat niet alleen je botten op de goede plek komen, maar ook de spieren en je organen. Dit doet ze door de duwen, een bepaalde beweging te maken met een ledermaat of een soort van massage. Osteopaat ervaar ik als iets pijnlijker op het moment zelf maar daarna ben ik wel fitter dan de manueel, daar moet ik echt 2 dagen van bijkomen.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:39

Ik heb erg veel last van spit. Op dit moment in lichte vorm maar relaxt paardrijden is er al een hele tijd niet meer bij. Ik zit er zo verkrampt op dat mijn paard (niet extreem schrikachtig) daar enorm op reageert ook iedere plotselinge tempoverandering doet zeer :(. Tijd voor een goede osteopaat die niet meteen zegt dat ik moet stoppen met rijden. Wie weet iemand omgeving Zoetermeer/Den Haag/Rotterdam/Gouda? Het liefst iemand met kennis van de paardensport en de specifieke belasting die dat met zich meebrengt.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:43

Ik voel me na een behandeling bij de osteopaat meestal 2 tot 14 dagen kiplekker en daarna schiet alles weer vast en zou in in principe weer opnieuw kunnen gaan. Daarbij de kosten: 75 euro maken het nu niet bepaald beter.
De eerste keer dat ik ging bleek ik 15 blokkades te hebben in wervels, enkels, ellebogen, ribben en sleutelbeenderen. Nu blijven er steeds minstens 3 heel hardnekkig terugkomen.

Nee osteopathie is top voor korte termijn pijnverlichting en bewegingsvergroting maar niet DE oplossing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:44

_black_rose_ schreef:
Ik voel me na een behandeling bij de osteopaat meestal 2 tot 14 dagen kiplekker en daarna schiet alles weer vast en zou in in principe weer opnieuw kunnen gaan. Daarbij de kosten: 75 euro maken het nu niet bepaald beter.
De eerste keer dat ik ging bleek ik 15 blokkades te hebben in wervels, enkels, ellebogen, ribben en sleutelbeenderen. Nu blijven er steeds minstens 3 heel hardnekkig terugkomen.

Nee osteopathie is top voor korte termijn pijnverlichting en bewegingsvergroting maar niet DE oplossing...

Bij mij is dat dus andersom, ik kan een half jaar door met osteopathie, met een wiplash en artrose in de rug.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:00

Precies Joolien. Ik ga meestal eenx of 3 per jaar. En die keren zitten dicht op elkaar. Daar kan ik een jaar op teren.