Koud afdouchen wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 01:13

Of naar de sauna met allemaal bokkers , goh waar zou dat nou overgaan. hahahaha

Anoniem

Re: Koud afdouchen wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 01:21

Bestaat er geen ijsbad? haha

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 01:25

dat denk ik wel hoor zin in?

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 01:56

Ik kan trouwens echt niet onder een koude douche stappen :P Als ik net onder de douche ga moet het lekker rond 37 graden zijn, dan tijdens het douchen bouw ik het iets op naar rond de 40 en dan aant eind draai ik hem naar 30 en dan naar helemaal koud en dan blijf k er nog een minuutje onder staan :)
Ik heb er wel een beetje moeite mee dat mijn haar dan zon koude kledder is :P

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:46

s1993 schreef:
Ik heb er wel een beetje moeite mee dat mijn haar dan zon koude kledder is :P

Dat vind ik juist heel erg fijn! Voelt veel beter dan dat klamme haar als je onder een warme douche komt :D

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:57

Ik doe koud afdouchen ook al een tijdje! En ik merk als je even bezig bent met koud water dat het gewoon warm aanvoelt! Ik vind het echt heerlijk!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:44

He het is geen verlate nieuwjaarsduik het is de "kom maar op lente duik!" Maare naar wel strand gaan we :P

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:48

doe het nu bijna een week denk ik en ben er zeer over te spreken! Ademhaling slaat niet meer op hol _O- , m'n huid is veel minder droog.. Al helemaal als ik me insmeer en m'n haar pluist vrijwel niet meer! Woehoe :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:51

ik ben er ook sinds een paar douche beurten mee begonnen! Douche nu af op 25 gr. (normaal is dit 40, voor mij is het al heeel koud :+ )en wil dit even een weekje aanhouden. Daarna wil ik naar de 20 graden!
Moet zeggen dat als ik nu onder de douche vandaan ben het een stuk minder koud heb :)

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:52

Dankzij dit topic ben ik het ook weel gaan proberen, maar kouder dan 27 graden werd het niet :brr:
Zomers vind ik het wel heeeerlijk!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:59

heidy_wilco schreef:
Ik meld me voor de (verlate) nieuwjaarsduik!

Hey, dat lijkt me best wel een leuk idee! :)*

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:00

zou het ook tegen vet haar zijn? Ik ben van elke dag haren wassen naar om de dag haren wassen gegaan. De 2e dag is mijn haar dan wel wat vetter (wordt wel minder) maar ik merk nu ik koud af douche mijn haar minder vet is :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:04

wat doe je met je haar? want ik was me haar om de dag maar echt vet wordt het niet zo snel ;)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:12

pinkie87 schreef:
wat doe je met je haar? want ik was me haar om de dag maar echt vet wordt het niet zo snel ;)

Niet veel bijzonders eerlijk gezegd. Als ik opsta borstel ik het en na het douchen (ik was afwisselend met Guhl en Andrélon) spuit ik antiklit in. Met stappen spuit ik wel haarlak in, niet elke dag.
Heb het heel lang elke dag gewassen wat ook echt niet goed is voor je haar. Misschien dat het daar nog van 'bij moet komen?'
Als het echt vet is nog de 2e dag dan spuit ik droogshampoo in. Om nu met vet haar op kantoor te komen vind ik niet zo netjes.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:16

nee maar na 2 dagen vet haar zit je met je handen veel in je haren? daar krijg je ook heeel vet haar van ;) en antiklit is ook wel vet spul :P

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:29

Niet heel vreemd hoor.
Ik krijg ook heel erg vet haar als ik 1 dag mn haar niet was.
Mijn haar is er gewoon aan gewend geraakt om elke dag gewassen te worden :) (lekker verwend xD)

Ik smeer op normale dagen niets in mijn haar en heb mijn haar vaak vast in een knot of staart.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:04

pinkie87 schreef:
nee maar na 2 dagen vet haar zit je met je handen veel in je haren? daar krijg je ook heeel vet haar van ;) en antiklit is ook wel vet spul :P

mwah.. af en toe als er een lok ontsnapt :p verder eigenlijk niet.
Anti klit minderen is wel een optie. Ben er wel een klein beetje verslaafd aan :o

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:06

Ik baal zo dat ik niet kan zien hoe warm ik douche. Probeer nu namelijk wel kouder te douchen maar weet nooit welke temperatuur het nou is.. Vandaag niet echt gedaan trouwens, was doorweekt van de regen dus een warme douche was wel welkom :+

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:12

hmmm ga ik ook maar eens proberen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 16:17

Ik ben best in voor een late nieuwjaarsduik oid, maar dan wel een beetje richting manier/methode van Wim Hof. Nu heb ik al wat ervaring met ademhalingstechnieken/mindfullnes maar denk niet dat dat voor de meeste geldt XD Moet voor mij wel een meerwaarde hebben :P

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:32

Ik heb dit een tijd geleden ook geprobeerd. Vooral omdat ik las dat het goed voor je haar en huid was. Ik heb het ook heel snel warm en las ook erg dat het 'nazweten' na het douchen dan minder is. Ik heb het altijd heel snel warm na het douchen tijdens het aankleden. Maar toen niet, ik voelde me inderdaad heerlijk fris. Vanavond maar weer eens een keer proberen om te doen, en dan vol te houden

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:37

Koud afdouchen doe ik alleen in de zomer! Zo in de winter vind ik het echt verschrikkelijk. Ik spoel wel mijn haren na met koud water en als ik 's ochtends douche dan maak ik mijn gezicht als ik klaar ben ook nog even nat met koud water om mijn poriën te sluiten, maar helemaal koud is toch wel een beetje te! :o

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:42

Negerzoen schreef:
Koud afdouchen doe ik alleen in de zomer! Zo in de winter vind ik het echt verschrikkelijk. Ik spoel wel mijn haren na met koud water en als ik 's ochtends douche dan maak ik mijn gezicht als ik klaar ben ook nog even nat met koud water om mijn poriën te sluiten, maar helemaal koud is toch wel een beetje te! :o

Het is echt een kwestie van wennen hoor! En als je al van jezelf weet dat je er moeite mee gaat hebben dan moet je het gewoon rustig afbouwen. Ik ga ook echt niet gelijk 20 gr. naar beneden in 1 x 8)7

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:42

Agossie schreef:
Ik moet er niet aan denken... Ik word al moeilijk warm en pak vaak een lekkere warme douche. Nee, voor mij geen koude douche. Ik kan ook in de sauna niet afkoelen onder een koude douche. Moet altijd lauw afkoelen, anders sta ik echt naar adem te happen en krijg het heel benauwd.

Krijg je dan geen vette hoofdpijn daarna? Juist het koud spoelen/dompelen is omdat je anders vette hoofdpijn kan krijgen

Ik neem het me ook altijd voor onder de douche, maar durf niet :+ Ik doe soms wel m'n haar koud naspoelen want dan gaat het mooier glanzen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:44

Oke, ben overtuigd, ga vanavond ook maar weer beginnen :+