Waar ik altijd bang voor was, is gebeurt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:16

muntdrop schreef:
Waarom pak je niet gewoon echt fruit ipv zo'n fruitreep en een handje noten?

Ja dat had ik beter kunnen doen..
Maar ik moet buiten wachten tot me ouders er weer zijn, sleutel vergeten.

Maar toen moest ik toch nog na de super markt..... En met honger na de supermarkt is geen goed IDE...

justkid

Re: Waar ik altijd bang voor was, is gebeurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:48

Ja sorry hoor maar als je toch naar de supermarkt moet koop dan fruit -O-

Lees je in -:) dan hoef je het hier niet te vragen want dan weet je het zelf. Wat je nu doet is gewoon meer van hetzelfde. Suiker, zout en vet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:15

Ik denk ook echt dat dat de enige oplossing is. Niet jezelf uithongeren.

Inlezen of laten voorlichten. PUNT. Anders gaat het je gewoon echt niet lukken.

Als je niet zelf kunt bedenken dat yumyum noodles ongezond zijn, dan lijkt het me verstandig dat je je er echt in gaat verdiepen.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:24

Zolang het hier niet om een serieus eetprobleem gaat (in de richting van eetstoornis oid), maar enkel om het aanmeten van een gezondere levensstijl, dan ben je waarschijnlijk in een afspraak of 2 echt wel klaar bij de diëtiste. Dus zo duur is het niet en het is een investering in je gezondheid waar je waarschijnlijk (nu of later) veel profijt van zal hebben.
Dus maak gewoon een afspraak zou ik zeggen. Als je denkt dat je met een tussendoortje van 4 fruitrepen goed bezig bent, en je je afvraagt of noodles gezond zijn, dan lijkt een afspraak met een diëtiste me geen overbodige luxe ;)

Het is overigens ook een discipline kwestie. Je moet de kennis die je verkrijgt ook gaan gebruiken (dus niet in de supermarkt naar de koekjesafdeling gaan omdat je honger hebt, maar koop dan gewoon een appel) en dat is vaak een lastig onderdeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:26

Mijn dag gaat nu volgens mij er goed, geloof ik.
Als ontbijt om 20 over 6 2 crackers met smeerworst en een schaal yoghurt.
Om 8:30 een fruit reep.
Om 10:15 een yoghurt fruit reep.
Om 12:00 een Italiaanse bol met kaas en sla (normaal zou ik wit brood of witte bolletjes mee nemen, maar die waren op en ik moest op school iets kopen)
Om 14:15 een appel.
En verder is het nog niet duidelijk.
Ik drink overigens alleen water.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:31

Amoor, goed dat je die frisdrank laat staan. Als je nu ook een gewoon avondmaal hebt, ben je aardig op weg. Tuurlijk valt er genoeg te verbeteren maar dit lijkt mij al een hele goeie start!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:33

Ik wil bruin brood leren eten, maar dat heeft ook tijd nodig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:34

Goed, dat je veranderingen invoert!!

Fruitreep lijkt me vooral snoep. Tenzij je 'smorgens echt fysiek aan het werk bent kun je daar makkelijk eerst een suikerpiek van krijgen - en als je stil zit volgt de beruchte dip = honger.
Je zou ook noten en/of fruit kunnen eten, of een smoothie uit de thermosfles.

Maar in je echte ontbijt zit al meer eiwit, prima!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:37

...enne: misschien heeft jouw lichaam een gegronde reden om bruin brood te weigeren?
Niet iedereen kan tegen tarwe. (Daar is het meeste brood van gemaakt, het kan ook goed van andere granen: rogge, spelt, kamut, etc.)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:17

Je bent goed op weg, maar eet nog steeds weinig en hetgeen dat je eet bevat nog steeds erg veel suikers/calorieeen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 07:40

Gisteravond weer een min puntje.
Mijn moeder's eten was mislukt, dus toen hebben ze zonder dat ik het wist patat gehaald, ik heb een klein beetje patat, met een stukje vlees (wel met een klein beetje saus) noodles en yoghurt gehad.
Later nog een koekje en weer Engelse drop. En ik heb 1 blikje cola gehad....
Niet eg gezond dus.... Maar ik weet van mezelf dat als ik nu in 1X alles laat staan, ik terug val.
Ik bekijk het positief, ik ontbijt goed, probeer overdag niet te snoepen. En heb overdag 0 % frisdrank op sinds zondag.

Vanochtend was ik een beetje laat dus hebik alleen 1,5 kom aardbeien yoghurt gehad.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 07:54

Het is ook erg moeilijk om Nee te zeggen tegen suiker, vooral als je dit veel eet.
Ik ben nu vanaf augustus vorig jaar bezig met leren 'nee' zeggen tegen dingen en het is best moeilijk. Maar je moet echt proberen om niet teveel te snoepen, al die suiker word eventueel omgezet tot vet als je niet sport.
En ik weet hoe moeilijk het is, ik at eerder meer suiker met yoghurt dan een bakje yoghurt. Maar nu eet ik het bijna zonder suiker, klein vleugje honing voor de smaak.
Kopje thee, eerder deed ik er 2 of 3 suikerklontjes in, nu nog 1 klein zoetje of zelfs helemaal niets.

Een keer patat eten is niet erg. Echt niet.
Maar nu schrijf je dat je beetje patat, stukje vlees en noodles en yoghurt hebt gehad, ik weet niet wat jij onder een beetje verstaat, maar je kunt dan beter gewoon patat met vlees mee-eten en daar wat groente bij eten (lekkere salade).
Krijg je kort daarna weer honger, eet dan een bakje yoghurt.
Ik at vaak 'savonds ook ongezond, omdat ik dan trek kreeg, dus at ik chips of snoepte ik.
Maar nu pak ik 'savonds een bakje kwark met 2 eetlepels havermout. Dat is vullend en als je er een beetje honing in doet, ook wel zoet.

Als je toch graag cola wil drinken, is dat niet erg. Maar kies dan voor Cola Light, zit veel minder kcal in. Zet het minder aan.
Ik las ook ergens hier over ranja, je kunt dan kiezen voor Slimpie Ranja (kijk maar eens op internet). Dit is ranja zonder suiker en is gewoon lekker, net als normale ranja.

Maar je moet echt proberen in je hoofd het knopje snoepgoed uit te schakelen... dat is moeilijk, ik weet het... probeer gewoon per dag 1x nee te zeggen tegen snoep. Bouw dit langzaam uit.
Nu red ik zelfs op verjaardagen om een stukje taart niet te nemen (of een heel klein stukje).
Of zoals laatst, werden er om half4 appelflappen uitgedeeld bij een werkoverleg, bijna iedereen nam er 1, maar ik heb deze niet genomen. Het is heel moeilijk, maar je voelt je later toch beter erdoor. Of neem op zo'n moment gewoon een normale appel (zorg ervoor dat je gewoon altijd 1 stuk fruit bij je hebt).
Dat helpt ook.

Heel veel succes!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:22

Tip, kan je niet beter ipv die fruitrepen echt fruit of eventueel van die wasa crackers met dat spul ertussen doen? Volgens mij zit er onwijs veel troep in de fruitrepen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:36

Ik heb nu ook weer 2 van die fruit repen mee en 1X choco koekje. Puur omdat er geen fruit in huis was vanochtend.
Verder heb ik 3 witte bollen mee. 1 met pinda kaas. 1 met choco pasta. 1 met hagelslag. Heel weinig heb ik erop gedaan, puur voor de smaak.
Gisteren nam ik om kwart voor 9 een fruitreep. Maar dat sla ik nu over omdat het niet heel gezond is.
Nu eet ik om kwart over 10 wat, ik twijfel ofik een fruitreep of een bolletje neem.
Omdat 12u heb ik lunche pauze, dan eet ik de bolletjes.
Maar om kwart over 2 heb ik weer pauze vanaf dan moet ik tot half 6 tot ik weer kan eten.
Dus ik twijfel hoe ik het kan verdelen mijn eten over de dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:40

Ik wil er echt voor zorgen dat ik savonds niet de fout in kan gaan.
Dat ik bij thuiskomst geen erge honger heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:48

Meisje, het zijn geen fouten, het zou jammer zijn als gezond eten niet lukt maar fout is het niet...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:50

Amoor, dat scheelt al echt heel veel hoor. Als je overdag genoeg eet, hoef je 's avonds minder los te gaan en is je dip na het avondeten vaak ook minder. En probeer eens 3 dropjes te nemen als je er normaal 5 neemt en bedenk wat de suiker met je doet: het maakt je moe. Zijn ze soms ineens niet meer zo lekker.

Is een wrap geen idee voor jou? Van die vellen kopen, stop erin wat je lekker vindt (sla, rauwkost, tomaat, komkommer, (gerookte) kip met een yoghurtsausje, gehakt, bonen, avocado, etc) rol op, aluminiumfolie erom en je hebt een gezonde lunch die makkelijk mee te nemen is.
Drink evt thee met een smaakje, bijvoorbeeld peer-caramel (desnoods met een zoetje) of een handje tutti frutti. ook erg lekker door je yoghurt als je dat even kookt zodat het zacht wordt. Of snij groente in stukjes (komkommer, paprika, worteltjes, bleekselderij, tomaat) en neem mee in een bakje. Heb je trek, dan neem je daar wat van. Ook lekker: gedroogde appeltjes of mango. Dan heb je iets om te knagen, dat is vaak al genoeg. En drink een glas water.

En joh, helemaal niet erg om een keer patat of cola te nemen! Anders hou je het niet vol. bovendien werkt het voor de 1 om rigoureus alles om te gooien, de ander bouwt het af. Ligt er maar net aan wat bij je lijf en je karakter past en wat goed voelt.
Gezond eten is soms gewoon moeilijk! Ik baal soms ook als ik om 22:00 nog soep sta te maken of mijn stoofpotje uit de pan sta te schrapen.
overigens weet je het misschien al, maar suiker is een verslaving. Je zult je echt een tijdje niet lekker voelen als je gaat afkicken, maar je krijgt er uiteindelijk een fijner lijf voor terug.

Ik loop al mijn hele leven te klooien met mijn lijf en val ook amper af, maar eet wel gezond. ben er een kei in geworden om dingen die ik lekker vind, gezonder te maken. Dus mocht je tips willen voor makkelijke dingetjes om bijv mee te nemen, dan stuur je maar een pb :)
Laatst bijgewerkt door danoesje op 12-02-14 08:58, in het totaal 2 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:50

Dat kan alleen maar als je je wat inleest over voeding.

Je blijf snelle koolhydraten met suikers eten. Logisch dat je snel honger hebt.

Bruin brood met hartig beleg (geen!! bewerkte vleeswaren zoals grilworst, leverworst etc.) zoals kipfilet, huttenkase met een plakje komkommer of avocado zal veel beter vullen en hiervan zal je langer verzadigd blijven.

Verder, neem liever een echt fruitje met een handje ongebrande noten dan een fruitreep. Die fruitreep zijn wederom weer snelle koolhydraten en heel veel suikers.

Het is zo onhandig want je wil zo graag maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijk door je vol te stoppen met suiker en snelle koolhydraten waardoor je EN niet afvalt, EN te weinig energie krijgt dus moeilijker gaat bewegen/sporten, EN heel snel weer honger hebt waardoor het je heel veel moeite kost om niet te snaaien.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:02

Misschien zelf fruit halen? Ik weet niet of je het geld ervoor hebt maar dan ben je minder afhankelijk van wat in huis is :).
Qua brood hebben wij altijd volkoren van de albert heijn, die vind ik persoonlijk lekker en is ook niet zo heel donker :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:10

Voor brood kun je ook eens kijken naar Spelt of Mais brood. Mijn vaste bakkertje verkoopt 10 soorten spelt brood en daarnaast nog vele andere spelt producten (koeken etc). Spelt heeft weer een hele andere smaak als volkoren.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:11

oeh maisbrood van de appie. Niet heel gezond maar goddelijk lekker. Vooral met speculoos of goeie jong belegen kaas <3 . Dat koop ik dus allebei niet maar als ik bij mijn ouders ben leef ik me wel eens uit met een plakje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:31

Een vraagje tussen door.
Zou ik na een aantal weken of een maand verschil kunnen vernemen als ik de cola laat staan?
Ik merk wel dat ik er fitter van wordt.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:49

Kan best dat je eerste je cafeïne mist. Zou je voor de overgang ook kunnen vervangen door koffie als je dat lust of cold Turkey afkicken }> Het zou best kunnen dat je al na een paar dagen verschil merkt in verzadigdheid. Ik heb veel minder lekkere trek als ik weinig suiker eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:04

Ja, mijn lichaam doet wel een beetje raar.
Net alsof mijn buik op hol is.
Ik heb in de kleine pauze 2 bolletjes gehad met hagelslag en pinda kaas. Nu in de lunch pauze heb ik helemaal geen honger, dus bewaar ik mijn laatste bol voor in de laatste pauze, zodat ik bij thuiskomst niet super erge honger heb.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:10

Hier kun je perfecte begeleiding in krijgen! Mensen die handvatten kunnen geven om weer een gestructureerd schema te maken waarin jij je vaste dingen kunt doen(school paard, werk etc).. en toch nog aan je figuur kunt werken.

waarom vraag ik bewust niet naar jouw beeld van een gezonde leefstijl? omdat ik van mening ben dat je niemand wijs kunt maken dat die persoon niet dik is en wel een gezond gewicht heeft. dat kun je die persoon zeker wel vertellen, maar er moet een bepaalde gedragsverandering plaatsvinden. En dat gebeurt niet door te vertellen hoe het moet en vooral hoe jij moet denken.
Ik ben van mening dat ieder mens gelukkig kan zijn met zijn eigen lichaam zonder maatje 34 te hebben. Ik heb persoonlijk liever maatje 40/42 en heb ook vet op mn botten. ik ben hartstikke gelukkig zolang mn vriend mij mooi vindt en ik alles kan doen wat ik wil zonder belemmerd te worden. Ik weet zeker dat er mensen zijn die gek worden in mijn lichaam en direct naar de sportschool gaan. Moet je mij echt niet neerzetten. Ieder zn ding en als het op een goede begeleidde manier gebeurt kan ik het alleen maar aanmoedigen.