Hooikoorts: wie heeft er nog meer last van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:32

Ik gebruik levoceterizine, nasonex en seritide (puf) die eerste 2 dagelijks, de laatste alleen zo nodig. Oogdruppels vind ik niet fijn, ik zet mijn zonnebril op als ik naar buiten ga 8-)

Moonfish: livocab deed bij mij ook niks, misschien een andere neusspray vragen?

Dribbel

Re: Hooikoorts: wie heeft er nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 17:33

Moonfish: misschien Prevalin neusspray?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:37

Wat leuk, nou eigenlijk niet natuurlijk, een topic over hooikoorts.

Ik heb er helaas ook last van, gebruikte altijd avamys en ik had amper meer last. Wel eens niezen als ik de stal op strooi maar verder geen last! Zo blij, tot ik zwanger werd en ik er dus mee moest stoppen. Hier baalde ik enorm van, maar op aanraden van collega's en mijn moeder ben ik A. vogel (dat zijn pilletjes) gaan gebruiken. Het mindert wel, maar ik kies toch liever voor de avamys, ondanks dat ik momenteel niet zwanger ben gebruik ik toch de pillen van A. vogel.
Laatst bijgewerkt door dejong_wever op 02-04-14 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:41

Toen ik zwanger was had ik helemaal geen klachten, iig niet van de hooikoorts. Wel toen ik borstvoeding gaf en ook geen pillen mocht gebruiken. Gelukkig was het een vrij natte zomer, maar een weekendje kamperen tussen het bloeiende gras was niet zo slim :+ ben echt dagen ziek geweest.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:08

Nou lekker, allergisch voor de Levocab. Hartstikke benauwd en neus dicht. Heb nu xylometazoline gesprayd en nu heb ik weer zuurstof.. Gatver wat is dat eng.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:43

Hier nog een, snif, snif.. het begint al weer lekker.
Ik heb vooral 's ochtends veel troep in mijn ogen, dan zie ik echt door een waas. In de loop van de dag een paar enorme oog jeuk aanvallen.. Natuurlijk is opdracht: niet wrijven, maar dat is zooooo lekker. Alleen daarna...

Verder eindeloze hoeveelheden snot en ik kan echt heeeeeeel hard niezen. Ze maken hier thuis altijd grapjes dat de ramen breken.

Het lijkt wel of het steeds eerder begint en steeds langer doorgaat. Ik heb het ergste met de grassen.

Oogdruppels vind ik verschrikkelijk, dat moet 4x per dag en dat brand. Dan nog liever jeuk.

Van antihistamine word ik heel suf. Dus ik doorsta het maar. Papieren zakdoekjesfabrikanten zijn blij met mij :j

Maar ik dacht dat ik ook allergisch voor katten was (zelfde symptomen), maar laatst was ik bij iemand met 2 katten en had ik helemaal geen reactie (bovenop hooikoorts).

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:49

dejong_wever schreef:
maar op aanraden van collega's en mijn moeder ben ik A. vogel (dat zijn pilletjes) gaan gebruiken

Dat is Pollinosan ;) :D

Vanky schreef:
Gelukkig past het goed bij mijn pony, want die heeft er ook last van

Geef jij je pony ook nog wat Vanky??? Of red die zich nog zonder.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:18

Dribbel schreef:
Even van de BBC news site geplukt:
Air pollution: High levels to spread across England. The BBC weather centre said the highest recordings were likely to be in East Anglia and the East Midlands. |(

Lekker dan, ik zit in East Anglia. Dat is donkerrood-paars, dus 9 en 10. In andere woorden, hoger kan niet. Morgen gelukkig al weer beter.
[ Afbeelding ]

Ik ben blij dat ik Engeland net heb verlaten :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:24

Dribbel, Prevalin ga ik overwegen.
Anderzijds ben ik ook wel tevreden over de Pollinosan spray, lekker zacht voor mijn neus en werkt eigenlijk vrij goed.
Ik heb alleen de neusspray van de huisarts gedaan omdat dat een histamineblokker is, en ze zei dat ik dat 3 a 4 keer daags moest doen.
Van die sprays dacht ik altijd dat dat het beste werkt als je dat regelmatig doet ipv af en toe.

Ben nu echt nog steeds brak, vannacht loratadine genomen, Telfast en Ketotifen en nog last.
Bij het opstaan weer loratadine wat ook geen fiets deed.
Vanmiddag nog en een Aleve want het voelt gewoon als een zware griep zoals ik me voel.
Benauwd van de spray van de HA dat kon er ook nog wel bij.

Heb Lyme en dat ging juist zo goed, dus dit is echt een &*&(%^&(&^ domper.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:10

* meld zich * Stomme hooikoorts! T is gelukkig vandaag pas begonnen, maar echt 5 x zo erg als vorig jaar :( Niezen, snotteren, ride tranende ogen die jeuken :(

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:19

Ik heb nog nooit hooikoorts gehad, wel altijd een vage allergie die nooit doorzette. Sinds ik vorig jaar in Nieuw Zeeland allergisch bleek te zijn voor de bomen daar (Lucky me :7) heb ik nu ineens ook hooikoorts.

Weet iemand hier of je ook bijholteontsteking kan krijgen van hooikoorts? Ik heb namelijk eerst griep gehad en nu al 3 weken een bijholteontsteking.. Ik vroeg me af of dit erger kan worden of langer kan aanhouden door de hooikoorts?

Ik gebruik overigens neusspray (ook voor die ontsteking) en ik heb allergie pilletjes van de dokter, dat werkt op zich prima, maar droog enorm uit van die pilletjes. Stond wel in de bijsluiter, maar het is echt niet oke, ik ben echt echt uitgedroogd gewoon, zelfs na een glas water.

Mona14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:25

Ik heb giga veel last van mijn ogen, niezen gelukkig niet zo heel erg.
Maat die jeuk in mijn ogen en die tranen ik wordt daar echt gek van.
Allergie pilletjes werken ook niet echt!
Moet er mee leven.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:27

Echt raar. Ik heb nu echt nergens last van :?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:45

Hallo!
Ik begin te denken dat ik hooikoorts heb en nu kwam ik dit topic tegen, dus ik dacht ik neem eens een kijkje.
Ik heb al een paar weken een flink verstopte druipneus, ook nies ik veel. Veel hoofdpijn, pijn in mijn bovenkaak en oren die dicht zitten. Mijn hoofd voelt vaak alsof het vol watten zit. Ook heb ik vaak tegelijkertijd kriebel aan één kant van mijn keel en in het oor aan dezelfde kant. En ik heb prikkerige traanogen. Tenslotte heb ik ook erg veel last van mijn astma. Ik heb inspannings astma en normaal heb ik er vooral last van als het koud is, maar nu is het juist hartstikke warm en ik heb bij het kleinste beetje inspanning en zodra ik plat lig last.
Het rare is dat is een jaar of twee geleden nog op hooikoorts getest ben ivm mijn astma en toen kwam daar niks uit. Ik ga binnenkort langs de huisarts, maar ik vroeg me af wat jullie als ervaringsdeskundigen hier van denken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:48

Hooikoorts kun je altijd krijgen. Dus het kan heel goed zijn dat je het nu wel hebt.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:49

Ik heb het idee dat ik hooikoorts heb, omdat ik ineens benauwd ben met piepende ademhaling en vanmorgen snotterig.. Zit ook in de ergste regio momenteel. Hallo pufje. :=

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:52

Het is bij mij nu ook weer erger dan het in jaren geweest is. Niet fijn. ..

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:54

Ik heb er erg last van. Eerder nooit. Scoor giga hoog en er is weinig wat helpt. Ik ben er gewoon echt hondsberoerd van. En niet te spreken over mijn opgezette klieren en ogen die me kop uitbranden zonder dat ik eraan zit.

zondag word het beter. Tot die tijd alles dicht en weinig buiten. Met de auto naar school ed. Bah.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:26

Hier ook weer rondje HA gedaan, haha..flixonase is niet afdoende meer, maar ben erg gevoelig voor allerlei medicatie, dus het is altijd weer zoeken wat nu wel gaat werken, zonder meteen in slaap te vallen :P

Voor degene die geen astma hebben, maar ook wel salbutamol hebben..ik heb van Bloem, Allithym druppels en dat lijkt wel goed te werken bij benauwdheid. Dit zal niet helpen bij astma, maar de hooikoorst benauwdheid icm hartkloppingen en marathongevoel te lopen, geeft wel wat verlichting. Het is niet specifiek voor hooihoortspatienten, maar ik ben maar van alles aan het proberen..want die vermoeidheden en dikke jeukende ogen, volle holtes etc is gewoon geen doen. Ik heb aankomende week belangrijke studiedagen die van smorgens vroeg en savonds laat en moet mn kop er wel bij kunnen houden :P

Ikzelf ben niet zo van medicijnen en probeer het altijd iets lichter op te lossen..soms lukt dat niet en is het niet genoeg...maar wilde dit wel even delen ;)

Ook ga ik bioresonantie proberen..ben erg benieuwd of dit gaat werken..al is het maar een beetje ;)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:59

Kennen jullie Avamys? Dat werkt echt goed, ik gebruikte het wanneer ik het nodig had, s'morgens en s'avonds in ieder neusgat een puf en ik had geen last meer van de hooikoorts op zich, wel dat ik nies met het opstrooien van de stro stal, maar verder niet! Informeer er naar bij je huisarts, want het werkt (voor mij) echt goed!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:19

TammyVN: bijholteontsteking kan, het is een ontstekingsreactie die ook kan doorslaan als je er niet op tijd bij bent met pillen en/of spray. Maar met een goede ontstekingsremmer moet het wel snel over zijn.

Schreef gisteren nog dat ik als ik eenmaal op gang ben het wel gaat, vanmorgen wilde het echt niet lukken. Nadat ik mijn dochtertje naar school had gebracht ben ik dus even een uurtje op de bank gaan liggen. Moet vanmiddag werken, anders kom ik de dag niet door. Voel me wel beter nu. Hoop maar dat het morgen gaat regenen, dan worden de klachten ook veel minder.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:21

Wat een absolute aanrader is, is de cetirizine van de Lidl.
Het enige middel wat bij mij nog een klein beetje werkt.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:23

Nickyyyy schreef:
Is moe zijn ook een kwaal? Ik ben laatste tijd namelijk erg moe, heb alleen geen idee hoe dat komt.

Pff vervelend zeg rina!

Hoort er inderdaad bij!
Ik heb nu gelukkig medicijnen die goed hun werk doen, maar ik heb echt dagen geslapen. Dan had ik gewerkt(ik werk veel splitdiensten) en de paarden gedaan en dan moest ik echt eerst een paar uur slapen voordat ik 's avonds weer kon werken.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:46

* Hatsjie! * Ik ga toch maar eens pilletjes halen! Hopen dat dat helpt!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:08

Zo de knetter, op stal was ik alleen maar aan het niezen, werd er zelfs benauwd van!!

Wat ben ik blij als het gaat regenen!!